Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

@irene: Kore geprobeerd?

DrPhil op 9 dec 2017 22:30

Nee, nog niet, gewoon op de ispeed pro!

Tnx voor de updates! Wij stappen zo in de auto, ben erg benieuwd.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De Kappe gaat vandaag nog niet open zie ik. Verder ziet het er super uit op de Webcams. Er komt ook nog wat sneeuw aan. Voor de mensen die vandaag gaan: Laat even weten hoe het was.

De Kappe zou wel open kunnen, maar die knallen 100% door om de kerst zeker te stellen. Maandag komen er badkuipen met warm water naar beneden (hoewel de sneeuwvalgrens heel spannend wordt, als we net aan de goede kant van het front zitten, dan kan het ook veel meer sneeuw worden), dus dan kan je beter maar wat reserves hebben.

Harry(Winterberg) op 9 dec 2017 14:01

Laatste stand van zaken is dat het blijft sneeuwen en de dooi net niet weet door te zetten: als dit doorgaat zit 60-70cm er wel in komend weekend, maar het blijft erg spannend. Kan dus ook nog even regenen. …
https://www.wetteronline.de/wetter/winterberg

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Laatste stand van zaken is dat het blijft sneeuwen en de dooi net niet weet door te zetten: als dit doorgaat zit 60-70cm er wel in komend weekend, maar het blijft erg spannend. Kan dus ook nog even regenen. …
https://www.wetteronline.de/wetter/winterberg

Harry(Winterberg) op 10 dec 2017 10:33

[mention=“3598”]@Harry(Winterberg)[/mention] denk je dat ma-vr ook alle liften blijven draaien die nu ook draaien, of zullen er een aantal worden gesloten?

*bericht bewerkt door jef22 op 10 dec 2017 11:17

Volgende week maandag wil ik een dagje Winterberg meepakken. Ben ook wel benieuwd welke liften allemaal zullen draaien

Laatste stand van zaken is dat het blijft sneeuwen en de dooi net niet weet door te zetten: als dit doorgaat zit 60-70cm er wel in komend weekend, maar het blijft erg spannend. Kan dus ook nog even regenen. …
https://www.wetteronline.de/wetter/winterberg

Harry(Winterberg) op 10 dec 2017 10:33

[mention=“3598”]@Harry(Winterberg)[/mention] denk je dat ma-vr ook alle liften blijven draaien die nu ook draaien, of zullen er een aantal worden gesloten?

jef22 op 10 dec 2017 11:14

Vrijwel alle liften draaien gewoon door

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

En we zijn weer thuis!

Om te beginnen: de sneeuw was top! Heel veel, goede kwaliteit, echt lekker skien. De drukte was voor mij nog net ok, maar wel echt drukker dan doordeweeks in januari, maar geen gedoe met parkeren, ski’s huren ed. Ook in de lift gaat het prima, als ik een keer 5 minuten heb moet wachten dan was dat gelijk de max.

Het weer was wel bar. Tot een uur of 13 ging het wel, maar het begon harder en harder te sneeuwen, wat wind erbij, op sommige plekken de kanonnen vol aan, het was koud :).

Samen met heel veel anderen zijn we rond 14 uur afgetaaid, het weer werd ons echt wat te bar en we hebben vanaf 9 uur aan een stuk door geskied (of een choco na), dus het was prima zo.

Terug hebben we er lang over gedaan, door het weer, maar al met al was het de moeite waard, maar drukker zou ik het niet willen.

Ik vond eigenlijk alle pistes prima (alleen rauher busch niet gedaan), maar vooral Surenberg, Poppenberg en Quickjet konden me bekoren.

Er waren al wel veel kamikaze skiers en snowboarders. Ik ben redelijk hard gevallen omdat een snowboarder op de ‘afrit’ bij een lift zat en ik in een vol stoeltje zat en niet goed kon uitwijken zonder iemand te raken (misschien is dat wel de reden dat de helft van de stoeltjes niet vol zat), maar al met al was het prima te doen.

Ik weet niet of het inmiddels regent, maar als de regen meevalt en de temperaturen schieten niet keihard omhoog, dan is het echt een goed begin voor Winterberg!

Alles, op de Kappe en nordhang na, was overigens open.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ook in winterberg is de temperatuur nu tot rond het vriespunt gestegen. Het grote voordeel is wel dat op dit moment alle grote buien net noordelijk en zuidelijk langs winterberg lijken te trekken. Als het straks wat helderder wordt zakt de temperatuur door uitstraling hopelijk weer snel onder het vriespunt, al is het afwachten of het daarvoor niet te hard waait.
@Roy83 het klinkt als een goed dagje. Waren de zwarte pistes en lift naast de st george schanze ook al open dan?

Born to Ride

Nope, die waren nog dicht. Was wel goed dicht al, maar wellicht niet goed genoeg. Piste was ook afgezet, maar gingen wel mensen af.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Maar de sneeuw was in ieder geval heerlijk, al was het rond 14:30 niet te harden van de koude wind. Na 45 minuen ging de wind wat liggen en was het weer prima te doen. Al met al een heerlijke eerste skidag gehad.

Gisteren top vandaag veerl wind en veel sneeuwkanonnen aan

null

Jawel het is weer bijna kerst, dus de weihnachtsstau begint voorzichtig al weer op steeds meer kaarten tevoorschijn te komen. Vanaf de 20e oplopende temperaturen en veel regen…

Born to Ride

Tegen die tijd ligt er een goede basis om het op te vangen, tenzij het echt lente wordt.

Ik ben zeker geen expert, maar zoveel als er gister al lag, viel en werd bijgemaakt heb ik er nog nooit gezien…Maar goed, warm water regen of een week hogere temperaturen en gaat natuurlijk wel gelijk hard.

Zoals het nu is, zou ik zeker proberen doordeweeks te gaan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Was zeker top gisteren qua sneeuwcondities, wel koude wind en icm de sneeuwkanonnen die uiteraard nog hard staan te blazen veel huilende kindjes gezien. Was ook best koud in het gezicht. Gelukkig nog wel een beetje bijtijds naar huis gegaan, parkeerplaats achter bij de Brabander afkomen was toch een beetje een probleem. In de Alpen houden ze het vaak iets schoner en strooien ze nog gravel. Al met al, wel een topweekend gehad :)

Hahaha ja inderdaad. Ik stond op p3 maar ben ook 20 minuten bezig geweest om van de parkeerplaats af te komen :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Eigenlijk geen problemen gehad, stonden op de parkeerplaats bij Sneeuwwitje. Nadat de storm rond 15 was gaan liggen was het dat laatste uurtje nog heel aangenaam.

Ben aan het overwegen om vrijdag een dagje te gaan. Maar ik zie veel sneeuw voorspeld, Kappe niet open…toch een twijfelgevalletje.

Ja ik ga donderdag. Ik hoop dat het niet regent en dat de Kappe open is. Ik denk het niet. Jammer want die geeft zo veel meerwaarde zo’n dagje. Er ligt genoeg sneeuw dus frustrerend is het wel.

Wat zal de reden zijn om deze dicht te houden? Ik hoop namelijk zelf ook dat ie maandag open is.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/d5d69b1a1e8fced1c572f178...

heerlijk rustig hier.
Vannacht hebben de sneeuwkanonnen op de meeste pistes gedraaid en de omstandigheden zijn zeer goed!
Kappe gaat naar verwachting vrijdag of zaterdag open

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ziet er goed uit Harry, Als ik de buienradar bekijk gaat het zo wel weer flink sneeuwen. Het zou mooi zijn als de Kappe van het weekend open gaat en ook volgende week doordeweeks open blijft. Maandag maar eens een dagje daar kijken hoe de condities zijn. Het ziet er voorlopig in ieder geval geweldig uit om daar te gaan genieten maandag.

Born to Ride

Ik wil graag as zaterdag gaan, ben heel benieuwd. Zal wel druk worden ben ik bang.

Morgen een dagje naar Winterberg. Hopen dat de Kappe morgen toch stiekem open gaat :)

Qua drukte: het was zondag echt niet zo druk als met kerst, de weekenden in januari of de vakanties. De langste wachtrij was hooguit 5 minuten (als dat het al was), maar je merkt dat door de snelle liften de pistes wel vol zijn.

Mijn referentie zijn praktisch lege skigebieden half maart, als je de voorjaarsvakantie in Gerlos, Saalbach of dat soort oorden gewend bent, dan zul je het zeker niet druk vinden, maar echt rustig was het niet (en zal het bij mooier weer ook niet zijn).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

update 13/12
heel rustig. pistes liggen er perfect bij…
momenteel flink aan het sneeuwen…

null

null

null

Mooi!
Morgen ook naar daar voor een dagje!
Iemand een ideetje hoe de wegen richting Winterberg op dit moment zijn?
Denk dat er overigens niets extra’s geopend zal worden morgen.

Enkel bij liftnr 1 staat:
Astenstraße
Skilift geschlossen.
geöffnet ab Freitag

Dus die gaat vrijdag open.
Kappe zal dus nog gesloten blijven.

*bericht bewerkt door JeffreyM op 13 dec 2017 15:21

@JeffreyM de astenstrasse was afgelopen weekend ook al open, maar dat is voornamelijk een rodellift. Daarom zal die nu buiten het seizoen vooral in het weekend open zijn. Komend weekend zal het flink drukker worden en zullen ze de Kappe ook wel opengooien voor skiers.

Born to Ride

@JeffreyM de astenstrasse was afgelopen weekend ook al open, maar dat is voornamelijk een rodellift. Daarom zal die nu buiten het seizoen vooral in het weekend open zijn. Komend weekend zal het flink drukker worden en zullen ze de Kappe ook wel opengooien voor skiers.

Matthias123 op 13 dec 2017 15:21

Ok bedankt, wist ik niet. ;)

Plaats een reactie