Jouw mooiste wintersport foto

Van harte gefeliciteerd!! Terechte winnaar v.w.b. het wintersportgevoel… Heerlijk in een liftje bungelen, op weg naar wéér een mooie afdaling :) (techniek maakt niet veel uit lijkt me, want dit is geen fotografie forum)…

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de foto met onderschrift "Solden Tiefenbachgletscher + Wildspitze 3774m" van Krifstof. Deze zou ik zonder twijfel aan de muur hangen als ik hem gemaakt zou hebben… Prachtig vergezicht…

Hey Harm, thanks! Hier doet ie al een tijdje dienst als wallpaper op laptop en iPad. Als je em in highres wil hebben, zeg je het maar :) Aan de rechterzijde bovenaan zie je trouwens nog een stuk van het skigebied van het Pitztal.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Proficiat aan Tum en Kristof =D

Gefelciteerd heren. Mooie foto’s.
@ Kristof. Is jouw foto ergens op high resolutie te krijgen? zou ik wel graag willen hebben, is namelijk een prachtige wallpaper.

alvast bedankt voor de moeite.

null

Mijn zoon bij de gletschertunnel in solden.

We hebben de regels iets aangepast, we geven nu elke maand een boek weg voor de mooiste foto.

@ Martijn: hahaha, leuk initiatief voor een leuk topic. Ik zal ook eens rondsnuffelen naar fotokes ;)

@Hendrik Tabak, stuur even je gegevens naar kristof@beaverke.com, dan reply ik met de foto. Geldt ook voor andere mensen. Enkel niet commercieel gebruiken zonder me dit even te vermelden als het kan :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

null

Lekker wakker worden,de 1e dag in het Brandnertal met een verse laag sneeuw + een heerlijk zonnetje!!!

Silvretta Montafon Liefhebber

null

null

1e, Rettenbachgletsjer Solden van heel dichtbij 2011
2e, Een rustig Kappl 2010

Net andersom dus, tis zaterdagavond :P

null

dagje Gers in le Grand Massif

Super vet! Hartstikke bedankt!!! Met al die gave inzendingen had ik écht niet verwacht kans te maken!!! Ben hééél erg benieuwd naar het boek, mn adres komt dr aan!!! Super leuk!! Thnx!!

Ben trouwens ook wel benieuwd waarom ie 'technisch niet geweldig" is… :P
Vanwege de zon midden in de lens?
Niet dat ik een super fotograaf ben, maar dan weet ik waar ik komend seizoen aan moet werken om kans te maken voor het boek van volgend jaar :D

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Niet dat ik een expert ben ofzo, maar mij hebben ze altijd geleerd om met de zon mee te fotograferen :D

Anyway, mooie foto ;)

@ Turn, tsja het blijft allemaal nogal subjectief. Maar het grootste ‘niet zo fototechnische’ punt is vooral dat het ‘onderwerp’ of in ieder geval het gene waar je aandacht naar getrokken wordt, de lift met de mensen erin, bijna geheel in het midden hangt. Uit het midden werkt beter. Gebruik de vakkentechniek: verdeel het foto in zes gelijke vlakken en plaats het onderwerp op een van de kruisingen van deze vlakken. Verder is de de verdeling ‘horizon-lucht’ iets te 50-50, en als laatste hangt ook de meest linker kabel iets te veel in het midden.
Kortom centreer iets minder en het is helemaal goed ;-)
Maar je hebt niet voor niets gewonnen.

En aan iedereen blijf lekker mooie wintersportfoto’s tonen!

Groet Rogier

Click. Click. Peace

Mont de la chambre in Les menuires

null

No matter how warm, there's a wintertime ahead

@ Pieter

Met uitzicht op die berg net tegenover St Martin de Belleville, mooie foto!

Deze vond ik ook nog wel leuk, sneeuwgolfen in Crans Montana! :) De target was het bakje dat je in de verte ziet hangen (klik op de foto voor een grote versie).

null

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Col de la Gardette in de buurt van Reallon.

null

null

m’n ouders voor de Frank Alm in Söll.

null

Samen met een vriendinnetje aan het relaxen, het was - 10 en veel wind, maar als de zon er was was het lekker :D

null

Flachauwinkl

null

Flachauwinkl

null

Silbertal Montafon invoegstrook, maart 2007

null

Ergens in het zillertal, volgens mij was het Zell am Ziller

null

Wederom ergens in het Zillertal

@ Martijnski: Ai ai ai, dat doet pijn om te zien… Hopelijk niet dit soort foto’s volgend seizoen :-)

Click. Click. Peace

@ Rogier: Alle voorbereidingen getroffen (nieuwe winterbanden, outfit ed), kregen we uiteindelijk een voorproefje van lente in de bergen. Boven was het prima skieen, in het dal situaties zoals deze. Hebben er maar niet over ingezeten en vooral om gelachen.

@Martijnski: Ik vind je term ‘invoegstrook’ wel leuk verwoord voor je foto. Maar het is wel een triest beeld. Hopelijk blijft er aankomend voorjaar wat meer sneeuw liggen.

@ Martijnski

Haha, zulke situaties ken ik

Als je onder komt van de Ahorn in Mayrhofen is er ook zoiets gelijkaarigs: een (kunstmatige) witte strook in de groene weide :)

Boek is in goede orde ontvangen! Super tof!
Mij zul je komende week niet meer zien op ws.nl :D haha

@Martijnski; invoegstrook?? Als in, zo ligt de sneeuw er ook altijd bij langs de snelweg?

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Plaats een reactie