Ervaringen Fischer RC one 74 allride

Ook weer waar… geen oliebollen voor mij dit jaar. Of toch nog maar even doorgaan op de racefiets

Die F18 is echt geen mietjesski, die kan echt wel wat hebben hoor😁 zeker met niveau 5 gaat het een prima leerski zijn. Ik denk stiekem wel beter dan de rc one 74.

F18 is zeker een hele fijne ski maar als je hem niet besteld hebt accepteer je dat toch niet? Het model is een aantal jaar oud en als ik het goed begrijp is degene die je hebt besteld nieuw dit jaar?

Voor jouw niveau zou het trouwens een prima lat zijn lijkt mij. Gewicht, volgens mij is ie stijf genoeg om lekker op te kunnen cruisen. Draait gemakkelijk en goede grip.

Dat klinkt al een stuk beter elisabeth… ik werd zo langzamerhand steeds onzekerder haha

Klopt Simonko, de ski’s staan niet meer op de Fischer site maar worden nog wel gewoon geleverd als 2020 model… heel apart trouwens

Hmm aparte winkel. Succes met je keuze!

De vraag is natuurlijk of de RC 74 beter is dan de F18.

Overigens… ik heb inmiddels 12 x een week geskied maar ben vanwege een rugkwetsuur nogal bang aangelegd. Ik wil dus zeker niet op elk foutje worden afgestraft. Beetje cruisen, carven en af en toe een beetje op snelheid (maar zeker niet te vaak). Voorkeur voor rode en de wat uitdagendere blauwe pistes. Zwart mijd ik als de pest alhoewel ik er wel enigszins verantwoord afkom. Zoek dus een ski waar ik nog wat op kan leren ondanks het feit dat ik de basistechnieken redelijk beheers

Dat is inderdaad de vraag DrPhil… ik heb echt geen flets idee. De tests van skicentrum Heemskerk geven aan dat beide ski’s aan mijn wensen/eisen voldoen… Maar de test van Gigi geeft aan dat ik met mij lengte en gewicht eerder voor de F19 in aanmerking zou komen…

Dat lijkt me een andere discussie.

Ik probeer aan te geven dat het niet eenvoudig is om keuzes te maken op basis van reviews die op zichzelf een toegevoegde waarde hebben maar waar ook de persoonlijke ervaring, mening (en het niveau) in verwerkt zijn. Zie het maar als een onzekere skiër die een antwoord probeert te krijgen op vragen die zo persoonlijk zijn dat er nooit 1 antwoord op te formuleren is. Maar nogmaals: alle antwoorden neem ik uiterst serieus en probeer ik mee te nemen in mijn besluit of ik de ski’s nou terug moet sturen of houden omdat ze zo slecht nog niet zijn… Ik ben een twijfelaar haha

Ik ben een twijfelaar haha

Moost1960 op 17 dec 2019 22:20

Dat is in ieder geval duidelijk!

Dat beschouw ik als een compliment over mijn zelfkennis Simonko

Dus je hebt een nieuw model Mercedes C-Klasse besteld, krijgt de oude geleverd en overweegt om die te houden, omdat de reviews daarvan ook heel goed zijn… ??? Oke…

Ze zijn gewoon in gebreke toch @DrPhil?

Los daarvan, nee je bent niet te zwaar voor de F18. Wat wel zou zo kunnen zijn is dat de F19 je qua stijl beter ligt, maar dat kan net zo goed, of eigenlijk waarschijnlijker, ook niet.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Haha thx Shane

BTW Shane… ik rijd een oude BMW 5 klasse touring…

de reviews zijn wisselend maar hij bevalt mij prima

Zeker @shane, en ze moeten het oplossen. Maar je bent natuurlijk wel van ze afhankelijk. Daarom noemde ik dat terugsturen. Met een beetje mazzel werken ze netjes mee aan het omruilen, maar als ze zeggen: je hebt nu een betere ski (dat zeggen ze kennelijk), dan wordt bv het zelf terugsturen al lastig. (Al lukt met een beetje knutselen waarschijnlijk wel). En de vraag is natuurlijk of hij slechter af is met de F18.

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 dec 2019 22:35

Dat zeggen ze inderdaad DrPhil… aan de andere kant zeggen ze dat terugsturen ook mogelijk is.
Wat vervelend! Uiteraard willen we dit oplossen. Ze kunnen eventueel retour maar je mag ze ook houden… (zijn eigenlijk duurder) De F18 een ski met een houten kern en eigenlijk beter dan de bestelde ski met een kunstof gespoten kern. Verder is de mal dezelfde.

en dit is mijn initiële reactie:
Dit is gewoon niet de ski die ik heb besteld. Op zichzelf zou de ski ook kunnen voldoen maar ook de RC one 74 heeft een woodcore sandwich constructie. Alleen de voorzijde is van bafatex. Heel veel schelen de ski’s dus inderdaad niet….
Maar kunnen jullie de RC one 74 niet leveren en waarom niet eerst even in overleg alvorens mij andere ski’s op te sturen?
Al met al wil ik “ gewoon” de ski’s die ik heb besteld ontvangen.
Hoe moeten de ski’s retour? Gaat dat met een retourformulier en kan ik die downloaden op de site? Of sturen jullie nu gewoon de RC on 74 AR naar mij toe en stuur ik dan de geleverde F18 retour?

Wood core combined with ABS sidewalls in a classic Sandwich Construction for balanced flex and perfect rebound.
Volgens Fischer.

Maar even hun reactie afwachten dan.

Inderdaad is dat de complete beschrijving

Al met al voel ik het meest voor het voorstel van Hupla. Ik neem ze mee op vakantie en ski er een weekje op. Bevallen ze mij niet, trek ik er een week huur vanaf, zet ze te koop op MP en speel nog zo ongeveer kiet of het verkies blijft beperkt. Vandaar misschien ook wel mijn aanhoudende vragen of de ski überhaupt wel iets voor mij zou zijn. Dat terugsturen gaat wel een dingetje worden namelijk, ben ik bang

In ieder geval dank ik een ieder voor de inbreng en tips. Weer iets wijzer en… een avondje van de straat.

En?

Er wordt niet gereageerd op mijn e-mail en telefoon wordt niet opgenomen. Ik ga de ski’s houden alhoewel ik nog niet heb betaald (afterpay).

Lijkt me toch maar een belabberde service van die Sneeuwmeester…

Bla, bla, bla.

@Moost1960
https://www.wintersport.nl/forum/topic/322978
Ene joranheskamp is oprichter eigenaar van sneeuwmeester, misschien reageert hij via zijn account hier wel op een pm?

Lijkt me sowieso geen slechte keus om ze te houden, voor die prijs.

Plaats een reactie