Zoon 9 jr wil overstappen op snowboard

Misschien ligt het aan mij, maar als skischool zou ik voor geen meter vertrouwen op het niveau dat ouders voor hun koters aangeven, en de groepsindeling altijd laten afhangen van wat de leraar ziet tijdens het eerste uurtje.

Ik vermoed dat het bij de skischool die jullie overwegen niet anders gaat zijn, en dat jullie zoon altijd terecht komt in het juiste groepje, ongeacht wat jullie nu zeggen.

Morzel op 8 feb 2018 22:24

Meestal zijn ze ook niet blij met te hoog ingedeelde kinderen.

Je kent je zoon het beste en dan denk dat je wel kan inschatten hoe hij reageerd als de gevorderde toch hoog grepen is ? Die van mij heeft meer baat bij een klasje te laag beginnen dan te hoog ? Zo is ieder kind anders .

miepmiep op 8 feb 2018 22:22

Tja, ik denk dat hij het fijner vindt als het net te moeilijk is dan wanneer het net te makkelijk is. Hij wordt wel graag uitgedaagd op fysiek gebied. Maar als het echt veel te lastig is gaat het niet goedkomen natuurlijk… Hij heeft (denk ik tenminste) ook al het nadeel van vrij klein en licht zijn…

Misschien ligt het aan mij, maar als skischool zou ik voor geen meter vertrouwen op het niveau dat ouders voor hun koters aangeven, en de groepsindeling altijd laten afhangen van wat de leraar ziet tijdens het eerste uurtje.

Ik vermoed dat het bij de skischool die jullie overwegen niet anders gaat zijn, en dat jullie zoon altijd terecht komt in het juiste groepje, ongeacht wat jullie nu zeggen.

Morzel op 8 feb 2018 22:24

Laten we hopen dat je gelijk hebt!

Ik ben een beetje bang dat er maar 1 of 2 groepen snowboardles voor kinderen zijn en dat hij er qua niveau tussenin valt. Met skiën is dat nooit gebeurd, maar er zijn natuurlijk veel meer skiënde dan boardende kids…

Daarom zou ik die checken met de school om te vragen wat de verschillen zijn. Zoals ik al aangaf zijn er inderdaad qua niveau lang niet zoveel klasjes met snowboarden als met skiën waar je elk jaar weer een klasje hoger gaat. Voordeel is wel dat er tijdens de vakantie periode meer groepen zijn dan erbuiten.

Je kent je zoon het beste en dan denk dat je wel kan inschatten hoe hij reageerd als de gevorderde toch hoog grepen is ? Die van mij heeft meer baat bij een klasje te laag beginnen dan te hoog ? Zo is ieder kind anders .

miepmiep op 8 feb 2018 22:22

Tja, ik denk dat hij het fijner vindt als het net te moeilijk is dan wanneer het net te makkelijk is. Hij wordt wel graag uitgedaagd op fysiek gebied. Maar als het echt veel te lastig is gaat het niet goedkomen natuurlijk… Hij heeft (denk ik tenminste) ook al het nadeel van vrij klein en licht zijn…

t@sje op 8 feb 2018 22:26

Dat is hij van mij ook licht en klein. Of als je nog een mogelijkheid heb ga naar een indoorbaan. Via ING heb je voor Uithof korting 8 euro voor 2 uur. Doordeweeks is het daar rustig . Kan hij sneeuw ervaren en kunnen jullie bepalen of het beginners groep gaat of gevorderde groep.
Gaan jullie naar Frankrijk of Oostenrijk ? Of ergens anders . Infrankrijk heb je sterren systeem en kan je heel goed zien bij welk niveau je kan instappen .

Ik heb o.a. kinderen van(af) 7 jaar les gegeven. 8 jaar moet absoluut geen probleem zijn. Belangrijkste is dat ze gemotiveerd zijn, de rest gaat van zelf. Elk kind is anders. De één leert de basis na een dag, de ander heeft drie dagen of zelfs tot een week nodig.

Vertel je zoon dat snowboarden rap uit de mode raakt, en meer iets voor 40 jarige-iets-te-dikke-papa’s die nog hip proberen te doen.
Dit klinkt kisschien wat cru, maar is niet ver van de waarheid.
Geef 'm een stel freestyle-ski’s cadeau!

Wunderkammer op 13 mrt 2017 22:11

Wat weet jij nou van die waarheid af? Als of de wintersport hip moet zijn 🤮 “In de mode”… wat een bullshit. Ga mij niet vertellen dat ik moet stoppen met boarden omdat het volgens jou niet hip is? Ga jij maar lekker denken dat je hip bent met freestyle skien. Ik doe waar ik zin in heb en deel graag mijn passie door les te geven.

Vertel je zoon dat snowboarden rap uit de mode raakt, en meer iets voor 40 jarige-iets-te-dikke-papa’s die nog hip proberen te doen.

Dit klinkt kisschien wat cru, maar is niet ver van de waarheid.
Geef 'm een stel freestyle-ski’s cadeau!

Wunderkammer op 13 mrt 2017 22:11

Wat weet jij nou van die waarheid af? Als of de wintersport hip moet zijn 🤮 “In de mode”… wat een bullshit. Ga mij niet vertellen dat ik moet stoppen met boarden omdat het volgens jou niet hip is? Ga jij maar lekker denken dat je hip bent met freestyle skien. Ik doe waar ik zin in heb en deel graag mijn passie door les te geven.

Auke83 op 8 feb 2018 23:15

Haha hoe verzin je het 😀 snowboarden uit mode over zoveel jaar. En vooral die vergelijking met 40 er en dikke buik pappa 🤣🤣🤣🤣

Nou ja wie weet , maar dan ik mooi wel een keertje leren snowboarden en deze jongen heeft er ook van moge genieten

Plaats een reactie