Sneeuw in Nederland!

@ Kristof: De 8cm heb ik gemeten in een hoek waar de sneeuw flink is opgewaaid. Zo in het veld en op de bomen ligt een kleine 5cm. Hier een blik vanuit mijn onderkomen in noordelijke richting naar Camille (Diepenbeek, 5km) en Niels (Genk, 12km):

null

Het raster dat je ziet is om de vliegen binnen te houden.

De Rote Dachpfannen Abfahrt zal hoogstwaarschijnlijk niet open gaan vandaag. M’n vriendin heeft een vrije dag en dus wordt de verwarming hier flink hoog opgestookt. M’n vriendin moet morgen gelukkig weer gaan werken dus als het sneeuwgebiedje hier nu tot morgen blijft hangen en direct daarna komt Cooper de vrieskist aanzetten, dan kan morgenavond misschien wel de eerste afdaling van het seizoen gemaakt worden. Hier een webcambeeld van de Rote Dachpfannen Abfahrt van 16.20u:

null

Je ziet dat er toch nog wel wat centimeters nodig zijn om goed af te kunnen dalen. Ik laat je wat weten, je bent welkom om een afdalinkje mee te komen pikken!

Update Genk:

9cm, lichte sneeuwval, -1°C

Op naar de 10cm!!

Liftbetrieb ab Dienstagmorgen :)

Er lag tot een half uur een laagje van ± 1cm op de auto’s in de straat. Niets op de grond helaas. Maar toen… *&^%!! kwamen de overbuurmeisjes naar buiten, raapten alles bij elkaar en maakten er 1 sneeuwbal van. %$#@!!-meisjes zijn het! Daar gaat mijn wit uitzicht.

''Powder to the people''

Update:

Diepenbeek 16u35
Lichte tot matige sneeuwval bij -1°C
Sneeuwhoogte: 10 cm

Flutlichtskifahren vandaag mogelijk van 18u30 tot 22u00 op de Schwarze Dachpannenabfahrt.

Morgen:
Geopende liften 2/2
Geopende piste 3/3
De gratis skibus tussen Genk en Diepenbeek rijdt morgen ook! (Vandaag staken ze nog :p)

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Update Zuid-Limburg

9-10 cm
Wegen zijn dicht aan het raken.
Nog steeds sneeuval, ook vanavond en vanacht nog sneeuw verwacht hier.

Blaue dachpannenabfahrt is geopend! Wel op de pistes blijven want er heerst een groot lawine-risico in de vallei.

null

Hier geen sneeuw; als het nog wat kouder wordt kan ik het zelf maken :)

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Als het hier in Retie nog 5cm sneeuwt kan de Sonnepänele-abfahrt openen binnenkort.

Als er nog wat teveel wind is, kunnen de sleepliften niet open. Retie is niet zo’n schneeloch zoals Kortessem, Genk en Diepenbeek. :)

Ivm weinig zakgeld nog geen sneeuwkanonnen kunnen kopen.

Wow, te gek :) De Sonnepänele-Abfahrt in Retie staat niet in m’n ski atlas. Die moet ik snel eens gaan bezoeken. Houd me op de hoogte Mathijs!

Wow in Wijnegem niets, maar echt niets …

En het blijft maar sneeuwen in Limburg…
Ondertussen sneeuwt het al 11 uur aan een stuk!

Diepenbeek 18u15
Matige tot hevige sneeuwval bij -2°C
Sneeuwhoogte : 11 cm
Sneeuwconditie : pulverschnee
Sneeuwsnelheid : 1cm/uur
Geopende pistes : 1/3
Geopende liften : 1/2
Dalafdaling mogelijk
Lawinerisico : hoog
Funpark : gesloten

De pistenbully’s doen er alles aan om de pistes gereed te maken voor het flutlicht skiën. De lokale wegen in en rond Diepenbeek beginnen wit te worden dus winterbanden zijn noodzakelijk, sneeuwkettingen zijn aan te raden. De Limburgerpas die Kortessem met Genk verbind is wel sneeuwvrij. Zoals Niels al zei, is er een hoog lawinegevaar buiten de pistes! Dus pas op!

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Wow in Wijnegem niets, maar echt niets …

dr dre op 30 jan. 2012 17:47

Same here, iets meer naar het zuiden in Mechelen. Al vraag ik me af of onze Limburgse vrienden niet een beetje overdrijven :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Al vraag ik me af of onze Limburgse vrienden niet een beetje overdrijven :)

Kristof op 30 jan. 2012 18:18

Haha jullie zijn gewoon jaloers, wij overdrijven helemaal niet! Het sneeuwt hier echt al non-stop van 7 uur en nu begint het zelfs nog harder te sneeuwen!

Webcam van het KMI in Diepenbeek:
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/2355238-Webcam+Diepenbeek…

null

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Haha jullie zijn gewoon jaloers

camille op 30 jan. 2012 18:23

Daar heb je wel een punt :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hier sneeuwt het nu ook lichtjes.
@Matthijs, een sneeuwkanon is niet zo duur hoor ;) mijne kost maar 50 euro excl compressor :)

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

In Zuid-Holland is alleen plaatselijk sneeuw te vinden: In de skihal te Zoetermeer en de Uithof;)

@Thijmen: Oh mooi, één maandje zakgeld of twee voetbalmatchen gaan scheidsrechteren en ik heb er al één.

Weet jij ook hoeveel één 10-persoonsbakjeslift kost? :)

Alleen het hokje kost iets van 50.000 euro, het hele systeem zou ik niet weten :) Gok zo’n 4/5 miljoen, hangt van de lengte af xD
Daar moet je even voor sparen!

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Zojuist een klein wandelingetje door de boomgaarden bij het dorp gemaakt. Hier wat foto’s:

null

null

null

null

Martijnski,

Ik zou een topic openen op alpinforum.com. Mooie Duitse onderschriften maken bij deze mooie foto’s. Nog een foto van de skilift zou overigens niet misstaan.

Mit kollegialen Grüßen,

Ihrer PaulE

Foto van de skilift bestaat niet en zal er ook nooit komen. Het hoogteverschil op de Rote Dachpfannen Abfahrt is helaas slechts een meter of 12. De huistrap volstaat dus. Vanuit mijn dakraam moet je dan nog 2 meter klimmen (vaste touwen hangen) tot je op de nok staat. Hier start de afdaling.

Bilder plaatsen und Bildunterschriften schrijven op Alpinforum laat ik voorlopig aan jou over. Ik geloof niet dat ze daar zitten te wachten op een afdaling zonder lift en met slechts 12 meter hoogteverschil.

Martijnski,

Ik zou een topic openen op alpinforum.com. Mooie Duitse onderschriften maken bij deze mooie foto’s. Nog een foto van de skilift zou overigens niet misstaan.

Mit kollegialen Grüßen,

Ihrer PaulE

Paul E op 30 jan. 2012 21:49

Check je topic met het videoverslag vn willingen op het alpinforum nog eens ;)

Topic begon zo mooi, in de hoop dat er vele updates zouden komen over urbanskiing, rote und schwarze dachpfannen abfarhts of la descente du pont. Hier in Roffa nog steeds 0 cm, dus niet mogelijk. (Wellicht een steinabfahrt). Maar sneeuwliefhebbers uit Limburg, Belgie? Moet te doen zijn toch! Daad bij woord!

''Powder to the people''

Topic begon zo mooi, in de hoop dat er vele updates zouden komen over urbanskiing, rote und schwarze dachpfannen abfarhts of la descente du pont. Hier in Roffa nog steeds 0 cm, dus niet mogelijk. (Wellicht een steinabfahrt). Maar sneeuwliefhebbers uit Limburg, Belgie? Moet te doen zijn toch! Daad bij woord!

Reinier op 31 jan. 2012 13:25

Roel op bestelling

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2433/Skiën-in…

Update vanuit Genk:

-3°C, Helder.
Het heeft rond het middaguur lichtjes gedooid. Ik denk dat er deze morgen 12cm lag. Nu nog 10 cm.
De wegen zijn gevaarlijk glad doordat het smeltwater nu terug opvriest.

De lawinediensten hebben hun werk goed gedaan. Veel dynamiet horen knallen vandaag :) Toch wordt het nog altijd sterk afgeraden om off piste te gaan!
Alle pistes en liften blijven geopend.
Limburgerpass geschlossen, Talabfahrt bis ins Tal möglich :)

Hier in Retie is de sneeuwhoogte 2cm, ik ga de sneeuwkanonnen wel aanzetten deze nacht zodat er morgen kan geskied worden.

De pistekaart:

null

Op deze pistekaart staan onze veranda en de zonnepanelen nog niet. De rode is de Sonnepänele-abfahrt. De zwarte piste is vaak gesloten ivm ijs.

Wel grappig dat die foto juist genomen is op de dag dat ik communiefeest had. Daarom staat die witte tent er. :D

Er is ook een schans. Die is open wanneer mijn ma de raam van de badkamer open doet dan heb je een echte schans :)

Wel grappig dat die foto juist genomen is op de dag dat ik communiefeest had. Daarom staat die witte tent er

Als ik nu een hapje wil gaan eten, moet ik dan ook communie doen?

Is er offpiste mogelijkheid? Succes met de sneeuwkanonnen, dan zal het van het weekend wel druk worden?

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Mathijs,

Zie er goed uit daar bij jou in de achtertuin:

Proffesioneel ook met zo’n sneeuwkanon gemaakt van de tuinsproeiinstallatie.

Mathijs, dan is onze infrastructuur hier op de skibaan in Genk toch wat uitgebreider! :)

null

Plaats een reactie