Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ik ben 18 januari ter plaatse dus weet niet hoe het nu is. Iemand anders?

@Spam. En hoe zei hij dat op zijn Frans? Ben er ook op 18 januari, maar niet in die uithoek.

Hen48

Iets met occupe de ma femme. Met een vette knipoog😣

Wij zitten er van 18 jan tot 1 feb in LM Fontanettes bas. Een uithoek maar lekker rustig en 8 min wandelen naar het centrum

@Spam.Gebiedje tussen Croisette en Bruyeres. Neem aan dat het een gemakkelijke toegang is voor de liften Doron, Reberty en La Masse. T.o.v. de pistes gunstig gelegen lijkt me zo. Zit zelf in Preyerand.

Hen48

Hey, weet één van jullie wat de beste site/app is voor het actuele weerbericht in L3V?
(Vooral mbt sneeuw/windvoorspellingen/chill.)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Hey, weet één van jullie wat de beste site/app is voor het actuele weerbericht in L3V?
(Vooral mbt sneeuw/windvoorspellingen/chill.)

Quisa2 op 31 dec 2019 13:46

Les trois vallee heeft een app op Android waar alles op staat van weerbericht tot liften die open zijn, webcam en verkeer in gewone versie of 3d

Ik kijk altijd naar meteo France, Les Menuires. Van het Franse K.N.M.I. mag je toch het meest reele weerbericht verwachten. Ook de berichtgeving op het forum. En voor de totale Alpen vind ik Johanns Alpen weerbericht zeer waardevol. Voor het actuele weer zijn de webcams natuurlijk waardevol. Tenslotte is ook op de webside van het bureau tourisme Les Menuires de weersvoorspelling en de sneeuwsituatie opgenomen naast veel andere informatie.

Hen48

De app idd, of Bergfex voor de komende 3 dagen. (NIET qua sneeuw hoeveelheid).

Thanks!

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Op de website van snow-forecast kan je de temperaturen, cm sneeuw en windsnelheden zien op dorpniveau, middenstation en top van de berg. Erg handig!

Sneeuwhoogte.nl geeft elke dag een sneeuw weerbericht. Hebben ook sneeuwkaarten. Als je favorieten definieerd kan je direct zijn hoeveepmsneeuw er gaat vallen. De favorieten geven ook actueel weerbericht, etc.
Zowel een website als een app.

@SPAM je vroeg naar mijn ervaringen met Armando.
Supergekke leuke kerel met passie voor zijn vak en weet waar hij het over heeft. Ik heb al 2 heerlijke dagen zonder pijn in mijn voeten geskied. Mijn man blij en ik blij.

Xx10

@SPAM je vroeg naar mijn ervaringen met Armando.
Supergekke leuke kerel met passie voor zijn vak en weet waar hij het over heeft. Ik heb al 2 heerlijke dagen zonder pijn in mijn voeten geskied. Mijn man blij en ik blij.

xx10 op 2 jan 2020 21:23

Mooi! Het is een kleurrijk figuur die een redelijke mate van kennis heeft. Hij heeft kennis van de voet en veel mogelijkheden om de schoen aan te passen. Ik heb wel de ervaring dat hij graag plakt en knipt. Soms is dat niet de oplossing. Wel erg service gericht. Mijn kapotte accu voor de verwarmde sokken was stuk en zonder probleem een nieuwe en hij baalde zelf ook dat het 2 dagen moest kosten.

Ondertussuh… De groetjes uit Val tho!
:)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

He shit… Ik krijg 't plaatje niet gepost…

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

En dan nog een andere vraag: waar kan ik 'n goede Boot fitter hier vinden? (graag zo specifiek mogelijk) Ik heb toch een knelpuntje…

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Zenith skishop zou best aardig zijn qua bootfitting. Zelf geen ervaring

Ik en mijn vrouw zijn er ook in LM de 18e, wij zitten in boedette D vlak bij de loopbrug.

To ski or not to ski, that 's not a question

En dan nog een andere vraag: waar kan ik 'n goede Boot fitter hier vinden? (graag zo specifiek mogelijk) Ik heb toch een knelpuntje…

Quisa2 op 2 jan 2020 22:32

Hoor goede verhalen over prosneige winkel

Ik weet niet of er misverstanden zijn of kunnen ontstaan. @Quisa zit in Val Thorens en @Zeehaasje gaat naar Les Menuires.

Hen48

Bootfitter prosneige zit in val Thorens . Jeremy schijnt een goede te zijn . Lees ik op de reviews . De winkel zit in de wijk peclet aan de kant van de piste die vanuit dorp komt . Maar zie ook hun site .
Vanuit het centrum piste oversteken en dan naar rechts en rechts aanhouden dan kom je er vanzelf langs .

null

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 jan 2020 09:22

Hele goede, meervoudige ervaring met Snowsports/Sport2000 in Bruyeres (bij de lift in Menuires). Weet de naam van de oudere heer niet meer, maar iedereen daar weet wie je bedoelt als je naar een goede bootfitter vraagt. Hij is ook skileraar, dus niet hele dagen aanwezig.

Weet iemand wat er aan de hand was met alle liften in Meribel Centre vanmiddag vanaf een uurtje of 3? Ik was daar zelf niet, maar vrienden van mij zeiden dat alle liften daar stopten/stil werden gezet de rest van de dag…

Weet iemand wat er aan de hand was met alle liften in Meribel Centre vanmiddag vanaf een uurtje of 3? Ik was daar zelf niet, maar vrienden van mij zeiden dat alle liften daar stopten/stil werden gezet de rest van de dag…

Skimo op 3 jan 2020 20:04

Ja check! Dat wil ik ook wel weten… Wij zaten toch 20 min vast in de Tougnete… Was best fris.

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Bootfitter prosneige zit in val Thorens . Jeremy schijnt een goede te zijn . Lees ik op de reviews . De winkel zit in de wijk peclet aan de kant van de piste die vanuit dorp komt . Maar zie ook hun site .
Vanuit het centrum piste oversteken en dan naar rechts en rechts aanhouden dan kom je er vanzelf langs .

null

miepmiep op 3 jan 2020 09:13

Thanks @miepmiep voor deze tip!
In welke van de prosnieges op je kaartje zit Jeremy dan? Dan ga ik morgen ff langs.
Gr!

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Daarnaast: iemand nog tips voor een leuk restaurant voor de laatste avond?
Niet te fancy, gewoon lekker eten en geen tourist trap.

Ik hoorde dat de Chamois d’Or wel aardig is en dat er ergens een pizzeria zit met bijzonder goede calzone…

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Bootfitter prosneige zit in val Thorens . Jeremy schijnt een goede te zijn . Lees ik op de reviews . De winkel zit in de wijk peclet aan de kant van de piste die vanuit dorp komt . Maar zie ook hun site .

Vanuit het centrum piste oversteken en dan naar rechts en rechts aanhouden dan kom je er vanzelf langs .

null

miepmiep op 3 jan 2020 09:13

Thanks @miepmiep voor deze tip!
In welke van de prosnieges op je kaartje zit Jeremy dan? Dan ga ik morgen ff langs.
Gr!

Quisa2 op 3 jan 2020 20:47

🙈. Ik gok. Prosneige shop rental.
Ik weet niet waar je zit . Maar bij
Office Montana weten ze ook welke je beste kan nemen, of waar jeremy zit. Ze spreken daar zelfs ook nederlands of bij meeting point zijn er ook altijd bij die Nederlands spreken aanwezig. En bij meeting point/ skischool hebben ze ook betaalbare koffie. Maar ik gok dat ze allemaal wel oké zijn . Als niet precies weten wanneer hij er is . Vraag naar juan. ( eigenaar ) die weet vast wel.

https://www.prosneige.fr/about/team

Voor foto , hij staat hier tussen.

Daarnaast: iemand nog tips voor een leuk restaurant voor de laatste avond?
Niet te fancy, gewoon lekker eten en geen tourist trap.

Ik hoorde dat de Chamois d'Or wel aardig is en dat er ergens een pizzeria zit met bijzonder goede calzone…

Quisa2 op 3 jan 2020 20:53

Aan route soleil zit een kaas fondu restaurant . Was erg lekker . Aan de linker kant .

In centrum boven zit een goede pizza tent . Weet alleen de naam niet . Maar als je vanaf centre sportief naar boven gaat en dan een beetje het pad volgt . Naar helemaal einde. Dus eerste uitgang links laten liggen . Stukje door . Dan heb je aan je linker hand op een gegeven moment een restaurant , staat een groot bord . Smalle ingang .
( hoop een beetje duidelijk🙈)

Als je beneden noem ik maar even . Route soleil . Vanaf de loop brug naar links gaat richting super markt . Je loopt tot de bocht dan heb je in dat hoekje ook restaurant zitten pizza of ed. Aan de rechterkant ( pizza) . Aantal jaar geleden was die ook goed .

Even voorbij village Montana ( bij de bakker) zit ook een leuk iets . Ook aan de piste kant.

Oeps ben slecht in namen onthouden van restaurants …

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 jan 2020 21:12

@miepmiep thanks voor alle tips!

Was weer een mooie dag in L3V! 😁

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Plaats een reactie