Wat is jouw niveau?

@Alex : mijn opmerking over Jop was serieus. Zijn eerste (en tot nu toe einige) post verbaasde mij, omdat met circa 30 x een week skiën al bijna op niveau 9 zitten knap is. Dan moet je daar wel echt hard voor gewerkt hebben (of een natuurtalent zijn). Dat je je dan op dit forum registreert om (tot nu toe) alleen dat aan deze community te laten weten, dan ben je er wel erg op gefocust. Daar is natuurlijk niks mis mee, maar het is wel een bijzondere combinatie.

Mannentopic: haantjesgedrag🤔

Zeggen de hennetjes. 😆

Born to run. B.S.

@Petra4 heeft hier zeker een puntje 😁👍

Ik wilde net komen vertellen dat mijn niveau is gedaald 😡🤔

Ik wilde net komen vertellen dat mijn niveau is gedaald 😡🤔

DrPhil op 14 apr 2019 17:20

Had jij überhaupt niveau dan?

Übung macht den meister!!!

Helemaal eens met @Petra4 👍

When life gets too complicated.... SKI

Een 8 ben ik

Ik heb de skiniveaus wat aangescherpt:

null

Thx @Gigi

Nu zak ik terug naar 6 . 🤔😉

Born to run. B.S.

Ik heb de skiniveaus wat aangescherpt:

null

GiGi op 28 sep 2019 10:07

Kun je niet 7 8 9 10 maken? Ik mis echt de stap tussen ls1 en ls2 met alpine. imho ist dat echt wel een niveau stap. Een ls1 en absolvierte landeslehrer is echt een verschil. Daarnaast ga je van hoger niveau leraren direct naar opleider. Staatslich is niet gelijk aan Ausbilder.

echte mannen lopen naar boven,

Ik had de inleiding van het lijstje erbij moeten posten denk ik:
“Een eenvoudige referentie van skiniveaus. Hiernaar wordt ook verwezen in het skiadvies-formulier. Het is geen gestandaardiseerd systeem dat bijvoorbeeld wordt gebruikt voor examinering. Het is puur een niveau-indicatie. Deze lijst is ook bedoeld om aan te geven welk terrein en condities je aankunt (voor het geven van skiadvies). Het is niet een systeem om je technische skiniveau te bepalen.”

En er is ook nog een 10. Hele lijst hier: https://gigiski.com/over-skiniveaus/

Ik had alleen het deel gepost wat ik had aangepast.

Zo kom ik nooit op een hoger niveau😢, behalve dan met de lift🙃

Nog steeds een 6, doe me best om 7 te halen maar dat is toch een grote stap in mijn ogen☃️

LA NORMA😍☃️

6️⃣
Een echte zes ben ik, en zie me niet zo snel naar zeven promoveren.

❄️

5 à 6 nu schat ik zo. 🤔
Afhankelijk van de omstandigheden en hoe nauw je het woordje parallel neemt. 🙄🤔😁

Bla, bla, bla.

7 is de perfecte omschrijving van mezelf! Buckels blijven een werkpunt… Als ik eens tijd en geld te veel heb (en geen kleine kinderen meer) ga ik op buckelstage. Ooit hoop ik toch nog tot 8 te geraken

7 is de perfecte omschrijving van mezelf! Buckels blijven een werkpunt… Als ik eens tijd en geld te veel heb (en geen kleine kinderen meer) ga ik op buckelstage. Ooit hoop ik toch nog tot 8 te geraken

Goeleg op 28 sep 2019 12:06

houd site van Epique in de gaten voor buckels in NL. Aanrader voor volgend jaar

Edwin van Riel

Onder welke groep hoort “Ik val nooit meer met skien” :P

Een zesje, denk ik. Maar wel net met de hakken over de sloot.

*bericht bewerkt door Anki op 28 sep 2019 12:33

Nog steeds een 6, doe me best om 7 te halen maar dat is toch een grote stap in mijn ogen☃️

Piefke op 28 sep 2019 11:21

Je zou eens kunnen proberen om uit die comfort zone te stappen. 😁😁

Übung macht den meister!!!

Onder welke groep hoort “Ik val nooit meer met skien” :P

Tim. op 28 sep 2019 12:16

Volgens mij kan dat in alle groepen. Nooit vallen zegt alleen maar dat je je grenzen nooit opzoekt.

Qua buckels zie ik niet echt verschil tussen 6 en 7. Sowieso vind ik het verschil tussen 6 en 7 erg klein; als je techniek goed is, is de stap naar harder skiën erg klein; gewoon wat meer gas geven. Ik durf zelfs te stellen dat harder skiën met dezelfde techniek vaak makkelijker is omdat je lijn naar beneden rechter wordt. Op snelheid gaat alles eigenlijk makkelijker; je ski´s snijden beter en je hebt minder last van ijs of oneffenheden. Het enige wat eigenlijk echt meer vergt is het anticiperen op mede-wintersporters.

Nog steeds een 6, doe me best om 7 te halen maar dat is toch een grote stap in mijn ogen☃️

Piefke op 28 sep 2019 11:21

Je zou eens kunnen proberen om uit die comfort zone te stappen. 😁😁

RFKANGOO op 28 sep 2019 15:14

😵😵 ben in Ischgl niet voor niets een aantal x met de sneeuw gaan knuffelen, dat vind ik wel fijn maar was daar niet vanwege dat☃️, ik tracht soms wat meer te doen dan de standaard veilige opties… Maar vanwege de beperkingen bij mijzelf, op skigebied🥶, dus toch nog (te) vaak de rem erop😉
Ik gaat deze winter weer eens een stapje proberen te zetten😘

LA NORMA😍☃️

@piefke: paar lesjes pakken? Scheelt echt ;)

Edwin van Riel

@Martin7812

Het verschil tss 6 en 7 is meer dan wat snelheid hoor. Niet @GiGi ?

6: heeft moeite…
7: zoekt meer zekerheid…

Born to run. B.S.

9

Nog steeds een 6, doe me best om 7 te halen maar dat is toch een grote stap in mijn ogen☃️

Piefke op 28 sep 2019 11:21

Je zou eens kunnen proberen om uit die comfort zone te stappen. 😁😁

RFKANGOO op 28 sep 2019 15:14

😵😵 ben in Ischgl niet voor niets een aantal x met de sneeuw gaan knuffelen, dat vind ik wel fijn maar was daar niet vanwege dat☃️, ik tracht soms wat meer te doen dan de standaard veilige opties… Maar vanwege de beperkingen bij mijzelf, op skigebied🥶, dus toch nog (te) vaak de rem erop😉
Ik gaat deze winter weer eens een stapje proberen te zetten😘

Piefke op 28 sep 2019 16:43

Van de winter maar eens een zwarte piste proberen dan? Afgelopen seizoen werden die om weet ik wat voor reden nogal eens ontweken. 😁😁

Übung macht den meister!!!

Nog steeds een 6, doe me best om 7 te halen maar dat is toch een grote stap in mijn ogen☃️

Piefke op 28 sep 2019 11:21

Je zou eens kunnen proberen om uit die comfort zone te stappen. 😁😁

RFKANGOO op 28 sep 2019 15:14

😵😵 ben in Ischgl niet voor niets een aantal x met de sneeuw gaan knuffelen, dat vind ik wel fijn maar was daar niet vanwege dat☃️, ik tracht soms wat meer te doen dan de standaard veilige opties… Maar vanwege de beperkingen bij mijzelf, op skigebied🥶, dus toch nog (te) vaak de rem erop😉
Ik gaat deze winter weer eens een stapje proberen te zetten😘

Piefke op 28 sep 2019 16:43

Van de winter maar eens een zwarte piste proberen dan? Afgelopen seizoen werden die om weet ik wat voor reden nogal eens ontweken. 😁😁

RFKANGOO op 28 sep 2019 19:43

Ik wilde wel maar die boarders deden er alles aan om maar niet zwart af te hoeven…
Iedere dag maar lobbyen om die gouden route te voltooien maar nee hoor dat is nergens voor nodig, stel je voor dat je uit je comfort zone zou komen😂🙈
Kort samengevat: boarders🤮

LA NORMA😍☃️

O wacht. iPad op zijn kop gehouden.

Plaats een reactie