Website feedback & bugs

@Sneeuwbaard & @Bennie Mocht dit nog eens gebeuren. Laat de notificatie even staan en laat ons weten om welk topic het gaat. Kunnen we er even induiken.

Yo-han op 13 sep 2016 09:32

De notificatie staat er bij mij nog. tussen haakjes staat 16uur geleden, dus ik denk dat de verwijzing naar mijn persoon uit de onderste comment uit deze topic is: https://www.wintersport.nl/forum/topic/314932

Op de oude versie van de site gebeurde dit als iemand mij had genoemd, vervolgens zijn/haar post weer aanpast en ook mijn naam dan had verwijderd. Nu zie ik dat de post wel is aangepast (1%), maar dat de “mention” er nu nog wel gewoon in staat. Met een diploma Wordperfect 6.0 op zak zou ik zeggen dat daar het euvel ook zit. ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Sneeuwbaard Probleem gevonden en ga er meteen even naar kijken, thanks.

MAND!

@Sneeuwbaard & @Bennie Mocht dit nog eens gebeuren. Laat de notificatie even staan en laat ons weten om welk topic het gaat. Kunnen we er even induiken.

Yo-han op 13 sep 2016 09:32

@Yo-han Was even vergeten dat ik ook in een blogpost had gereageerd. Ben daarin genoemd en heb toen de topicloze notificatie gekregen. Die meldingen werken dan niet optimaal, want forumposts gaan goed bij mij.

@Sneeuwbaard & @Bennie Ik heb een fix gemaakt. Even kijken of dat wil werken vanaf nu.

MAND!

Op de oude site was het erg frustrerend dat soms een hele lap getypte tekst was verdwenen als er iets fout ging bij het plaatsen van de reactie. Nu heb ik nét een heel epistel geschreven, maar deze was nadat ik even omhoog had gescrold op magische wijze verdwenen. Na het wegvegen van de tranen en de conclusie dat ik vast zelf ergens op een verkeerd knopje gedrukt heb, is de frustratie niet minder.

Het zou voor klunzen zoals ik een uitkomst zijn als reacties, net zoals ik het bijvoorbeeld ken van gmail, elke paar minuten automatisch worden opgeslagen, of dat er een mogelijkheid is het getypte bericht zo nu en dan handmatig op te slaan als ‘concept’. Ik weet dat ik het zelf op kan lossen door stukken tekst eerst ergens anders te typen, of deze zo nu en dan zelf te copy-pasten, maar helaas laat mijn geheugen me wel eens in de steek en zou zo’n functie een enorme uitkomst zijn! ?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik zie dat mijn oproep voor reisgenoten door een moderator is aangepast: het betreffende skigebied is erbij gezet. Die optie had ik zelf niet, toch? Misschien een functionaliteit die bij Meet & Greet topics handig is om toe te voegen, zodat ik het zelf meteen kan invullen (indien ik al weet waar ik heen ga)?

Zie dat je dat enkel bij categorie skigebieden kan aangeven. lijkt me op zich wel handig om dat bij andere categorieën te kunnen.

Übung macht den meister!!!

Ik word opeens steeds automatisch uitgelogd op de mobiele website. Tot vandaag bleef hij gewoon ingelogd.

Born to Ride

@Matthias123 Ja er is een probleempje met de sessies sinds gister. Ga er maandag meteen even naar kijken.

MAND!

Ik word opeens steeds automatisch uitgelogd op de mobiele website. Tot vandaag bleef hij gewoon ingelogd.

Matthias123 op 17 sep 2016 13:26

Inmiddels speelt dit probleem ook op de desktop versie (Chrome).

Er is eergisteren een chromeupdate geweest, sindsdien wordt ik ook steeds weer uitgelogd.

De chrome update is niet het probleem. De bug zit aan onze kant. Heb net even een oplossing gemaakt, even kijken of dat werkt.

MAND!

Het lijkt te werken! Thnx

Born to Ride

Ik was net de site aan het bekijken op mijn android telefoon via de Dolphin-browser. Naar beneden scrollend op de frontpage kwam ik het formulier tegen waarmee je accommodaties kunt vinden. Tot mijn ‘schrik’ zag ik bij “bestemming” mijn email adres vooringevuld staan en bij de datum van vertrek mijn wachtwoord in volle glorie. Ik heb de functie om automatisch gebruikersnaam en WW op te slaan via de Dolphin browser aan staan, maar nooit verwacht dit op die plek terug te vinden. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik dáár m’n gebruikersnaam en WW in een dronken bui eens heb ingevuld.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Sneeuwbaard Ik zou me nog eens heel goed afvragen of je die browser wel echt wil gebruiken. Ik ken die browser niet, maar normaal kijken ze bij het vooraf vullen van dit soort zaken naar 2 velden die als “name” attribuut “name” en “password” hebben of iets wat erop lijkt. Ik zou als maker van de browser dan ook nooit het wachtwoord in een text input zetten aangezien het dan meteen leesbaar in beeld is. En in een dronken bui lijkt me sterk aangezien je in het datum veld alleen een datum kan invullen als het formulier “normaal” gebruikt.

MAND!

De chrome update is niet het probleem. De bug zit aan onze kant. Heb net even een oplossing gemaakt, even kijken of dat werkt.

Yo-han op 18 sep 2016 17:00

Oké, dan viel het toevallig samen. Lijkt weer te werken iig.

@Sneeuwbaard Ik zou me nog eens heel goed afvragen of je die browser wel echt wil gebruiken. Ik ken die browser niet, maar normaal kijken ze bij het vooraf vullen van dit soort zaken naar 2 velden die als “name” attribuut “name” en “password” hebben of iets wat erop lijkt. Ik zou als maker van de browser dan ook nooit het wachtwoord in een text input zetten aangezien het dan meteen leesbaar in beeld is. En in een dronken bui lijkt me sterk aangezien je in het datum veld alleen een datum kan invullen als het formulier “normaal” gebruikt.

Yo-han op 18 sep 2016 22:21

Dolphin is, in tegenstelling tot zo’n naam doet vermoeden, toch altijd een stabiele en betrouwbare browser met een behoorlijk aantal gebruikers (150miljoen downloads) gebleken. Het lijkt mij stug dat ze daar zo’n ‘kinderlijke’ fout zouden maken, maar dat gezegd hebbend is dit absoluut niet mijn gebied van expertise.

op advies van de expert --> Dophin browser verbannen naar een Japanse baai ?? ;)

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 18 sep 2016 23:33

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb niet alles nagelezen om te zien of deze al gemeld is…

Links op pagina’s verwijzen nog naar jullie build server?

https://www.wintersport.nl/dorpen/solden

Bij de sterke en overige punten staan hier enkele links (Schirmbar en lmrausch b.v.) die verwijzen verkeerd.

Harde verwijzingen ipv relatieve verwijzingen :-)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 19 sep 2016 16:43: opgeschoond

Als je in iemands profiel op een website klikt dan werkt dit niet goed.

Bijv. bij het profiel van @Sneeuwbaard staat een link naar http://www.mountain-collective.nl maar jullie maken er https://www.wintersport.nl/profiel/www.mountain-collective.n… van.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO Fixed.

MAND!

@RFKANGOO Fixed.

Yo-han op 21 sep 2016 13:35

Waren ze overal maar zo snel. ;)

Übung macht den meister!!!

Is het misschien een optie om ergens aan de Forum categorieën een categorie Verkeer oid te plaatsen? Nu is men mss geneigd om bij verkeersachtige zaken bij de categorie reizen te kijken maar daar staan voornamelijk onderwerpen over accommodaties ed…

Aequilater Nubila

Regelmatig valt de rechterkant weer van mijn mobiele scherm. Lijkt behoorlijk random. (Android, Chrome)

Zou het iets zijn als de topic starter zijn topic ook kan sluiten ?
Sommige topic raken soms op hol, door alle reacties.

Ik heb nog steeds problemen dat bij sommige topics de rechterkant van de tekst weg valt. Dit is op mijn telefoon met Chrome.

Hier een voorbeeld.

null

Übung macht den meister!!!

Ik heb nog steeds problemen dat bij sommige topics de rechterkant van de tekst weg valt. Dit is op mijn telefoon met Chrome.

Hier een voorbeeld.

null

RFKANGOO op 26 sep 2016 20:30

@RFKANGOO, dit is ook de bedoeling, het is een quiz, vul je het correct in dan maak je kans op een ws sticker!

LA NORMA😍☃️

Probleem gevonden, zit hem in te lange links die in topics vermeld staan. Gaat opgelost worden :)

Probleem gevonden, zit hem in te lange links die in topics vermeld staan. Gaat opgelost worden :)

Rene op 26 sep 2016 21:54

Dat is het probleem in elk topic dat van het scherm af valt?

Bij de accomodaties kan je alleen een vertrekdatum invullen, geen aankomstdatum. Daarnaast kreeg ik maar 1 optie te zien terwijl via booking.com zelf ik 2 pagina’s met opties te zien kreeg.

Winter is coming

Probleem gevonden, zit hem in te lange links die in topics vermeld staan. Gaat opgelost worden :)

Rene op 26 sep 2016 21:54

Dat is het probleem in elk topic dat van het scherm af valt?

GiGi op 26 sep 2016 21:59

Yep!

Plaats een reactie