Wintersportdecoratie in huis

Ja genieten, schrok de eerste keer dat ze zo zwaar waren en ze wel pittig skiën voor iemand die <70kg weegt. Maar als je ze leert skiën zijn ze eigenlijk geniaal voor alle omstandigheden en vooral ook op hoge snelheid :)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Dit kwam ik gisteren tegen in het tuincentrum Kolbach bij Woudrichem! Een andere manier van winter(sport)decoratie? Ze verkochten er dingen van Jägerndorfer! Had ik niet verwacht… :p

null

^Flutlichtskifahren!;D

null

^De 6-CLDB ‘Gipfelbahn’ draait er zijn ronden.

null

^Pistenbully in actie. :p

null

^Gezellig wintersportdorp! :p

Heeft iemand zelf thuis iets van Jägerndorfer? Een gondel, stoeltje, een complete lift?
Show it!!!:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Oh wauw! Ik zou een heel skigebied nabouwen denk ik :)

Never eat the yellow snow

SUPER!!! Bij Intratuin in Zoetermeer hebben ze ook altijd van die mooie wintertaferelen compleet met liften en zo!
Ik maak thuis wel elk jaar twee kersttaferelen met bergen maar heb er helaas geen liften bij. Die nemen te veel ruimte in. Met al die sneeuw en gezellige verlichting krijg ik wel altijd zin om op wintervakantie te gaan. Hoort een beetje bij de kerst maar ook bij de voorpret van de wintersport. Als ik de taferelen heb opgeruimd komen gelijk daarna de koffers voor de vakantie tevoorschijn.

Op het middelste plankje van mijn verzameling heb ik vijf cabine’s van verschillende skigebieden van Jägerndorfer.

The mountains shall bring peace to the people

Wauw echt heel leuk! Ik zou veel te vaak naar die winkel gaan geloof ik…

ik heb thuis het hokje van die rote 8er in wagrain, van Jägerndorfer. van hun heb ik ook een pendelbahn waar ik vroeger altijd mee speelde :p oja en een pistenbully

Certified ski-boy, glijbewijs

Echt, te idioot voor woorden dat al die tuincentra al sinds half september vol staan gebouwd met alles wat te maken heeft met kerst en/of winter. Eerst die sinterklaas zooi wat in de 3e week van augustus al in de winkel ligt en bijna direct erna de kerst/winter spullen. 2 januari liggen de paaseieren zeker in de winkel :P

Not all who wander are lost

Ach, ik vind het juist wel leuk! In de zomer zit ik ook altijd al aan mijn wintersport vakantie te denken. Dat vinden een hoop mensen in mijn omgeving ook raar.

Niet veel, maar wel dominant aanwezig :-)

null

Goh ben ik gelukkig niet de enige!;) Dit is wat ik heb:

null

^Een achtpersoonscabine van het skigebied Stubaier Gletscher.

null

^En eentje van Ischgl.

Oh ja, en enkele jaren geleden op een dag in november, waren we aan het uitwaaien en winkelen in Scheveningen. We kwamen net dat winkelcentrum uitgelopen en zagen allemaal mensen op het strand staan. Plots kwam er een vliegtuig boven ons vliegen waaruit allemaal parachutes werden gegooid! Iedereen rende als op hol geslagen dieren op de parachutes af, en greep naar wat ze dachten te kunnen pakken. Dat was toch weer mooi om te zien… ;)
Maar eigenlijk wilde ik ook wel zo’n parachute! Gelukkig daalde een groot deel ook neer richting ons op de boulevard. Mijn vader (gelukkig best lang) riskeerde zijn leven en kon er, net voor de op die parachute afkomende kudde wilde beesten, met weinig moeite eentje uit de lucht grijpen. Zij boos, ik blij. Zeker toen ik ontdekte dat het hier om een reclamestunt ging van het Ski-amadé en Transavia.com!:D Het was dus een wintersportstyle-parachute waaraan een balletje hing inclusief een kaartje waarop stond of je een reis had gewonnen. Mijn kaartje vermeldde me ‘Sorry, geen prijs!’. Ik treurde er niet om, aangezien ik al enorm blij was met die coole parachute! En hij werkt ook nog!;D

null

^De parachute: ook wintersportdecoratie in mijn slaapkamer!;D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

en spongebob fan ? :P

Certified ski-boy, glijbewijs

Echt, te idioot voor woorden dat al die tuincentra al sinds half september vol staan gebouwd met alles wat te maken heeft met kerst en/of winter. Eerst die sinterklaas zooi wat in de 3e week van augustus al in de winkel ligt en bijna direct erna de kerst/winter spullen. 2 januari liggen de paaseieren zeker in de winkel :P

Edwin. op 30 okt. 2013 11:46

Die sinterklaas zooi smaakt anders goed hoor, al 2 kilo zakken pepernoten op :D

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@maliviski zo een had ik er vroeger ook!
@SnowJan Pas op dat je niet op zo’n gondel gaat zitten… Ik was vergeten dat ik mijn sleutelbos met zo’n sleutelhanger van een van de gondels in Brixen im Thale op de bank had gegooit, dus ik plof op de bank… Krak -_-‘’
@Thijsie, wat denk je van al 4 chocoladeletters? :)

Carnas on Tour

@Thijsie, wat denk je van al 4 chocoladeletters? :)

Svennoo op 30 okt. 2013 17:01

Gaan we een wedstrijdje houden? Net, als krachtvoer tijdens het leren ook nog een paar sinterklaasschuimpjes op :D

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ik heb niet meer dan jullie, maar wel beter :P: truffel pepernoten! Geniaal.

Serfaus

@Thijsie, wat denk je van al 4 chocoladeletters? :)

Svennoo op 30 okt. 2013 17:01

Gaan we een wedstrijdje houden? Net, als krachtvoer tijdens het leren ook nog een paar sinterklaasschuimpjes op :D

Thijsie op 30 okt. 2013 17:05

Dan lig jij nu denk ik dik (als ik lees hoeveel je eet van dit spul ook letterlijk) voor :P

Carnas on Tour

@Jorian : Ja, wie vindt Spongebob nou niet leuk?;)
@Svennoo : Deze gondels zijn een beetje groter dan sleutelhangerformaat gelukkig haha! En ze staan op een veilige plaats:p
Balen van je sleutelhanger. Een goed excuus om weer naar Oostenrijk te gaan voor een nieuwe te kopen!;D

En ja, ik eet ook al kruidnoten in september! En die kilozakken zijn lekker goedkoop:p

Bovendien is het toch super dat de tuincentra al zo vroeg met hun kerstshow beginnen? Ik krijg daar dan zo’n warm gevoel vanbinnen:p Kerst, sneeuw en wintersport mogen van mij zo lang mogelijk duren eigenlijk:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Jorian : Ja, wie vindt Spongebob nou niet leuk?;)

SnowJan op 30 okt. 2013 17:42

Wat een ongelooflijk kutprogramma vind ik dat. Net zoals alle andere tekenfilms die tegenwoordig op tv komen. Snel wat lelijke figuurtjes kribbelen, ze allemaal een hyperactief stemmetje geven en een volledig inhoudloos verhaal toevoegen en je hebt een succesvolle tekenfilm. Waar is de tijd van Tom&Jerry of de Smurfen? :)

@SnowJan Ik heb al genoeg decoratie van de skikaarten. Ik zal er later op de avond wel een foto van maken, nu een bezoek aan de fysio terwijl ik zou moeten werken… En zo’n nieuwe gondeltje komt er in februari weer, of december als ze ook iets leuks in Vorderglemm hebben :)

Carnas on Tour

@Niels. Haha echt? Sinds ik in 2001 o.a. een Patrick in een zwemband in mijn Happy Meal kreeg, vind ik Spongebob al leuk! Dat is nu op m’n 21ste, na 12 jaar, nog niet veranderd haha!;)
Bugs Bunny, Tweetie, … dat is ook al lang geleden zeg! Ik heb die flippomappen nog ergens liggen:p
@Svennoo : Ben benieuwd! Ik had er zelf nog niet aan gedacht skimappen op te hangen! Ik zag het hier een stukje terug ook al (van Niels dacht ik), en vind het een leuk idee! Ik ga binnenkort eens even graven in oude dozen… ;p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Lichte sfeerimpressie van mijn kamer :)

null

null

null

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

null

Lange tijd geleden :-)

null

Met dat boardje Palmer Carbon, eerst zware val in Peer indoor net één week voor vertrek Tignes , om dan op het einde van de vakantie, van de rotsen te vallen, 500 pleuro’s naar de knoppen :-)
Vanaf toen altijd helmpje.

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Dit heb ik al een tijdje op mijn tafel staan. Klein maar fijn!

null

@Roxane leuk(: waar heb je dat vandaan?

@Roxane leuk(: waar heb je dat vandaan?

Marjanvl op 10 feb. 2014 13:54

Marjan, ik heb de spulletjes zelf los gekocht bij de Intratuin in Duiven. Met karton heb ik soort heuveltjes gemaakt en die met dubbelzijdig tape vastgeplakt aan het dienblad. Sneeuw erover, poppetjes erop en klaar ;-)

In de woonkamer, achter de bank (en ik heb nog een ouder setje buiten bij de voordeur tegen de muur geschroefd hangen:

null

En op de kamer van mijn zoon hangt dit:

null

Ik heb m’n goggle aan de verwarming opgehangen en m’n broek en jas aan m’n klerenhanger

null

Gang is alles

@SnowJan Beter laat dan nooit :+)

null

Links is Saalbach Hinterglemm Leogang van het seizoen 2013/2014.
Rechtsonder is Salzburger Sportwelt van het seizoen 2012/2013.
Rechts is natuurlijk SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental van de seizoenen 2006/2007 en 2008/2009 t/m 2012/2013. Hier komt volgende week natuurlijk het seizoen 2013/2014 bij.

Ik wil natuurlijk mijn collectie waar ik allemaal op de piste heb gestaan uitbreiden. Ik mis nog Portes du Soleil 2002/2003 en SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental 1999/2000 t/m 2005/2006 en 2007/2008. Mocht iemand deze hebben of weet iemand die weet waar ik die kan krijgen, stuur dan even een privébericht, ik zal die persoon erg dankbaar zijn! Zelf heb ik nog 5 skikaarten van SHL van dit seizoen in de aanbieding. Dus als je die wilt, stuur dan ook even een privébericht :)

Carnas on Tour

Leuk, zo ski’s en snowboards ophangen als decoratie!:p
@Svennoo Toch wel een verzameling:p Ik ben er zopas ook weer wat tegengekomen in een oude verhuisdoos. Een aantal jaren Sölden onder andere van een tijd lang geleden:p Nu nog een plaatsje vinden…
Btw, wat is dat daar rechtsboven voor een poster?xp

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Plaats een reactie