Wintersport Inside (deel 2)

Het was een Tyrolia binding. Dat is toch Oostenrijks 😜

We mochten trouwens ook een keer mee in een lift in Serre Chevalier, die ze al dicht hadden gedaan.

Het was een Tyrolia binding. Dat is toch Oostenrijks 😜

DrPhil op 16 nov 2018 14:47

Maar het gebeurde in Frankrijk. Ik zou nooit meer naar Frankrijk gaan.

Annoying skiers since 2003

Ik heb mijn ribben gebroken in Obertauern. Dus Oostenrijk staat 1-0 achter 😜

2-1 eigenlijk 👍

Tja, beleefdheid werkt overal beter, maar het kan natuurlijk het beste van 2 kanten komen.

Wij Nederlands zijn direct (of bot, zo je wil), in andere landen draaien ze nogal om de boodschap (de broodjes) heen. Je kunt dan als Frans bakkertje natuurlijk arrogant tegen al die klanten zijn omdat ze geen “bonjour monsieur” zeggen, maar zonder al die toeristen zit natuurlijk ook niet echt gebakken.

Anyway: vriendelijk zijn, glimlachen en groeten krijg je bijna altijd per direct terug. Ik denk werkelijk in elk land, eigenlijk.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Maar de liften zijn dan ook vaak tot later open :)

Tiny-M op 16 nov 2018 13:56

Is dat wel zo? Zowel in Oostenrijk als Frankrijk gaan liften toch meestal zo rond 16:00 uur dicht?
Sowieso begin ik graag vroeg. Vooral omdat andere mensen dat liever niet doen. Om 8:00 uur in Oostenrijk is het over het algemeen nog heel rustig, terwijl om 9:00 uur in Frankrijk het al wat drukker is.

sterko op 16 nov 2018 14:19

Ik had meestal tot 17.00 en zelfs 18.00.

In Oostenrijk paffen ze nog overal binnen en dat is natuurlijk ronduit vies en -1 punt.
Geen idee hoe dit in Frankrijk zit.
In Italië is dit toch wel wat properder dus +1.

Italië: +1
Fr: 0
Oostenr.: -1

:D

Bla, bla, bla.

Dat is ook wel een interessant (en Hollands) inzicht: in welk land krijg je nou de meeste uren voor je geld?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

In Oostenrijk paffen ze nog overal binnen en dat is natuurlijk ronduit vies en -1 punt.
Geen idee hoe dit in Frankrijk zit.
In Italië is dit toch wel wat properder dus +1.

Italië: +1
Fr: 0
Oostenr.: -1

:D

bartvwg op 16 nov 2018 14:55

Italië moet je niet laten meedoen, dat is als discussiëren of Ajax of PSV beter is en dan Real Madrid erbij halen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja da’s waar @Roy83 het gaat dus in feite om plaatsen 2, 3 etc.

Bla, bla, bla.

Ik had meestal tot 17.00 en zelfs 18.00.

Tiny-M op 16 nov 2018 14:55

16:30 / 17:00 uur wel eens gezien, maar 18:00 uur is wel laat. Is het dan nog licht? Frankrijk ligt westelijker dan Oostenrijk, dus de zon gaat later onder, dus dat zou kunnen.

Maar goed, als de liften even veel uren open zijn, heb ik toch de voorkeur voor eerder beginnen.

Annoying skiers since 2003

Ik heb mijn ribben gebroken in Obertauern.

DrPhil op 16 nov 2018 14:50

Bedankt voor de tip. Daar ga ik dus nooit naartoe. Ik zit niet op gebroken ribben te wachten.

Annoying skiers since 2003

De openingstijden van veel liften wisselt vaak per maand. In maart zijn de liften over het algemeen een stuk langer open dan met de kerst, puur omdat het met de kerst gewoon te laat licht is om eerder dan 9u te openen en om een uur of 4 sluit alles al weer. In maart regelmatig gehad dat de liften gewoon tot 5u open waren en ook om 8.30 al startten.

Born to Ride

Ik heb mijn ribben gebroken in Obertauern.

DrPhil op 16 nov 2018 14:50

Bedankt voor de tip. Daar ga ik dus nooit naartoe. Ik zit niet op gebroken ribben te wachten.

sterko op 16 nov 2018 15:04

Ja en dit zijn dan nog maar ribben. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat er iemand op de piste is overleden, in Oostenrijk. Beter maar mijden dus.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

En in Frankrijk zijn de jagers niet echt bedreven, die schieten dit jaar al aardig wat mensen af, die ze aan zien voor wild. Ook maar beter mijden dus

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik had meestal tot 17.00 en zelfs 18.00.

Tiny-M op 16 nov 2018 14:55

16:30 / 17:00 uur wel eens gezien, maar 18:00 uur is wel laat. Is het dan nog licht? Frankrijk ligt westelijker dan Oostenrijk, dus de zon gaat later onder, dus dat zou kunnen.

Maar goed, als de liften even veel uren open zijn, heb ik toch de voorkeur voor eerder beginnen.

sterko op 16 nov 2018 15:03

Dat laatste was wel laat in het voorjaar, misschien daarom wel.

Ik was mijn rugzak met o.a. fototoestel verloren. De liftbediende nam contact op met zijn collega hogerop. Een kwartier later kwam mijn rugzak met een speciaal daarvoor vrijgelaten stoeltjeslift beneden aan. En ook dat was in la douce France. Waar zou die naam toch vandaan komen?

Hen48

De zachte poedersneeuw, 100%

Ik wacht nog even met mijn definitieve oordeel over Frankrijk tot na Nederland - Frankrijk vanavond. Frankrijk heeft wat goed te maken, omdat een Fransman Max Verstappen afgelopen zondag van de baan heeft gereden. Als Frankrijk vanavond met ruime cijfers wint, ga ik definitief nooit meer naar Frankrijk op wintersport en dat hebben ze dan echt aan zichzelf te danken.

Annoying skiers since 2003

@Hulst laat maar je bent geen Vlaming maar en Zeeuw…

*bericht bewerkt door Roy83 op 16 nov 2018 16:31

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Hulst laat maar je bent geen Vlaming maar en Zeeuw…

Roy83 op 16 nov 2018 16:25

Zeg niet tegen een Zeeuw dat iemand uit Zeeuws Vlaanderen een Zeeuw is. De Hollanders zeggen dat het (reserve)Belgen zijn en Belgen zeggen dat het (reserve)Hollanders zijn. Oftewel zeeuwsvlamingen hebben een identiteitscrisis…

Born to Ride

In Oostenrijk paffen ze nog overal binnen en dat is natuurlijk ronduit vies en -1 punt.
Geen idee hoe dit in Frankrijk zit.
In Italië is dit toch wel wat properder dus +1.

Italië: +1
Fr: 0
Oostenr.: -1

:D

bartvwg op 16 nov 2018 14:55

Gewoon verboden in Fr ;-)

Click. Click. Peace

@Hulst laat maar je bent geen Vlaming maar en Zeeuw…

Roy83 op 16 nov 2018 16:25

Zeg niet tegen een Zeeuw dat iemand uit Zeeuws Vlaanderen een Zeeuw is. De Hollanders zeggen dat het (reserve)Belgen zijn en Belgen zeggen dat het (reserve)Hollanders zijn. Oftewel zeeuwsvlamingen hebben een identiteitscrisis…

Matthias123 op 16 nov 2018 16:40

dit wordt wel erg ingewikkeld voor de vrijdagmiddag…sowieso sorry @hulst :)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Goh dan heeft Frankrijk toch 1 positief puntje. 😜

Bla, bla, bla.

Lekker man zo’n tentje waar gerookt wordt. Je moet er even doorheen komen, maar 2 uur later waan je je toch gewoon weer in je glory days 😜!

I can stick uphill ice, on my saucer...

[quote]En in Frankrijk zijn de jagers niet echt bedreven, die schieten dit jaar al aardig wat mensen af, die ze aan zien voor wild. Ook maar beter mijden dus]Birdheart op 16 nov 2018 15:21

En dat was nog zonder sneeuw en op 'n MTB, wat moet dat worden in’t witte poeder op 'n board of latten?

Born to run. B.S.

Hm. Ik wilde volgende week een paar dagen naar Saas Fee gaan. Maar de voorspelling voor Saas Fee voor komende week is -24 op de top. Nu is dat op zich niet zo erg (lekker rustig oo de piste), maar zonder zon is dat toch wel koud.

Dan ben ik dus gedwongen om het gehalte Jägermeister in de Camelbak te verhogen naar 99,8%.

Dat is een heerlijk temperatuurtje @DrPhil, dat heb je in Frankrijk niet… Daarom ben ik dus nog nooit in Frankrijk op wintersport geweest!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie