Snowboardtest

Erg jammer dat een goede algemene site richting ( dan met name test) richting ski site gaat. Als snowboarder keek ik graag naar uit om de snowboardtest. In algemeen verhouding denk dat skiën en snowboarden beide op gaat. Als je bv forums lees hoeveel mensen vragen om een board, bindingen. Zal een gemis worden voor 2013/2014. Hopelijk komt het volgend jaar terug. Want in ontwikkeling in boards staat niet stil, en kunnen jullie over jaar flink testen. Laat dan wel met gear een beetje snowboardgear terug komen in kleding, handschoenen, wax.

@Tim18 Snowboarden krimpt. Geen enkele twijfel. Zie ook: http://wepowder.nl/weblog/4330/Is-snowboarden-ten-dode-opges…

Maar inderdaad geen snowboardtest dit jaar, vorig jaar hebben we met heel veel plezier die snowboardtest gemaakt, maar na een seizoen online spraken de cijfers voor zich. De snowboard test is amper bekeken in vergelijking met de skitest.

Rogier op 5 sep. 2013 10:05

Zo’n overduidelijk verschil leek me wel erg sterk. Op het YouTube-kanaal ( http://www.youtube.com/user/wintersporters/videos ) kan je door een paar keer op “meer weergeven” te klikken de video’s van vorige geartest op een rijtje krijgen, samen met het aantal weergaven. Met wat find & replace-werk in TextWrangler en plakken in Google Docs bekom je dit resultaat:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0ApbUUYXfgNKjdHV…

Gemiddeld 2497 weergaven voor de skitests en 1905 voor de snowboard-tests. "amper bekeken" vind ik dus te sterk geformuleerd.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Als skiër mag ik toch altijd graag naar de snowboardtest kijken :P. gewoon omdat ik alles van alle soorten materiaal wil weten :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Lieven Puik werk!
@Rogier Jullie hebben aangegeven dat jullie het vanwege de cijfers geen snowboardtest hebben gedaan dit jaar. Ik kan het, vanwege de trend van de teruglopende aandacht voor snowboarden (overigens nog lang niet dood, alleen wat teruglopend en wat mij betreft goed nieuws voor de echte fans), wel begrijpen. Echter, de cijfers van @Lieven lijken te kloppen en ondersteunen wat mij betreft jullie verhaal niet. Hebben jullie alleen google analytics losgelaten op jullie eigen site, of zijn jullie het niet eens met de redenatie van @Lieven?

Ik blijf er bij dat dit echt eeuwig zonde is en een gemiste kans om ook de snowboardcommunity op WS te voorzien van informatie over nieuwe planken…

Nu zijn we eigenlijk verplicht om op andere sites als http://www.thegoodride.com en http://www.yellowgentian.com (en andere sites) te kijken…

If you snooze, you loose!

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande heren. Er worden bovendien nog zoveel nieuwe technologieën doorgevoerd op snowboards dat reviews juist enorm handig zijn om de markt er weer bovenop te helpen of in ieder geval de zogeheten krimp te stagneren. Kan me ook niet voorstellen dat merken zelf niet mee zouden willen doen gezien de investeringen die ze hebben gedaan in technologieën over de laatste jaren. En als dat wel het geval is wil ik bij deze die merken adviseren een betere marketingafdeling aan te nemen.

Aan allen,
Het maakt in ieder geval heel wat los dat we dit jaar geen snowboard-test hebben gedaan. Natuurlijk kunnen we nu geen test uit onze mouw schudden. Voor volgend jaar zullen we op de redactie zeker overleggen of er misschien wel een snowboard test moet komen. Maar ik kan helaas niets beloven. Het neerzetten van een test heeft heel wat voeten in de aarde.

Maar we nemen jullie opmerkingen zeker mee!

Click. Click. Peace

Top dat jullie het voor volgend seizoen overwegen :)

Eat, sleep, board, repeat.

@Rogier Goed dat jullie het inderdaad overwegen.

Mochten jullie het overwegen EN nog (amateur) testers zoeken, dan hou ik me bij deze aanbevolen! ;-)

If you snooze, you loose!

Sinds kort lees ik het forum weer fanatiek door vandaar deze vrij late reactie, maar het is inderdaad jammer dat de test er dit jaar niet komt. Ik als beginneling heb ik heel veel van geleerd. Ook fijn dat het voor volgend jaar in overweging wordt genomen.

Is het misschien een idee om de items van vorig jaar weer online te zetten? Het is misschien niet voor iedereen van belang alleen maar informatie te hebben over de nieuwste modellen. Je kunt de vorige items nog wel vinden via de zoekfunctie voor de liefhebbers.

Hij is inderdaad nog te bereiken via https://www.wintersport.nl/snowboardtest

Ja spijtig. Niet dat ik iets nieuw nodig heb want heb net alles nieuw maar toch plezant om te dromen.
Over de reactie snowboard is dood, ik maak mij er niet druk om, ik blijf verder boarden. Heb het als ik jong was ooit is geprobeerd om te skieen en kreeg het na 5 dagen maar niet onder de knie, had toen wintersport al opgegeven tot ik paar jaar later gingen boarden, inderdaad moeilijker in de beginfase maar naar maate je doorbijt krijg je er veel plezier in. Ik heb soms ook al is getwijfeld om nog eens te proberen skieen maar wil mijn tijd op wintersport er niet aan ‘verspillen’ om het te leren en voor aantal lessen naar indoorbaan zou optie. Dus voorlopig laat ik mijn board nog niet links liggen!

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Dat de test er niet is sucks big time, maar dat is al redelijk vaak aangehaald.

Misschien toch omdat de site nog steeds erg ski georienteerd is. Kijk maar naar de bloggers (allemaal skieers) Gelukkig komt er al wat verandering in en komen er wat meer board gerelateerde topics en weblogs, maar veel is het niet. Ik hoop niet dat hij er niet is gekomen vanwege een gebrek aan testrijders? want die hebben we genoeg op t forum hier.

Hopelijk volgend jaar weer zoals Rogier aangeeft.

De discussie snowboarden dood ga ik me nieteens in mengen… zonde van de energie ;-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen6 Het grootste deel van de Belgische kant van het team is blijkbaar snowboarder. Enkel het ontbreken van de snowboardtest dit jaar en de daarvoor gegeven redenen waren een beetje jammer, maar in’t algemeen vind ik niet dat de focus hier te veel op ski ligt.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik sprak laatst een vriend van mij met een snowboardshop en die vertelde me dat zijn snowboardverkoop altijd nog een stijgende lijn laat zien.
Misschien dat het bij de grote alles verkopers naar beneden gaat maar ik denk dat veel mensen tegenwoordig graag iets professioneler geholpen willen worden in een speciaalzaak.
.
Wat de test betreft is het echt jammer, zoals jullie kunnen lezen zullen veel mensen het missen.

Voor mensen die eventueel zelf willen testen, aan het begin van het seizoen bieden diverse importeurs de mogelijkheid om te testen in bijvoorbeeld Snowworld, ze doen dit op gezamelijke data’s dus je kunt verschillende merken proberen.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Jammer dat er geen test is. Ik doe beide maar moet zeggen dat ik boarden toch echt wel veel leuker vind. Na een dag skieen denk ik vaak…pffff wat is het toch een ouwe lullen sport en saai, ondanks dat ik vaak naast de piste bezig ben, trukjes doe, etc etc. De enige reden waarom ik nu eigenlijk nog wel ski is om de rest van de groep te filmen, dat gaat nou eenmaal beter op skies. Denk dat ik per jaar 20% op ski’s sta en de rest op board.

Zelf testen is toch altijd het fijnste, grijp je kans.

null

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

En als je test maak er een mooie test report van en plaats die hier.
Misschien helpt het de redactie te overtuigen.

Bedankt voor de tip! Ik ga 30-11 naar Zoetermeer om onder andere de k2 turbo dream te testen. Lijkt me leuk om hier inderdaad testverslagen te posten!

25 oktober na 19:00 burton testavond in zoetermeer
http://www.snowworld.com/Evenement/Info/355

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

25 oktober ook lib tech, gnu,roxy in zoetermeer

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

We kunnen als snowboarders ook zelf reviews schrijven over onze eigen plankies…en zo een base opbouwen!

@M3 is vorig jaar of jaar daarvoor al eens voorgesteld, de vraag was toen hoe objectief is dat? ken weinig mensen die hun eigen plankje afzeiken ;-) Daarnaast hoeveel rijden er nu al het 2014 spul? Of wil je reviews van oude modellen?

Mooiste is als 1 boarder meerdere boards test zodat je echt verschillen kunt aangeven tussen de verschillende plankjes.

Voor de liefhebbers alle data en locaties van testavonden van lib, gnu roxy. Weet niet of ze altijd samen komen, maar gisteren in Skidome waren er ook: Jones snowboards, Arbor, Burton.Salomon

null

null

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Zijn jullie a.t.m. ook snowboards aan 't testen?
n.a.v. dit: https://www.wintersport.nl/weersneeuw/updates/37193…
Dat lijkt toch echt wel op een snowboard :D

Gang is alles

@Jesper dat kan ook @Rene zijn. Die filmt bij de skitest en is een snowboarder. Zou wel weer een pluspunt voor de site zijn als de test er volgend jaar wel weer is.

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@thijsmeeusen laten we hopen van niet

Gang is alles

Daar is maar 1 manier om achter te komen; gewoon nog steeds heel veel terug blijven komen op de site :D

@Rene doe ik toch wel :p

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Rene testen die boards!!! ;-) dan kan ik aankomend seizoen de input weer gebruiken voor een nieuwe plank! Om nou te gaan skieen omdat er geen board test is, lijkt me niet de bedoeling :-)

ps zie de filmpjes graag terug in een ander topic ;-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@rene inderdaad

Gang is alles

Plaats een reactie