Dit of dat (deel 2)

In het buitenland zeker zonder omdat ik de slagroom over het algemeen niet echt lekker vind. Maar wel met een klein beetje R…

Ijzige piste aan het begin van de dag of slush aan het einde van de dag?

U only live ones

Als de ijzige piste de hele dag ijzig blijft, dan slush aan het einde van de dag.

Om 23.00 uur of 04.00 uur beginnen met rijden naar wintersportbestemming?

04:00
lekker sneeuwen tijdens vakantie of alleen maar strak blauw

#wintersport verslaafd

Strak blauw, als er tenminste sneeuw ligt haha.

Noord of zuid helling?

Let it snow

Noord helling! In de lift de zon op de kop en vaak betere pistes.

Tirol of Salzburgerland?

Aequilater Nubila

tirol

wallis of graubuenden

#wintersport verslaafd

Graubuenden.

Een super gezellige busreis of in de auto met super saaie (mede)passagiers?

Carnas on Tour

auto (enkele slechte ervaringen met busreizen, zoals 1 maal dat we er 5 uur langer hebben overgedaan omdat de bus van gent naar antwerpen, leuven,hasselt, maastricht ging om dan een ging om dan constant in de file te zitten en een deel terug te keren om daar dan de grens over te steken).

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

En de nieuwe vraag :p was het even vergeten:

stoeltjes lift of gondel ?

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

stoeltje!! (stuk sneller, hoef je geen skies uit te doen)

Zwitserland VS Frankrijk

#wintersport verslaafd

Frankrijk

Vrouwen of mannen

Als vrouw ga ik toch kiezen voor mannen. Veel gezelliger, eerlijker en minder flauw, zeker als het om mee te skien is.

Dure ski in ski out, of veel goedkopere maar even goede accommodatie op enkele km’s van de piste?

Dure ski in ski out

ischgl of lech

#wintersport verslaafd

Als vrouw ga ik toch kiezen voor mannen. Veel gezelliger, eerlijker en minder flauw, zeker als het om mee te skien is.

Dure ski in ski out, of veel goedkopere maar even goede accommodatie op enkele km’s van de piste?

Goeleg op 8 dec 2015 17:45

Goedkopere, maar even goede accommodatie op enkele kilometers van de piste. Het is iets vroeger opstaan, maar het ritje naar de skipiste is absoluut geen straf. Met dat extra geld kan je bijvoorbeeld extra lunchen op de piste ;)

Steile sleeplift met een lege piste of een snelle zetellift met een drukke piste?

Op die van @coen20: Ischl, want Lech lijkt mij namelijk te duur.
Op die van @Mathijs!: Snelle zetellift, want na een aantal keer zo’n steile sleeplift gaan je benen toch echt wel verrot.

Almdudler of Mezzo Mix (Spezie)

Carnas on Tour

Almdudler.

Maak je je eerste bocht meestal naar links of naar rechts?

haha, ik sta hier nu in de kamer voor het gevoel bochtjes te maken. Ik denk toch naar rechts.

Carve ski of die goeie oude lange rechte latten die het liefste recht door willen?

U only live ones

Carve ski’s.

Met hele dikke poederbakken op strak geprepareerde pistes of met piste knallers in de verse poeder?

Hakuna Matata

Verse poeder gaat altijd voor, dan met een paar slalom skietjes!

Ja @Rob64 en hoe nu verder?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Met mooi weer, zonnebril of toch skibril?

Met mooi weer, zonnebril of toch skibril?

Rob64 op 9 dec 2015 22:22

Zonnebril, aangezien deze op sterkte is (sportzonnenbril), deze hou ik ook zolang mogelijk op tot het zicht echt te weinig is. Dan wisselen (bril en skibril)
Tenzij ik 's morgens de lenzen heb aangedaan omdat het weer toch niet fantastisch ging zijn. (draag dan toch nog een gewone zonnebril mee voor het geval het een mooie dag wordt. Zit naar mijn mening beter.

eten op de piste: binnen in de warmte in t-shirt of buiten met de vest aan?

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Absoluut binnen. Even een momentje van ontspanning, je eten of drinken koelt niet zo snel af en geen kou op je warme spieren.

Wat vind je belangrijker:

Als eerste in de ochtend op de piste of als laatste er af?

U only live ones

Absoluut binnen. Even een momentje van ontspanning, je eten of drinken koelt niet zo snel af en geen kou op je warme spieren.

Wat vind je belangrijker:

Als eerste in de ochtend op de piste of als laatste er af?

JorisB op 10 dec 2015 10:33

Zeker als laatste eraf (liefst eerste en laatste natuurlijk): vooral heerlijk om te zien hoe op het einde van het seizoen je de pistes voor je alleen hebt tegen 15u ;)

Baraque Fraiture of Landgraaf?

Gezien ik er wekelijks te vinden ben: Landgraaf. Op de enkele keren dat de Baraque de Fraiture open gaat is het zo’n overrompeling :-/.

In Landgraaf: zetellift of sleeplift?

De stoeltjeslift natuurlijk ;)
Dit komt omdat ik nooit op drukke dagen ga snowboarden in landgraaf, dus dan is de stoeltjeslift natuurlijk fijner.

Zelf lunch meenemen in rugzakje of lunch kopen in een eettent op de berg?

Beide, gewoon beetje afwisselen.

K2 of K3;)

Thank God summer is over!

DUH! K2 natuurlijk :D

ben je links of rechts dragend?

(je ski’s of board)

Disturbing the peace since 1975

Rechts!

Kaiserschmarren oder Apfelstrudel?

DUH! K2 natuurlijk :D

Hubert. op 11 dec 2015 09:20

bwa de nieuwe k3 mag er zijn :p

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Plaats een reactie