Betalen voor pinautomaat?

Wel, wel, wel. Heeft die ouwe @dan58 blijkbaar nog gelijk ook! :D
Weer wat geleerd vandaag en blijkbaar altijd al geluk gehad.
Wat niet wegneemt dat er bij Peter toch iets vreemd aan de hand is.

Bla, bla, bla.

Ik heb antwoord gekregen van de SNS bank:

“Goed om te weten
Steeds meer banken berekenen kosten voor een het opnemen van geld in het buitenland. Vaak vragen ze hiervoor toestemming op het scherm of zit er een sticker op de automaat. Omdat de bank het benoemt als kosten voor gebruik van de geldautomaat, mogen ze deze kosten in rekening brengen. Hiermee omzeilt de betreffende bank een verbod op opnamekosten voor pinnen binnen de Eurozone.”

Dus op die manier vraagt de Raiffaisenbank dus 4,95 voor een simpele pintransactie. Het is ook overal hetzelfde met banken… en het is ook overal hetzelfde met de controle-instanties. Je ziet dat de boel geflest wordt, maar niemand doet er wat aan…

Peter Pos

Vreemde eenden zijn “wij mensen toch”.

50 € betalen voor een aantal keren een liftje te gebruiken om een berg af te sjesen vinden we géén probleem.

Maar een aantal € betalen voor een service dat je overal en altijd gemakkelijk aan je “eigen” geld kan vinden we niet kunnen.

We betalen toch ook makkelijk een eurootje onderweg naar de witte bergen om onze pisbuis te ledigen en betalen ook zonder morren 1.65 € voor een liter super 95 ( = + 20 eurocent) omdat we anders tijd verliezen door langs een Autohof te rijden.

Die banken toch hé… eigenlijk ook een “commerciële” instelling , niet???😒🤔😉 😁😜😝

Born to run. B.S.

Die vergelijking gaat niet helemaal op, @dan58, omdat nu eenmaal is afgesproken dat banken in EU-land geen kosten (mogen) rekenen voor pinopnames. Of dat wel of niet terecht is, laat ik in het midden.

Recht hebben en recht krijgen zijn helaas altijd nog twee verschillende dingen.

In Duitsland zijn diverse banken erop overgegaan opnamekosten van kredietkaarten (CC) af te schaffen, daarmee dit systeem omzeilt wordt. Ik kan bijv. met m’n Visa en MasterCard CC gratis geld opnemen over de hele wereld, bij vreemde valuta zelfs zonder koersopslag. En dat werkt top! En ik betaal voor m’n hele betaalrekening, bankpassen, kredietkaarten, spaarrekeningen… niks.

Zelfs Nederlandse banken (bijv. ING) bieden dat hun Duitse klanten aan, maar alleen met Duits vast woonadres. De ING in Nederland doet dat niet… :(

Vreemde eenden zijn “wij mensen toch”.

50 € betalen voor een aantal keren een liftje te gebruiken om een berg af te sjesen vinden we géén probleem.

Maar een aantal € betalen voor een service dat je overal en altijd gemakkelijk aan je “eigen” geld kan vinden we niet kunnen.

We betalen toch ook makkelijk een eurootje onderweg naar de witte bergen om onze pisbuis te ledigen en betalen ook zonder morren 1.65 € voor een liter super 95 ( = + 20 eurocent) omdat we anders tijd verliezen door langs een Autohof te rijden.

Die banken toch hé… eigenlijk ook een “commerciële” instelling , niet???😒🤔😉 😁😜😝

dan58 op 19 jul 2019 09:42

Wij zijn niet vreemd. De bankwereld spoort gewoon niet. Er is een afspraak gemaakt dat pinnen gratis is. Daar betaal je maandelijks ook voor. Maar dat is niet voldoende, dus worden de regels omzeild om extra winst te maken.
Ook nog heel sneaky. Alleen de eerste keer dat je wil pinnen krijg je een waarschuwing. Daarna niet meer. Het is de arrogantie van de macht.
Het gaat mij niet om die 4.95 maar om het feit dat je belachelijk veel moet betalen voor een simpele handeling en vooral ook een service waar je al voor betaalt.

Peter Pos

@DrPhil

"Europa " met zijn VETbetaalde ambtenaren spreekt dat af, NIET de banken.
Ik ben ook géén voorstander van extra véél kosten maar wilde gewoon laten horen dat “DE BANKEN” het altijd hebben gedaan en dat dit niet zo is , dit is volgens mij meer een perceptie dan een feit.
Overal worden er diensten verleend en overal moet er voor worden betaald, en inderdaad soms ook te véél.
Maar véél mensen zeggen : “Ze hebben ons geld al en dan moeten we er nog voor betalen ook als we er mee werken”
Je mag 't ook in je zakken houden en zien hoe je 't zelf regelt.
Oei, oei…die reacties nu.😉

Born to run. B.S.

Vreemde eenden zijn “wij mensen toch”.

Die banken toch hé… eigenlijk ook een “commerciële” instelling , niet???😒🤔😉 😁😜😝

dan58 op 19 jul 2019 09:42

En daar is het nou net fout gegaan (net zoals bij verzekerings en energiemaatschappijen)
dat met iets wat zo basis is in ons leven (en vaak verplicht is) zoveel geld mee verdiend wordt.

En toch blijft ik het raar vinden
Ze beheren mijn geld waarmee ze geld verdienen (want ik zie geen rente terug)
Ik betaal voor mijn betaalpakket (is ong 20 euro zonder CC en/of 35 euro met CC).
En dan nog kosten in rekening brengen voor dit soort zaken

En ondertussen vullen ze hun zakken goed en op het moment dat ze er een klere zooi van maken betaal ik nog eens via de belasting hun redding.
Als ze dat bij ons bedrijf zouden doen zijn we failliet en is het over, maar zij kijrgen steun van de overheid en pakken alsnog hun bonus mee

@DrPhil

"Europa " met zijn VETbetaalde ambtenaren spreekt dat af, NIET de banken.
Ik ben ook géén voorstander van extra véél kosten maar wilde gewoon laten horen dat “DE BANKEN” het altijd hebben gedaan en dat dit niet zo is , dit is volgens mij meer een perceptie dan een feit.
Overal worden er diensten verleend en overal moet er voor worden betaald, en inderdaad soms ook te véél.
Maar véél mensen zeggen : “Ze hebben ons geld al en dan moeten we er nog voor betalen ook als we er mee werken”
Je mag 't ook in je zakken houden en zien hoe je 't zelf regelt.
Oei, oei…die reacties nu.😉

dan58 op 19 jul 2019 13:21

Ach feiten zijn wel dat er in het bankwezen absurd hoge bonussen en salarissen worden betaald en dat bankkantoren + inrichting het meest luxe zijn van alle kantoren (samen met kantoren van pensioenfondsen). Doordat, vooral onder aanvoering van de banken het werken met cashgeld je steeds meer onmogelijk wordt gemaakt, maakt dat je een bank steeds harder nodig hebt. Wanneer (cash) geld versturen per post en het thuis opslaan van cash volledig veilig was zouden veel particulieren het graag zonder bank doen! Dat de banken het ‘altijd’ gedaan hebben komt ook omdat ze zo vaak negatief in het nieuws komen met schandalen die er voor gezorgd hebben dat er weer een hoop geld verloren is gegaan.

Born to Ride

Plaats een reactie