Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

Dit dus:
There is currently a thin layer of wet snow on the slopes. We don’t expect more snow within the next few days. But it will be cold enough to produce snow. How effective this is, no one can say yet. Neither we can’t tell if we can run one or two lifts this weekend. We’ll give you information as soon as the situation is safe. We can’t answer any questions before, either by email or post message. We ask for your understanding.

Effe afwachten nog. 😉

Bla, bla, bla.

https://www.facebook.com/skiliftkarussell/photos/a.131320986…

Onnem op 11 dec 2018 17:49

Via deze link kun je naar links en rechts scrollen in een flinke serie foto’s van vandaag. Waar je dus goed dat dunne laagje snotsneeuw ziet met grasstengels die er nog doorheen steken. Maar ook een paar pistes waar de basislaag kunstsneeuw ligt.

The older I get, the better I was

De sneeuwkanonnen slapen nog, beetje vreemd bij -5. Eens zien of ze vanavond aangezet worden.

Bla, bla, bla.

@bartvwg het is boven op de kahler asten deze morgen niet kouder geweest dan -2.9 bij een hele hoge luchtvochtigheid. Het is dus gewoon net niet koud genoeg en de luchtvochtigheid is daarnaast te hoog. Jammer maar helaas voor vandaag. Dan zal het waarschijnlijk pas vanavond worden dat ze aan kunnen.

https://nl.bergfex.com/nordrhein-westfalen/wetter/stationen/…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 12 dec 2018 09:56

Born to Ride

Het weekend komt steeds dichterbij… en het lijkt er op dat we moeten gaan zwemen bij landal

Niet zo negatief

De luchtvochtigheid daalt, het is helder en de temperatuur begint weer langzaam te zakken. Het zal een kwestie van uren zijn voor ze los gaan.

Born to Ride

Ik wacht in spanning af!

Wij ook in België!!🤪

Ik hoop ook echt dat er wat sneeuw ligt… Ik heb een weekendje geboekt met mijn vriendjes en als we niet op de piste kunnen zullen ze waarschijnlijk niet meer met mij bevriend willen zijn. Dit zou ik echt niet fijn vinden. Ik heb ook een moeilijke jeugd gehad.

Ik leef me je mee Jan, ik heb hetzelfde meegemaakt. Maar nu ben ik een super skiër en vinden mensen mij wel leuk.

Wauw Joachim. Dat klinkt motiverend! Ik zelf heb een poging gedaan om te snowboarden maar ik bak er niets van :-@. Ik wou dit weekend eens proberen op de latten (hopelijk kan ik dit wel). Enige tips?

1 woord: basishouding!

Wauw Joachim. Dat klinkt motiverend! Ik zelf heb een poging gedaan om te snowboarden maar ik bak er niets van :-@. Ik wou dit weekend eens proberen op de latten (hopelijk kan ik dit wel). Enige tips?

Waarschijnlijk heb ik het gemist, maar even onder het mom van Durf te Vragen: Wat is een oke luchtvochtigheid met deze temperaturen om kunstsneeuw te kunnen produceren?

Waarschijnlijk heb ik het gemist, maar even onder het mom van Durf te Vragen: Wat is een oke luchtvochtigheid met deze temperaturen om kunstsneeuw te kunnen produceren?

DutchIvo op 12 dec 2018 20:57

Het gaat om dauwpunt, dat is combinatie van temperatuur en luchtvochtigheid. Zoek eens op “feuchtkugel”. Hier wordt het goed uitgelegd
http://www.mountain-talk.com/schnee/technischer-schnee-so-fu…

*bericht bewerkt door Onnem op 12 dec 2018 21:23

The older I get, the better I was

Waarschijnlijk heb ik het gemist, maar even onder het mom van Durf te Vragen: Wat is een oke luchtvochtigheid met deze temperaturen om kunstsneeuw te kunnen produceren?

DutchIvo op 12 dec 2018 20:57

Het gaat om dauwpunt, dat is combinatie van temperatuur en luchtvochtigheid. Zoek eens op “feuchtkugel”. Hier wordt het goed uitgelegd
http://www.mountain-talk.com/schnee/technischer-schnee-so-fu…

Onnem op 12 dec 2018 21:19

Dankje!

Ik vrees dat 't er voor komend weekend toch nie goed uit ziet: nog steeds geen draaiende kanonnen…

In Altastenberg draaien de kanonnen 👍

Bericht van vandaag van skiplezier.nl
Skischool site van De Brabander… die geven dagelijks updates…

Actueel weerbericht Winterberg
Woensdag 12-12-2018

De komende dagen gaat het hierboven lekker winteren. Het wordt koud genoeg om de sneeuwkanonnen hun werk te laten doen. Er is ongeveer 70 uur nodig om bij gunstige weersomstandigheden zoveel sneeuw te produceren dat de liften kunnen gaan draaien. Het lijkt erop dat dat de komende dagen gaat lukken. Hoeveel sneeuw ze kunnen maken is van verschillende factoren afhankelijk, luchtvochtigheid, dauwpunt, wind en temperatuur.
Vandaag ligt de temperatuur rond -3 graden en daarbij is het bewolkt en kan er nevel voorkomen. Morgen en vrijdag hebben we bij rond -4 graden overdag lichte vorst en in de nachten krijgen we bij ongeveer -7 graden matige vorst. Beide dagen verlopen over het algemeen bewolkt en grijs, maar morgen middag kan de zon er heel even door komen.
Het weekend verloopt ook winters met overdag lichte en in de nachten meest matige vorst. Na het weekend lijkt het weer wat milder en onbestendiger te gaan worden, maar dat is nog niet helemaal zeker. Dit is een langer termijn prognose en kan altijd nog veranderen.
Of er het komende weekend liften gaan draaien hopen ook wij natuurlijk van harte, maar moeten we afwachten. De medewerkers van skiliftcaroussell Winterberg zullen er in ieder geval alles aan doen om zo snel mogelijk de eerste liften te laten draaien.
Zodra er nieuws is zullen we u hier direct op de hoogte brengen. Houdt u deze site de komende dagen in de gaten.

In Altastenberg draaien de kanonnen 👍

GvPuy op 13 dec 2018 00:09

null

In Altastenberg draaien de kanonnen 👍

GvPuy op 13 dec 2018 00:09

null

MauriceSki op 13 dec 2018 03:03

Willingen rond 2000 uur

null

Verder zie ik dat de webcams van Winterberg nu in de nacht niet meer de live tijden weergeven… morgenochtend surprise surprise… kan me niet voorstellen dat Winterberg niet de kanonnen aan heeft gehad terwijl anderen wel hebben lopen blazen…

*bericht bewerkt door MauriceSki op 13 dec 2018 03:07

Ook in Winterberg draait alles. De lange termijn kaarten zijn ook weer wat kouder bijgesteld. Het is natuurlijk behoorlijk onbetrouwbaar maar zoals het er nu voor staat zou het vanaf de 21e weer kouder worden met overdag temperaturen rond het vriespunt en snachts rond de -4 ideaal om af en toe een beetje bij te kunnen spuiten. Daarnaast lijkt er ook natuursneeuw bij te komen. Een leuk cosmetisch laagje voor het echte wintergevoel

Born to Ride

best lekker vooruitzicht:

null

Born to Ride

Ik heb vrij genomen om, als het weer het toelaat, richting Sauerland te gaan. Het is echter de eerste keer voor mij.
Welk gebied raden de Sauerland veteranen aan met de huidige weersverwachtingen?
We gaan pas deze zondag beslissen of we al dan niet gaan.
Hoe groot is de kans dat ze de liften door de week(ma-vr) sluiten om het sneeuw te sparen? (Had deze vermelding gezien in één van de wintersporters filmpjes)

*bericht bewerkt door Juzzels op 13 dec 2018 07:51

Ik heb vrij genomen om, als het weer het toelaat, richting Sauerland te gaan. Het is echter de eerste keer voor mij.
Welk gebied raden de Sauerland veteranen aan met de huidige weersverwachtingen?
We gaan pas deze zondag beslissen of we al dan niet gaan.
Hoe groot is de kans dat ze de liften door de week(ma-vr) sluiten om het sneeuw te sparen? (Had deze vermelding gezien in één van de wintersporters filmpjes)

Juzzels op 13 dec 2018 07:50

In deze fase van het seizoen heb je verreweg de meeste kans in Winterberg. Ze hebben de meest uitgebreide kunstsneeuwinstallaties en het ligt net allemaal wat hoger dan de andere gebieden. Hierdoor heb je gewoon de meeste kans op goede sneeuw en geopende liften. Ik zou zondag gewoon even bellen of mailen naar de skilift karussel om te informeren naar welke liften ze verwachten open te houden volgende week. Als de kou nog wat meer doorzet is Willingen ook een mooie optie om mee af te wisselen. Wachttijden en drukte hoef je sowieso nog niet te verwachten komende week.

Born to Ride

Ziet er momenteel goed uit voor woensdag. 😎👍

Bla, bla, bla.

Ziet er toch naar uit dat er zaterdag wat open gaat:

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=12744929326904…

Veel zal 't niet zijn en met brullende sneeuwkanonnen wellicht ook niet heel plezant, maar soit

Het weekend komt steeds dichterbij… en het lijkt er op dat we moeten gaan zwemen bij landal

mikeretlohnet op 12 dec 2018 15:00

Zwemmen??? echt niet …

*bericht bewerkt door Voetski op 13 dec 2018 10:56

Goed nieuws dus!

Plaats een reactie