Wintersport Inside (deel 2)

Ik vind die regelzucht, die eigenlijk altijd ten onrechte uitgaat van de complete imbeciliteit van “de rest”, best angstaanjagend. En ja, dat gaat om veel meer dan alleen deze stupide regeltjes.

Ik bedoel… je mag geen tent meer opzetten op je avontuurlijke (!!!) beklimming van de Mont Blanc, maar moet verplicht in een hut gaan zitten… manmanman. Reserveren kan in 2024… En dan is het kutweer en kun je niet naar de top…

Shane op 4 jun 2019 19:31

Wat doe je dan met die imbecielen? (En denk nu niet dat ik pro regeltjes ben hè?!)

mama on a mission in the snow

Ik vind die regelzucht, die eigenlijk altijd ten onrechte uitgaat van de complete imbeciliteit van “de rest”, best angstaanjagend. En ja, dat gaat om veel meer dan alleen deze stupide regeltjes.

Ik bedoel… je mag geen tent meer opzetten op je avontuurlijke (!!!) beklimming van de Mont Blanc, maar moet verplicht in een hut gaan zitten… manmanman. Reserveren kan in 2024… En dan is het kutweer en kun je niet naar de top…

Shane op 4 jun 2019 19:31

En waarom moet je net die berg op?
Zijn er geen andere dan?🙄
Iedereen op hetzelfde stukje bedorven grond, alleen om te neuten dat ze op de “hoogste” gestaan hebben. Tsja, zaaien en oogsten. 🙄

Bla, bla, bla.

Tsja, je kunt niet alles en iedereen tegen imbecielen beschermen, bij welke risicosport dan ook.

Daarnaast: ik dacht dat een deel van de charme bij dit soort avonturen juist zat in de rust, ruimte, eigen probleemoplossend vermogen enzovoorts. Dat lijkt hier allemaal wel erg ver weg.

Edwin van Riel

Ook daar vraag ik me af hoe je overbevolking op een berg kan oplossen.

Is dit een echt probleem? Ik vraag het me af… Dat er iemand af en toe dood valt op een bijna 5000 meter hoge besneeuwde berg, dat kun je op geen enkele manier tegengaan.

Je geeft zelf aan dat jij ook bijzondere gevallen tegenkomt onderweg. Vandaar mijn vraag: wat voor oplossing zie jij daar dan?

Hiermee probeer ik al aan te geven dat ik het niet zo’n probleem zie. Je kunt ongelukken niet 100 % tegengaan, en ik vind dat iedereen recht heeft om in de bergen te doen wat hij/zij wilt zolang hij daarbij anderen niet in gevaar brengt (bergredding breng je niet in groot gevaar anders doen ze hun werk niet goed) . Ook als dat domme keuzes zijn. Dus ook hiervoor hoeft volgens mij helemaal geen oplossing gezocht te worden. Mensen leren erg snel. Het enige dat volgens mij belangrijk is dat mensen weten, is dat het makkelijk is om dood te gaan op een berg als de Mont Blanc…

Ook is weinig ervaring een oprekbaar begrip… dus als we daar wat aan gaan doen kan het snel een glijdende schaal worden… dan mag zometeen niemand meer een berg op zonder gids… en dan hebben we over 50 jaar geen gidsen meer :-)

Wandelpaden van regels voorzien is ook niet mijn idee, maar wat dan wèl?

Skimams op 4 jun 2019 19:30

Gewoon mensen zelf ervaring laten opdoen en zichzelf laten scholen. En ervaring doe je op door ook af en toe een fout te maken… en zeker in de bergen moet je hopen dat je eerste fout niet meteen je laatste is… En daarom schrijf ik ook maar wat graag blogs om mensen op het veiligere pad te houden…

Click. Click. Peace

We hebben met z’n allen de mond vol van die Everest… Maar zo zien drukke trialrun wedstrijden in de Alpen eruit…

null

Rogier op 29 mei 2019 21:16

Is dit kort na de start of al wat verder in een run?

Skimams op 4 jun 2019 19:34

Weet ik niet eerlijk gezegd

Click. Click. Peace

Ik vind die regelzucht, die eigenlijk altijd ten onrechte uitgaat van de complete imbeciliteit van “de rest”, best angstaanjagend. En ja, dat gaat om veel meer dan alleen deze stupide regeltjes.

Ik bedoel… je mag geen tent meer opzetten op je avontuurlijke (!!!) beklimming van de Mont Blanc, maar moet verplicht in een hut gaan zitten… manmanman. Reserveren kan in 2024… En dan is het kutweer en kun je niet naar de top…

Shane op 4 jun 2019 19:31

En waarom moet je net die berg op?
Zijn er geen andere dan?🙄
Iedereen op hetzelfde stukje bedorven grond, alleen om te neuten dat ze op de “hoogste” gestaan hebben. Tsja, zaaien en oogsten. 🙄

bartvwg op 4 jun 2019 19:52

Of gewoon in de winter via de veel mooiere Grand Mulets route, mag je ook nog skiend naar beneden ;-)

Click. Click. Peace

Tsja, je kunt niet alles en iedereen tegen imbecielen beschermen, bij welke risicosport dan ook.

Daarnaast: ik dacht dat een deel van de charme bij dit soort avonturen juist zat in de rust, ruimte, eigen probleemoplossend vermogen enzovoorts. Dat lijkt hier allemaal wel erg ver weg.

evr66 op 4 jun 2019 20:09

Precies dárum vind je mij niet vrijwillig op zo’n berg. Zoek liever de stilte op. Mooie plekken genoeg.
Maar natuurlijke selectie vind ik ook zo wat😅

*bericht bewerkt door Skimams op 04 jun 2019 20:25

mama on a mission in the snow

@skimams, op zijn tijd een gebiedje tot de-berg-goden doet wonderen ;)

Edwin van Riel

🤣 ik ga hem claimen💪🏼

mama on a mission in the snow

Dat gebiedje dan. Niet het gebedje.

mama on a mission in the snow

Ik vind die regelzucht, die eigenlijk altijd ten onrechte uitgaat van de complete imbeciliteit van “de rest”, best angstaanjagend. En ja, dat gaat om veel meer dan alleen deze stupide regeltjes.

Ik bedoel… je mag geen tent meer opzetten op je avontuurlijke (!!!) beklimming van de Mont Blanc, maar moet verplicht in een hut gaan zitten… manmanman. Reserveren kan in 2024… En dan is het kutweer en kun je niet naar de top…

Shane op 4 jun 2019 19:31

Wat doe je dan met die imbecielen? (En denk nu niet dat ik pro regeltjes ben hè?!)

Skimams op 4 jun 2019 19:36

Welke imbecielen? Dat is nu juist mijn punt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja, mijn punt ook @Shane😂

mama on a mission in the snow

Ok gelukkig @Skimams :). Even besloop mij het idee dat wij het met elkaar oneens zouden zijn, maar dat kan natuurlijk niet ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat is bijna onmogelijk @Shane💁🏻‍♀️

mama on a mission in the snow

Ondertussen alweer geboekt voor komende winter @Shane?

mama on a mission in the snow

Nee, nog niet geboekt @Skimams. Ik boek vaak laat, maar dit jaar zit de leerplichtwet me sowieso extra dwars en ik kan niet in de voorjaarsvakantie. Dus we moeten even zien hoe het loopt. Zeer waarschijnlijk wel in Ischgl eind april en regelmatig in Snowworld ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Maakt @shane zich zorgen over de leerplichtwet dat had ik niet verwacht ;-)

Click. Click. Peace

Ik wist zelfs niet dat @Shane überhaupt nog iets had te leren. 😉

Born to run. B.S.

Breek me de bek niet open :)

Grappenmakers…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Moet alle gespijbelde uren inhalen.

Met kleinkinderen die onder de leerplicht vallen is dat allemaal wat eenvoudiger en …2 maal bingo. Goedkopere accommodatie en geen dubbele “opa en omakosten”.

Hen48

Je hebt toch enkel de plicht om te leren, mag je dus zelf bepalen het waar en wanneer 🤔

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Binnenkort skiën in Antwerpen!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190606_04447347

hanss op 9 jun 2019 12:05

Betalend artikel, ik zou wel knetter zijn om voor zo’n prullegazet te betalen. 😜

Bla, bla, bla.

Is dit de Belgische versie van de Nederlandse berg?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Is het heiligschennis om een iron maiden, slipknot korn end t-shirt aan te hebben tijdens het concert van metallica?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Helemaal niet @Birdheart

Wat wel heiligschennis is, is Fleetwood Mac nu nog goed vinden ZONDER zanger-gitarist Lindsey Buckingham.

De recensie spraken boekdelen: een protserige Stevie Nicks die de juiste noten niet meer haalt, ik ben blij dat ik ze vijf jaar geleden nog gezien en gehoord heb in volle bezetting.

Born to run. B.S.

Er was hier enige tijd geleden een post over De Nederlandse Berg. Die post is inmiddels gesloten. Maar ik rij regelmatig langs Het Groene Schip (Amsterdam Westpoort). En toch denk ik elke keer, zouden ‘ze’ daar nou geen Nederlandse berg met een indoor of outdoor skibaan van kunnen maken… Of is de wens de vader van de gedachte😁

Aequilater Nubila

Zo zie ik hier ook steeds een gebouw staan waarvan ik denk, sneeuwkanonnetje er op of wat goede matten… ;)

null

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie