Skiën & boarden + BBQ Landgraaf 17 april

Ik met.

Ik board altijd met. Goggle niet op, maar zit er aan te denken om dit nu wel te doen, want krijg altijd tranende ogen.

BELANGRIJK:

Ik heb een reservering gemaakt voor het eten. Er is een tafel om 17.30 uur op de naam ‘Mountain Collective’. Als je 's morgens aan de kassa een kaartje koopt, zeg dan dat je mee-eet met die groep.

Vanmiddag volgt een update over beschikbaar testmateriaal van Duijvestein.

Naast het materiaal dat wij zelf meenemen zijn de volgende ski’s aanwezig bij Duijvestein om te testen:

Salomon X-Drive (verschillende uitvoeringen, verschillende lengtes)
Elan Amphibio 84 en 88 (verschillende lengtes)
Atomic Redster D2 SL
Elan XLS
Salomon X-Max (verschillende lengtes)
Atomic Redster Edge SL (verschillende lengtes)
Atomic Redster Edge GS (verschillende lengtes)

Geen garantie dat alles er nog is zondag (ze worden als tweedehands sets verkocht), maar er is van alles dus.

Snowboards hebben ze niet meer in het testassortiment. Een nieuw board uit de winkel uitproberen kan, maar alleen als je echt van plan bent te gaan kopen. Maar er zijn genoeg snowboards van onszelf om een en ander uit te proberen geloof ik.

Voor het gebruiken van een testski moet een geldig ID-bewijs als onderpand worden afgegeven. Verder is het handig als je de BSL van je schoen weet.

Duijvestein is zondag geopend van 10.00 tot 18.00 uur. Ik ben voor 10 uur in Landgraaf als het goed is. Om jullie te begroeten en eventueel te helpen met wat dan ook.

Leuk dat er ook nog wat te testen valt. Van die Redster Edge ben jij wel gecharmeerd toch @GIGI

Je weet niet wat je niet weet.

Ik ben inderdaad gecharmeerd van zowat de hele Redster-lijn van Atomic. Ook de Edge inderdaad. Ook leuk om het effect van Doubledeck te ervaren: de D2 SL en de Edge SL direct na elkaar skiën. Echt leuk.

Lijkt mij ook erg leuk en ben zeer benieuwd naar de verschillen. Ik denk dat het een erg leuke en leerzame dag wordt op het gebied van materiaal, skitechniek etc

Je weet niet wat je niet weet.

Er komen ook wat mensen met verstand van skitechniek inderdaad. @Hessel onder andere, en @DSvier. Als je het lief vraagt, hebben ze vast tips…

kijken is leren zeggen ze vaak toch :) Pilsie achteraf zal ook wel smaken

Je weet niet wat je niet weet.

Hopelijk is Landgraaf zondag goed te bereiken
Zondag is het ook de amstel gold race

Hopelijk is Landgraaf zondag goed te bereiken
Zondag is het ook de amstel gold race

niekniek op 13 apr 2016 21:00

Dat is allemaal ten zuiden van de A76. Het zal dus wel meevallen lijkt mij.

Als ik het me goed herinner heeft men daar kluisjes waar je je geld kwijt bent, elke keer als je het deurtje wilt openen. Ik weet niet eens of er wel kasten zijn waar ik de vier snowboards voor de snowboardtest van @Jesper :P in kwijt kan. Iemand een idee hoe dat handig op te lossen is? Ik wil m’n plankjes liever niet de hele dag ergens open en bloot stallen. Er zullen meer met dit praktische probleempje zitten.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik weet niet of je de skies en boards ergens mee naar binnen mag nemen
Anders kun je het bij mij stallen
Ik ben van 11 tot 12 uur en 13 tot 14 uur op de baan voor de rest niet

@Sneeuwbaard je kunt ze natuurlijk in de hal zelf zetten, daar staan er altijd een stuk of 100. Meestal staan ze daar ook voor de lunchpauze enzo. Verder kun je natuurlijk oom de persoon die het snowboard wilt testen even heen en weer naar je auto laten lopen ;)

Ikzelf zet in ieder geval mjn paar ski’s al in de hal denk ik.

#proudtobepartofleswintersporters

Als ik meerdere boards meeneem zet ik ze altijd in de hal. Eventueel een slotje eromheen zodat niet iemand er “per ongeluk” mee aan de wandel gaat. In de kluisjes kun je net een schoenentas kwijt. Die gebruik ik dus nooit en gooi m’n tas altijd bovenop de kluisjes.

Übung macht den meister!!!

wij zijn vorige week zondag geweest met 5 en hebben voor €20 borg en €5 huur zo’n groot kastje gehuurd waar je meerdere spullen in kwijt kunt en waar je gewoon een sleutel van hebt zodat je steeds in je kastje kan zonder dat je geld kwijt bent.

Oh dat is dan wel een optie, 1x 5 euro betalen.
Vind het toch nooit een prettig idee dat het gewoon los ligt in de hal. Zet er normaal een slotje om, maar met veel boards wordt dat lastiger.

Of je laat de boardjes in de auto liggen, en pakt ze als iemand er een keer op wilt rijden. Zeker als er geen bindingen opzitten wel zo lekker om buiten in het zonnetje te schroeven… :-)

De meeste zullen blij zijn om weer eens in de sneeuw te staan, zeker met gelijk gestemden. Dan is de stoke meestal hoog en de behoefte te testen misschien ineens minder?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Thanks allemaal voor het meedenken! Ik ga denk ik dan voor de @flap20 optie; een grote kluis huren. Scheelt me het loopje naar de auto en zo is ook het materiaal zonder bindingen veilig opgeborgen. :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik ben er morgen rond 13 uur.
Er is morgen ook de finale van de kids cup. Misschien willen ze na afloop nog wat paaltjes laten staan :)

Helaas is er iets tussen gekomen waardoor Ashley en ik morgen niet aanwezig kunnen zijn. Als ik hiervoor even contact moet opnemen met snowworld hoor ik het graag. Excuus volgende keer zijn wij erbij. Veel plezier iedereen!

Je weet niet wat je niet weet.

Helaas is er iets tussen gekomen waardoor Ashley en ik morgen niet aanwezig kunnen zijn. Als ik hiervoor even contact moet opnemen met snowworld hoor ik het graag. Excuus volgende keer zijn wij erbij. Veel plezier iedereen!

Robbert-010 op 16 apr 2016 09:51

Geen probleem, ik meld het morgen bij Snowworld.

Ik moet helaas werken, maar ik woon er vlak in de buurt. Van de Amstel Gold race heb je weinig tot geen last. Ik weet niet of de route over de Hofstraat loopt maar de andere wegen tot aan Snowworld zijn alleen maar snelweg en de binnenring (euregioweg). Snowworld zal sowieso altijd bereikbaar zijn, dat zijn ze ze zelfs tijdens pinkpop.

@Hessel jep klopt, een aantal van de skiclub doen ook mee :D Ze beginnen om 9 uur dus zal niet extreem lang duren. Paar paaltjes zou leuk zijn ja, heb toch mijn stokken met kappen mee ;) Zal jammer genoeg niet denk ik maar wie weet!

#proudtobepartofleswintersporters

Luitjes, tot straks allemaal
Heb er enorm zin in

Heel veel kleine aapjes op de piste hier, druk op de parkeerplaats, maar onderweg was het rustig (geen last van AGR).

Funpark is gesloten en de FIS piste ook, dat is wel jammer. FIS gaat wellicht nog wel open straks.

Kom allemaal naar binnen als je er bent!

#proudtobepartofleswintersporters

Ter aanvulling: voor de lunch verzamelen we om 12.30u bij de bank links van de kassa.

null

Gezellig!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Was gezellig luitjes! Op naar de volgende editie…

Plaats een reactie