Wintersport Inside (deel 2)

@Roy83. Je bent niet echt op de hoogte. Een Zeeuws Vlaming voelt zich echt Vlaming en zeker geen Zeeuw. Waar ik woon zie je meer Vlaamse nummerborden dan Nederlandse. En waar ik indoor ski is het al niet anders. De (Wester)schelde vormt wat dat betreft een goede barrière met de rest van Zeeland. En willen we naar Holland, zoals wij dat noemen, dan doen we dat via Antwerpen.

Hen48

Zolang de meeste Hollanders naar Frankrijk gaan zijn de Belgen veiliger in Oostenrijk.😊

Geen ski zonder après ski...

@Roy83. Je bent niet echt op de hoogte. Een Zeeuws Vlaming voelt zich echt Vlaming en zeker geen Zeeuw. Waar ik woon zie je meer Vlaamse nummerborden dan Nederlandse. En waar ik indoor ski is het al niet anders. De (Wester)schelde vormt wat dat betreft een goede barrière met de rest van Zeeland. En willen we naar Holland, zoals wij dat noemen, dan doen we dat via Antwerpen.

Hulst op 16 nov 2018 23:26

nee inderdaad. Ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit of je nu Belg of Nederlander bent ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83. Ik ben een Zeeuws Vlaming, maar geen gevluchte Belg. Die zijn namelijk tijdens de we wereldoorlog massaal de grens overgetrokken naar het toen neutrale Holland. En daar wonen er in mijn omgeving veel van. Bovendien hebben Vlamingen hier de afgelopen jaren vrij massaal een woning gekocht bij gebrek aan (betaalbare)woningen in eigen land. Overigens ben ik van origine wel een echte Hollander omdat mijn vader uit Schiedam kwam. Ben wel hier geboren.

Hen48

@Ribse. In Trois Vallees stikt het elk jaar overigens van de Vlamingen. Ik voel me dan net als thuis omdat mijn woonplaats dagelijks wordt overspoeld door Vlaamse kooptoeristen. Vormt al jaren een belangrijk deel van onze economie.

Hen48

@Roy. 1e wereldoorlog natuurlijk.

Hen48

Kijk zo leren we elkaar wat beter kennen en doen we nog wat historisch besef op!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat er veel Vlamingen in “The Great War” (blijf ik zo’n gekke benaming vinden) naar Zeeuws Vlaanderen waren gevlucht, wist ik. Maar dat ze er nog steeds wonen wist ik niet. Zeker stokoud nu?
Toen ik in Tilburg studeerde, kende ik ook iemand uit Hulst. Die had het altijd over de talloze sexshops en de vele sextoeristen. Tegenwoordig heten ze kennelijk kooptoeristen 😜

Voor mensen uit Brabant zijn Maastrichtenaren Duitsers. Die snap ik dan weer niet?

Tijd voor een uitpakparty?!

@DrPhil. Natuurlijk zijn er van toen veel blijven hangen. Stokoud? Natuurlijk hebben ook die weer kinderen gekregen. De families zijn veelal te herkennen aan de namen. Door de zondagopening van de winkels, die hier al 50 jaar een feit is, hebben we van oudsher vele kooptoeristen. Die kwamen ook voor de rijk aanwezige banken en, door het verbod in België waren we jarenlang koploper op het gebied van seksshops en alles daaromheen. Ook het tanktoerisme was een bekend fenomeen. Nu zie je het rare dat wij benzine tanken in België en de Belgen hier diesel komen tanken. Die kooptoeristen zijn er dus al vele tientallen jaren en mede omdat in België nog wel sprake is van zondagssluiting is dat min of meer structureel. Daar komt bij dat Hulst een enorme hoeveelheid m2 supermarkt heeft en een groot meubelbedrijf waar ook vele Vlamingen op af komen.

Hen48

Was Sluis niet nog erger?

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 nov 2018 13:57

Sluis en Hulst. Sodom en Gomorra 😜

Wat een gedoe over een regio dat er niet toe doet

Als we de benelux nu gewoon weer instellen. Zijn we gelijk af van de discussies of belgen nu reserve hollanders zijn of niet, of eender welke discussie op dit vlak.
En hebben we tenminste allemaal zee, wadden, aanmaak-eilanden, vlaamse frieten (daar moet dan nog wel een andere naam voor bedacht worden), ardenne, kermiskoersen, vogeltjes markt, en een provincie met de naam Luxemburg.
Das toch veel leuker 😃

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zeeuwsvlaamse frieten

Friet met zand.

Zeeuws Vlaamse sterrenkok Sergio Herman bakt ze in Antwerpen.

Hen48

Ik begrijp die Zwarte pieten discussie niet.
Als je in het midden van de nacht een witte Piet op je dak ziet, wie bel je dan? Juist, de politie. Zit zo’n Piet vervolgens uren op het politiebureau. Allemaal verloren werkuren.
Een zwarte Piet daarentegen zie je niet.
En als een witte Piet steeds door de schoorsteen kruipt, kost het kapitalen aan Oil of Olaz om zijn gezicht weer wit te krijgen.
Bij een zwarte Piet daarentegen laat je het er gewoon opzitten tot de volgende nacht.
Sinterklaas heeft dus de beste voor de job aangenomen. Bedrijfseconomisch zeer verantwoord. Kortom, Sinterklaas is gewoon een bekwaam manager.

@DrPhil . Ik voel me gediscrimineerd juist door de Antillianen en de Surinamers die schminken zwarte mensen wit om op sint te lijken, de wereld op zijn kop 🙃. En ze hebben ja ja ras zuivere zwarte pieten. En niemand klaagt over een witte leider, das gewoon normaal. Dus waarom discrimineren ze ons hier dat wij niet witte mensen zwart mogen schminken.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Inderdaad! Sinterklaas is pure discriminatie.
Heb je ooit een zwarte hulpsinterklaas gezien?
Een vrouwelijke hulpsint?
Daarom stel ik voor dat Sinterklaas voortaan een boerka draagt. Zodat hij genderneutraal is.
Maar geen witte met een puntmuts, dan lijkt hij teveel op de Klu Klux Klan.

Maakt een boerka gender-neutraal? Ik associeer dat altijd met vrouwen die in de meeste gemeenschappen waar die dingen gedragen worden niet op dezelfde manier worden behandeld als mannen. Dus of dat nu per se een verbetering is…

Dan toch maar de witte met de puntmuts.

Oei oei nu wordt 't pas gevaarlijk dat er wordt gediscrimineerd.
Hier in 't Midden-Limburgs mijngebied(B) zeggen de boerka dragers dat ze FIER zijn om zo hun identiteit te tonen.
Ik snap er niks van, hun moeders en overgrootmoeders droegen die indertijd zelf NIET.

Ik krijg er een punthoofd van (géén puntmuts)

Born to run. B.S.

En dat allemaal omdat vrouwen geen baard kunnen krijgen.

Hm. Ik proef een gat in de markt.
Baardimplantaten.
Kunnen ze ook meteen Sinterklaas zijn.

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 nov 2018 19:16

En dat allemaal omdat vrouwen geen baard kunnen krijgen.

DrPhil op 17 nov 2018 19:12

Ho ho ho (no pun intended!). Er zijn wel degelijk vrouwen met baardgroei. Ik weet niet of dáár de markt erg groot voor is overigens…

Hm. Ik proef een gat in de markt.
Baardimplantaten.
Kunnen ze ook meteen Sinterklaas zijn.

DrPhil op 17 nov 2018 19:13

@DrPhil dat gaat dan weer niet, om een hoofd voorganger te worden moet je met je jurk op een stoel zitten met een gat erin. En dan gaat een andere man met zijn hand onder je jurk en door het gat in de stoel, om zo te voelen of er een balletjes onder zitten. Zoniet wordt je afgekeurd voor hoofd voorganger. Al zijn er natuurlijk ook vrouwen met grotere dan sommige mannen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Op de Antillen schminken ze de pieten ook gewoon hoor Birdheart… Helaas wordt het “debat” aan “pro” zijde gekaapt door dit soort nitwit opmerkingen. Al zal jij het vast als grap gepost hebben 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mijn ex speelde altijd voor zwarte Piet(in).
Maar ja, ze mogen ze niet meer zwart zijn, he.
Zit nu in de ziektewet.
Gebroken hart.

@Shane tuurlijk is het als grap bedoeld zoals de gehele discussie. Ik snap de hele discussie sowieso niet.
Het hele idee van mensen verering wat in de basis dit is, is iets wat ik niet kan begrijpen. De ene mens is niet beter dan een ander. Waarom dan iemand vereren? Een mens is niet in staat om foutloos door het leven te gaan. Een mens is daardoor automatisch ongeschikt om over een ander te heersen. Tuurlijk kan je een goede daad doen in je leven, maar dat maakt je nog geen heilige.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie