Geri's clinics 14/15 sep ZTM

@piefke, weekend met @geri was too! Veel geleerd, maar nog een lange weg te gaan. Lekker bezig geweest, fysiek goed te doen en uitstekend commentaar/sturing van Geri, ondanks dat het niveau van de groep best uiteen liep ;)

Met andere woorden: you should have been there ;)

Zeker voor herhaling vatbaar!

Next stop: wolfskamer as woensdagavond

evr66 op 15 sep 2019 19:22

Mooi, dus een geslaagd weekend op de ski’s⛷💪
Nog fff en ik ken je niet meer bijhouden😂🙈
JaJa een andere keer wellicht😉

LA NORMA😍☃️

@geenen: hebben wij u gezien? Please introduce yourself ;)

Kleur van mijn kleding klopt aardig ;)

evr66 op 15 sep 2019 19:24

ik ken meer anonieme forumgangers, tijd voor ontmaskering :)

Waren 3 topweekenden. Allemaal ander thema en lekker skiën. Laatste weekend wel al erg druk in sw.

Tijd voor echte sneeuw snel!!! #winteriswaiting

@piefke, weekend met @geri was too! Veel geleerd, maar nog een lange weg te gaan. Lekker bezig geweest, fysiek goed te doen en uitstekend commentaar/sturing van Geri, ondanks dat het niveau van de groep best uiteen liep ;)

Met andere woorden: you should have been there ;)

Zeker voor herhaling vatbaar!

Next stop: wolfskamer as woensdagavond

evr66 op 15 sep 2019 19:22

Mooi, dus een geslaagd weekend op de ski’s⛷💪
Nog fff en ik ken je niet meer bijhouden😂🙈
JaJa een andere keer wellicht😉

Piefke op 15 sep 2019 20:49

volgende kans @piefke: 8-10 nov solden freeride training, daarna lekker relaxen bij de seizoensopening en testweekend, kun je meteen eens kijken voor 2 ski’s met dezelfde voorspanning ;)

Edwin van Riel

null

Edwin van Riel

En nieuwe dingen/andere inzichten geleerd? Hij heeft echt die moderne op natuurlijke bewegingen gebaseerde stijl i.t.t. veel andere instructeurs, dus ben wel benieuwd hoe je dat ervaren hebt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Train regelmatig met Geri, ook veel in Oostenrijk.

Grote focus verschil met veel anderen is op rondsturen en hoe dat voor elkaar te krijgen (veel aandacht voor timing en kantoefeningen)

Daarnaast hele goede samenhang van opbouw en oefeningen met gedetailleerde video analyse op groot scherm.

And last but not least relaxte sfeer!

Dat is inderdaad zo’n ding, dat rondsturen @Skiwi87 waar je anders weinig aandacht aan geschonken ziet worden. Ik kwam overigens dit nog tegen: https://snowplanners.com/clinic-geri-tumbasz/

Leuk filmpje ook waar iedereen behalve 1 iemand netjes achter Geri aanskiet ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sommige mensen zijn niet zo volgzaam 😉

Wat ik bij Geri altijd interessant vind is hoe hij in gaat op de beweging, en niet op de houding. Veel instructeurs hebben het over ‘basishouding’. Geri zoomt in op de beweging die je maakt. Daardoor heb ik meer het idee dat het een dynamisch ding is - wat skiën natuurlijk ook is - en niet een reeks stapjes van houding naar houding. Dat blijft mij het meest bij van trainen met Geri.

Frei fahrt is freie fahrt :) overigens sowieso een hekel aan slinger skiën. Das alleen chill als je nr 1 of 2 achter leraar bent of als niveau in groep gelijk is zodat je kan formatie skiën in evt kleine groepjes.

En nieuwe dingen/andere inzichten geleerd? Hij heeft echt die moderne op natuurlijke bewegingen gebaseerde stijl i.t.t. veel andere instructeurs, dus ben wel benieuwd hoe je dat ervaren hebt.

Shane op 16 sep 2019 09:45

Inderdaad, zijn stijl is even wat anders, dan we gemiddeld gewend zijn. Ziet er wel heel strak uit, maar is niet simpel even over te nemen.

Nadruk lag heel veel op kantenhoek, timing en evenwichtige belasting van de ski’s. Fijne benadering die ook heel praktisch opgebouwd werd in de verschillende oefeningen. Veel nadruk op vloeiende overgang tussen de verschillende fases, zonder tussendoor weer in een stukje “passief niemandsland” te belanden. Voldoende weer om aan te werken in ieder geval ;)

En zoals @skiwi87 al aangaf, ondanks de inspanningen gewoon erg relaxed bezig, waarbij iedereen op zijn/haar niveau gewoon lekker aan de slag kan.

Edwin van Riel

Dat vloeiende is inderdaad mooi. Zoiets als bij Tom Gellie ook mooi ziet.

Precies @Sjaak27, zoals Tom Gellie, maar meer nog bij JF Beaulieu, Reilly Mcglashan en Paul Lorenz. De door jou wel eens genoemde Warren Smith is bijvoorbeeld 1 van de Youtube-skiers die dat naar mijn mening niet heeft.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zo, dat zijn ook niet de minsten als vergelijk ;)

Edwin van Riel

Ik verwacht dat jij na deze tweedaagse training ook een beetje bent aangehaakt bij die categorie @Evr66 ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Haha, ik ken die anderen niet zo goed. Zal s wat opzoeken ;). Maar mooi was het zeker!!

Edwin van Riel

null

evr66 op 16 sep 2019 07:53

😵Veel skibrillen zeg😎

LA NORMA😍☃️

Warren Smith is minder in dat opzicht idd.

@piefke, weekend met @geri was too! Veel geleerd, maar nog een lange weg te gaan. Lekker bezig geweest, fysiek goed te doen en uitstekend commentaar/sturing van Geri, ondanks dat het niveau van de groep best uiteen liep ;)

Met andere woorden: you should have been there ;)

Zeker voor herhaling vatbaar!

Next stop: wolfskamer as woensdagavond

evr66 op 15 sep 2019 19:22

Mooi, dus een geslaagd weekend op de ski’s⛷💪
Nog fff en ik ken je niet meer bijhouden😂🙈
JaJa een andere keer wellicht😉

Piefke op 15 sep 2019 20:49

volgende kans @piefke: 8-10 nov solden freeride training, daarna lekker relaxen bij de seizoensopening en testweekend, kun je meteen eens kijken voor 2 ski’s met dezelfde voorspanning ;)

evr66 op 16 sep 2019 07:40

Sorry maar dat zit er helaas allemaal niet in voor mij…
Je moet je eigen niet gek laten maken door die KANGOO😂
Een beetje skiër komt overal mee beneden weet je nu toch onderhand wel😉
En ben met welke ski dan ook nog steeds ongeslagen door die @RFKANGOO⛷💪☃️

LA NORMA😍☃️

null

evr66 op 16 sep 2019 07:53

😵Veel skibrillen zeg😎

Piefke op 16 sep 2019 14:55

VEEL Belangrijker: allemaal lachende gezichten ;)

Edwin van Riel

null
@Evr66. Voor jou als fanatiekeling zeker het geld waard, hun betaalde video’s :). Hmmm, hij probeert een reguliere Vimeo pagina automatisch als video te embedden @Yo-han.

Even /projectedproductions achter Vimeo.com tikken dan maar @Evr66 ;)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 16 sep 2019 15:11: vimeo link aangepast

I can stick uphill ice, on my saucer...

null

evr66 op 16 sep 2019 07:53

😵Veel skibrillen zeg😎

Piefke op 16 sep 2019 14:55

VEEL Belangrijker: allemaal lachende gezichten ;)

evr66 op 16 sep 2019 15:00

Klopt👍😃
Allemaal gelijk gestemden is geweldig☃️
Het is toch opvallend hoeveel skibrillen je ziet terwijl je er normaal maar een enkeling ziet😎

Had graag de groep fff aan het werk gezien maar kon helaas niet eerder op zaterdag dus verder dan jou op het bankje zien puffen was het niet🤗
Zondag wel de webcam bekeken maar daar zie je te weinig op helaas…

LA NORMA😍☃️

Haha, @piefke, volgende keer eerst skiën, dan pas de appeltaart ;)

Edwin van Riel

Tsja, was niet alleen maar met het hele gezin😎 en moesten ook nog aan de BBQ😋

LA NORMA😍☃️

Haha, nou die bbq laat ik wel schieten daar. Zelfs de ticket die ik er voor had niet gebruikt, alleen de baan-toegang ervan ;)

Edwin van Riel

@geenen: hebben wij u gezien? Please introduce yourself ;)

Kleur van mijn kleding klopt aardig ;)

evr66 op 15 sep 2019 19:24

Ha ha, op een of andere manier blijven bepaalde dingen mij altijd bij. Ik denk dat ik in het topic einde seizoen of iets dergelijks waar jij foto’s geplaatst hebt jouw kleding onthouden heb.
Verder had een (erg) blauwe jas aan en ik begleide mijn vriendin met handicap.

.

Ah ja, staat me iets van bij, zal ergens eind voorjaar geweest zijn dit jaar?

Edwin van Riel

Ah ja, staat me iets van bij, zal ergens eind voorjaar geweest zijn dit jaar?

evr66 op 16 sep 2019 17:16

en gisteren:

null

evr66 op 5 mei 2019 11:42

deze was het

.

Haha, nou die bbq laat ik wel schieten daar. Zelfs de ticket die ik er voor had niet gebruikt, alleen de baan-toegang ervan ;)

evr66 op 16 sep 2019 16:26

🤔😵
Ik heb het er altijd naar m’n zin met de BBQ🥶

LA NORMA😍☃️

Ah ja, staat me iets van bij, zal ergens eind voorjaar geweest zijn dit jaar?

evr66 op 16 sep 2019 17:16

en gisteren:

null

evr66 op 5 mei 2019 11:42

deze was het

Geenen op 16 sep 2019 18:18

ah ja, Stubai in het voorjaar :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie