Wintersportwoorden

dubbele post, verwijderd.

I even pee standing sideways...

Naar beneden blaffe !

‘Gaan we met de Grijze’? (De grijze gondel)

Bollie Wollie! Een klein kindje in zo’n mooi skipakje, helmpje, sneeuwbrilletje en wapperende handjes.

Serfaus

Wat dachten jullie van "Plofsneeuw"
Dat is die dikke, iets natte sneeuw. Vooral aan het eind van de dag als de piste helemaal uitgetrapt is. Dan wordt je nog wel eens gelanceerd en kom je met een plof neer.

One life. Live it.

Ik zag op het forum laatst de term ‘Gerloser Autobahn’ langskomen, waarmee de brede blauwe piste bovenaan de Isskogelbahn bedoeld wordt.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Als je even nadenkt dan komt er meer.
"Rock and Roll-skieen" dat is met een lekkere snelheid slalommend langs allerlei "artiesten" heen.

One life. Live it.

Vieruurtje; voorbereiding op het après-ski

Hij is heel slecht volgens sommige:
glaasje zelfvertrouwen - biertje bij de lunch ;)

Is het al bijna januari?

Welke piste zullen we nu eens bepiesen = welke piste nemen we nu

Kneuzen = niet heel origineel, dus hier hebben we nu artiesten voor

Heuvels = als het te warm is en s middags van die bulten op de piste liggen

euhmm sneuboarders/schrapers = snowboarders

Seriously snow addicted family!

Stuiterbal = persoon met snowblades/funskies

''Powder to the people''

@Marthe

heuvels = poekele (buckels)

und mal richtig runter stieren

Talfahrt in Ischgl op zonnige namiddag = rein in die Hölle

Holzhacker = volgens de skileraar in Ischgl iemand met weinig techniek

Prikken

In de zin van:
"Die piste ga ik nie af want dan moet ik teveel prikken"

Meestal een verbindingsstuk tussen pistes die nagenoeg vlak is en waar je altijd moet prikken!

oude bekende maar nog niet genoemde:
pizzapunt of pflug,
de skistand om af te remmen

Laten lopen: even flink vaart maken voor een vlak stuk.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Rudi of Bertha: Uit de lift roepen en kijken wat er gebeurd :)

Luppen: Stelletje onnozele personen bij elkaar

theezakje: vrouw met een iewat vreemd gevormde voorgevel. staat achter de bar in winterberg. ps: staatsgevaarlijk

beginnend gevorderde

Wak:
Slecht zichtbare kale plek

Breedbekkikker:
Parallel skien met meer dan 10cm afstand tussen de ski’s (ben van de oude stempel: knieën tegen elkaar)

Slope partly covered with now snow:
Ooit gezien in Kirchberg, betekenis lijkt me duidelijk

Rob

Mietje: Snowboarder

Watje: Skieër

Krijg je in een gemengde groep… Wel met respect naar elkaar. Het moet wel gezellig blijven.

Mooi Lachen: Met dank aan de franse skileraar, die ons op de foto wilde zetten na een vermoeiende les.

Nu vaak gebruikt bij ingespannen blik bij het nemen van een hindernis (sleeplift voor de boarders, piste met veel heuvels)

Sandra

Houthakker; tussen beginner en gevorderde skieer die hard gaat, maar de benen 30/40 cm uit elkaar die de ski’s de bochten in trapt.
het liefst ook nog met zijn kin op de knietjes

kiek, daar is er weer eentje bomen aan het hakken,
kiek die houthakkers de berg af stuiteren

Addict.

Mh, 30-40 cm uitelkaar lijkt mij voor de meeste mensen een prima positionering. Moderne techniek skies op heupbreete of liefst nog net iets breeder

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Mh, 30-40 cm uitelkaar lijkt mij voor de meeste mensen een prima positionering. Moderne techniek skies op heupbreete of liefst nog net iets breeder

bartus op 26 jan. 2012 17:18

noticed, maar als je geen techniek hebt en de bochten door beukt ipv swingt krijg je een houterige techniek

Addict.

Die walk the line vind ik wel erg mooi ga ik ook eens proberen. Al moet ik zeggen dat het de laatste keer met highwayman van de higwaymen ook erg goed ging, hier zit johnny per slot van rekening ook in :)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Scheplift lift die kei hard aan komt zetten en je erin "schept"

pap de middagsneeuw die al half gesmolten is en vol bobbels

pannenkoek een treklift met 1 rond plateautje

Slush of slush puppy: smeltsneeuw, van die natte kledder zooi aan het eind van de dag.

Gayschwung: het good old wedelen

Zeehond: snowboarders die bij voorkeur midden op de piste gaan liggen chillen

Kuitenklapper: zo’n stoeltjeslift die keihard aankomt; zorg dat er altijd iemand anders verder naar achteren staat die de klap opvangt!

Elfje: een vrouw/meisje, slank model, die er stukken beter uitziet dan dat ze kan skieen. Vaak haren en make up perfect verzorgd, leuk skipakje aan, maar verder liefst niet teveel de berg af.

Artiest: zoals eerder al beschreven, door ons ook veel gebezigd

Endschuldigung: uitroep als je zelf een beetje een lompe actie hebt jegens de mede pistegebruikers (dan denken ze in ieder geval dat je een Duitser bent)

Ha ha ik vind ze echt mooi die termen van iedereen!

Slushenator: piste met veel slush / papsneeuw…

Iemand over de kling jagen: net iets te snel skiën en te kort rust houden voor de langzaamste persoon van de groep.

Niet allen wintersport gerelateerd:
Uitgelaten hondje

Nederlandse automobilist die wil laten dat de in D gehanteerde adviessnelheid niet meer is dan een adviessnelheid en dit tijdig aan zijn medeweggebruikers kenbaar maakt middels lichtsignalen.

Rob

Afgelopen wintersport hadden wij nog wel eens last van fire in the hole

Plaats een reactie