Nieuwe helm met meekleurend vizier.

Mooi zeg, die Uvex 300 in wit met blauw vizier:

https://www.uvex-sports.com/wintersports/ski-helmets/uvex-hl…

De Kask is natuurlijk een hoge kwaliteitshelm. Vind hem nogal fors, niet in het minst qua prijs. Bij 1 week per jaar gebruiken is de prijs/kwaliteit niet bepaald evenwichtig. Maar dat geldt zowat voor de hele wintersport uitrusting. Vind de Uvex in feite fijner en mooier en beter betaalbaar. Qua gebruiksmogelijkheden loop je bij de Kask wellicht minder risico.

Hen48

DrPhil. De originale Uvex webside al gevonden? Daar zou het voor een kenner, die je duidelijk bent, toch “helder” moeten zijn.

Hulst op 6 nov 2017 15:59

Ik vind die site allesbehalve duidelijk. Wie noemt er nou een helm vario als je twee soorten vario’s hebt. Pas in 2e instantie viel me op dat ze net iets anders heten.
De basiskleur van de lens kan ik op hun site ook al niet vinden.
Overigens prima merk. Ik heb een Uvex motorhelm.

Edit: een blauw vizier kan (meestal) twee basiskleuren betekenen. Grijs of roze. Roze is een contrastkleur. Op het plaatje heeft hij een roze gloed. Maar bij de uitleg staat een bruine lens (ook contrast). Ik heb nog nooit een bruine lens gezien met een blauwe spiegel. Het zal wel een contrastlens zijn, anders zou de afbeelding van de bruine lens wel erg misleidend zijn. Dan zou het zeker een mooie helm zijn.
@hulst: waarom heb je eigenlijk de 400 gekocht en niet bijv de 300 vario?

*bericht bewerkt door DrPhil op 06 nov 2017 19:33

DrPhil. De 400 was in mijn beleving een van de nieuwere, ook mooiere en bovendien was er bij 3s-ski een uitermate aantrekkelijke aanbieding, waarmee ik me heb laten verleiden. En dat terwijl ik normaal eerst naar de kwaliteit kijk en dan naar de prijs. De 300 was hoe dan ook een stuk duurder al zag ik,maar te laat voor mij, wel een zeer aantrekkelijke aanbieding langs komen. Ik heb overigens ook lang getwijfeld omdat ik nog een helm heb van Alpina met daarbij een goede Atomic skibril met 3 afzonderlijke lenzen. Gezien mijn leeftijd denk ik ook niet dat ik nog veel jaren zal skien, al ga ik dat wel proberen. Al met al is het een kwestie van lang getwijdeld, niet echt nodig maar toch gedaan. En dan wacht je weleens net niet lang genoeg. Waarvan akte.

Hen48

Kun je hem niet terugsturen dan? Kost je alleen verzendkosten.

Als het goed is wordt hij morgen bezorgd. Met DHL blijkt het best spannend of alles goed komt. Toen ik tussen afgelopen vrijdagochtend en deze voormiddag geen beweging zag in de registratie en ik op Google keek bleek dat er nog weleens wat misloopt bij verzending. In de loop van de middag kreeg ik dan bericht dat de helm in Nederland was en morgen bezorgd zal worden. Dat eerst maar eens afwachten. Niet dat dit het uitgangspunt is maar ik kan altijd mijn skibril met diverse lenzen nog gebruiken. De winter is in de Alpen beter op gang in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Laat eerst de sneeuwomstandigheden maar goed zijn. Op de overige omstandigheden mag dan best wel wat spanning zitten. Met terugsturen ga ik het noodlot weer tarten. Een dagje huren is dan ook nog een alternatief.

Hen48

Haha. Terugsturen gaat met PostNL, die hebben DHL niet als partner. Levert nooit problemen op. Met DHL heb ik alleen maar slechte ervaringen. Dat die nog niet failliet zijn.

DrPhil. DHL komt voor in de Paradise Papers, aldus het AD van vandaag. Dan gaat het over inzicht in enkelen van de rijkste mensen en grootste bedrijven. Zo slecht zal het daar dus niet gaan. Overigens…mijn bestelling zit vanmorgen in de laatste fase.

Hen48

Heren, allen bedankt voor de reacties.
Uiteindelijk heb ik de volgende gepast:
Sinner
Kask
Casco
HMR
bollé.

Allemaal zaten ze absoluut niet lekker.
Toen kwam m’n selectie uit op 2 helmen.
De CP Camurai in wit met geel Cat2-3 vizier.
Een Julbo Sphere in zwart met geel Cat 2-4 vizier. Kon alleen de CP passen maar daar moest ik een uurtje voor rijden. Wilde eerst de Julbo uitsluiten. Deze was alleen nog bij coolblue als tweedekans te koop.
Nu heb ik de Julbo en die zit als gegoten, en het vizier lijkt ook goed zijn werk te doen. Dus mijn zoektocht is geeindigd:)
Voor 184€ ook nog een koopje ook!

Gisteren de Uvex 400 visor ontvangen. De pasvorm is uitstekend. Het vizier sluit goed aan maar de werking zal toch pas blijken in de praktijk. Kostte me inclusief verzending iets minder dan € 150,–.

Hen48

@hulst:

null

Even geprobeerd, maar ze passen mij echt niet. Mooi dat hij je past!

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 nov 2017 17:53

DrPhil. Teveel hersens?

Hen48

Nee. Klap van de molen gehad.
Ga je hem niet ruiken voor de 300, begrijp ik?

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 nov 2017 19:29

DrPhil.“ruiken” , ik zou inderdaad toch even langs de dokter gaan. En nu even serieus. Ik heb nog wel gekeken naar de 300,maar die bleek op dit adres uitverkocht. De goede aanbiedingen elders hebben steeds betrekking op afwijkende maten. Ik ga het met deze maar proberen met mijn skibril als achtervang. Ik heb bij die skibril ook nooit eerder de lens vervangen bij slechtere omstandigheden, terwijl er 3 bijzitten. Ga nu even de testresultaten bekijken.

Hen48

Dr.Phil. Je testresultaten gelezen. Mooi. Verklaart alles. De klap van de molen is echt letterlijk bedoeld. Nog veel plezier.

Hen48

Dr.Phil. Je testresultaten gelezen. Mooi. Verklaart alles. De klap van de molen is echt letterlijk bedoeld. Nog veel plezier.

Hulst op 8 nov 2017 21:13

Wat heb ik je opeens misdaan?

*bericht bewerkt door DrPhil op 08 nov 2017 21:41

DrPhil. Heb elders al gereageerd. Zie je eigen reactie op de helm.
Daar staat letterlijk “Ga je hem niet ruiken voor de 300, begrijp ik?” Daar heb ik dan op gereageerd. Maar zeker niet om onze goede
onderlinge contacten in gevaar te brengen. Goede nachtrust en morgen gezond weer op.

Hen48

Plaats een reactie