Live Verslag Val Tho

Wat loopt jullie early season trip naar Val Tho toch gruwelijk uit de hand. Uit piëteit ben ik wat langer opgebleven en heb voor jullie het een en ander uitgezocht.

Aangezien jullie 10 knopen per uur varen en het nog ongeveer 110 zeemijlen naar Marseille zijn schat ik in dat jullie daar vroeg in de middag arriveren. Hoogstwaarschijnlijk zijn jullie nog net op tijd om onderstaande Ryanair vlucht te nemen:

Vertrek: Marseille MP2 16:30
Aankomst: Eindhoven DeGekste 18:20

2 x Volwassene 399,98 EUR
1 x Kind 199,99 EUR

Tarief: 599,97 EUR

Online inchecken: 18,00 EUR
EU261 heffing: 6,00 EUR
Belastingen/ toeslagen: 89,40 EUR
Totale prijs: 713,37 EUR

Als je het touw waaraan de Boelsdames hangen losknoopt kan de snelheid een beetje opgevoerd worden zodat je bij aankomst in Marseille nog tijd hebt om even fris te douchen op het vliegveld. Gooi het touw niet weg, je hebt het nodig om aan te meren bij het vliegveld.

En maak je verder niet druk om die dames. De vrachtwagen met sneeuwkanon uit Plage Centre staat met pech ergens in de buurt van Valence en kan na reparatie een klein ommetje maken om de dames op te pikken. De firma Boels heeft dankzij jouw pech mijn openstaande schuld kwijtgescholden.
Deze Europese tsunami heeft het wereldnieuws bereikt en de Boelsdames zijn volop in beeld geweest. De heli die al een tijdje boven jullie hangt is van CBS of ABC. Kijk maar, een plaatje van jullie van bovenaf. Op de achtergrond zie je de stadsgloed van Marseille al:

null

Nog even volhouden dus en vergeet niet in de goede richting te navigeren met je skistokken. Als je ze samenbindt kunnen ze prima als roer fungeren.

Wat betreft die ijsbeer, die is inmiddels gevangen en wordt ook niet meer teruggebracht naar de dierentuin. Er bleek een of andere rare rode tekst op z’n vacht te staan. Hij wordt waarschijnlijk aangeboden bij het eerste de beste circus.

Ik ga ook m’n bedje opzoeken. Kijken of ik de slaap kan vatten. Dit hele gebeuren trekt een zware wissel op me. Had ik die perskaart maar nooit geregeld.

Morgen hebben we contact. Als je uiteindelijk in Eindhoven bent aangekomen zal ik jullie ophalen en naar het Centraal hier in het dorp brengen. Nogmaals goede vaart.

Wat die ijsbeer betreft eh, ik heb net van mijn neef, een uitstekende milieuactivist tegen verschuivende klimaatzones uit de buurt van lyon, gehoord dat hij op een wel heel originele manier actie wou voeren tegen de franse minister van klimaat en milieu, die op zijn beurt gisteren een rondleiding kreeg in val tho over de nieuwe funitel en over de werking vd sneeuwkanonnen. De plechtigheden werden even verstoord door een op hol geslagen pistebully
Ps: mijn neef en ik lijken nogal op elkaar.

Nee Niels, niet liegen.

Als je goed kijkt zie je dat de ijsbeer die Paul E en z’n familie attackeerde, z’n tandjes aan het wisselen is. Dit hoort bij ijsberen tot een jaar of 19. Jouw Franse ijsbeer neef ken ik ook. Die is toch wel wat ouder, en heeft een kunstgebit.

En ik zag net ook al een ijsbeer hier door de straat marcheren. Ben je soms van plan de harde-kern van Wintersporters.nl te elimineren zodat niemand kan genieten van het Strudelfeest?

null

Ik heb snel de dierenpolitie gebeld. We zullen vandaag weinig meer van Niels vernemen.

Ben toch ook wel benieuwd hoe het met Paul E en z’n familie gaat. Volgens mijn berekeningen moeten ze nu toch in de buurt van Marseille zijn.

Heb net even gekeken op een Franse nieuwssite en de tsunami heeft toch wel gigantisch hard toegeslagen. De totale Franse zuidkust staat blank. Alleen het vliegveld van Marseille steekt er nog net boven uit.

Daarom upload ik even een kaart hiervan zodat Paul of z’n vrouw (ik hoop dat ze kaart kan lezen) aan de juiste kant aanmeren:

null

Laat wat van je horen Paul, desnoods weer via je vrouw. Ik zal in ieder geval half 7 hier op Eindhoven Airport op je wachten.

Niels via eee pad met wifi verbinding vanuit dierengevangenis:

ontsnapt hier met de vingers (of klauwen) in de neus. Cipiers vielen vanzelf achterover toen ijsbeer zijn hoofdmasker afnam. Binnen een uurtje weer op post in stube.

Kijk Niels, dat hoor ik graag. Ook jij weer veilig en snel terug op je kruk in de Stube. Nu Paul E nog.

Wat hebben we het met z’n allen toch mooi klaargespeeld. Een heel weekend programma opgezet om mij te helpen om onder die Boels afbetalingsregeling uit te komen. Het is gelukt. Zij zijn tevreden over alle media aandacht die de Boelsdames hebben getrokken, ik ben tevreden omdat ze m’n schuld hebben kwijtgescholden.

Chapeau heren. Ik sta bij jullie in het krijt!

"PaulE via Iphone 20/11/2011 16.22"

We staan nu in de rij om in te checken. Bedankt voor de instructies en informatie. Panda is total-loss, nog geen 2 maanden oud en nu al ter ziele. We hebben gelukkig een goede reisverzekering en hebben een goede all-risk autoverzekering.

Ik zie je om 1/2 7 in Eindhoven.

"PaulE via Iphone 20/11/2011 16.25"

Neem dat bordje mee dan herken ik je:

null

Zojuist Paul E en z’n familie opgehaald. Wat een treurig weekend hebben zij beleefd, terwijl het begin er zo goed uit zag.

Nog steeds een beetje bibberend na een nacht in een drijvende Fiat Panda in kolkend smeltwater van het voormalig Grande Dixence te hebben gezeten, kwamen ze eindelijk veilig terug op Nederlandse bodem. Ik heb snel even een kiekje gemaakt:

null

Paul z’n vrouw draait helaas net om. Geheel rechts in het midden z’n dochter. Ze heeft dezelfde sjaal als mama. Het was nog wel een geharrewar om ze via een achteruitgangetje van het vliegveld te krijgen. Maar de als strontvliegen rondzwermende pers heeft ze gelukkig niet in het vizier gekregen. Slim van je om een incognito bril op te zetten :)

De neef van Niels heeft het avontuur ook niet overleefd. Ik heb het verhaal even vluchtig gehoord maar ik begreep dat er zich afgelopen nacht nog een hachelijk moment heeft voorgedaan. Maar wat een mooie trofee heb je er aan over gehouden. Niemand die jouw verhaal ongeloofwaardig gaat noemen Paul!

De grootste wens van de familie E was natuurlijk om snel naar huis te kunnen. Opwarmen, schade inventariseren en de diverse verzekeringsmaatschappijen inlichten. De nasleep zal nog zeker een paar dagen in beslag nemen. Gelukkig heb ik ze net op tijd in de trein van 18.45 richting Den Bosch kunnen krijgen.

Nu ben ik thuis, de spanning neemt langzaam af. Ik ga een Weizen drinken, even alleen maar positieve wintersportervaringen in mijn lichaam :)

"PaulE via Iphone 20/11/2011 19.06"

Bedankt Martijnski,

Leuk om je voor zo’n kort moment ontmoet te hebben. Op 1 december babbelen we verder onder het genot van een ongetwijfeld overheerlijke Apfelstrüdel.

Eind goed al goed :)

Ik ben blij dat dit eind goed, al goed is…ik trok het ècht niet meer. Heb er gedurende dit avontuur 5 pakken Tena Lady doorheengejaagd.

mama on a mission in the snow

Uhm Rachel, als het zolang duurt om dit te lezen is je leesbril misschien aan vervanging toe. Tena Lady is toch bestemd voor ander afscheidend vocht?

Ja maar ik plaste steeds in mijn broek van het lachen, vandaar die Tena.

mama on a mission in the snow

Dan zou ik je bodyguard maar vragen om een voorraadje in te slaan voor tijdens het Strudelfeest. Ik weet overigens niet of er in Rotterdam aanhangerwagens geparkeerd mogen worden.

Ik ben nu nog meer overtuigd bij deze reclame voor een zeker merk om geen fotos vn RachelP te publiceren, want als de commissie voor sluikreclame hier achter zou komen, dan is het hek van de dam en kunnen de admins een fikse boete tegemoeti zien en dat gaat natuurlijk ten koste van de strudels, die worden dan half zo groot,
We moeten te allen tijde voorkomen dat dit aan onze en die van de boduguards neus voorbijgaan

Ik zal ook wat minder van mezelf prijs gaan geven op dat gebied. Voor ik het weet moet ik gewikkeld in tena naar beneden skien, dan maar liever een konijnenpak ;-)

mama on a mission in the snow

RachelP om niets prijs te geven moet je wel ingewikkeld blijven, bijv. Stel je eens voor tijdens de afdaling ,iets van dat ingewikkelde ontwikkeld zich, blijft hangen aan een obstakel en dan begint vervolgens de ontwikkeling van de inwikkeling en daarbij begin jij steeds meer om je as te tollen en dat met skis aan, de skis worden dan een soort propellor en dan is de vraag wordt je dan naar boven gelanceert of boor je dan een gat in de helling waar je in verdwijnt?
Ja misschien is een konijnenpak toch wel beter voor je,
De kans dat de medeskiers dan in hun broek plassen is dan veel kleiner…

Hoop dat dit verhaal niet te ingewikkeld was…

Jeemig Cees… Ik had geen idee dat jij in funparks rondhangt. Je stijgt steeds meer in mijn achting! Weet je wàt? Ik ga het vanaaf op skitraining uitproberen, we worden op video gezet met après-analyse, dus lijkt me een goed moment. Dan kunnen we volgende week samen onder het genot van een schnitzel bekijken of ik deze actie conform jouw eisen heb uitgevoerd. Ok?

mama on a mission in the snow

met mijn vooruitziende blijk had ik al een image welke de lading volledig dekt, omdat je toch niet op de foto wilt (zoals je vroeg) en video is bewegende foto
dus zoveel moeite hoef je er al niet meer voor te doen,

null

maar als we dan toch aan de schnitzel zitten (overigens ieder aan een tafeltje apart, want er is al geboekt en ik deel een tafel al samen met de ergste boeven) kunnen we zonder de reclamecode commissie te bruuskeren zien of het met de realiteit vovereenstemt

:D

De ontwikkelingen in dit topic zijn mij even te ingewikkeld.

Maar die losse tafeltjes tijdens de Schnitzel kunnen toch gewoon aan elkaar worden gezet? Ik neem aan dat die tent toch wel in z’n geheel door wintersporters.nl bezet gaat worden.

Occupy de Machinist, startdatum 1 december, 18.00u!

Aka Strudelfeest, maar dat is pas vanaf 20.00u!

Martijnski rules!
En Cees, ok, dan doe ik wel rustig aan vanaaf ;-)

mama on a mission in the snow

Martijnski rules!
En Cees, ok, dan doe ik wel rustig aan vanaaf ;-)

Rachel P. op 21 nov. 2011 18:01

Nou als je bodyguard het daarmee eens is, dan vind ik het voor deze keer goed.

Gaat het wel Rachel&bg? Toch niet al te duizelig geworden bij de praktijkoefening?

Present hoor Cees! Het is goed afgelopen, ik ben nog heel. De trainer had wel wat opmerkingen over de stand van mijn schouders en heupen tijdens uitvoering van jouw oefening. Dus ik moet vanavond terugkomen om het nogmaals te doen. Ik moest gister opdraven in het huis van die andereman met baard met zijn hulpjes vandaar dat ik afwezig was. Ik zag al een mooi nieuw skigebied verschijnen. Zorgen jullie nog wel voor goede kinderopvang zodat me and bg 's ochtends ff lekkee kunnen blazen? En oja, nog van harte met je 4 blokjes ;-)

mama on a mission in the snow

Ben blij om dat te horen RP, want ik voel me toch wel een beetje verantwoordelijk nu, trouwens als je nu contact hebt met andermanbaard uit Spanje, als je niet braaf bent, heb je kans dat hij je meeneemt en ik heb begrepen dat er ook mooie skiresorts in de Pyreneen zijn, dus…
Je maakt best wel kans volgens mij…

…maar er is nog hoop.

Zojuist van vrienden uit Zwitserland vernomen dat de stuwdam van Grande Dixence het heeft begeven. Val d’Hérémence is overspoeld door een enorme vloedgolf waardoor Les Collons en zelfs het onderste deel van Thyon 2000 totaal verwoest zijn. Het meest oostelijke en tot nu toe 4e dal van Les Quatre Vallees zal de aankomende jaren geen toneel gaan vormen van blijde wintersporters. Kreeg net ook al een aangepaste skimap toegestuurd:

null

Verbier en bondgenoten gaan een nieuwe naam voor hun gebied bedenken en het blijkt dat het huidige 3 Vallees geen patent op deze naam heeft aangevraagd. Verbier is aan het onderzoeken of zij deze naam nu kunnen gaan claimen. Dit kan dus wel weer eens een klassieke Zwitserland Frankrijk strijd gaan opleveren, het laatste woord hierover is nog niet gezegd. Misschien kun jij dan toch nog ooit in een 3 Vallees gaan skiën.

En als ik je nog een advies mag geven, zoek een hotelletje wat noordelijker dan Lyon. De vloedgolf verplaatst zich momenteel in westelijke richting door het Rhonedal richting het meer van Geneve. Daar zijn de tsunami alarm boeien al gaan loeien. De reusachtige watermassa die spoedig de oostkant van Lac Leman bereikt zal aan de westkant wederom een vloedgolf veroorzaken. Nu rijden dus, of een kamer op minimaal de 4e verdieping. Succes!

Martijnski op 19 nov. 2011 22:40

Door deze voor mij (en ons) totaal onverwachte plotwending uit onverdachte hoek (en wel de hoek van Martijnski) zitten wij nu met een total-loss verklaarde Fiat Panda. Dus eigenlijk zonder onze prachtig mooie, gloednieuwe, 2 maanden oude, Fiat Panda.

Dank je wel Martijnski voor de tsunami die ons Pandaatje rijp voor de schroothoop heeft gemaakt.

Vandaag heb ik bericht gekregen van de verzekering:

Geachte heer Paul E…,
Wij betreuren dat wij nog over kunnen gaan tot het uitkeren van de geleden schade aan uw Fiat Panda, kenteken …

Als reden dragen wij hiervoor aan lid 2.7 uit de Algemene Polisvoorwaarden:
2. Algemene uitsluitingen
Uitgesloten is schade veroorzaakt:
2.7 door, ontstaan uit of opgetreden bij gewapend conflict, burgeroorlog, opstand, binnenlandse onlusten, oproer, muiterij of atoomkernreacties, overstromingen, vloedgolven, stormvloeden, tsunami’s onverschillig hoe deze zijn ontstaan;
Hoogachtend,

Hoe komen wij de winter door zonder Fiat Panda???Gelukkig begrijpt Niels de ernst van de situatie

null

Niels op 23 nov. 2011 20:00 in Help Paul E de winter door

De teller staat op 10 eurocent. Blijf storten. Please!!!

null

toen Martijnski door onverklaarbaar gebleven redenen de betrekkingen met de boels meisjes had verbroken is hij in zee gegaan met een chinees-vietnamese firma, die op experimenteel gebied veel beter in staat waren om sneeuw te produceren

http://weblogs.nos.nl/peking/2011/02/10/de-sneeuwrakket-weer…

null

helaas is er weer iets mis gegaan met de hendeltjes met als gevolg de tsunami

Plaats een reactie