Nieuwe goggle met fotochromatische lens, tips?

Ik heb zowel de Zebra als de Zebra light.
De eerste jaren erg tevreden geskied met de Zebra. Ik wilde niets anders meer. Heb er nu een Zebra Light bij en eigenlijk vind ik die zelfs fijner.

Maakt ook uit of je goed of slecht tegen wat meer licht kunt.

Bottom line is voor mij wel dat na deze ervaring mijn volgende goggle weer een Julbo wordt

Hoihoi. Ik ben momenteel opzoek naar een goede goggle met photochromic lens. Mijn oog is op de brillen van Julbo gevallen, maar ben nog niet helemaal uit de lens die ik moet kiezen. Ik twijfel tussen de Zebra licht en de Zebra light Red.
Het verschil in zicht zal wel niet zo heel groot zijn, maar misschien toch net groot genoeg. Maar eigenlijk ben ik voor die prijs meer concerned about het uiterlijk. Als ik een goede bril koop wil ik natuurlijk wel dat ik hem ook met trots draag.

Van de light red weet ik ongeveer wel hoe die er uit ziet, maar veel foto’s van mensen die hem daadwerkelijk dragen kan ik niet vinden.
Van de Light (geel/goud) weet ik niet hoe die er uit ziet behalve 1 product foto. Ik las wel dat een aantal mensen hem hier hebben. @Miti @SPAM @DrPhil
Het liefste zie ik natuurlijk even een foto, maar als iemand me al kon vertellen welke kleur hij van buiten in de zon aan neemt en of hij een spiegelglas heeft dan ben ik al blij.
Ik houdt namelijk wel van een mooie mirror bril met een leuk kleurtje, dus geelbruin/ grijs van buiten zou ik jammer vinden.

Uiteraard heeft ie spiegelglas. Zoals op mijn avatar is te zien. Maken de light (yellow) nog?

Op jou avatar is die paars/blauw. komt dat door die zon of heeft die van buiten vaker die tint? @DrPhil Ik kan hem op de site van Julbo zelf niet vinden, maar wist dat ze hem hadden. Nu een website gevonden die model luna nog heeft met Zebra light lens.

null

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/94345c2eafbe1cc0d1352326...

Dit is mijn Zebra light. Echt top!

Winter is coming

Danku dank! Inderdaad echt een mooie bril!

Je ziet het paarse ook in deze foto terugkomen. Is afhankelijk hoe de zon erop valt. Idd maken ze geel volgens mij niet meer. Is dat Zebra light yellow of red, @miti?

@DrPhill Dat is de Zebra light yellow.

Winter is coming

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/ee9f443670aea7995ffdb219...
@DrPhil @MiTi ik heb mijn bril binnengekregen. Zo ziet ie er uit op de tafel. Verwachten jullie dat mijn bril ook zo verkleurd als die van jullie in de zon of heb ik dan niet de juiste lens?

*bericht bewerkt door . op 06 feb 2019 14:43

Wat staat er naast de 3, in dat roze?
Als er licht achter de lens komt, spiegelt hij niet. Dus gewoon op tafel kun je het niet beoordelen. Binnen opzetten heeft ook geen zin. Ik zal zometeen eens een foto maken van de mijne.

null
Er staat zebra light. Inderdaad en het is ook zeker nog lang niet zonnig hier dus uittesten word hem niet.

Ligt het nu aan mij of kent niemand de fabrikant Dragon?
Ik heb zelf al 3 jaar de Rogue met signature van Danny Davis.
En heb dit jaar de nieuwe lumalens transitions gekocht wat hetzelfde is.
Wat ik tot nu toe door de lens kan zien is echt super!, maar ben uiteraard nog niet in de sneeuw geweest :)

Hier zie je ze staan, ze kosten wel 220,-

undefined

Freerider op 29 nov 2017 09:21

ik ben een groot fan van dragon goggles. Heb pas geleden de nfx2 aangeschaft met 3 lenzen. Gekozen voor dit model om dat het meer retro is. En ik hem mooier vind staan onder mijn poc fornix. Ps dragon heeft ook meekleurende lensen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/c2c5d24cd6d005ea6aac5e2d...

*bericht bewerkt door Yahoo op 06 feb 2019 15:16

From a galaxy far far away.............

Spiegelt wel meer, zie ik.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/a04b87a93da91e6e51b926df...

Maar op je laatste foto zie je al dat hij rechts bovenin al spiegelt. Alleen lijkt hij geler te spiegelen. Kan natuurlijk zijn dat de kleur van de coating is veranderd/niet op alle brillen hetzelfde is. Zebra light slaat op de lens, niet op de spiegelcoating (bij mijn weten). Anders stuur je Julbo een mailtje. Zijn heel snel met antwoorden.

Kan trouwens ook kloppen dat hij geel spiegelt, bedenk ik me nu. Want ze hebben een tijdje drie zebra light lenzen gehad. Zebra light yellow, Zebra light yellow Fire en Zebra light red. Ik vermoed dat ik de Fire heb en jij de yellow. Ik zal eens googlen of ik dat nog kan vinden.
Aanvulling. Als je bv bij de Breeze zonnebril kijkt, zie je daar twee kleuren staan met alle Zebra Light. Maar de ene is lichtgeel en de andere Fire/roodachtig. Ik weet nog dat ik destijds daardoor in verwarring werd gebracht, want is dat nou dezelfde lens of niet. En mijn skibril werd destijds geadverteerd als “Fire”. Ik heb dat toen aan Julbo gevraagd, en die bevestigden dat ze inderdaad drie Zebra light lenzen hadden. Even kijken of ik dat mailtje nog heb.

*bericht bewerkt door DrPhil op 06 feb 2019 15:35

Vraag: Hi Martin, Thanks. One more question, if I may. I found a pair of Aerospace goggles, blue/yellow with a Fire lens. Is it correct that there are three kind of Zebra Light lenses: Zebra Light yellow, Zebra Light Fire and Zebra Light Red? Or is the Zebra Light Fire lens the same lens as the Zebra Light Yellow?
And one more: is there an Aerospace Goggle with a Zebra Light Yellow lens, not being a Fire lens?
Thanks again!
Regards,

Antwoord:
*”Aerospace goggles are available in:

  •      Zebra Light Fire : yellow tint / Red mirror exterior look (fire look)
    
  •      Zebra Light Red : Base rouge / Red mirror exterior look (fire look)
    

If you don’t want a “fire look” you’ll have to take a Zebra, however it’s a category 2 to 4 photochromic lens.“*

Dus de mijne is idd Fire. Ik weet ook nog dat er Zebra light niet-Fire lenzen waren (in zonnebrillen, dat weet ik nog zeker), maar dus niet in mijn model.
Was toen lekker verwarrend. En dat was Julbo met me eens:

Vraag: Hoi Martin, thanks! Could you perhaps clarify this on your website? On the current website it only says Zebra Light en Zebra Light Red.
Antwoord:
”You’re right we should make it easier to understand. I’ll talk about it to my web marketing colleagues.”

Dus ik vermoed dat jij een “echte” Zebra Light yellow, zonder de Fire coating hebt (dus met een andere coating).
Als je het nog kunt volgen 🤔

*bericht bewerkt door DrPhil op 06 feb 2019 16:12

Ik heb zelf Oakley Prizm lenzen en de hi pink variant, voor slecht weer en laat dus meer licht door, is binnen in huis erg doorzichtig maar buiten en zeker met wat zon/tegenlicht zeer spiegelend. Dus dat kan ook schelen.

Ik kon het helemaal volgen! Bedankt voor de hulpt het is me nu aardig duidelijk ja. Super ben heel benieuwd!

Destijds kon je bij de zonnebrillen de drie verschillende lenzen (yellow, yellow Fire en red) ook daadwerkelijk selecteren, in de selector aan de zijkant. (Nu niet meer). Maar ik dacht altijd dat ze bij de skibrillen maar twee tinten hadden (yellowFire en red). Vermoedelijk dus toch ook drie. Waarvan de echte yellow kennelijk maar bij een enkel model. Ik vind echt een superbril. Veel plezier.

*bericht bewerkt door DrPhil op 06 feb 2019 19:26

Zo te zien is mijn lens ook veel boller dan de jouwe. Daarom zal die van mij binnen wel sneller spiegelen (het licht valt er dan anders op).

Plaats een reactie