kinderwagen huren op locatie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Wij gaan in week 11 van dit jaar naar Sölden met een groep van 10 en onze dochter van 9 maanden. Opa en oma zijn mee dus de opvang is er ;)

Echter we kunnen geen kinderwagen meenemen. Wij gaan met de ICE en moeten een 3 keer overstappen, er gaan er 4 met de auto, maar die moet al proppen voor hun eigen spullen, en de rest gaat ook zelfstandig met de trein. Ik kan het dus ook niet aan anderen vragen.

Weet er iemand een oplossing? Ik kan online eigenlijk niets vinden. Mijn laatste gedachte was om daar met een kinderopvang te bellen en te vragen of ze er tegen betaling één uit willen lenen.
Het is vooral voor opa en oma, want zelf hebben we al wel een draagdoek en draagzak mee.

Mmm, tis beetje wat je wilt. Ik neem beetje aan dat jullie kindje al goed kan zitten? Ik zou dan voor ter plaatste eerder een slee meenemen (met een zitje)/huren/lenen bij het hotel.
Een kinderwagen vond ik erg zwaar. Het rijdt alleen lekker op schoon asfalt en daar rijden meestal auto’s. Als je bijv in hotel of restaurant kinderwagen ook wilt gebruiken om je kind op zijn plek te houden (zodat het niet een heel restaurant doorkruipt etc, zo deden wij het) dan is evt zo’n heel compact op te vouwen buggy een optie? Wellicht kun je die zelf nog meenemen in trein of toch nog elders kwijt.

Als er sneeuw in het dorp ligt, is een slee met zitje veel handiger (en leuker!). Die worden vrijwel overal verhuurd. Als er geen sneeuw ligt, kan zo’n paraplubuggy idd handig zijn. Die kun je evt nog wel ergens meenemen? Of desnoods ter plekke (wrs Imst of Innsbruck) kopen?

In de zomer in Serfaus hadden ze ook mountainbuggy’s, die waren superhandig en ook met beetje sneeuw denk ik nog prima te doen (en met "vang"riem, wel zo veilig). Wellicht heb je die ook in Sölden? Ik zou de vvv bellen.

We hebben inmiddels zelf een mountain buggy geregeld om mee te nemen. Nu nog een kinderstoel zien te regelen. De lokale VVV en kindergarten heb ik al geprobeerd, maar die konden mij niet helpen.

Mocht er iemand van hier die week in een appartement zitten waar een kinderstoel staat, maar hem niet nodig hebben, dan hou ik mij aanbevolen 😉

We hebben inmiddels zelf een mountain buggy geregeld om mee te nemen. Nu nog een kinderstoel zien te regelen. De lokale VVV en kindergarten heb ik al geprobeerd, maar die konden mij niet helpen.

Mocht er iemand van hier die week in een appartement zitten waar een kinderstoel staat, maar hem niet nodig hebben, dan hou ik mij aanbevolen 😉

Steven250 op 11 feb 2024 09:08

Wij hadden vroeger een MiniMonkey, ken je dat? Kijk even op Bol.com
Dan heb je geen kinderstoel nodig.

Tis niet meer nodig zie ik, maar in Frankrijk verhuren ze kinderwagens bij de normale skiverhuurpunten. Geen idee of ze dat in Oostenrijk ook doen hoor. Dan krijg je idd mountainbuggy’s of van Easywalker een all terain kinderwagen mee. Kostte ons €50 voor een week. Ergens zonde, want we hebben zelf een mountainbuggy, maarja die paste er echt niet meer bij in de auto.

We hebben inmiddels zelf een mountain buggy geregeld om mee te nemen. Nu nog een kinderstoel zien te regelen. De lokale VVV en kindergarten heb ik al geprobeerd, maar die konden mij niet helpen.

Mocht er iemand van hier die week in een appartement zitten waar een kinderstoel staat, maar hem niet nodig hebben, dan hou ik mij aanbevolen 😉

Steven250 op 11 feb 2024 09:08

Wij hadden vroeger een MiniMonkey, ken je dat? Kijk even op Bol.com
Dan heb je geen kinderstoel nodig.

Iseeku op 11 feb 2024 09:53

Bedankt voor de tip! We hebben een mini monkey gekocht via marktplaats voor 10 euro 😊

Plaats een reactie