Skigebied/Dorp foutjes en suggesties

Ach, helaas zijn bijna alle pistekaarten hier van een paar jaar geleden…

-aangepast, bijna alle kaarten zijn up to date-

❄️

Jungfrau region: Bereikbaarheid per trein
ICE 105/104 rijdt al enige jaren (helaas) niet meer naar/van Interlaken, maar stopt in Basel SBB.
Hier dien je over te stappen op de IC naar Interlaken.
Vanuit NL dien je dus altijd minimaal 2x over te stappen: Basel (ICE>IC) en Interlaken Ost (IC>BIB)

Rob

De informatie over Espace Diamant is gedateerd en vertoont tegenstrijdigheden. Het gebied is bij jullie opgedeeld in twee delen (Espace Diamant Les Saisies en Espace Diamant Val d’Arly) terwijl die twee delen al jaren één verbonden gebied vormen. Verder staan er verschillende aantallen genoemd wat betreft aantal km pistes. Juiste aantal km pistes vanaf 2014-2015: 192km.
Tot slot: Het gebied ligt voornamelijk in de Savoie. Alleen het deel bij Praz sur Arly ligt in de Haute Savoie.

Val Cenis: staat bij dat er maar 1 sleeplift is maar dat waren er afgelopen maart toch echt wat meer, zeker een stuk of 8. Tevens biedt de Eskimopas een dag toegang tot Bonneval sur Arc.

@Yo-han, bovenstaande geldt niet alleen voor Val Cenis overigens en zijn niet de enige verkeerde gegevens. In skigebieden vergelijken tussen Val Cenis, Les Sybelles en La Norma bijv:

sleeplift: 1- 0 - 1
Stoeltjeslift: 10 - 25 - 7
Gondellift: 11 - 51 - 10
Afstand Utrecht: 29 - 24 - 10
Afstand snelweg: 92 - 55 - 6
Langlaufloipen: 0 - 0 - 0
Zomerski: ja - nee - nee
Boardercross: geen info

Waarschijnlijk is eea wat verschoven en maar dan nog kloppen de gegevens niet (windows 7pro, chrome)

@Userd Foutjes in skigebied data kan je bij @Rogier kwijt. ;) Ik ben meer van de technische zaken.

MAND!

@Userd Ik loop al deze gegevens, ook van andere gebieden, ‘as we speak’ door. Voor de echte winter zijn alle cijfers up to date… Bedankt voor het melden.

Click. Click. Peace

Aan allen, ik loop momenteel de prijzen en pistekilometers van alle gebieden na. Hopelijk staan deze binnen afzienbare tijd goed op de website!

Click. Click. Peace

@Userd Foutjes in skigebied data kan je bij @Rogier kwijt. ;) Ik ben meer van de technische zaken.

Yo-han op 9 okt 2014 13:30

@Rogier, @Yo-han, het maakt mij niet uit hoor ;) Al denk ik dat jij er niet helemaal aan ontkomt want het lijkt ook een Chrome(?) uitlijn-probleempje te zijn. Hoe dan ook, thx mannen!

Typefoutje op de pagina van Les Quatre Vallees;

"Bij extreem goede sneeuwcondities kan je van de Mont Fort (3330 meter) afdalen naar Le Chable (zo’n 800 meter) en dat zijn maar liefst 25390 hoogtemeters! "

Lijken me een beetje veel hoogtemeters. Moeten er 2500 zijn.

''Powder to the people''

Foutje op pagina van Serfaus-Fiss-Ladis

Tel hierbij op dat de zon in dit gebied meer dan 200 dagen per schijnt (gelukkig worden de lagere pistes geholpen door sneeuwkanonnen wanneer Moeder Natuur wat achterblijft met de sneeuw) en de populariteit van Serfaus, Fiss en Ladis is verklaard.

200 dagen per jaar ?! moet dat denk ik zijn;)

Let it snow

U kunt vanaf nu al uw updates zelf melden via het daarvoor bestemde formulier. https://www.wintersport.nl/forum/topic/170921

MAND!

Plaats een reactie