Nieuwe bredere ski's of niet?

Is dat aan te raden als ik toch zo’n 90% op de piste blijf?

Demtsjenko op 21 jan 2022 21:53

Ligt er aan. Als het een ski is naast je F18, dan kan een 90mm prima. Als het je enige ski is zou ik bij de 80-85mm genoemde ski’s blijven.

Voor wat zwaardere personen due veelal ook jonger zijn, zou ik ook eens kijken naar de Wingman 82ti, die ook goede revieuws heeft. Heb er zelf ook wel naar gekeken. Inmiddels heb ik nog even teruggekeken. Ik heb de Wingans ook in januari 2020 in Trois Vallees gebruikt en heb daar ook goede herinneringen aan. De omstandigheden waren toen ook erg goed.

Hulst op 20 jan 2022 23:31@

Ik heb deze gevonden aangezien ik ik wel over de 90 ben maar kan nog niet echt het verschil vinden tussen beide.
https://www.snowcountry.nl/elan-wingman-82-cti-fusion-emx-12…

Volgens mij ook een nette prijs.

@Mart12. Ik weet niet wat je bedoelt met “maar kan nog niet echt het verschil vinden tusden beide”. Bedoel je het verschil tussen de Wingman 78c en de 82ti? In deze laatste zit een laag titanium en in de toelichting vindt je de kenmerken. In de 78C zit carbon maar geen titanium. Ik ben momenteel in Les Menuires en ga morgen op pad met de 78C op, naar het zich laat aanzien, goede pistes. Ons verschil in lengte, gewicht en leeftijd, maakt vergelijken lastig. Ik zou in jouw geval wellicht de 82ti nemen en natuurlijk volgen er weer allerlei andere suggesties.

Hen48

Typo in vorig bericht ;)

Heb zelf de Elan Wingman 82 Cti en vind dit een fantastische ski. Zou zowiezo de cti verkiezen boven de ti!

Hallo, afgelopen weekend mocht ik de Elan Wingman 86 CTI testen en deze beviel me eigenlijk zeer goed. Maar wat zou een alternatief met dezelfde specs ongeveer zijn voor deze ski [ik ga namelijk nog een keer]? Een iets goedkoper alternatief ;)

Ik had deze bijvoorbeeld gevonden = Nordica Enforcer 93

*bericht bewerkt door Mart2 op 08 feb 2022 09:03

Hoi,
Ik ski sinds 2 jaar op Fischer Pro mnt 86 Ti, all mountain ski’s.
Kom van Atomic SX10.

De Fischers skiën echt lekker, zowel op als naast de piste.
Ik was eerst bang dat op harde pistes de ski’s minder makkelijk zouden sturen en het moeiliker zou zijn om gerip te houden, maar niets is minder waar (gelukkig).
Stabiele ski’s, waarmee je mooi bochten kunt aansnijden…
In de losse sneeuw en dus ook buiten de pistes veel drijfvermogen.
Door de opstaande tips kom je goed door losse sneeuw heen.

Vind het echt alleskunners en voldoen daarmee goed aan mijn verwachtingen.

Plaats een reactie