Snowworld gaat verlengen

Voor beginners is piste 1 lang zat en denk niet dat het rendabel is om het funpark (veel) groter te maken omdat daar in verhouding minder mensen vanaf gaan. Al zou het wel prettig zijn als de piste in het funpark iets steiler zou zijn. Dan heb je makkelijker genoeg snelheid voor de grote kicker.

Übung macht den meister!!!

Precies, als je de grote kicker wilt pakken kan je eigenlijk geen andere kleinere dingen pakken in een run. Ze hebben wel bovenaan een extra verhoging om wat meer snelheid te maken

part time skier, full time savage

Als ze dan de sleeplift op baan drie ook flink verbeteren
Dan kom ik er misschien weer eens
Vorig jaar, net voor het uitstappunt met zitski en al gelanceerd
Samen met mijn leraar over de kop gegaan
Resultaat allebei bont en blauw
Daarna daar niet meer geweest

Rollen bollen met de leraar…
Ken je ook beter op een andere plek doen;-)

Weet niet wat er precies gebeurt is, maar toen ik er een aantal weken geleden voor het eerst was, en eindelijk piste 3 gevonden had:-), kon ik niet zeggen dat de sleeplift rare dingen deed.

LA NORMA😍☃️

Rollen bollen met de leraar…
Ken je ook beter op een andere plek doen;-)

Weet niet wat er precies gebeurt is, maar toen ik er een aantal weken geleden voor het eerst was, en eindelijk piste 3 gevonden had:-), kon ik niet zeggen dat de sleeplift rare dingen deed.

Piefke op 2 jun 2016 06:48

Net voor het uitstappunt stopte de lift en ging gelijk weer aan
Daardoor kon de leraar mij in de zitski niet meer houden en gingen we buitelend over elkaar heen
Was niet echt fijn
Even ter verduidelijking, wij staan samen tegelijk in de lift

Oké, duidelijk!
Dat is altijd ruk als de lift stopt tijdens je ritje.

LA NORMA😍☃️

Op piste 3 hebben ze toch 2 sleepliftjes? Waarom laten ze één van de twee niet gewoon wat sneller gaan? Scheelt een hoop tijd :)

part time skier, full time savage

Oke een klein beetje off topic maar… Skidome Rucphen had toch uitbreid plannen?

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Jep! En in de diepvries gezet…
De heer broos wil proberen ondernemers te vinden die onderin een zaak willen exploiteren en zodoende samen de kosten te delen!

LA NORMA😍☃️

Ik ben nog nooit in Rucphen geweest, is het vergelijkbaar met snowworld?

part time skier, full time savage

@Vic2000 komt daar regelmatig dacht ik. Die kan je wel wat info geven over de baan van Skidome.

@Stefdeboer momenteel niet echt heel erg vergelijkbaar met Landgraaf, met Zoetermeer heb ik geen ervaring. Ze hebben 4 pistes, een groene piste van zo’n 30-40 meter, een blauwe van 150 met een klein deel rodelhelling en wat funpark dingen en nog 2 rode pistes van zo’n 150 meter waarvan er 1 de big air huisvest en 1 het funpark heeft, allebei hebben nog ruim voldoende plaats om naar beneden te komen. Die rode piste willen ze ook gaan vergroten met een meter of 100-120 en de bandliften vervangen voor een sleper (of 2). Ze hadden mogelijke plannen om er een heel vakantiepark omheen te bouwen en er ook het zwembad en de sporthal bij te betrekken maar dat staat weer tijdelijk stil…

#proudtobepartofleswintersporters

Ben al jaren niet meer in Rucphen geweest maar toen ze nog 1 baan hadden was die volgens mij vergelijkbaar met piste 1 en 2 in Zoetermeer.
Als ze enkel meer banen hebben maar in lengte niks zijn gegroeid ga ik liever naar Zoetermeer.

Übung macht den meister!!!

@vic2000 staat die big air er permanent?

part time skier, full time savage

@vic2000 staat die big air er permanent?

Stefdeboer op 5 jun 2016 17:57

Ja maar hij staat niet altijd aan

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

@Brrian binnenkort in ieder geval maar eens naar toe dan :)

part time skier, full time savage

@Stefdeboer vanaf het voorjaar tot en met de herfst is hij er eigenlijk altijd. Je kunt hem zelf gewoon aanzetten of het aan iemand vragen van skidome, wel een leuk ding. Paar weken terug wel pijnlijk terechtgekomen toen ik er overheen sprong maarja, schansspringers nadoen bij een big air is ook niet zo handig…

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000, je mag toch ook pas van een bepaalde gemarkeerde plek op de piste losgaan op dat kussen?! En niet vanaf bovenaan de piste!¡!;-)

LA NORMA😍☃️

@vic2000 Nice! dat is me in snowworld nog nooit gelukt, hahaha

part time skier, full time savage

@Piefke ik ging ook vanaf de gemarkeerde plek… maar zo klein mogelijk en extra veel kracht gezet bij de sprong en toen ging ik er overheen…
@Stefdeboer is ook niet aan te raden… ;)

#proudtobepartofleswintersporters

Misschien maar eens een topic openen over een airbag? ;)

null

Inmiddels is er weer een foto verschenen op de website van SnowWorld! Ze zijn inmiddels op 42% :)

Carnas on Tour

42% van wat?

Van tijd? Dan is het over een dikke maand al af - zal wel niet dus.
Van budget? Ongetwijfeld, maar het zegt vrij weinig over de voortgang van het project.
Van de hoeveelheid werk? Als ik deze foto bekijk, kan ik me het niet voorstellen.

Misschien 42% van de (lengte van de) ondersteunende constructie… Pas als die helemaal af is, kan men de opbouw gaan bouwen, dan de technische installaties (koelinstallaties, liften, verlichting, etc.) erin bouwen, dan moet men die testen en certificeren, dan de afwerking van de ruimtes waar consumenten gaan komen, dan alles vrijgeven en dan kan men weer sneeuw gaan produceren.

42% van het project is gedaan. Staat op de site van SnowWorld zelf.

Carnas on Tour

Dat heb ik ook gelezen, maar dan weet ik nog steeds niet wat er precies bedoeld wordt. Want ook in projectmanagementtermen kan het wel 5 dingen betekenen. Het is geen commentaar op jou opmerking, maar op de non-informatie op de site van Snowworld.

Ik zal er eens achteraan duiken!

Carnas on Tour

Als ik zo die foto bekijk denk ik inderdaad 42% van de constructie, op instagram hebben ze het ook alleen nog maar over de constructie gehad, denk dat ze dat bedoelen :)

part time skier, full time savage

Zelfs 42% van de constructie(geraamte bouwwerk) is niet mogelijk. Dat zit simpelweg nog niet eens op 1/3 aan de foto te zien.

42% van staalconstructie voor ondersteuning hal kan wel, overige onderdelen staalconstructie niet meegenomen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het is echt komkommertijd wat skiën betreft he, dat “we” ons druk maken om dit soort dingen :) Lekker belangrijk :)

Het is wat je komkommertijd noemt. Het is gewoon leuk om deze ontwikkelingen te volgen, aangezien we al zo veel skimogelijkheden in Nederland hebben. Persoonlijk ben ik benieuwd welke lift(en) er te vinden zal zijn in Zoetermeer. In ieder geval zal ik vaker naar Zoetermeer gaan na de heropening P)

Carnas on Tour

Ik heb het niet over de verlenging an sich, dat is inderdaad een leuke ontwikkeling. Maar discussiëren over wat er nu precies 42% ver is, en of dat dan correct is of niet gaat echt nergens over ;)

Plaats een reactie