Snowworld gaat verlengen

Ik heb het niet over de verlenging an sich, dat is inderdaad een leuke ontwikkeling. Maar discussiëren over wat er nu precies 42% ver is, en of dat dan correct is of niet gaat echt nergens over ;)

franksplinter op 11 jun 2016 17:09

Genau! Ik ga in september zeker een proefafdaling maken!

Aftellen maar!

Ik zeker ook, ben benieuwd wat voor toevoeging dit nou gaat hebben. Het zal er in ieder geval niet rustiger op worden vrees ik… Denken jullie dat ze de prijzen nu ook zullen verhogen?

part time skier, full time savage

@Stefdeboer ik verwacht niet dat de prijzen omhoog zullen gaan. In al die jaren van dat gezeik met de Gemeente Zoetermeer en de omwonenden hebben ze flink kunnen sparen. En als de prijzen in Zoetermeer omhoog zouden gaan, moet dat in Landgraaf ook zo het geval zijn.

Carnas on Tour

Ik hoop dat de prijzen gelijk blijven. In vergelijk met skidome heeft snowworld betere prijzen.

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Voor de geïnteresseerden onder ons, op 18 juni kun je een kijkje nemen bij de bouw/uitbreiding in Zoetermeer. In de link staat een mailadres zodat je je kunt aamelden.

linkje: http://www.zoetermeer.nl/inwoners/dag-van-de-architectuur-20…

null

Carnas on Tour

Hoever zijn ze nu? 43%?

@Franksplinter Toen ik vanmiddag op de site keek stond er 49%. Het project is dus bijna op de helft :)

Carnas on Tour

:P

Ik reed er vandaag nog langs:

null

null

Op hun Facebook pagina hebben ze een drone filmpje geplaatst mbt de uitbreiding:

https://www.facebook.com/SnowWorldNL/videos/1075547049177454…

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

ik vind het verlengde deel er een stuk meer uitzien dan de eerder genoemde “100 meter” of is dat vertekend beeld in verhouding met het bestaande stuk?

vooral op de foto die geplaatst is op 20 juni en de eerste van 10 juli

of ligt dat aan mij?

don't count the days, make the days count !

@Droopy-d

De afstand tussen twee stalen pilaren lijkt me ongeveer hetzelfde als de breedte van die twee bureaucontainers die je op de eerste foto kan zien, neen? Een standaard container is ongeveer 2,5m breed, dus de afstand tussen de twee pilaren is 5m. Dan gewoon de pilaren tellen… Ongeveer 85m. Zelfs al wijkt de afstand een beetje af van de schatting, dat zal niet meer dan 100m zijn.

@Droopy-d:

De oorspronkelijke skibaan heeft een totale oppervlakte van 7.500 m² (210m lang - 35m breed - 50m hoog). Het restaurant en bijhorende kantoren zijn 2.000 m² groot.

Vanaf mei 2016 werkt ASK Romein aan de verlenging van de 3e skibaan van SnowWorld. Het betreft een design & build opdracht waarbij we de oorspronkelijke constructie verlengen met 105 m, goed voor 1.200 ton staal. Bovenaan de piste komt een panoramaplatform, dat een uitzicht biedt over het Groene Hart. Eind 2016 gaat de verlengde skibaan van SnowWorld open.

Het is dus een stuk meer wel 5 hele meters ipv 100m = 105m ;-)

Zie: http://www.ask-romein.com/bouw/snowworld-zoetermeer…

@laagvlieger A H dat verklaard een hoop dat Panorama platform :)

had overigens liever gezien dat ze die meters als piste gebruikten ;)

don't count the days, make the days count !

@Droopy-d kan ik mij voorstellen maar van de horeca moeten ze het hebben natuurlijk en een vergadering/feestje of whatever met uitzicht in een winters tintje daar zal vast wel animo voor zijn.

@laagvlieger aan de schets te zien gaat het panorama platform dan weer niet ten koste van de piste lengte

http://www.snowworld.com/nl/Verlenging-Piste-3

even schuiven met de % en het platform verschijnt in beeld, tevens niet vergeten jezelf op de geven om kans te maken voor de eerste afdaling ;)

don't count the days, make the days count !

@Droopy-d bedankt voor je linkje ziet er goed uit! Leuk ook zo gedaan met die procenten in de website…

Jouw afdalingskansen zijn hierbij vergroot ;-)
Ik heb eerder aangegeven, mij zie je niet meer op indoorbanen. De enige die ik nog kon waarderen was Landgraaf de rest ik vond het 1 groot drama. Ik spreek voor mijzelf, ik zie de jaarcijfers net voorbijkomen van Snowworld en het zijn dus erg mooie bedrijven. De omzet komt alleen niet van mij. Top dat ze blijven uitbreiden en investeren maar mij zie je op de lange pistes in de grote Franse gebieden. :-)

Maar bedankt voor de ‘win’ tip ik hoop dat iemand het wint die er echt blij van wordt.

Wat je op deze foto’s niet ziet is dat er een stuk is afgebroken van de oude baan. Daardoor lijkt het misschien dat er meer meters worden aangeplakt maar dat is maar schijn.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Hoeveel is er afgebroken dan? Het lijkt inderdaad alsof er een flink stuk word aangebouwd.

Ik was vandaag even in de buurt en heb wat foto’s gemaakt.

Zo ziet het er dus uit zonder sneeuw:

null

De pistebully staat werkeloos op de parkeerplaats:

null

Wat foto’s buiten. De verlenging is vanaf de rechter rand van de staande wand (je kan het verschil tussen het oude en nieuwe deel zien aan de staalconstructie: oude vierkante diagonaal-balken, de nieuwe zijn rond):

null

null

null

Er komt aan de achterkant nog een meter of 5 bij, waar ook de staalconstructie nog voor gemaakt moet worden. Daar komt een groot panoramaterras met uitzicht over het Groene Hart, nooduitgang en binnen natuurlijk het uitstappunt van de sleepliften, startplateau e.d.

@Droopy-d:

De oorspronkelijke skibaan heeft een totale oppervlakte van 7.500 m² (210m lang - 35m breed - 50m hoog). Het restaurant en bijhorende kantoren zijn 2.000 m² groot.

Vanaf mei 2016 werkt ASK Romein aan de verlenging van de 3e skibaan van SnowWorld. Het betreft een design & build opdracht waarbij we de oorspronkelijke constructie verlengen met 105 m, goed voor 1.200 ton staal. Bovenaan de piste komt een panoramaplatform, dat een uitzicht biedt over het Groene Hart. Eind 2016 gaat de verlengde skibaan van SnowWorld open.

Het is dus een stuk meer wel 5 hele meters ipv 100m = 105m ;-)

Zie: http://www.ask-romein.com/bouw/snowworld-zoetermeer…

Laagvlieger op 12 jul 2016 14:23

Ik heb nog nergens de opmerking gezien, 100 meter verlengen wat levert je dat aan meer plezier op.

Er is op het internet een makkelijke formule te vinden, voor de wiskundige en rekenaars onder ons is het een makkie.

Laat ik het extra makkelijk maken met een link naar een km/u naar een m/s converter.
http://www.eenheden-omrekenen.info/Kilometer+per+uur+in+Mete…

De mensen die met 40km/u skiën of boarden hebben 9 seconden extra fun bij 20km/u is dat 18 seconden.
Als je van de ‘hoogste’ piste gaat neem ik aan dat je best een beetje kan skiën/boarden en is 20km/u niet een hele opgave.

Het snelheidsrecord op de indoorbaan, niet van Zoetermeer: https://www.wintersport.nl/blog/2015/05/19/wereldrecord-spee…
https://www.wintersport.nl/blog/2013/07/08/wereldrecord-indo…

Ik zie dingen graag in perspectief. ;-)

Natuurlijk vind ik het leuk dat mensen enthousiast raken van Zoetermeer maar een paar ‘seconden’ meer fun, voor mij een nee.

Dan ga je niet.

Laten we dit topic dan vooral blijven gebruiken met mensen die er wel iets in zien.

Een 100 meter verlengen levert wel voordeel op voor Snowworld want ze vergroten de capaciteit van de baan. Meer mensen kunnen tegelijkertijd gebruik maken van de baan en/of het lijkt rustiger op de baan omdat de mensen wat meer verdeeld zijn, wat ook weer prettiger voelt voor de bezoeker.

@GiGi: Wil je zo vriendelijk zijn om ook nog even de interactie tussen mij en Droopy-d terug te lezen?

Is er ruimte voor mensen die anders denken… dan jij?
Gaan deze posts inclusief gezellige opmerking je nog meer expert/guru maken?

Je foto van de binnenzijde is leuk! Dank daarvoor…
De rest van alle info, stond er al o.a. door mijzelf geplaatst en daarbij het is zo van het internet te halen.

Ik meld hoeveel seconden fun 100meter nu extra oplevert omdat ik graag dingen in perspectief zie.

Jouw post is dus feitelijk off-topic. ;-)
@Vincent1980: Ik heb het jaarrapport van ze bekeken en het is ontegenzeggelijk een mooi bedrijf. Ook dat panoramagedeelte is prima voor elkaar. Niets op aan te merken en bedrijven die innoveren is altijd positief.
Dat het Snowworld een voordeel zal opleveren zoals jij aangeeft lijkt mij voorafgaand aan de investering een weloverwogen keuze.

Ik weet overigens inmiddels de staat niet van die, in mijn ogen, ergerlijke lift in Bottrop…maar de gaten zaten in de plafondtegels rond mijn bezoek in ehm 2012-2013? Wellicht van de verveelde mensen die hun wachttijd op het plafond botvierden, gok ik…it wasn’t me maar ik heb het plafond wel grondig bestudeerd op de rolbandlift, had ik alle tijd voor. ;-)

Daarvoor was het kennelijk nog erger met ‘de lift’:
http://wintersport.blog.nl/algemeen/2008/11/05/eindelijk-nie…
Ik hoop dat Snowworld goed over haar liftcapaciteit heeft nagedacht. Ik vond Landgraaf echt wel grappig zeker die stoeltjeslift en Stube maar dat heb ik ook eerder gemeld.

@Laagvlieger Wat loop je nou te janken over een paar seconde winst wat Zoetermeer oplevert? Het gaat toch om de fun, of sta je op de milliseconde van 8:30 tot 16:30 op de piste?
@Gigi Top foto’s! Ik kan niet wachten tot september om de nieuwe baan te testen :)

Het schiet al aardig op in ieder geval, nog twee maanden te gaan!

Carnas on Tour

@Svennoo: ik hoop dat Rogier je ‘waardevolle’ opmerking heeft gezien. Onderwijl stijgt onze ‘guru’ weer in de rangorde met zijn feitelijk off-topic post zoals voorspeld.

‘Top foto’s’ daar kan je een andere mening op nahouden ;-) de foto’s van JeroenJeroen bijvoorbeeld vind ik mooier echter daar staat geen groen duimpje bij…?

Van Rogier begrepen dat na de zomer dit opmerkelijk rare bugje wordt aangepakt. :-)

‘Janken’…? Een berekening…? Duimpjes geven op een forum dat is meer jouw opmerking waardig.

Om je vraag te beantwoorden, ja ik sta bij de eerste lift en ga met de laatste omhoog.
Tussendoor stop ik zeker. Ik eet altijd warm bij een restaurant op de piste, plaspauzes worden zo efficiënt mogelijk gepland en een paar koppen zwarte koffie daar wordt ook voor gestopt. Af en toe een fotomomentje echter de hele handeling van handschoenen uit om de cam te pakken of telefooncamera…lastiglastig. ;-)

Je zal mijn ski-filmpje vast ergens voorbij hebben zien komen hier op het forum.
Ik doe mijn nick eer aan, ik ben een Laagvlieger die geniet van buiten zijn, frisse lucht, meters maken…eh…in mijn geval km’s maken daarom zoek ik de grote franse gebieden op met goede aaneenschakeling van km’s zonder bussen, auto’s etc. Ski in en out, km’s vreten noemt men dat.

Als SnowWorld nou eens dat dak en zijkanten transparant had gemaakt…dan hadden de gemaakte foto’s een stuk mooier geweest. De mensen in de omgeving hadden iets om naar te kijken ipv een grijze slurf en de pistegebruikers kregen uitzicht. Transparantie was volgens mij het toverwoord voor 2016…beetje anders denken, zo ben ik.

Er zijn er meer die zo denken:
http://www.snowplaza.nl/weblog/1594-stelling-indoorskibaan-i…

Ik hoop je vraag zo goed mogelijk te hebben beantwoord.

Have fun in Zoetermeer je mag aftellen! :-)

@Laagvlieger Best dat Rogier mijn reactie hebt gezien (met alle respect naar Rogier toe hoor!), maar hoe jij reageert is anders ook niet ‘waardevol’. En mijn manier van waarderen is duimpjes geven? Waar baseer jij dat nou weer op? Want dat is echt klinkklare onzin. Daarnaast mag ik vinden wat ik wil van Gijs zijn foto’s, hij voegt daadwerkelijk wat toe aan dit topic ;) Je moet niet zomaar dingen gaan zeggen over mensen die je niet (persoonlijk) kent.

En stop nou eens met zeuren over je ski-filmpjes. Dat is heel erg opdringerig en dat vinden mensen niet prettig, heb je het zelf door? En kilometers maken? Alsof de rest van Wintersporters dat niet doet? Grow up, man…

ONTOPIC:
Ik heb van iemand gehoord dat er geen stoeltjeslift komt, maar dat de sleper blijft, en logischerwijze ook verlengd gaat worden.

Carnas on Tour

ONTOPIC:
Ik heb van iemand gehoord dat er geen stoeltjeslift komt, maar dat de sleper blijft, en logischerwijze ook verlengd gaat worden.

Svennoo op 14 jul 2016 02:21

Jammer @Svennoo!

Weet iemand meer over het restaurant wat dus bovenaan de piste moet komen, is dit alleen bedoeld voor skiërs/snowboarders of kun je dit van buitenaf ook betreden middels trap/lift?

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie