Hoe druk is Sölden?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Ik ben met m’n vrienden een reis naar Sölden aan het plannen in de week 29/01 - 05/02. Het lijkt een heel leuk gebied met een levendige après-ski.

Maar op basis van de video review op deze website ben ik wel wat bang geworden voor de drukte, aangezien daar uitdrukkelijk voor gewaarschuwd werd in de video.

Wat zijn hier de ervaringen met drukte in Sölden? Op zich valt die week buiten het hoogseizoen, al zijn er wel al wat Duitsers die dan vakantie hebben.

*bericht bewerkt door Arnh op 15 sep 2021 17:13

Ik zat er in die week in 2020. De drukte viel me allerszins mee. Eigenlijk vergelijkbaar met het paasverlof. Er zijn een paar bottlenecks zoals de gletscherexpress, maar eigenlijk kan het gebied de drukte goed aan. Ja, een piste voor je alleen hoef je niet op te rekenen, maar een mierenhoop vond ik het niet.

Uitgaande van normale bezetting: drukte hangt af van jouw route.
Ochtend: Gaislach en Giggijochbahn zijn druk, maar loopt goed door.
Bottleneck is de verbinding naar de gletscher en dan vooral die stoeltjeslift Einzeiger. Iedereen lijkt daar met alle geweld naar toe te willen. De rest van het gebied is gezellig druk, maar wachttijden zijn beperkt (verbindingsstoeltjes) of gewoon nul.

Bovenstaande klopt helemaal. Belangrijk is wel je / jullie niveau van skien if boarden. Als je aangewezen bent op veelal blauwe pistes kom je uit rond de giggijoch en de gletsjer. En die zijn gewoon druk, te druk om met dat niveau lekker te skiën. Als beginner zou ik hier niet snel heen gaan.

Bovenstaande klopt m.b.t. skigebied:

Restvraag: Hoe is de Apre Ski in Solden?
Is er een Levendige apre-ski, ✔
Is de Apre ski druk ✔

Bovenstaande klopt m.b.t. skigebied:

Restvraag: Hoe is de Apre Ski in Solden?
Is er een Levendige apre-ski, ✔
Is de Apre ski druk ✔

Bruuuno op 16 sep 2021 11:45

De Apres Ski ‘pré corona’ vond ik zeer de moeite waard :-)
Deze begint op tijd. Dan, als je wilt, kan je tot laat doorgaan. Alles mooi op loopafstand. Van typisch Duits tot typisch Nederlands;

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Voor mij persoonlijk is Solden te druk tussen 20 december en 20 maart. Als je geen 45 minuten in de rij wilt staan moet je voor 8.30u bij de lift zijn. Bij vrijwel alle liften 5-10 minuten wachttijd en ik vind het wel een mierenhoop op veel plaatsen.
Ook vind ik het een vrij duur gebied en mogen ze hoognodig nog een paar liften vervangen of uitbreiden.
Apres ski is wel erg goed.

Wij zijn verschillende keren in Sölden geweest in week 6, maar echt nog nooit 45 min voor de lift moeten wachten. Misschien geluk met die week? Skigebied is top! Apres ski was pré corona zeer de moeite waard.

Ik ben twee keer in het hoogseizoen in Sölden geweest. Ik heb nog nooit 45 minuten hoeven te wachten maar wij gingen meestal wel rond een uur of kwart over negen naar boven. Prachtig gebied.

Plaats een reactie