Met welke auto naar wintersport???

Afgelopen seizoen was voor ons de eerste wintersport met een Model 3. Voor het merendeel van onze groep (iedereen behalve de eigenaar zelf) geldt voorlopig even niet meer. De reis duurde veel langer, bij een leeg laadpunt iedere stekker proberen om te zien welke een beetje vlot wilde laden, want dat scheelde al snel 30 minuten. Verder konden we niet even op ons gemakje stoppen voor een snelle hap (de rust momenten waren op dit vlak niet verkeerd op het eerste gezicht), want wanneer het wel een beetje druk was werd je boos aangekeken door anderen en zelfs af en toe aangesproken, terwijl de auto nog niet eens op 60% zat. Uiteindelijk zijn de brandstof auto’s verder gegaan op eigen tempo en die waren er 5 uur eerder en lagen op tijd in hun bed. Zelf kwamen alles behave uitgerust aan.

Dit jaar rij ik met mijn eigen auto. Dat kost fors meer dan een auto van de baas (afschrijving, benzine, banden), maar dan voelt het tenminste als vakantie. Voor ons geldt dat we het weer proberen over een paar jaar.

null

*bericht bewerkt door Robert. op 18 okt 2020 18:35

Afgelopen seizoen was voor ons de eerste wintersport met een Model 3. Voor het merendeel van onze groep (iedereen behalve de eigenaar zelf) geldt voorlopig even niet meer. De reis duurde veel langer, bij een leeg laadpunt iedere stekker proberen om te zien welke een beetje vlot wilde laden, want dat scheelde al snel 30 minuten. Verder konden we niet even op ons gemakje stoppen voor een snelle hap (de rust momenten waren op dit vlak niet verkeerd op het eerste gezicht), want wanneer het wel een beetje druk was werd je boos aangekeken door anderen en zelfs af en toe aangesproken, terwijl de auto nog niet eens op 60% zat. Uiteindelijk zijn de brandstof auto’s verder gegaan op eigen tempo en die waren er 5 uur eerder en lagen op tijd in hun bed.

Robert. op 18 okt 2020 18:32

5 uur? Jullie reden in het hoogseizoen? Had de eigenaar wel reeds ervaring met snelladers? Zo te horen hebben jullie geladen bij Tesla oplaadstations, is er ook gekeken bij Ionity stations?

Als het laden zo langzaam ging dan had je toch juist alle tijd voor een snelle hap? Het klinkt alsof deze eigenaar nog maar weinig ervaring had met rijden van langere afstanden. Vanuit de auto kan je een route uitstippelen, je kan in de auto de drukte bij oplaadpunten controleren en op basis hiervan andere keuzes maken (andere Tesla locatie of alternatieven voor Tesla locaties).

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Je vertelt me nu niets nieuws en negeert volgens mij de helft van wat ik heb gezegd, want m’n antwoorden staan er eigenlijk al.

Zoals ik al heb aangegeven: voor ons hoeft 't even niet meer op basis van onze ervaring. In 't vervolg zou ik ipv rond 3-4 uur in de middag eerder in de ochtend vertrekken. Maar dit is denk ik 't verschil tussen de journey als onderdeel van de reis zien of niet. Voor ons is dat dus niet 't geval, maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Ik begrijp dat jij blij bent met je Model 3. Dat is het belangrijkste. Ik zou dat ook zijn als ik nog zakelijk reed voor de prijzen van de “groen” rijders en het merendeel van de tijd niet in de kou hoef te staan om te tanken. Dat ene keertje wintersport neem je dan voor lief.

De aantallen lijken wel weer te dalen, wat dan ook vooral geen verrassing mag zijn, gezien de zakelijke rijder al jaren de bijtelling voordelen najaagt en wie wil er nou niet een dure auto rijden voor de prijs van een Golfje.
https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/tesla/

Dus met minder verkopen en een stijgend aantal laadpunten zal het over twee of drie jaar voor ons vast ook soepeler verlopen.

*bericht bewerkt door Robert. op 18 okt 2020 20:14

Je vertelt me nu niets nieuws en negeert volgens mij de helft van wat ik heb gezegd, want m’n antwoorden staan er eigenlijk al.

Robert. op 18 okt 2020 20:10

Ik negeer niets en ik lees de antwoorden niet terug. Zeker met een Model 3 kan je je reis op vele manieren uitvoeren. Ik hou het er maar op dat jullie reis niet op de meest efficiënte manier is uitgevoerd. Vele Tesla rijders verdiepen zich niet in werkwijze van de snellaad locaties. Voor vele is het inderdaad een auto die financieel aantrekkelijk is. Bij de oplaadlocaties pik je de onervaren rijders er zo uit. Dat een reis dan minder efficiënt verloopt is niet zo raar.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Je maakt een opmerking over het eten waarbij ik al heb uitgelegd dat mensen agressief laten merken dat ze ongeduldig zijn en dat de auto nog lang niet vol was.

Verder vind ik je strekking over de eigenaren van een Tesla wel interessant. Volgens mij kan iedereen die tablet bedienen en op de kaart zien hoeveel palen er zijn en daarmee dus ook hoeveel er vrij zijn. Gelukkig ben jij wel slim en zijn wij allemaal heel dom schijnbaar.

Op de terugweg heb ik zelf de hele rit gereden en daarmee was het gat nog maar zo’n 2.5 uur, maar ik rij dan liever gewoon met een hogere snelheid door als het dan toch rustig gaat zijn op de weg.

*bericht bewerkt door Robert. op 18 okt 2020 20:50

Laten we dit topic niet laten verworden tot een discussie over elektrische auto’s…

Ik hoop trouwens aan het eind van de week een plaatje te kunnen laten zien van mijn nieuwe auto ‘in de sneeuw’.

Naar wintersport klinkt zo raar als je in de Alpen woont ;-)

Click. Click. Peace

Laten we dit topic niet laten verworden tot een discussie over elektrische auto’s…

Ik hoop trouwens aan het eind van de week een plaatje te kunnen laten zien van mijn nieuwe auto ‘in de sneeuw’.

Naar wintersport klinkt zo raar als je in de Alpen woont ;-)

Rogier op 18 okt 2020 20:46

Nu maak je ons benieuwd (of is het al bekend welke auto?).
Overigens is het bij mijn collega’s ook een bekende reactie, niemand wil met de elektrische auto. Het is nog iets wat duidelijk moet groeien of volwassen worden. Het is wel duidelijk dat een benzine/diesel makkelijker is voor grote reizen, dat zal niemand ontkennen. :)

Laten we dit topic niet laten verworden tot een discussie over elektrische auto’s…

Ik hoop trouwens aan het eind van de week een plaatje te kunnen laten zien van mijn nieuwe auto ‘in de sneeuw’.

Naar wintersport klinkt zo raar als je in de Alpen woont ;-)

Rogier op 18 okt 2020 20:46

Nu maak je ons benieuwd (of is het al bekend welke auto?).
Overigens is het bij mijn collega’s ook een bekende reactie, niemand wil met de elektrische auto. Het is nog iets wat duidelijk moet groeien of volwassen worden. Het is wel duidelijk dat een benzine/diesel makkelijker is voor grote reizen, dat zal niemand ontkennen. :)

Aural op 19 okt 2020 11:44

Het is al bekend ;-) ik heb er zelfs al in gereden. Maar de trekhaak moest er nog opgezet worden. En geld overmaken gaat op z’n Frans dus voordat er 815 stempels op die overschrijvingspapieren staan zijn we ook even verder. Ik plaats de foto pas als we hem hebben.

Trouwens ik heb een Renault Kangoo te koop :-)

Jullie mogen wel raden :-)

Click. Click. Peace

Aankomend seizoen lekker met een ouderwetse volvo s60 op benzine. Lease GTE is de deur uit gegaan bij baanwissel en met de laatste vakantie (was geen wintersport) al gemerkt dat de volvo en veel zuiniger en veel ruimer is. Nog wel even winterbanden aanschaffen en hopen dat we ook daadwerkelijk weg kunnen straks.
De 2e auto hier thuis zal op een duur vervangen worden voor elektrisch, maar voor lange afstanden voorlopig die volvo tot die op is.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 19 okt 2020 12:53

ullie mogen wel raden :-) § Rogier op 19 okt 2020 11:59

Een Duster? @Rogier

Bla, bla, bla.

Nee die heb ik al ;-)

Click. Click. Peace

Nee die heb ik al ;-)

Rogier op 19 okt 2020 13:31

Als de kangoo weg gaat zal het zomaar een Dokker Van kunnen zijn…

Born to Ride

null

Dit jaar met de Volkswagen Golf op vakantie. Tot nu toe erg tevreden mee, onverwacht nog snel, comfortabel en zeer zuinig met haar 1,0 3 cilinder benzine motertje (1 op 22 gemiddeld rijd ik).

''Powder to the people''

Nee die heb ik al ;-)

Rogier op 19 okt 2020 13:31

Als de kangoo weg gaat zal het zomaar een Dokker Van kunnen zijn…

Matthias123 op 19 okt 2020 13:37

Nee…

Click. Click. Peace

Een nieuwe Kangoo?

Übung macht den meister!!!

Een nieuwe Kangoo?

RFKANGOO op 19 okt 2020 13:55

Nee, een flinke klasse hoger als ik het zelf zeg :-) Maar jullie hebben nog 4-5 dagen om tot het goede antwoord te komen.

Click. Click. Peace

Renault Traffic? Anders een Kadjar gok ik.

Misschien wel een VW Caddy? Een goed uitgeruste Transporter of iets dergelijks? @Rogier
Het moet hoe dan ook praktisch zijn.

Het is o zo hard genieten.

Is het een Frans merk?

Übung macht den meister!!!

Haha ik vind dit wel grappig. :-)

Het is zeker praktisch maar rijdt beter snelweg dan een caddy of een transporter. Ik wil geen busje (meer) als gewoon vervoermiddel, ooit als ik oud ben een mooie goede camperbus…

En. Nee geen kadjar, daar heb ik wel mee proefgereden. Maar ik vond de meerpijs ten opzichte van een Duster bij lange na niet waard. Ook vond ik de auto te klein met de twee kinderen. Dat is ook beetje de reden dat wij nu voor een andere auto naast de duster gaan. Deze is ook vrij klein achterin. Lisa (6) zit nu wat krap achter mij.

Als jullie zo blijven doorraden vinden jullie hem voordat ik hem voor de deur heb staan.

Click. Click. Peace

Is het een Frans merk?

RFKANGOO op 19 okt 2020 14:45

Ik vind het eigenlijk wat vroeg om deze al weg te geven. Maar nee het is geen Frans merk. Ook het moederbedrijf is niet Frans. Dus daarmee valt Dacia bijvoorbeeld af ;-)

Click. Click. Peace

Een flinke stap vooruit, een 4x4, ruim genoeg voor 2 kids, genoeg vermogen om de berg op de gaan:

Lamborghini Urus?

Born to Ride

hahaha :-)

Click. Click. Peace

Ik kende die hele auto niet. Wel gaaf zeg. Maar dan had ik wat andere carriere keuzes moeten maken ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier Haast iedere vlogger schijnt tegenwoordig in zo’n ding te moeten rijden. Misschien toch nog iets meer vlogs maken ;)

Born to Ride

Toch niet zo’n lelijke Tesla zeker? 😁

Bla, bla, bla.

Tiguan AllSpace? Ruimte zat voor twee kids en skimateriaal lijkt me.
Of simpelweg een RSQ7…

Het is o zo hard genieten.

Ik kan me herinneren dat je het ooit over een RAV4 hebt gehad?
Of was dat de voorloper van de Duster?

Arona? Crossland? Of misschien een Aziaat…

*bericht bewerkt door Robert. op 19 okt 2020 15:39

Ik heb voor de Duster een paar jaar een RAV4 gehad. Die is het niet geworden.

Verder zitten er hierboven wel een paar die ‘dicht’ in de buurt zitten ;-) maar wel wat aan de kleinere kant. Het meeste.

*bericht bewerkt door Rogier op 19 okt 2020 15:54

Click. Click. Peace

Plaats een reactie