Wintersport Inside (deel 2)

@Piefke heb je de x drives of wil je die?

Roy83 op 23 jul 2019 21:33

Ha! Iemand heeft een en ander onder de voet gehad en wil nu van zijn huidige ski’s af. ;)
Let the games begin!

GiGi op 23 jul 2019 21:37

Haha misschien wel ja. Hoewel ik met moeite afstand kan doen van die perfecte onderhouden ski’s, die echt met veel liefde behandeld zijn en eigenlijk nog zo goed als nieuw zijn :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De restwaarde zal dan aanzienlijk zijn. Naast dat perfecte onderhoud is het ook nog eens een uniek, niet meer te verkrijgen ski natuurlijk… Een echt buitenkansje voor wie op zoek is naar een van de beste ‘front side’ allmountain-ski’s die op de markt is gebracht sinds die categorie werd geboren een jaar of 10 geleden.

Het mag wel wat moeilijker jongens 😎

GiGi op 23 jul 2019 21:24

Je mag altijd een shortlist maken van wat ik onder mijn lompe poten moet steken in de testweek in Sulden. 👻🤭
Zo de eenvoudige door iedereen tussen gevorderde beginner en bijna echt gevorderde makkelijk te skiën ski. ⛷
Alvast bedankt. 😁😁😉

*bericht bewerkt door bartvwg op 23 jul 2019 22:02

Bla, bla, bla.

Het mag wel wat moeilijker jongens 😎

GiGi op 23 jul 2019 21:24

Je mag altijd een shortlist maken van wat onder mijn lompe poten moet steken in de testweek in Sulden. 👻🤭
Zo de eenvoudige door iedereen tussen gevorderde beginner en bijna echt gevorderde makkelijk te skiën ski. ⛷

bartvwg op 23 jul 2019 22:02

De nieuwe Blizzard Firebird Competition 76, Nordica Dobermann Spitfire Pro, Dynastar Speedzone 12 TI, Völkl Deacon 74 en 76… alleen de eerste is nieuw, de rest krijgt een nieuwe print komend seizoen. Ik ben even uit gegaan van de piste.

Je mag voor mij wel een lijstje maken @Gigi Ben wel benieuwd waarmee je gaat komen ;)

Arnie777 op 23 jul 2019 20:58

moet je even wat info over jezelf geven en op zijn minst een gewenst inzetbereik voor de ski’s…

GiGi op 23 jul 2019 21:11

Vooruit dan maar Gigi. Een all mountain ski (voor mij is dat in de regio 100-110 mm) maar je mag het noemen wat je wil. Binding heb ik al besteld, dat wordt de Look pivot 14. Ik zoek een ski waarmee ik het hele resort door kan knallen. Ik ski hierbij wel 80+% buiten de piste, in alle omstandigheden. Stijl; ik hou van springen (cattracks/clifjes), 180/360 draaien, en met een redelijke snelheid naar beneden gaan. Ben 189 cm, tussen de 75-80 kilo’s. Wil did jaar gaan deelnemen aan verscheidende FWTQ events en zou daar deze ski voor willen gebruiken. Wil je nog meer weten dan hoor ik het wel!

Freeride = Life

Blizzard Rustler 11. Hands down. Niet verder kijken. Dat meen ik 100%.

*bericht bewerkt door GiGi op 23 jul 2019 22:45

Haha, is het al oktober😜
Had al begrepen dat die van Fischer tussen de Rossi’s en de Völkl’s in zit😃 Stöckli is me te kostbaar🤑
Ik gaat nog wat verder met research🤗
Sorry, ik kan het je niet moeilijker maken, dan maak ik het me eigen veel te moeilijk🙈

LA NORMA😍☃️

@Piefke heb je de x drives of wil je die?

Roy83 op 23 jul 2019 21:33

Ik ben in het bezit van de X-Drives, zelfde lengte als jou☃️

Maar jij wil er vanaf?🤔
Waarom en wat heb je op het oog?
Voor mij is die Sl als erbij, je ken tegenwoordig niet meer met 1 setje voor de dag komen🙈

LA NORMA😍☃️

Blizzard Rustler 11. Hands down. Niet verder kijken. Dat meen ik 100%.

GiGi op 23 jul 2019 22:37

Dat is wel een heel kort lijstje!! Welke heb je allemaal getest en waarom kom je tot deze stellige conclusie? Ben nu wel heel erg benieuwd naar deze ski!

Freeride = Life

In die categorie heb ik de volgende ski’s geskied:

Armada ARV 106
Atomic Vantage 107 TI
Atomic Backland 109 FR (overjarig)
Black Crows Navis
Black Crows Atris
Blizzard Rustler 10
Blizzard Rustler 11 (eigenlijk net te breed voor je wens)
Blizzard Cochise
Dynastar Legend X 106
Fischer Ranger 108
Head Kore 105
K2 Pinnacle 105 (verschillende versies)
Line Sir Francis Bacon
Line Supernatural 108 (overjarig)
Line Sick Day 104
Nordica Enforcer 100
Nordica Enforcer 110
Rossignol Soul 7 HD (verschillende versies)
Salomon QST 106
Scott Scrapper 105

De meeste hiervan zijn denk ik te directional én te mat en vriendelijk voor wat je zoekt. Ik heb ook wel wat meer freestyle-gerichte modellen geskied, maar die zou ik niet in lastige sneeuw, op hardere sneeuw of in technischer secties gebruiken of aanbevelen.
De Rustler 11 is eigenlijk de enige ski die alles gewoon echt goed kan wat je ermee wil doen en in de stijl en op het tempo dat je wil. Stabiel maar niet loeizwaar, genoeg tail-splay voor de jumps en tricks die je wil doen. Het feit dat wel meer FWT-atleten op deze ski’s staan is misschien ook een teken… ;)
De Head Kore 105 zou uit bovenstaand lijstje het dichtst bij komen, maar het verschil in vooral energie en pop is groot.

Het mag wel wat moeilijker jongens 😎

GiGi op 23 jul 2019 21:24

Je mag altijd een shortlist maken van wat onder mijn lompe poten moet steken in de testweek in Sulden. 👻🤭
Zo de eenvoudige door iedereen tussen gevorderde beginner en bijna echt gevorderde makkelijk te skiën ski. ⛷

bartvwg op 23 jul 2019 22:02

De nieuwe Blizzard Firebird Competition 76, Nordica Dobermann Spitfire Pro, Dynastar Speedzone 12 TI, Völkl Deacon 74 en 76… alleen de eerste is nieuw, de rest krijgt een nieuwe print komend seizoen. Ik ben even uit gegaan van de piste.

GiGi op 23 jul 2019 22:05

Genoteerd. :)
Niet de nieuwe Fischers als vervanging van de Progressor-serie?

Bla, bla, bla.

Die heb ik nog niet geskied. Maar ik verwacht dat de smallere ‘Allride’ modellen in die serie wat precisie en power missen; de ‘GT’ modellen zijn misschien juist wat aan de stevige kant. Dan zou ik eerder de Fischer Curv TI op mijn lijstje zetten.

Thx @GiGi heb ik toch iets om mee te beginnen. ;)

Bla, bla, bla.

@Piefke heb je de x drives of wil je die?

Roy83 op 23 jul 2019 21:33

Ik ben in het bezit van de X-Drives, zelfde lengte als jou☃️

Maar jij wil er vanaf?🤔
Waarom en wat heb je op het oog?
Voor mij is die Sl als erbij, je ken tegenwoordig niet meer met 1 setje voor de dag komen🙈

Piefke op 23 jul 2019 23:53

Dat laatste hangt ervan af. Ik ben het er wel mee eens maar hier thuis vinden sommigen meerdere setjes wat overdreven :).

Ik wil misschien iets meer piste georiënteerd, met name net iets directer zou ik fijn vinden, maar geen echte racelat, het moet wel een veelzijdige ski blijven. Misschien een RC4 the curv Gt, of een deacon (76?)…althans, die werden door onze skiguru als opties genoemd…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Warm hè.

Bla, bla, bla.

Het mag wel wat moeilijker jongens 😎

GiGi op 23 jul 2019 21:24

GS Master skis
Niveau 8,5
165cm
70Kg
Actieve stijl

Een GS master ski, of een FIS lat 181/R25 of vergekijkbaar. Op sport-Bittl.com en xspo.de zijn ook nog eens mooie aanbiedingen te vinden op het moment.
Daar heb ik er maar een paar van geskied, dus uit eerste hand kan ik er niet heel veel over zeggen.

*bericht bewerkt door GiGi op 24 jul 2019 14:57

een ski,lengte en type maakt niet uit maar hij moet mooi bij minj Spyder pak en schoenen passen

Want het moet natuurlijk wel een mooie set zijn

Hahaha. Als je de kleur van je Spyder pak even noemt…
En anders kan ik de hele Laser collectie van Stöckli aanbevelen. Die komen in alle kleuren. Moet er vast een van matchen. En kwaliteit gegarandeerd, want lekker duur.

@Gigi Duidelijk! Ik zal eens kijken of ik ze ergens kan testen. Was uiteindelijk dus niet al te moeilijk, al denk ik met jou kennis niemand je het echt moeilijk kan maken ;)

Freeride = Life

@Gigi Duidelijk! Ik zal eens kijken of ik ze ergens kan testen. Was uiteindelijk dus niet al te moeilijk, al denk ik met jou kennis niemand je het echt moeilijk kan maken ;)

Arnie777 op 24 jul 2019 18:36

Nou ja, Master & FIS-latten, echte freestyle en twintip ski’s zijn categorieën die ik niet goed ken. Ik heb ook niet echt de skills om die eerlijk en volledig te testen overigens.

Pfff Het is warm zeg.

Bla, bla, bla.

Pfff Het is warm zeg.

bartvwg op 24 jul 2019 20:38

Heb jij even geluk. Zat net RTL strandmagazine te kijken en daar hadden ze een Audi met conti zomerbanden (want die hebben tot wel 50%meer grip) en een car bags tassen set.
En op de plek van de skischoenen tas hebben ze nu een speciale car bags strandtas en een speciale koeltas.
😉

Pfff Het is warm zeg.

bartvwg op 24 jul 2019 20:38

Heb jij even geluk. Zat net RTL strandmagazine te kijken en daar hadden ze een Audi met conti zomerbanden (want die hebben tot wel 50%meer grip) en een car bags tassen set.
En op de plek van de skischoenen tas hebben ze nu een speciale car bags strandtas en een speciale koeltas.
😉

Togi op 24 jul 2019 21:20

Oh tof, zeker een reden om een nieuwe auto te gaan kopen. 👍😁

Bla, bla, bla.

Warm dat het weer is zeg. 🤯🤢🔥

Bla, bla, bla.

Warm dat het weer is zeg. 🤯🤢🔥

bartvwg op 25 jul 2019 17:55

Hier een verkoelend filmpje http://www.dumpert.nl/mediabase/7716259/f647b1dd

@GiGi voor zulke pistes welke ski adviseer jij?

Iets lichts, dat vliegt beter. En allerlei airbags (niet per se lawine-airbags).

Warm dat het weer is zeg. 🤯🤢🔥

bartvwg op 25 jul 2019 17:55

@bartvwg

wat bedoel je eigenlijk?

Het is weer warm.
of
Het weer is warm.🤔😎

Born to run. B.S.

Het eerste @dan58
Warm hè? 👻

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie