TGV aanvaardt geen groepen meer naar wintersportgebieden!!

“Point proven again and again and again”.👍😂😂
@ Ward ce, hopelijk vindt je nog een interessant prijsje of een leuk alternatief.
De jacht is mooier dan de vangst. 🚅🛵🚜😀

@bartvwg en @DrPhil
Met name Belgische snowboarders dus als ik het goed begrijp…

En als ze de treinen toch wel vol krijgen, zou het van slechte bedrijfsvoering getuigen als ze de kaartjes voor de halve prijs verkopen.

DrPhil op 24 nov 2018 12:21

Kijk, iemand die het snapt …

Rob

Dit topic ontspoort.

DrPhil op 24 nov 2018 16:12

Terwijl daarvoor notabene een apart topic voor is :-)

Rob

Voila nu zit de trein weer op de sporen ( en het machinisteke draaien aan 't wieletje…)😎

Born to run. B.S.

Overigens is skiën natuurlijk allesbehalve ecologisch verantwoord. Zou het dan juist niet vreemd zijn om de trein daarheen te subsidiëren, @ward-cé?

Ik ben heel erg blij dat iedereen mij van een alternatief wil voorzien qua prijs. Maar dit was niet de bedoeling van deze post. Het gaat erom dat SNCF hier zwart op wit zegt dat ze liever geen groepen meer op hun treinen willen. Ik vind dat geen juist signaal. Wat @DrPhil zegt is juist: moest iedereen apart boeken, dan zou het ongeveer een 100 euro goedkoper zijn, maar daar gaat het dus NIET over. Mochten jullie dan toch willen helpen, heeft iemand al eens de rekening gemaakt? 229x18= 4122 euro. Daar kan je al wat auto’s voor laten op en neer rijden (1000km kop) inclusief péage en stallingskosten ter plekke. @puttie wees maar zeker, de jacht is mooier dan de vangst. Ik schep er jaarlijks veel plezier in om deze reis te organiseren. En: het alternatief is er: Thalys biedt rechtstreekse lijn aan voor 80 euro minder waar je voor TGV nog in Parijs moest overstappen en métro nemen (extra kost/gesjouw/…).
BTW ik organiseer met plezier een avond over mierenpissers, dan kunnen we met z’n allen ook over andere zaken discusieren. Ik wil er zelfs nog een meerdaagse in de bergen van maken. Overdag op de berg, s’avonds lekker kissebissen over “wereldproblemen”. En, we gaan MET de trein. Wie???

De eerste sneeuw valt altijd te laat

@Ward-Cé is de auto dan niet veel goedkoper met 18 man?
229-80=149
149×18=2682 voor enkel de reis.
Huur 2 busjes met benzine en je bent minder dan 1000 kwijt.
Maar voor het gemak deel 1000 euro door 18 man en het kost je maar 55.55 euro p/p
En het beste geen overige transfers of overstappen.
Tot zoverre het rekensommetje.

Volgens mij staat er nergens dat ze liever geen groepen meenemen. Wel dat ze besloten hebben minder plaatsen op minder trajecten de optie te bieden voor groepsreizen. Waardoor het aanbod daalt maar de vraag gelijk blijft en hierdoor de prijs stijgt. Oftewel een duidelijk financieel beleid.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat @DrPhil zegt is juist: moest iedereen apart boeken, dan zou het ongeveer een 100 euro goedkoper zijn

Ward-Cé op 24 nov 2018 20:16

Euuhh?? Los boeken € 100 goedkoper? Per persoon?

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 nov 2018 20:52

Wat @DrPhil zegt is juist: moest iedereen apart boeken, dan zou het ongeveer een 100 euro goedkoper zijn

Ward-Cé op 24 nov 2018 20:16

Euuhh?? Los boeken € 100 goedkoper?

DrPhil op 24 nov 2018 20:51

Jep lees je goed, en de keuze wordt de 20 euro duurdere thalys!!!

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ergens ben ik blij niet in dat groepje te zitten…🤔

[quote]Wat @DrPhil zegt is juist: moest iedereen apart boeken, dan zou het ongeveer een 100 euro goedkoper zijn

Ward-Cé op 24 nov 2018 20:16

Euuhh?? Los boeken € 100 goedkoper?

DrPhil op 24 nov 2018 20:51

Jep lees je goed, en de keuze wordt de 20 euro duurdere thalys!!! [post]Birdheart op 24 nov 2018 20:53
De meeste hier hebben duidelijk nog nooit met tgv gereisd. Overstap in Parijs al gedaan? Laat het me houden op “avontuurlijk” + extra kost. Apart boeken betekend dat de groep van 18 personen verspreid op TGV zit. Zo slim zijn ze wel al SNCF. Ooit al eens geprobeerd met een Fransman te wisselen van plaats? Good Luck! En indd @birdheart, de auto is veel goedkoper, dat wisten we naderhand ook wel, maar laat ons dan vooral hier nog wat lullen over witte strepen in het bruine landschap. Ps je vergeet de 100 euro stallingskosten per week/per voertuig op de berg;-)

De eerste sneeuw valt altijd te laat

Ok, dat is wel een punt. Dan willen ze dus idd geen groepen.
En als je met bv 4 man boekt, zit je dan wel bij elkaar?

Problemen met fransen heb ik nooit, als je vriendelijk vraagt zijn ze net zo aardig als lage landers, plekje wisselen zal dan wel net zo zijn . En ja wel eens overgestapt in Parijs saai vervelend overstappen op een vliegveld is boeiender. En waarom 100 stalling kosten betalen? Auto kan toch voor het huisje / appartement gratis staan?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Problemen met fransen heb ik nooit, als je vriendelijk vraagt zijn ze net zo aardig als lage landers, plekje wisselen zal dan wel net zo zijn . En ja wel eens overgestapt in Parijs saai vervelend overstappen op een vliegveld is boeiender. En waarom 100 stalling kosten betalen? Auto kan toch voor het huisje / appartement gratis staan?

Birdheart op 24 nov 2018 21:35

Nee hoor. Als je gebied les Arcs binnenrijdt, dan gaat de kassa rinkelen. Dat is mensen ontmoedigen om met auto te gaan (en terecht). En probeer maar eens met 18 samen te zitten als je apart boekt, je hebt meer kans om lotto te winnen.

De eerste sneeuw valt altijd te laat

Gigantische parkings bij de supermarkten in bourg, 5 min lopen vanaf station. Dan funi naar boven, klaar :)

Edwin van Riel

Ik heb even een proefboeking voor 8 personen gedaan op de site van de SNCF.
Zit je gewoon bij elkaar, @ward-ce.
Dus dat verspreid zitten valt ook reuze mee.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 nov 2018 22:34

Gelukkig heb ik dat soort problemen niet, want ik heb helemaal geen 17 vrienden.

Gigantische parkings bij de supermarkten in bourg, 5 min lopen vanaf station. Dan funi naar boven, klaar :)

evr66 op 24 nov 2018 22:05

18x11,5=207 euro voor funi. Daarvoor kan je al 2 bussen stallen op terreinen les Arcs…

De eerste sneeuw valt altijd te laat

null
null

Gigantische parkings bij de supermarkten in bourg, 5 min lopen vanaf station. Dan funi naar boven, klaar :)

evr66 op 24 nov 2018 22:05

18x11,5=207 euro voor funi. Daarvoor kan je al 2 bussen stallen op terreinen les Arcs…

Ward-Cé op 24 nov 2018 22:38

Dus dan is 2 9p-busjes toch geen probleem?
En de kosten funi heb je dan toch ook met de trein?
Ik begin dit topic steeds leuker te vinden 😂

Groepsboekingen hoeven vaak niet goedkoper te zijn . Soms zelfs duurder. Weet niet hoe dat zit met trein , maar vliegtuig wel omdat dat garantie is dat je mee kan en bij elkaar zit .

Ze zullen we hun redenen hebben dat ze
groepen duurde maken of negatieve ervaringen . Misschien de boeking in tweeen doen.
Hopelijk kom je er nog uit met de SNCF . En anders treinreiswinkel proberen .

Ik begrijp het ook niet goed. Hoe gaan jullie dan omhoog, met de TGV?

Gelukkig heb ik dat soort problemen niet, want ik heb helemaal geen 17 vrienden.

DrPhil op 24 nov 2018 22:36

Ik had eventjes medelijden, maar dat is rap overgegaan. Punt blijft, maar dat ontgaat de meesten hier, dat SNCF zegt dat ze geen groepen meer aanvaarden voor wintersportbestemmingen.

De eerste sneeuw valt altijd te laat

Gelukkig heb ik dat soort problemen niet, want ik heb helemaal geen 17 vrienden.

DrPhil op 24 nov 2018 22:36

Ik had eventjes medelijden, maar dat is rap overgegaan. Punt blijft, maar dat ontgaat de meesten hier, dat SNCF zegt dat ze geen groepen meer aanvaarden voor wintersportbestemmingen.

Ward-Cé op 24 nov 2018 22:46

Je kunt zo 9 man boeken. Bij elkaar.

Goedkoop.

null
null

DrPhil op 24 nov 2018 22:41

En dan de boeking nog een keer doen . Dan krijg je soms in eens andere plaatsen . Afgelopen jaar ook gehad alleen met de zon Thalys . En ineens was 1 ste klas premium goedkoper dan 2de klas 😀🤣

null
null

DrPhil op 24 nov 2018 22:41

En dan de boeking nog een keer doen . Dan krijg je soms in eens andere plaatsen . Afgelopen jaar ook gehad alleen met de zon Thalys . En ineens was 1 ste klas premium goedkoper dan 2de klas 😀🤣

miepmiep op 24 nov 2018 22:49

Zolang de plaatsen maar bij elkaar zitten. Dan heb je twee groepen van 9. Wow.

null
null

DrPhil op 24 nov 2018 22:41

En dan de boeking nog een keer doen . Dan krijg je soms in eens andere plaatsen . Afgelopen jaar ook gehad alleen met de zon Thalys . En ineens was 1 ste klas premium goedkoper dan 2de klas 😀🤣

miepmiep op 24 nov 2018 22:49

Zolang de plaatsen maar bij elkaar zitten. Dan heb je twee groepen van 9. Wow.

DrPhil op 24 nov 2018 22:52

z

Gewoon met z’n 2 te gelijk boeken en in totaal op 17 uit komt . Wie weet zit je in zelfde coupe 😀.

*bericht bewerkt door miepmiep op 24 nov 2018 22:54

17?

Plaats een reactie