Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

@RonaldTD
Netjes, ziet er erg mooi uit! Welk type jack is het?
@RFKANGOO
Wat bracht de fiets-Sint?

Hendrik5 op 07 dec 2020 21:59

null

Het lijkt niet veel maar ik ben er blij mee. ☺️

RFKANGOO op 08 dec 2020 10:13

Met een multitool kun je soms, ver van huis, blijer zijn dan met een fiets van 6000 euro :-)

Rogier op 08 dec 2020 14:57

Idd. Ik zou denk ik niet eens durven fietsen op een fiets van 6000 euro. 😊
Het was wel ff zoeken naar een tool die alles heeft wat ik nodig kan hebben onderweg. (hopelijk heeft deze dat)
En vaak heb je dat ding niet voor jezelf bij maar kun je er een ander mee helpen.
Zo had tijdens mijn eerste mtb rit dit jaar diegene voor mij een klem zittende ketting. Dit konden we verhelpen door de ketting even los te halen maar helaas had zowel hij als ik geen tool bij. Gelukkig had de laatste van onze groep wel een tool en konden we snel weer verder.

Übung macht den meister!!!

@slim anders mag @piefke best mijn sl latjes nog een keer lenen. Was vorig jaar genoeg voor de eerste plaats.

evr66 op 08 dec 2020 14:22

Hahaha, jaaaa☃️ en wilde dit jaar mijn titel verdedigen maar het event ging om één of andere rede niet door…

LA NORMA😍☃️

Haha, was wel lachen toch

Edwin van Riel

@Slim geen paniek, mocht dat zo zijn kan ik daar alleen maar van genieten☃️
En zeer waarschijnlijk zo nu en dan me eigen voorbij skiën…🥶

Op een buckelpiste gaat ze al sneller dan mij😁
En de kids gaan ook al sneller op een buckelpiste😍

LA NORMA😍☃️

@Slim geen paniek, mocht dat zo zijn kan ik daar alleen maar van genieten☃️

Op een buckelpiste gaat ze al sneller dan mij😁
En de kids gaan ook al sneller op een buckelpiste😍

Piefke op 08 dec 2020 12:17

Aha, da’s in mijn gezin net zo. Buckelpistes is toch het merendeel van onze runs(als er geen poeder te vinden is) en dan zijn alle drie de dames eerder beneden dan ik. Alleen op lange vlakke cat tracks helpt mijn extra massa mij nog met wat extra vaart

Haha, was wel lachen toch

evr66 op 08 dec 2020 19:10

Ja precies! Zulke events moeten vaker op de agenda komen☃️☃️☃️

LA NORMA😍☃️

@Slim geen paniek, mocht dat zo zijn kan ik daar alleen maar van genieten☃️

Op een buckelpiste gaat ze al sneller dan mij😁
En de kids gaan ook al sneller op een buckelpiste😍

Piefke op 08 dec 2020 12:17

Aha, da’s in mijn gezin net zo. Buckelpistes is toch het merendeel van onze runs(als er geen poeder te vinden is) en dan zijn alle drie de dames eerder beneden dan ik. Alleen op lange vlakke cat tracks helpt mijn extra massa mij nog met wat extra vaart

Slim op 08 dec 2020 20:01

Hahah, maar nu met je pistelatten ga je ze weer te baas zijn😁
Veel plezier ermee iig en vergeet niet te vertellen hoe ze bevallen☃️

LA NORMA😍☃️

Haha @piefke ik bakte 2 jaar terug ook weinig van buckels maar hebben mooie trainingen ervoor gevonden, ben de familie weer ruimschoots de baas hiermee. Wil verder niet stoken hoor hahaha. Ooit hier eens lekker naar beneden gestuiterd (vrij letterlijk, au), tegenwoordig doen we hem voor de lol.

null

*bericht bewerkt door evr66 op 08 dec 2020 21:59

Edwin van Riel

@Evr66, het probleem is, als ik les neem, dan de rest ook, dus ik blijf achteraan bungelen. Gelukkig wachten ze altijd op me.
En ja ik doe het ook voor de lol.
@Piefke, de pistes zijn op het moment alleen in het weekend open. Helaas waren de skis niet vlak (concaaf) dus naar de winkel gebracht, voor een stonegrind. Dat zouden ze vrijdag of zaterdag doen. Als ik ze zaterdag op kan halen, dan kan ik ze zondag testen.

Wel de nieuwe toerski en langlauf gear kunnen testen vandaag:
)

null

null

null

*bericht bewerkt door Slim op 10 dec 2020 03:56

@slim inside trick: les nemen op moment dat de meiden iets heel anders doen, school, sport, maakt niet uit 😂😂😂

Edwin van Riel

@Slim nieuwe ski’s die niet vlak zijn🤨
We wachten in spanning af🥶
Ze hebben er wel plezier in iig op de pica’s te zien💪☃️
Maar ga je nu vertellen dat jij geen sneeuwscooter hebt😱😱 daarmee kun je altijd snel en onafhankelijk van een lift naar boven, jouw dochters zouden dat geweldig vinden om papa terug naar boven te brengen natuurlijk🤩
@evr66 ja buckel trainingen zouden niet misstaan, echter heb ik me daar indoor in vergist omdat die tegen de wand geplaatst waren in Rucphen en ik daardoor blokkeerde en er telkens maar aan de piste kant uitdook…🤦‍♂️
Mevrouw Piefke en de meiden hadden hier geen last van dus die gingen beter en beter erdoorheen en ik keek toe🥶
Ligt voornamelijk aan mijn houding, niet dynamisch genoeg bewegen en omdat ik wil carven wat je natuurlijk niet moet doen in de buckels🤣

LA NORMA😍☃️

@Piefke carvend de buckels door, dan ben je echt een baas ;)

Edwin van Riel

@slim mooie plaatjes!

Voor mij had de Goedheiligman ook wat moois in zijn zak:

Blizzard Firebird Race Ti.
.https://www.blizzard-tecnica.com/at/de/men/racing/skis/fire…

Slim op 08 dec 2020 14:21

Rare specs op de site van Blizzard:
Factory Side Bevel: 87,7° (Tol.-/+ 1,5°)
De agressieviteit van de ski zal toch wel een beetje anders zijn met een kant van 86.2° dan met 89.2°.

Ook dat een ski onder de categorie men/racing/skis terug te vinden is en dan als eigenschappen toch eerder beginner en slow op hun eigen site meekrijgt.

null

Ik blijf het een raar volk vinden, die marketing jongens.
Maar ja, de skis zijn je ook niet afgeraden in het topic dat je aangemaakt had en als ik zie waarvoor je ze wil gebruiken zal je zeker wel veel plezier ermee hebben.

Glide on!

@Vivace, dat van die tolerantie viel mij ook op. Aan de andere kant waardeer het wel dat ze het er bij zetten. Beter dan merken die er niets bij zetten, dan wordt het niet opeens nauwkeuriger.

@Piefke, en iedereen die skis koopt: heel veel skis zijn af fabriek niet vlak. Daarom altijd controleren. En dan de kanten checken en waxen.
Trouwens oude skis ook, dus sowieso begin van het seizoen controleren en in orde maken.
http://www.effectiveskiing.com/wiki/carving-blog/Getting_a_…

*bericht bewerkt door Slim op 10 dec 2020 14:23

Ligt voornamelijk aan mijn houding, niet dynamisch genoeg bewegen en omdat ik wil carven wat je natuurlijk niet moet doen in de buckels🤣

Piefke op 10 dec 2020 09:34

Herkenbaar :-) Ik ben ook geen held in de buckels.

When life gets too complicated.... SKI

null

Voorlopig kunnen ze even netjes opgeborgen worden, maar kon de verleiding toch niet weerstaan om ze te laten staan de winkel.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

null

Je scoort op dit moment echt geweldige deals, dit is niet mijn kop, maar deze combi van Spyder;
Copper GTX en Dare GTX voor € 315,- op de kop getikt…

Leuk @derhansel! Wat is dat? Boer ok of bib? Gevoerd of niet?

null

Voorlopig kunnen ze even netjes opgeborgen worden, maar kon de verleiding toch niet weerstaan om ze te laten staan de winkel.

Gerben1979 op 14 dec 2020 16:06

Zie mijn post hierboven, even de vlakheid controleren.
Fischer is over het algemeen wel een van de betere merken qua afwerking, maar toch. Nu heb je geen haast. Als je ze wel moet laten slijpen op de steen, dan ook goed inwaxen (hotbox of meerdere lagen zelf). En dan wax erop en niet schrapen.

null

Niet nieuw dit jaar. Vorig jaar een nieuwe gekocht. Maar omdat ik het Nederlandse woord niet weet, even een foto van een “true bar”

null

Niet nieuw dit jaar. Vorig jaar een nieuwe gekocht. Maar omdat ik het Nederlandse woord niet weet, even een foto van een “true bar”

Slim op 17 dec 2020 15:49

Hiervoor kun je een haarliniaal gebruiken. Geen idee of er nog meer benamingen voor zijn.

Übung macht den meister!!!

![] happy met nieuwe outfit van picture organic clothing (https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2020/12/19/20201213_132546~2.jpg)

null

null

Hopelijk kan ik ze ergens eind maart nog testen en anders maar volgend seizoen:

null

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 ben benieuwd. Zit er ook tegen aan te hikken, is zo jammer dat het alleen buiten te gebruiken is.

@Roy83 ben benieuwd. Zit er ook tegen aan te hikken, is zo jammer dat het alleen buiten te gebruiken is.

Sjaak27 op 20 dec 2020 10:34

dat is 1 van de tests waar wel allemaal op zitten wachten van @Roy83

Zou de GPS ontvangst in Landgraaf of Zoetermeer mogelijk toch goed genoeg zijn om dit speeltje toch aan de praat te krijgen?

Glide on!

@sjaak27 hier idem. Als het in sw werkt vind ik het wel de moeite.
@vivace, vermoed het niet. Garmin watch doet qua gps ook niets daar. 4g ook maar matig.
@roy83 : zeker eens proberen in sw, we horen het graag!

Edwin van Riel

Zodra ik weer de hal goed in kan zal ik het eens testen, maar ik denk ook dat het niet gaat werken. Zal ook wel afhankelijk zijn van de GPS ontvangst van de telefoon.

Ik vond ook vooral dat ik na al die jaren twijfel het dit jaar maar eens moest kopen, met al dat thuis zitten :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie