ANWB kletst maar wat

En de Fernpass?

ik zie het probleem niet zo.

  • Er hebben scholen in Duitsland vakantie. (ook regio`s die op de terugweg zijn natuurlijk)
  • Het zal druk worden (jij denkt van niet, dus dan moeten we het daar maandag nog eens over hebben)
  • Met deze omstandigheden zijn er meer mensen dan wanneer de pistes groen zijn en het regent.
    Dus ze zeggen in mijn ogen niets wat niet klopt.

Bedenk wel dat dit artikel niet geschreven is voor de vaste bezoekers van wintersporters.nl, maar vooral voor mensen die zonder nadenken de auto instappen (pipos met zomerbanden etc.) Die denken niet na over drukte, maar misschien met zon artikel van de ANWB toch wel.
Wie weet verspreidt de drukte zich dan toch nog. Niet geschoten altijd mis denkt de ANWB waarschijnlijk.
Als ze precies gaan uitleggen aan de hand van grafieken dat dit weekend wel wat drukker is, maar andere weekenden nog veel drukker ben je deze groep lezers kwijt en mis je het doel van je artikel.
Zo'n artikel is dan wel weer heel geschikt voor deze site waar we het leuk vinden om de ultieme route uit te stippelen met 0,3 minuten vertraging maximaal :)

Don`t eat yellow snow

ik zie het probleem niet zo.

  • Er hebben scholen in Duitsland vakantie. (ook regio`s die op de terugweg zijn natuurlijk)
  • Het zal druk worden (jij denkt van niet, dus dan moeten we het daar maandag nog eens over hebben)
  • Met deze omstandigheden zijn er meer mensen dan wanneer de pistes groen zijn en het regent.
    Dus ze zeggen in mijn ogen niets wat niet klopt.

Bedenk wel dat dit artikel niet geschreven is voor de vaste bezoekers van wintersporters.nl, maar vooral voor mensen die zonder nadenken de auto instappen (pipos met zomerbanden etc.) Die denken niet na over drukte, maar misschien met zon artikel van de ANWB toch wel.
Wie weet verspreidt de drukte zich dan toch nog. Niet geschoten altijd mis denkt de ANWB waarschijnlijk.
Als ze precies gaan uitleggen aan de hand van grafieken dat dit weekend wel wat drukker is, maar andere weekenden nog veel drukker ben je deze groep lezers kwijt en mis je het doel van je artikel.
Zo'n artikel is dan wel weer heel geschikt voor deze site waar we het leuk vinden om de ultieme route uit te stippelen met 0,3 minuten vertraging maximaal :)

jaapm op 14 feb 2019 08:23

Tja, als het gaat om pipo's met zomerbanden… dan heb je wel een punt. Misschien kan de ANWB die beter gewoon afraden om te gaan. Al stoorde ik me er ook aan dat ANWB jarenlang riep (misschien doen ze het nog steeds) dat je ALTIJD strafbaar bent als je op zomerbanden rijdt en bij een ongeluk betrokken bent. Dat is helemaal niet zo. Alleen als er aangetoond kan worden dat het ongeluk voorkomen had kunnen worden als je met goede winterbanden had gereden ben je strafbaar. Overigens rijd ik in de winter altijd op winterbanden en vind ik een waarschuwing heel goed. Maar je moet als landelijke autoriteit wel de juiste informatie geven.

Verder vind ik dat je met de houding 'niet geschoten altijd mis' de lat wel erg laag legt. Dan kun je elke dag wel waarschuwen voor files, onder het mom 'stel dat er per ongeluk toch een file staat, dan hebben we dat toch mooi voorspeld en staat er geen file, dan is iedereen blij.'

Verder vraag ik me af wat voor last je hebt van terugkerend verkeer. Die gaan de andere kant op.

Peter Pos

In dit soort korte berichten van ANWB, of Telegraaf e.d. gaan vaak alle nuances verloren.
Dat is misschien wel logisch, want als onderwerpen precies wordt uitgelegd met aannames en voor- en nadelen wordt het voor een groot aantal mensen al snel te ingewikkeld of het onderwerp interesseert ze niet genoeg om daar allemaal mee bezig te zijn. Het doel is van deze media is juist om onderwerpen te vereenvoudigen en aan een breed publiek kenbaar te maken.

Mensen op dit forum zijn toch meer dan gemiddeld geïnteresseerd in dit soort dingen zoals @Jaapm ook al aangeeft.
Daarom heeft deze site ook zijn toegevoegde waarde.

Zag een keer een grappige spreuk voorbijkomen: "Nuance, is dat die blonde van Lingo?"

Fun Lovin' Skier

Lingo, dat is toch dat skidorp net over de grens in Italië?

Peter Pos

Ach, met al die techniek van tegenwoordig kunnen mensen er blijkbaar niet meer tegen als ze iets 'onverwachts' tegenkomen.
Alles moet gemodelleerd aan worden geleverd op een 5 inch scherm om elke seconde van je leven maar perfect te maken.

Stel je voor, een onverwachts buitje, een trein die niet rijdt of een plotselinge file. Ja, dan staat de wereld wel op z'n kop ;)

sneeuwkabouter op 13 feb 2019 15:54

Dat is toch niet wat TS zegt. Hij stelt dat de ANWB haar werk niet goed doen. Op zich oud nieuws: hoevaak ik niet in een file gestaan heb terwijl de ANWB via de radio vrolijk meldt dat er geen files zijn. Of andersom. Voor de uitvinding van googlemaps meer standaard dan uitzondering. Dus TS heeft wel een punt. En wat betreft de vraag waarom hij zich zo drukmaakt ook. ANWB doet net alsof ze onafhankelijk en 'van de leden' zijn maar veel diensten (inclusief de zogenaamde ANWB-borden) worden gewoon door de overheid betaald. Dus vragen stellen waarom ze het niet beter (willen) doen lijkt me gerechtvaardigd en de juiste manier om die club bij de tijd te houden/brengen.

*bericht bewerkt door Sndr op 14 feb 2019 10:26

@CJAHulskamp Ik had het van horen en zeggen, ik heb niks gezegd: Toppers bij ANWB!

Let it snow!

@CJAHulskamp Ik had het van horen en zeggen, ik heb niks gezegd: Toppers bij ANWB!

Gerwin. op 14 feb 2019 11:55

👍

May the ski force be with you !!

Nemen er echt mensen voor zo n futiliteit contact op met de ANWB? Da s zo n beetje van hetzelfde niveau als boos zijn op de weerman omdat ie zon voorspelt en dat ze bij jou niet geschenen heeft.😂
Zo n voorspellingen dienen toch net om mensen te waarschuwen dat de kans er is dat het zeer druk zal kunnen zijn.Ik denk dat niemand het leuk zou vinden als ze zouden zeggen dat het allemaal vlot gaat verlopen en ze dan in een file terecht komen.Toch liever omgekeerd dan.En naar aanleiding van een ander topic snap ik dan al helemaal niet waarom mensen hun kinderen op vrijdag thuis willen houden uit school als het toch niet druk gaat worden op zaterdag…

*bericht bewerkt door Elsvr op 14 feb 2019 15:00

@Elsvr gewoon gereageerd op een tweet van ANWB en daarop antwoord gekregen (wat nergens op sloeg, maar oke…) Verder slaat je vergelijking met die weerman helemaal nergens op.
Als je als organisatie een voorspelling doet, dan doe je dat op basis van gegevens en roep je niet zomaar wat. Wat hier dus wel is gebeurd.
En je uitsmijter over dat je niet snapt over het thuishouden van kinderen op de laatste schooldag… Natuurlijk is het logisch om dat wel te willen, want dan kun je al een dag eerder skiën. Daar gaat het toch om !!!

Peter Pos

Weerbericht is ook op basis van gegevens,maar soit…
Een voorspelling is nu eenmaal geen exacte wetenschap.

Weerbericht is ook op basis van gegevens,maar soit…
Een voorspelling is nu eenmaal geen exacte wetenschap.

Elsvr op 14 feb 2019 15:17

Schrijven dat er drukte komt vanwege schoolvakanties in Duitsland, terwijl je zo op kan zoeken dat dat niet het geval is, is gewoon onkunde!

Peter Pos

Er is een deel dat vakantie heeft + een deel van Nederland + weekendtoeristen uit heel Duitsland door de schitterende omstandigheden…
Lijkt me dus niet zo n gekke voorspelling

Er is een deel dat vakantie heeft + een deel van Nederland + weekendtoeristen uit heel Duitsland door de schitterende omstandigheden…
Lijkt me dus niet zo n gekke voorspelling

Elsvr op 14 feb 2019 15:33

Feitelijk is het juist als je zegt 'een deel' van Duitsland. Echter, het gaat welgeteld om één regio (Saksen), verder heeft niemand in Duitsland komende week vakantie. In mijn ogen is de opmerking van de ANWB dat je achteraan
kan sluiten in de files nietszeggend.

Maar goed we gaan het morgen wel zien. Ik sta hoe dan ook zaterdag om 9.00 bij de lift.

Peter Pos

@Hessel heb je nog popcorn?

Born to run. B.S.

Alsjeblieft @dan58

5 kilo knabbelpret:

null

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/20cb9402555d59eff014754c...

When life gets too complicated.... SKI

@dan58 is effe stil nu. 😛
Volgens mij zijn al die verkeerswaarschuwingen in die zogenaamde drukke weekends gewoon standaard. Gebeurt er niks is het OK, is het pokkedruk dan is het 'We hadden het gezegd.' Zeggen ze niks begint er daar wel iemand over te zeuren. 😛

Bla, bla, bla.

Handig voor onderweg om popcorn te eten
https://goo.gl/images/i2nTsD

*bericht bewerkt door Wintergast op 14 feb 2019 19:15

ik zie het probleem niet zo.

  • Er hebben scholen in Duitsland vakantie. (ook regio`s die op de terugweg zijn natuurlijk)
jaapm op 14 feb 2019 08:23

Vertel eens in welk bundesland, naast Sachsen, die scholen staan dan. Het lijkt er namelijk op dat ze in Duitsland zelf nog niet geinformeerd zijn over die schoolvakanties volgende week.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 14 feb 2019 19:34

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Briljant @Wintergast
Misschien dat de anwb een artikeltje kan schrijven over de vele voordelen van handsfree popcorn eten 😂

Het peterpos was de valium uitverkocht in de apoteek of wind je je altijd zo snel op? 🙂

@Koen, tegen zo'n inhoudelijk sterke reactie kan ik niet op. Je hebt me stil gekregen. Nou ja, komt goed uit. Morgen lekker op vakantie. Geniet van je werk!!!

Peter Pos

Ik kan nu niet reageren met mijn mond vol popcorn😥😥😥

Born to run. B.S.

@dan58 is effe stil nu. 😛
Volgens mij zijn al die verkeerswaarschuwingen in die zogenaamde drukke weekends gewoon standaard. Gebeurt er niks is het OK, is het pokkedruk dan is het 'We hadden het gezegd.' Zeggen ze niks begint er daar wel iemand over te zeuren. 😛

bartvwg op 14 feb 2019 18:28

Ach, ik hoor elk weekend op de verkeersinformatie dat er file staat op de Fernpass en wachttijden voor de grensovergangen Kufstein en Salzburg. Alleen is het oponthoud in de rustigste weekeinden slechts een kwartier tot een half uur. Er is vrijwel niets voor nodig om de Fernpas te laten verstoppen, dus een uur vertraging is er ook zo.

De ANWB doet zich voor als de grootste consumenten organisatie van NL. In de werkelijkheid zijn ze een van de grootste commerciële organisaties van NL. En ja dan heb je stagiaires die nieuws hergebruiken en met een mooi cijfer hun stage afronden. Dat gaat niet over ons en het weer en de wegsituatie dat gaat over wat ze willen brengen.

ANWB kletst maar wat? Hahaha. Ik vertrok om 14:00 uit Noord-Holland. Door NL ging top. Maar in D gezellig in de file/vertragingen. Niet dat ik haast heb maar ik wou het toch even kwijt

mama on a mission in the snow

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 15 feb 2019 17:10

ANWB kletst maar wat? Hahaha. Ik vertrok om 14:00 uit Noord-Holland. Door NL ging top. Maar in D gezellig in de file/vertragingen. Niet dat ik haast heb maar ik wou het toch even kwijt

Skimams op 15 feb 2019 17:06

Hoe ben je gereden?

Was ongeluk gebeurd voor Oberhausen. En hoorde dat daarna op de 3 het ook druk was.
Heb zelf de 45 genomen. Niet druk. Wel veel wegwerkzaamheden.

Peter Pos

Plaats een reactie