Korting ticket Fréjus Tunnel / Skipas Montgenèvre

Dit onderwerp gaat over de bestemming Montgenèvre

Hoi allemaal,

Twee vragen waarmee ik hoop dat iemand kan helpen:

  1. Bestaat er nog een korting voor de Fréjus tunnel in combi met Montgenèvre skipas en zo ja waar is dit (online) te bestellen?

  2. Kun je met de 6 daagse Montgenèvre skipas (geen ander keuze binnen pakketreis helaas) gebruik maken van de opties om 1 dag te gaan skiën in Serre Chevallier en 2 dagen in het overig deel Via Lattea? Voor de Monts de la Lune pas kan ik deze info terugvinden, maar voor de Montgenèvre pas niet.

Groeten,
Maarten

Is Montgenevre niet via Briancon te bereiken? Weet niet of de N94 dicht is in de winter. Dat is wellicht iets omrijden, maar bespaart je wel 60,- voor een retourtje door de Frejus-tunnel.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Is Montgenevre niet via Briancon te bereiken? Weet niet of de N94 dicht is in de winter. Dat is wellicht iets omrijden, maar bespaart je wel 60,- voor een retourtje door de Frejus-tunnel.

Veenhoorn op 01 dec 2022 13:14

Men zou inderdaad kunnen opteren voor de route over de Lautaret. Alleen bij slechte weersomstandigheden (lees: zware sneeuwval) zou deze bergpas tijdelijk gesloten kunnen worden. Het kost natuurlijk wel wat extra tijd.

De Lautaret route is zo gemoedelijk dat ik hem niet als een bergpas heb ervaren. Bij goed weer is dit dus een prima alternatief. Bij slecht weer kan hij inderdaad gesloten worden, ondanks het eenvoudige karakter.

Bij de Monts de la Lune pas krijg je korting op de tunnel. Anders is een week retour de beste optie. Ik begrijp dat je een montgenevre pas hebt. Volgens mij heb je dan geen tunnel korting én geen dag skiën in Via Lattea, Serre Chevalier, etc. Erg jammer dus. Via welke touroperator heb je geboekt? Bij Sunweb hebben we altijd de Monts de la Lune optie gekregen.

sneeuw witje en de 7 bergen

De Lautaret route is zo gemoedelijk dat ik hem niet als een bergpas heb ervaren. Bij goed weer is dit dus een prima alternatief. Bij slecht weer kan hij inderdaad gesloten worden, ondanks het eenvoudige karakter.

Bij de Monts de la Lune pas krijg je korting op de tunnel. Anders is een week retour de beste optie. Ik begrijp dat je een montgenevre pas hebt. Volgens mij heb je dan geen tunnel korting én geen dag skiën in Via Lattea, Serre Chevalier, etc. Erg jammer dus. Via welke touroperator heb je geboekt? Bij Sunweb hebben we altijd de Monts de la Lune optie gekregen.

SandraSki op 01 dec 2022 15:49

We zitten met iemand die enorm wagenziek is. Vandaar de voorkeur voor de optie Fréjus tunnel. Ook al is de Lautaret een vrij gemoedelijke bergpas het blijft slingeren.

Tui in dit geval. We zijn met een gemixte groep van een aantal beginners en een aantal personen die graag tochten maken. Ik zit er daarom aan te denken om de bij de pakketreis inbegrepen skipas voor de gevorderden onder ons te annuleren en online de Monts de la Lune pas aan te schaffen. Eventueel dus met korting Fréjus. Voor ik dit doe zal ik eerst eens navragen welke skipas precies in de boeking zit. De kans bestaat natuurlijk ook nog dat ze het op de site van Tui de Montgenèvre pas noemen, maar het in werkelijkheid de Monts de la Lune pas is.

Er zijn twee kortingen mogelijk:

  • een heen en terug ticket. Je hebt 8 dagen voor heen en terug dus perfect voor een week vakantie (https://www.sftrf.fr/InfoliveDocuments/tarifs/tarifs_tunnel_au_1er_janvier_2022.pdf). Het lijkt 7 dagen, maar in de fineprint staat als voorbeeld dat het van zondag tot en met de volgende zondag 23:59 is. Dus voldoende voor normale vakantie week.
  • je koopt 2 skipassen voor >6 dagen online en kan dan via de website een reductie krijgen (https://skipass.montgenevre.com/fr/diretto).
    Persoonlijk zou ik de Lautaret niet nemen, ook niet bij goed weer. Het is inderdaad geen moeilijke col, maar je bent wel lang over locale baantjes aan het rijden en passeert andere skigebieden (kan dus druk zijn en vermoeiend). Via de Frejus rijdt je met de snelweg practisch tot in de Via Latea. De tijd en brandstof gewonnen is de meerprijs voor de tunnel zeker waard.

Bij Tui blijkt het toch de Monts de la Lune pas te zijn gelukkig. Nu nog een manier zien te vinden op korting voor Fréjus tunnel.

Kun je vooraf al een (retour-)ticket kopen voor de Frejus-tunnel, of moet je dat ter plaatse doen? En/of biedt dat nog extra voordelen zoals een lagere prijs of een kortere wachtrij voor het poortje?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Via de site van Serre Chevalier kan je een Fréjus retour ticket bestellen aan de prijs van een enkel ticket wanneer je er verblijft (kopie huur contract meenemen). Misschien kan dat in Montgenèvre ook wel?
Die korting is er alleen voor de klasse wagens die onder 2 meter hoogte blijven (dakkoffer inbegrepen nota bene). Ook de motorkop heeft een bepaalde maximale hoogte. Zit je daar boven, dan is er geen korting en wordt het tarief ook duurder.

Nog een tip ivm de Galaxie pas … neem zeker het aankoop ticket van de skipassen mee en loop eerst langs de kassa van Serre Chevalier voor een dagpas. De skipas systemen waren in 2020 niet onderling compatibel.

https://booking.serre-chevalier.com/tunnel-du-frejus/frejus-… https://www.sftrf.fr/InfoliveDocuments/tarifs/tarifs_tunnel_…

*bericht bewerkt door Hupla op 07 dec 2022 17:05

Kun je vooraf al een (retour-)ticket kopen voor de Frejus-tunnel, of moet je dat ter plaatse doen? En/of biedt dat nog extra voordelen zoals een lagere prijs of een kortere wachtrij voor het poortje?

Veenhoorn op 07 dec 2022 09:04

Office du tourisme geeft aan dat je bij het liftbedrijf van Montgenèvre een aanvraag kunt doen voor de “offre diretto” (retourticket Fréjus met korting) via resa@rm-montgenevre.com. Dan koop je dus op voorhand een ticket met korting. Of het verder voordelen biedt weet ik niet.

Ik heb het nog niet aangevraagd, maar ga er vanuit dat dit wel goed gaat komen.

Plaats een reactie