Risoul of Val Thorens of…

Dit onderwerp gaat over de bestemming Risoul 1850

Ik wil graag met 2 vriendinnen gaan snowboarden in Frankrijk, we zijn eind 30 en dol op wintersport. Nu alweer 3 jaar geleden voor het laatst met elkaar gegaan, voorheen gingen we elk jaar. Wij vroegen ons af welk skigebied -naast het boarden- ook leuk is voor het uitgaan. En dan geen Nederlands hossende apres ski zoals in Oostenrijk, maar gewoon leuk uitgaan ‘s avonds liefst ook deels tussen de Franse locals en geen Lloret de Mar idee met alleen Nederlanders. En dan dus ook niet tussen alleen maar studenten want dan voelen we ons wel erg oud.
Val Thorens? Of zijn daar alleen Nederlanders? Risoul? Daar hebben we goede herinneringen aan, echter toen waren we begin 20. Geen idee of het dus nog steeds leuk is als je geen student meer bent. Of nog andere leuke bestemmingen? Avoriaz bv, of Tignes?
(Er is natuurlijk nog corona dus grote kans dat alles dicht is; toch voor de zekerheid willen we er wel rekening mee houden bij het kiezen van het gebied, en anders alvast tips voor volgend jaar).

*bericht bewerkt door Appelientjex op 13 jan 2022 23:23

Risoul is een echt low budget gebied met bezemkasten en lallende studenten in de Yeti-club, je kan dan beter aan de andere kant van de berg zitten nl. Vars.

Born to run. B.S.

Briancon misschien? Mooi stadje met voldoende uitgaansgelegenheden en zeker geen NL enclave. Ik ken het skigebied niet maar volgens de verhalen hier is het prachtig, uitdagend en groot genoeg.

Kun je “uitgaan” definiëren? En ook de periode dat je gaat.
Ik zit in de zelfde leeftijdscategorie/ iets ouder en moet zeggen dat dit zoekargument al weer een tijdje achter mij ligt.
Voor de periode maakt het natuurlijk erg veel uit of je in de Nederlandse vakanties zit. Als je dan naar de onder Nederlanders bekende skigebieden gaat, zal het al snel een hossende apres ski worden. Budget en/of apresski betekent ook vaak dat dit studenten aantrekt.
Wil je wel een volle kroeg met harde muziek, of wil je rustig op een terrasje zitten met live muziek. Wil je meteen door op of onder aan de berg, of wil je thuis eerst je spullen afgooien. Wil je van 1500u-1900u of juist van 1900u tot in de kleine uurtjes? En is 1 kroeg voldoende, of wil je gedurende de dag of week toch wel meerdere opties hebben.

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 14 jan 2022 08:53

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Uitgaan is voor ons in de avond, dus juist wat later vanaf uur of 22. Eerst thuis bijkomen van de dag, ontspannen, koken en eten. En daarna dus nog naar een leuke kroeg/bar/discotheek om te drinken, kletsen en dansen. Het is niet zo dat nu we ouder zijn we dat ineens niet meer leuk vinden. Geen Oostenrijkse apres ski dus waar je op de piste of om 17 uur staat te hossen op Nederlandstalige muziek, daar vinden we weinig aan. We gaan in maart buiten de vakantie periode.
Dank voor tip over Briancon, zal eens kijkend

Plaats een reactie