Met welke auto naar wintersport???

Zoals mn pa altijd zegt: dat ding moet me van A naar B brengen en hoe hij eruit ziet maakt me niet uit (is ook te zien aan de volle asbak, lege blikjes etc etc…)

Ik ben dan toch meer van het "mooiere" uiterlijk van de auto al is het zo dat ik mezelf geen auto cadeau kan/ga geven van meer dan 40.000 aangezien ik er keihard voor moet werken en er meer is dan een auto, ik koop liever een iets goedkopere auto en ga nog 3 a 4 x op wintersport (en 1 zomervakantie omdat dat moet van de vrouw) dan in een auto te rijden waarvoor ik een halve hypotheek moet afsluiten!

P.s. met mijn te leveren ASX is volgens mij ook niets mis dacht ik zelf!

Al die dikke bakken die hier voorbij komen. Ga me nou niet vertellen dat die allemaal helemaal volgeboekt zijn voor deze winter. Ik voel een liftje aankomen waaien :) (Thumb up)

Martijnski op 24 nov. 2011 16:58

Waar moet je vandaan komen?

Ik rijd aankomende winter nog een paar x richting de alpen dus als je een x dezelfde richting op moet geef je maar een gil, 2 a 3 x zit ik toch maar met 2 personen in de auto!

Wij denken liever aan het milieu en nemen de honda civic hybrid mee op wintersport… Net als vorig jaar 4 man erin, dakkoffer erop en bijna tot in het einde van de schokdempers de Belgische wegen doorkruist ( of zijn het meer grindpaden?? )

Voor degene die denken, O-hemel een groenlinks figuur, verbruik berg op lag op 1op2,7 ;-) gelukkig 2e week januari laatste keer dat we dit hoeven meemaken…

Als ik de posts zo terug lees, dan pronkt er juist (bijna) niemand met zijn dikke bak. De vraag is ‘Met welke auto naar wintersport???’ en iedereen geeft daar antwoord op. Typisch Nederlands om allerlei vooroordelen erbij te halen zoals ‘zal wel met geleend geld aangeschaft zijn’ en ‘wat moet die kerel met een Mercedes dakkoffer op zijn Opel’, etc.

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe auto en heb veel interesse in de Mazda CX-5. In mijn omgeving vindt een enkeling raar dat ik van een BMW overstap naar een Mazda. Ik koop een auto die ik mooi vind en wat een ander daarvan vindt, daar geef ik niets om.

Wij nemen ons eigen hotel mee.

Onderweg kan zoon tv kijken, playstation spelen, eten, drinken en vooral… naar toilet zonder ik hoef te stoppen :-)

null

Hier zou hij dan moeten zijn :-)

null

Wij denken liever aan het milieu en nemen de honda civic hybrid mee op wintersport… Net als vorig jaar 4 man erin, dakkoffer erop en bijna tot in het einde van de schokdempers de Belgische wegen doorkruist ( of zijn het meer grindpaden?? ) Voor degene die denken, O-hemel een groenlinks figuur, verbruik berg op lag op 1op2,7 ;-) gelukkig 2e week januari laatste keer dat we dit hoeven meemaken…

Cartman op 25 nov. 2011 09:15

Als je toch zo goed over het milieu denkt heb ik nog wel een vraag voor je: Wat ga je met die accu’s doen als die vervangen moeten worden? Ga je die in India op het strand dumpen?

@ Johan487

iets beter lezen zou geen kwaad kunnen.

@CY325i, dat van die Mercedes dakkoffer was als grap bedoeld hoor!

Graag on-topic blijven. Laten we iedereen lekker zijn auto’s posten, en droom auto’s. Zoals de topic starter vroeg.

Click. Click. Peace

Haha, inderdaad wat kunnen mensen zich druk maken om niks. Dromen mag!

Nu rijden we een seat leon, maar zijn aan het sparen voor een nieuwe auto. Al gaan we met de leon ook 170 op de autobahn hoor, heerlijk is dat.
De wensenlijst is een bmw 3 serie, lexus is250 of een mercedes c-klasse. Dus dat is dan bij deze het lijstje auto’s waarin we zouden willen gaan…

Maar moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook niet zo heb op mensen die op op een forum als dit gaan lopen pronken met hun "super de luxe" 4w X5, zelfs met foto erbij.

Tieme op 24 nov. 2011 23:29

Denk dat je hierbij op mijn doelt :)

Sorry, ben autoliefhebber en als er dan een vraag voorbij komt in wat voor auto ik naar de wintersport ga, dan antwoord ik daarop. Heb daarnaast een eigen site over mijn hobby en daar staan o.a. autofoto’s op dus een linkje met daarin een foto van mijn X5 is dan snel gepost. Zal het nooit meer doen…;)

Maar goed, ieder zijn keuze wat auto’s betreft natuurlijk. Het is mijn hobby en heb er dan ook graag wat voor over, maar heb er gelukkig geen lening voor nodig en kan gelukkig ook nog 3x per jaar richting de sneeuw.

Uiteraard wordt je met zo’n X5 al snel als patser gezien. Totdat je verteld dat mijn X5 goedkoper is dan de nieuwe Golf van Jan modaal want daar snappen ze dan weer niks van. Hoor je ooit iemand over “die patser met zijn nieuwe Golf 1.4”?

@Debby, ik denk dat alles er prima in past hoor, de deuren sluiten zal ook best gaan … alleen pas jij er niet meer bij :-)

p.s. geen dakkoffer waar de kat in kan? :-)

Gerald op 24 nov. 2011 15:52

Het is zo’n dikke rode huiskater. Een dakkoffer waar hij in past past niet op mijn auto joh ;)

Het blijft het lekkerst om met een duitse bak over de autobahn te scheuren. Daar zijn ze immers voor gemaakt. Maar dit lijkt me stiekem ook wel wat.

null

MAND!

Haha wat een baas. Lekkere kleure combinatie ook. Reken er maar op dat je halverwege duitsland helemaal gek wordt in die auto.

Een vriend van mij gaat in zijn eend op wintersport. snowboard op het dak en jawel er zijn zelfs winterbanden voor te krijgen. Alleen had ie vorig jaar wat last van te veel vallende sneeuw wat de ruitenwissers niet meer wegkregen tijdens het rijden. :)

Member of global cooling initiative

@Yo-han, das een vrij recente foto denk ik of niet?

Wat held met zijn rechte latten!

Dat zijn voor mij inderdaad de echte helden: mensen die met dergelijke auto’s (Kever, Eend, de hiervoor getoonde VW-bussen etc) op vakantie gaan. Voor die mensen is de heen- en terugrit al iedere keer weer een heel avontuur. Respect!

Wat dat betreft is het dan maar saai in de modernere wagens. Re

Ik ben vorig jaar in mijn Opel Corsa C 1.2 sport geweest :p
waar ik overigens ook al 3 keer in naar roemenie ben gereden en parijs.
Nooit problemen gehad auto rijd wel lekker door met 120/130.

Dit jaar gaan we met de trein maar anders had ik de Chevrolet Spark 1.2 mee genomen van mijn moeder, lekker zuinig 1:18 haalt ie zeker.

Waar ik later graag in zou willen rijden zou toch wel een 5 serie touring worden ofzo.

en na mijn corsa wil ik een insignia turbo halen maar dat zal wel nog een jaar duren :p eerst andere prioriteiten.

In januari knallen we in een VW bus met alles erop en eraan naar Solden! 6 man vliegen en dan in Solden met 11 man in de VW. Lache…je moest de gezichten van de mensen zien afgelopen januari op de parkeerplaats als er 11 man met gear uitstap!

Dat zijn voor mij inderdaad de echte helden: mensen die met dergelijke auto’s (Kever, Eend, de hiervoor getoonde VW-bussen etc) op vakantie gaan. Voor die mensen is de heen- en terugrit al iedere keer weer een heel avontuur. Respect!

Paskal op 25 nov. 2011 11:27

Haha, op wintersport gaan valt nog wel mee, een vriend van mij is afgelopen zomer met die ouwe VW-bus naar Georgië en Armenië geweest, en in het verleden (toen er nog geen oorlog was) zijn ze er zelfs mee naar Irak geweest ;)

Running against the wind

Fiat Stilo 1.6 16v Sporting. Een werkelijk waanzinnig lekkere auto. Gaat niet veel harder dan 210, maar dan laat je het meeste wel achter je. Overigens, dat rij ik eigenlijk nooit, enkel wel eens in Duitsland.

Ik heb veel jaren tijdens mijn studie als prive-chauffeur gereden. Ik ken vrijwel alle duurdere auto’s uit de hogere segmenten van binnen en buiten. Droomauto voor de wintersport? Een Alfa Romeo Brera 3.2 v6 Q4 lijkt me helemaal het einde.
Een grandioos mooie auto, met 4 wiel aandrijving. Skies dan maar op het dak en weinig bagage mee, maar ik heb er voor over. Wat een droomauto:

null

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ford Mondeo diesel uit 2002. Vorig jaar afgeklokt op 5.8L/100km, best zuinig voor zo’n ruime wagen! Grootste nadeel is de autoradio: geen aansluiting voor mp3 spelers, dus luisteren naar schokkerige cd’s ;-)

Droomauto voor op reis? Yep, zo’n VW minibusje!

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Geen auto, maar vliegtuig.

De ideale wintersportauto? Ik denk dat de volgende punten belangrijk zij:

  • Zuinig (want je wil immers toch zo vaak mogelijk gaan ;)
  • Snel (genoeg), je moet toch een beetje mee kunnen op de autosnelweg.
  • voldoende ruim voor de gear en eventuele medereizigers.
  • goede stoelen en verwarming!
  • Bij voorkeur 4x4.
  • Winterbanden en kettingen.

Voor mij is dat op dit moment een VW Bora 130pk tdi. Redelijk suffe auto, maar voldoet met uitzondering van de 4x4 echt aan alle bovenstaande punten :). Bij snelle ritten naar Oostenrijk (uurtje of 6 vanuit Maastricht) blijft het verbruik nog onder de 6,0l / 100km.

Ik rij dit jaar weer in mijn Rover 214 uit 97 naar Oostenrijk :)
Altijd een beetje god zegen de greep, maar je moet zo’n ding oprijden. ANWB europa erbij met vervangend vervoer als extra zekerheid!

Het liefste zou ik natuurlijk met een Mercedes G klasse die kant op toeren :)

Mercedes 300D uit 1985. Winterbanden eronder die zoals rogier zegt de boom nog in klimmen en gaan met die banaan! En sterk genoeg voor de besneeuwde passen. Ruimte zat ook als ik dat vergelijk met mijn oude Alfa 147. Heb er nu alweer zin in om de boards er in te smijten en te gaan!

Skoda Superb Combi 2.0 Diesel, mega veel ruimte en heerlijk rijden met DSG bak. droom auto voor de wintersport; Ferrari FF (4x4)

I love wintertime

Met een Peugeot 107, klinkt niet heel comfi maar valt best mee. Als het overigens luxer zou kunnen deed ik het natuurlijk, maar die 107 is lease dus gratis brandstof :D

Ook al een keer eerder gedaan met een Toyota Aygo en toen echt een enorme lading sneeuw gehad het laatste stuk, maar geen probleem hoor. Alleen ben je bij veel sneeuw 's ochtends je auto kwijt…

Rij zelf Mazda 626 (station, op LPG)… Ideaal, lekker groot…

Paar jaar geleden het geluk gehad om met een Porsche Cayenne Turbo naar de Franse Alpen te mogen reizen… Wat was dat super zeg!! Wel duur overigens: ca. 600,00 aan benzine… :p

Plaats een reactie