Zwitserland 2020

Het gaat om duurder in vergelijking met. Dat is objectief te meten.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Volgens mij ging het ook om de vraag: is het echt zoveel duurder?
Iedereen antwoord dat het duurder is, maar geeft ook aan waarin de grootste verschillen liggen, zodat je zelf kan kiezen of je de meerprijs het waard vindt. Misschien wil TS wel lunchen buiten de deur opgeven tegenover mooie landschappen. Of wil TS wel meer betalen als dat meer rust betekent op de piste.
Het is niet zo dat je vakantie ineens 3x zo duur is.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 08 mrt 2019 15:07

Dat kan allemaal natuurlijk, maar de ts vraagt of een wintersport vakantie in CH duurder is dan in AT of FR. De enige reden om dat te vragen is wanneer je appels met appels wilt vergelijken. Iedereen snapt dat je goedkoper uit bent als je hotel met hp met alle dagen in een hut lunchen in een populair gebied in AT inruilt voor een studio in een onbekend minigebiedje in CH en je zelf potten bolognesesaus meeneemt en liga’s eet tijdens lunch…

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Sinds 2000 is het aantal overnachtingen van zwitsers in oostenrijk tijdens het winterseizoen gestegen van 1,2 mio naar 2,3 mio (statistik Austria). Waarom zou dat zijn?

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

@Sebastiaan Het aantal Chinezen Britten en Duitsers dat ons land als tourist bezoekt is ook verdubbeld. Waardoor zou dat eigenlijk komen? In het begin was de discussie nog vrij informatief. Alles is nu wel gezegd denk ik. Kunnen we er geen slotje op gooien?

Het begint een doelloze discussie te worden. Ik begrijp niet goed waar dat vandaan komt. Een aantal posts in het begin lieten toch zien dat een aantal kostenposten soms in Zwitserland duurder uitvallen in vergelijking met Oostenrijk. En inderdaad, je moet wel goede vergelijkingen maken. Het heeft weinig zin om bijvoorbeeld de prijzen in bijvoorbeeld Gerlos te vergelijken met die in Verbier, Wengen, of Flims. Vergelijk dan Ischgl, St Anton, of Obergurgl met voornoemde gebieden.

Ik stop in elk geval met deze discussie.

*bericht bewerkt door dokteruk op 08 mrt 2019 18:28

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Dat kan allemaal natuurlijk, maar de ts vraagt of een wintersport vakantie in CH duurder is dan in AT of FR. De enige reden om dat te vragen is wanneer je appels met appels wilt vergelijken. Iedereen snapt dat je goedkoper uit bent als je hotel met hp met alle dagen in een hut lunchen in een populair gebied in AT inruilt voor een studio in een onbekend minigebiedje in CH en je zelf potten bolognesesaus meeneemt en liga's eet tijdens lunch…

Sebastiaan op 8 mrt 2019 17:36

Echt zo duur was de vraag.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 08 mrt 2019 18:43

Iedereen bedankt voor reacties. Ik denk dat ik t toch maar n keer moet gaan ervaren om in ch te gaan skien.

Iedereen bedankt voor reacties. Ik denk dat ik t toch maar n keer moet gaan ervaren om in ch te gaan skien.

eric.steijvers op 9 mrt 2019 06:39

de beste manier ;)
Vorig jaar voor het eerst, inmiddels staat de teller op 3. Ieder land heeft zijn charmes, maar ook zijn nadelen.

Edwin van Riel

Wij gaan al 10 jaar naar CH, met ons gezin.
Ik denk dat je t zo duur kunt maken als je zelf wilt.
Wij hebben geen vergelijk met Oostenrijk of Frankrijk, dus daar kan ik je niks over vertellen.

Iedereen bedankt voor reacties. Ik denk dat ik t toch maar n keer moet gaan ervaren om in ch te gaan skien.

eric.steijvers op 9 mrt 2019 06:39

dat sowieso!

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Plaats een reactie