Goggle + helm combi ongemakje

Een andere helm had ik al. Eerst eentje van decatlon, als ook de Salomon Ranger2. Ze passen allen perfect op mijn hoofd qua binnenkant.

Mijn bril is de Smith I/O, voor medium gezichten maar zeker geen dames model. En, ik kan je vertellen, ik heb geen groot hoofd hoor.
Daarnaast heb ik nu de Smith Mission helm.

Smith noemt het gebruik van helm en bril van hun samen de ‘Ultimate Integration’.
Ik moet zeggen, het sluit ook perfect aan, en ventileert perfect (al moet ik dat nog ondervinden). Maar je zou dan zeggen dat de band ook op maat is. Maar goed anderzijds, waarom maken ze anders een helmet helper he?

Inmiddels heb ik Smith EU een mail gestuurd waarom het in heel EU niet te krijgen is en hoe ik het thuis zou kunnen krijgen. Verzenden uit USA kan altijd nog maar lijkt in verhouding tot het part, veel te duur.

*bericht bewerkt door Gaston op 25 jan 2019 14:56

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik zet de bril vast achter de haak, zet hem daarna aan de voorkant van de helm. Dan zet ik de helm op. Vervolgens bril op mn ogen. Dan zit ie te strak. Trek ik een keer goed aan het elastiek, dan zit het wel lekker (voor een tijdje)

Gaston op 25 jan 2019 11:42

Herkenbaar en ook mijn tactiek voor een beter zittende bril met het elastiek al op maximaal. Ik heb dan de mazzel dat mijn elastiek niet terug kruipt.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Zonder gekheid @Gaston, met een medium helm en een gogglestrap die geschikt is om over een helm te dragen is dit toch vrijwel onmogelijk?? Dit kan haast niet kloppen joh. Die dingen moeten ook om de L helmen heen passen. Het lijkt me dat de goggle op de voorzijde van de helm zetten dan al veel “kracht” kost?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Verzenden uit USA kan altijd nog maar lijkt in verhouding tot het part, veel te duur.

Gaston op 25 jan 2019 14:55

Envelopje, postzegeltje kost valt mee hoor, als ze je de kosten aanrekenen kost het geheel max. 10 euro schat ik. Heb je geen nieuwe bril voor.

Kan je ook eens een foto plaatsen van die bril?

Bla, bla, bla.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 25 jan 2019 15:16

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Sneeuwbaard, helaas temporarily sold out! Zoals dus overal haha.
Inmiddels is de mail vanuit Smith Optics doorgestuurd naar de distributeur, ik verwacht er voor maandag niks meer van maar zal jullie op de hoogte houden.
@bartvwg was het maar zo simpel, de goedkoopste verzender die ik vond kwam op 70 uit. Maar als in de EU niks lukt gaan we dat zeker proberen wat jij zegt.

Tijd voor een uitpakparty?!

Zonder gekheid @Gaston, met een medium helm en een gogglestrap die geschikt is om over een helm te dragen is dit toch vrijwel onmogelijk?? Dit kan haast niet kloppen joh. Die dingen moeten ook om de L helmen heen passen. Het lijkt me dat de goggle op de voorzijde van de helm zetten dan al veel “kracht” kost?

Shane op 25 jan 2019 14:58

Haha, maak me gek, ben ik nou zo apart?

Speciaal voor jou @Shane heb ik de helm en goggle nog eens gecombineerd. Goggle over de helm getrokken kost inderdaad bijna geen kracht. De band rekt ten opzicht van ontspannen toestand misschien 2 cm op. Op mijn hoofd gezet krimpt de band weer 1 cm, en geeft druk. Niet veel, maar wel meer wenselijk. Ik mis dat centimetertje extra ruimte, ik wil dus kennelijk die band totaal ontspannen. 0 druk op mijn gezicht, of net genoeg dat ie blijft zitten zeg maar.

*bericht bewerkt door Gaston op 25 jan 2019 16:44

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik denk dat je de bril te los op je gezicht wilt. Normaal gesproken drukt een bril altijd op je gezicht. Dat zorgt ervoor dat je een goede sluiting hebt.

From a galaxy far far away.............

Als je het aandurft, zou je de band ook wat op kunnen rekken.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Inmiddels loopt e.e.a.
Ik ga van de importeur een adres krijgen van een dealer die deze voor mij zou kunnen bestellen.

Of ze dat doen, dat is dan weer een tweede…

Tijd voor een uitpakparty?!

Nou, even een update. De importeur stelde ook teleur. Kon wel een mailtje opbrengen (na 5 dagen) met de vraag waar ik woonde zodat ik in contact kon komen met een winkel, echter na 2x aangeven waar ik woon, geen reactie meer.
Een helmet helper zal wel niet interessant zijn ofzo. In ieder geval niet klantvriendelijk.

'Smith Helmet Helper' nogmaals ingevoerd in google, en nu opeens wel een hit.

https://www.carldenig.nl/diversen/1224-smith-universal-helme…

Veel te duur voor zo'n klein stukje plastic maar ok.
Besteld, we wachten af.

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik heb precies dat ding van de week ook bij Carl Denig (in de winkel) gehaald. Mijn nieuwe Smith goggles passen zonder niet goed over mijn XL helm (en de clip zit in de weg).
Veel geld voor een stukje rubber, maar je krijgt er ook een vervangende gesp bij. Ik denk voor het geval je je (Smith) gesp moet doorknippen om dit ding te installeren. Op mijn goggles (I/O mag) was doorknippen niet nodig.
Uiteindelijk zit de bril veel beter.

Ik heb precies dat ding van de week ook bij Carl Denig (in de winkel) gehaald. Mijn nieuwe Smith goggles passen zonder niet goed over mijn XL helm (en de clip zit in de weg).
Veel geld voor een stukje rubber, maar je krijgt er ook een vervangende gesp bij. Ik denk voor het geval je je (Smith) gesp moet doorknippen om dit ding te installeren. Op mijn goggles (I/O mag) was doorknippen niet nodig.
Uiteindelijk zit de bril veel beter.

Yamster op 25 feb 2019 16:48

Toevallig @Yamster !
Ik vind de clip ook (bij elke helm) in de weg zitten en ik snap werkelijk niet waarom deze accessoire niet standaard erbij zit.
Fijn om te horen dat het wel echt een verbetering is, precies zoals ik had gehoopt.

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie