Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Aan de andere kant: als je de bandjes gewoon goed gebruikt is de kans op skiduim klein.

Aan de andere kant: als je de bandjes gewoon goed gebruikt is de kans op skiduim klein.

GiGi op 4 nov 2019 16:34

Ja maar daar gaat het vak al mis. De meeste hebben geen idee hoe die bandjes goed om moeten. Maar klagen dan wel dat het niet fijn zit.

Übung macht den meister!!!

Dan moet je die bandjes niet de schuld geven, maar de oorzaak van het probleem aanpakken.

@rfkangoo @gigi: die gaan gewoon boarden ;) ;) ;)

Edwin van Riel

@rfkangoo @gigi: die gaan gewoon boarden ;) ;) ;)

evr66 op 4 nov 2019 17:03

Dat ik ben gaan boarden had nog het minst met die bandjes te maken.
En ik zeg het wel vaker. Met de huidige ski’s was ik waarschijnlijk nooit gaan snowboarden.

Übung macht den meister!!!

Wordt tijd dat je gewoon weer eens ski’s onderklikt @RFKANGOO☃️
Maar je durft niet hé?!🥶

LA NORMA😍☃️

Liefst wat ruimte, maar gaan als de brandweer. Beschikbaar voor review volgende week, @gigi 😂😂

null

evr66 op 3 nov 2019 11:12

Mooi man💪☃️
Gewoon vol gas van lift naar lift🥶
Ennuh ik wil ze wel een x onderklikken hoor😉

Piefke op 3 nov 2019 14:31

Is goed, @piefke, wel ff schroeven om de bindingen te verstellen dan ;)

evr66 op 4 nov 2019 14:56

Heb jij zulke grote voetjes dan😁

LA NORMA😍☃️

@piefke: leef op grote voet (BSL 336)

Edwin van Riel

Wordt tijd dat je gewoon weer eens ski’s onderklikt @RFKANGOO☃️
Maar je durft niet hé?!🥶

Piefke op 4 nov 2019 17:21

Nee veel te bang dat ik word uitgelachen. 😁😁

Übung macht den meister!!!

@piefke: leef op grote voet (BSL 336)

evr66 op 4 nov 2019 17:31

Die had ik ook…😅 nu 325😉

LA NORMA😍☃️

Wordt tijd dat je gewoon weer eens ski’s onderklikt @RFKANGOO☃️

Maar je durft niet hé?!🥶

Piefke op 4 nov 2019 17:21

Nee veel te bang dat ik word uitgelachen. 😁😁

RFKANGOO op 4 nov 2019 18:12

Dat is dan weer een eerlijk antwoord😏
Ach joh je doet een rondje op de ski’s, laat deze openbaring filmen en post hem dan hier☃️

LA NORMA😍☃️

@piefke: leef op grote voet (BSL 336)

evr66 op 4 nov 2019 17:31

Die had ik ook…😅 nu 325😉

Piefke op 4 nov 2019 19:12

amputatie onder narcose gedaan mag ik hopen, of waren je schoenen zo veel te groot?

Edwin van Riel

@piefke: leef op grote voet (BSL 336)

evr66 op 4 nov 2019 17:31

Die had ik ook…😅 nu 325😉

Piefke op 4 nov 2019 19:12

amputatie onder narcose gedaan mag ik hopen, of waren je schoenen zo veel te groot?

evr66 op 4 nov 2019 19:29

Dat tweede, was, zoals zo vele, in een te grote schoen gestapt😉

LA NORMA😍☃️

Een centimeter verschil is wel fors. Maar inderdaad, niet de enige. Neem van mij aan dat m’n schoentjes niet te groot zijn. Bootfitter van 2 weken terug vond de Shells zelfs aan de krappe kant, race-fit. Maar lijkt allemaal ok nu.

Edwin van Riel

Aan het begin van het jaar advies ingewonnen bij Gigi (die deed dat toen nog) en hij gaf aan dat onder andere de Fischer Progressor F18 prima zou zijn voor mij. Veel reviews gelezen en de markt in de gaten gehouden. Ik heb net de ski’s van Jan opgehaald voor een prima prijs. Dus mijn nieuwe aanwinst:

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/b77511c09bb8d7afc90604f5...

*bericht bewerkt door Demtsjenko op 05 nov 2019 13:45

Leuke ski voor een leuke prijs! @Demtsjenko

Bla, bla, bla.

Omdat ik ze op heb gehaald heeft hij zelfs nog iets van de prijs afgedaan… denk dat ik een erg fijne ski voor een erg goede prijs heb.

Nieuw setje van de Decathlon, verrast over kwaliteit. Gaan het in Januari in Oostenrijk maar eens goed testen. Samen voor €200. Freeride 500, gecoat en met membraan!

null
null

Met Minecraft facemask ;)

Aftellen maar!

Vorig jaar een Julbo Skydome gekocht, voor nu ook maar de helm van Julbo er bij gekocht!

null

@Yellowhat , ik heb de SFR900 serie, en was onder de indruk afgelopen winter. Die is nog net even wat waterdichter, maar 10K zal ook prima zijn. Wel jammer dat die 500 gewatteerd is, dan kun je naar mijn smaak minder goed reguleren. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

*bericht bewerkt door Gaston op 06 nov 2019 12:32

Tijd voor een uitpakparty?!

Dat tweede, was, zoals zo vele, in een te grote schoen gestapt😉

Piefke op 4 nov 2019 21:10

Been there :-)

When life gets too complicated.... SKI

null

Noodgedwongen nieuwe slofjes moeten kopen… bij mijn oude was de overgang naar de tong gebroken😭 niet leuk want die zaten perfect… nu ga ik proberen of deze net zo
Fijn zijn… ervaring en hoor ik graag.

2e hands ‘nieuwe’ ski’s:

null

Binnenkort eens in Snowworld uitproberen…

Dat tweede, was, zoals zo vele, in een te grote schoen gestapt😉

Piefke op 4 nov 2019 21:10

Been there :-)

Alex op 6 nov 2019 12:48

Zelfs @Alex kan erover meepraten😁
Toch een te vaak terug komend probleem bij de eerste schoen, wat deels bij de consument ligt maar naar mijn mening en uit eigen ervaring voor het grootste deel bij de “bootfitter”!

LA NORMA😍☃️

Mee eens. Maar ik heb jarenlang als bootfitter gewerkt en mensen willen je gewoon niet geloven… dan moet je goed in je schoenen staan ( ;-) ) en goed kunnen uitleggen om mensen de goede maat te geven.

Click. Click. Peace

!undefined
!undefined !undefined

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/18da04daccabf6f2c597e615...

Dit jaar heb ik flink wat nieuwe gear gekocht, want ja…waarom ook niet he. Ik heb ook nog de mammut nirvana flip 18 besteld, maar die moet nog binnenkomen

@Bejaminn, mooi spul!
Mag ik vragen waarom het verstelbare stokken zijn maar geen toer bindingen of Shift op de skis?

Nieuw voor mijn jongste dochter(maar wel al gebruikt door iemand anders):

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/6841d16e833c0b280434edc2...

Ze heeft al leuke freeride/tourskis voor op vakantie, nu iets sportiefs om te carven hier thuis.

*bericht bewerkt door Slim op 06 nov 2019 19:24

@Bejaminn, mooi spul!
Mag ik vragen waarom het verstelbare stokken zijn maar geen toer bindingen of Shift op de skis?

Slim op 6 nov 2019 19:20

dan moet je ook schoenen hebben met tech inserts. En je moet willen touren uiteraard.

Plaats een reactie