Corona in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Lees net dat elke après-ski bar in Ischgl (of all places) moet sluiten. Blijkbaar is de après-ski bar de grote risico factor in een skigebied. Vermoedelijk een klein drama voor de echte Ischgl fans zo helemaal zonder après-ski.
https://www.krone.at/2114705

update: oud nieuws dus ;-)

*bericht bewerkt door Hupla op 10 mrt 2020 20:21

Mogen ze dan wel buiten blijven feesten, zoals op bovenstaande foto?

DrPhil op 10 mrt 2020 18:36

Tuurlijk. Je mag alleen niet met 100 man binnen verder feesten. En er zijn geen 100persoons gondels daar, dus ook dat loopt wel los.

Hessel op 10 mrt 2020 19:16

Maar wel in Samnaun;)

Precies en dat ligt niet in Tirol

Die komen toch wel in Tirol uit.

Het zou fijn zijn als mensen berichten ook even door google translate willen halen als ze het posten.

Vertaling:
Er is aangetoond dat het risico op infectie in de repen zeer hoog was.

Rene op 10 mrt 2020 18:21

[mention=“26060”]
@Rene
Google translate + even zelf de vertaling nalezen dan, anders krijg je zaken zoals “in de repen” in plaats van “in de drinkgelagen”.

Glide on!

En dat is precies waarom ik het origineel gepost had en niet een brakke automatische vertaling

Die komen toch wel in Tirol uit.

DrPhil op 10 mrt 2020 20:30

Nee, blijven op de CH grond

May the ski force be with you !!

En dat is precies waarom ik het origineel gepost had en niet een brakke automatische vertaling

mrnn op 10 mrt 2020 20:37

En en dus :D dank voor de verheldering van het missende woord allen :)

Die komen toch wel in Tirol uit.

DrPhil op 10 mrt 2020 20:30

Hoe kom je daar nou bij? Die super-trage bussen past inderdaad makkelijk 150 man in, maar het is de verbinding tussen Samnaun dorp en Alp Trida, het Zwitserse basisstation waar nagenoeg alle pistes en liften op uit komen. Vergelijkbaar met wat de Idalp is voor Ischgl.

Die komen toch wel in Tirol uit.

DrPhil op 10 mrt 2020 20:30

Nee, blijven op de CH grond

CJAHulskamp op 10 mrt 2020 20:42

Aja nou je het zegt. De grens loopt toch op de top? (Meen ik me te herinneren)

Die komen toch wel in Tirol uit.

DrPhil op 10 mrt 2020 20:30

Nee, blijven op de CH grond

CJAHulskamp op 10 mrt 2020 20:42

Aja nou je het zegt. De grens loopt toch op de top? (Meen ik me te herinneren)

DrPhil op 10 mrt 2020 20:54

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/0ec118934abcdb757b3613d9...

Gele lijn is ongeveer de grensverloop. De gondel eindigt op All Trida.

May the ski force be with you !!

Ah, dan zat ik er helemaal naast. Thx.

Zondagmiddag ben ik ziek uit Ischgl terug gekomen en vanavond kreeg ik de uitslag dat ik Corona positief getest ben! Dat heeft behoorlijke impact, ik ben al 2 dagen in thuisisolatie en voel me niet lekker met koorts. Ook heeft het voor mijn omgeving en werk nogal wat consequenties.
Omdat Oostenrijk geen risicogebied is , wordt er ip niet getest. Vanwege mijn beroep in de zorg hebben ze dat uiteindelijk wel gedaan.
Mede door de berichten van Nyn heb ik aangedrongen op een test, waarvoor veel dank!
Volgens mij zijn de Tiroolse autoriteiten veel te laks geweest met de eerste signalen en is het goed mogelijk dat Corona in Ischgl ‘all over the place ‘ is. Ik heb 3 avonden in Trofana staan feesten, denk dat dat de grootste kans van besmetting voor mij is geweest… zeker weten doe ik dat niet.
Normaal begeef ik me nooit op dit soort forums maar voelde me nu wel verplicht dit jullie te melden.
Mijn advies: wegwezen uit Ischgl!

Heeft er iemand een idee, inzicht ter plaatse wat de sluiting van de apres ski juist inhoud?

Zijn de piste restaurants dan ook dicht? Mag het in openlucht nog wel? Zijn er nog gewone bars open in de avond?

Of moet ik genoeg voorraad uit België meenemen om het boarden gezellig een pintje te kunnen drinken?

Toetie

Aii dat is balen om te horen @Kroon
Veel beterschap! Hoop dat je er snel bovenop komt, bedankt voor het delen van je verhaal.

A winter without powder isn't a winter!

Heeft er iemand een idee, inzicht ter plaatse wat de sluiting van de apres ski juist inhoud?

Zijn de piste restaurants dan ook dicht? Mag het in openlucht nog wel? Zijn er nog gewone bars open in de avond?

Of moet ik genoeg voorraad uit België meenemen om het boarden gezellig een pintje te kunnen drinken?

Toetie op 10 mrt 2020 23:02

Zelfde vraag hier. Wij vertrekken vrijdagavond vanuit België als de pistes openblijven.

*bericht bewerkt door Nxke88 op 10 mrt 2020 23:22

Ah, dan zat ik er helemaal naast. Thx.

DrPhil op 10 mrt 2020 21:12

Je zult er inmiddels wel aan gewend zijn toch?

Zondagmiddag ben ik ziek uit Ischgl terug gekomen en vanavond kreeg ik de uitslag dat ik Corona positief getest ben! Dat heeft behoorlijke impact, ik ben al 2 dagen in thuisisolatie en voel me niet lekker met koorts. Ook heeft het voor mijn omgeving en werk nogal wat consequenties.
Omdat Oostenrijk geen risicogebied is , wordt er ip niet getest. Vanwege mijn beroep in de zorg hebben ze dat uiteindelijk wel gedaan.
Mede door de berichten van Nyn heb ik aangedrongen op een test, waarvoor veel dank!
Volgens mij zijn de Tiroolse autoriteiten veel te laks geweest met de eerste signalen en is het goed mogelijk dat Corona in Ischgl ‘all over the place ‘ is. Ik heb 3 avonden in Trofana staan feesten, denk dat dat de grootste kans van besmetting voor mij is geweest… zeker weten doe ik dat niet.
Normaal begeef ik me nooit op dit soort forums maar voelde me nu wel verplicht dit jullie te melden.
Mijn advies: wegwezen uit Ischgl!

Kroon op 10 mrt 2020 23:00

Bedankt voor je reactie en heel veel beterschap!!

Beterschap @Kroon hoop op een vlot herstel voor je.

mama on a mission in the snow

Beterschap @Kroon sterkte met alles.
En voor diegene die toch naar Ischgl gaan neem bier uit de super en blijf in je appartement.

Dienten Die Alte schule

Beterschap @kroon !! Hopelijk niet te zware klachten.

Zondagmiddag ben ik ziek uit Ischgl terug gekomen en vanavond kreeg ik de uitslag dat ik Corona positief getest ben! Dat heeft behoorlijke impact, ik ben al 2 dagen in thuisisolatie en voel me niet lekker met koorts. Ook heeft het voor mijn omgeving en werk nogal wat consequenties.
Omdat Oostenrijk geen risicogebied is , wordt er ip niet getest. Vanwege mijn beroep in de zorg hebben ze dat uiteindelijk wel gedaan.
Mede door de berichten van Nyn heb ik aangedrongen op een test, waarvoor veel dank!
Volgens mij zijn de Tiroolse autoriteiten veel te laks geweest met de eerste signalen en is het goed mogelijk dat Corona in Ischgl ‘all over the place ‘ is. Ik heb 3 avonden in Trofana staan feesten, denk dat dat de grootste kans van besmetting voor mij is geweest… zeker weten doe ik dat niet.
Normaal begeef ik me nooit op dit soort forums maar voelde me nu wel verplicht dit jullie te melden.
Mijn advies: wegwezen uit Ischgl!

Kroon op 10 mrt 2020 23:00

Allereerst veel beterschap, maar over laks gesproken… Je bent de zoveelste (werkzaam in de zorg) al, waarvan je leest dat er eigenlijk niet getest wordt en aangedrongen moet worden op een test. Was je bouwvakker geweest, dan was je waarschijnlijk niet getest, hetgeen toch erg te denken geeft over waar de cijfers die we dagelijks horen eigenlijk nog op slaan…

Nogmaals veel sterkte, ik hoop dat het bij milde klachten blijft! We horen het graag nog van je.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zondagmiddag ben ik ziek uit Ischgl terug gekomen en vanavond kreeg ik de uitslag dat ik Corona positief getest ben! Dat heeft behoorlijke impact, ik ben al 2 dagen in thuisisolatie en voel me niet lekker met koorts. Ook heeft het voor mijn omgeving en werk nogal wat consequenties.
Omdat Oostenrijk geen risicogebied is , wordt er ip niet getest. Vanwege mijn beroep in de zorg hebben ze dat uiteindelijk wel gedaan.
Mede door de berichten van Nyn heb ik aangedrongen op een test, waarvoor veel dank!
Volgens mij zijn de Tiroolse autoriteiten veel te laks geweest met de eerste signalen en is het goed mogelijk dat Corona in Ischgl ‘all over the place ‘ is. Ik heb 3 avonden in Trofana staan feesten, denk dat dat de grootste kans van besmetting voor mij is geweest… zeker weten doe ik dat niet.
Normaal begeef ik me nooit op dit soort forums maar voelde me nu wel verplicht dit jullie te melden.
Mijn advies: wegwezen uit Ischgl!

Kroon op 10 mrt 2020 23:00

@CJAHulskamp

Het gaat niet zozeer om de plaatsen maar om het feit dat mensen die kant niet meer op durven in angst om corona virus terwijl hier in Brabant de situatie momenteel nog erger is dan in de wintersport gebieden met uitzondering van italie…
Daarop is de kern van mijn verhaal dat je makkelijk die kant op kunt gaan als je gewoon je gezond verstand gebruikt ;)
Risico is niet meer dan hier om het op te lopen…maar als ik dan die mensen hutje op mutje in die apres ski bar zie staan!!
Geen enkel goed woord voor over maar het schets wel een perfect beeld over de realiteit en dat is dat zulke domme mongolen die zich nergens iets van aantrekken de grootste reden zullen zijn dat dit virus zich gewoon verder gaat verspreiden!

*bericht bewerkt door Freerider op 11 mrt 2020 06:12

Ah, dan zat ik er helemaal naast. Thx.

DrPhil op 10 mrt 2020 21:12

Je zult er inmiddels wel aan gewend zijn toch?

Je hebt gelijk. Het was idd veel beter geweest als ik naar Ischgl was gegaan. Dan had ik stiekem, ongemerkt iedereen kunnen besmetten.
Goed gezien, man 👍

PS. Ga je vanaf nu ook alle Ischglgangers aso’s noemen?

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 mrt 2020 07:54

@CJAHulskamp

Het gaat niet zozeer om de plaatsen maar om het feit dat mensen die kant niet meer op durven in angst om corona virus terwijl hier in Brabant de situatie momenteel nog erger is dan in de wintersport gebieden met uitzondering van italie…
Daarop is de kern van mijn verhaal dat je makkelijk die kant op kunt gaan als je gewoon je gezond verstand gebruikt ;)
Risico is niet meer dan hier om het op te lopen…maar als ik dan die mensen hutje op mutje in die apres ski bar zie staan!!
Geen enkel goed woord voor over maar het schets wel een perfect beeld over de realiteit en dat is dat zulke domme mongolen die zich nergens iets van aantrekken de grootste reden zullen zijn dat dit virus zich gewoon verder gaat verspreiden!

Freerider op 11 mrt 2020 06:12

De situatie in Ischgl is op dit moment totaal anders dan de situatie in Brabant op dit moment (In mijn ogen erger). Er zijn 30+ besmettingen te herleiden naar 1 plaats. Tot gisteren was het mogelijk om met vele personen tegelijk, uit allerlei windstreken meerdere dagen op een rij hutje mutje op elkaar te staan. Vergelijkbaar met carnaval. Dit is nagenoeg van toepassing op alle bruisende aprés-ski plaatsen. Het verschil alleen is dat er met carnaval nog geen bekende besmettingen waren in NL, in Ischgl wel. De mensen die er vorige week waren zijn nu weer uitgevlogen over Europa.

Ik heb 3 avonden in Trofana staan feesten, denk dat dat de grootste kans van besmetting voor mij is geweest… zeker weten doe ik dat niet.
Normaal begeef ik me nooit op dit soort forums maar voelde me nu wel verplicht dit jullie te melden.
Mijn advies: wegwezen uit Ischgl!

Kroon op 10 mrt 2020 23:00

Tja ten eerste beterschap toegewenst uiteraard, maar wetende dat dit virus overal in europa al heerst had je in mijn optiek geen menigte moeten gaan opzoeken, zeker niet in zon zwetende tent…
Het zijn dit soort acties van iedereen die er voor zorgen dat dit virus gewoon zijn gang kan gaan omdat iedereen er te simpel over denkt en het eigen handelen totaal niet aanpast.

Ik heb 3 avonden in Trofana staan feesten, denk dat dat de grootste kans van besmetting voor mij is geweest… zeker weten doe ik dat niet.

Normaal begeef ik me nooit op dit soort forums maar voelde me nu wel verplicht dit jullie te melden.
Mijn advies: wegwezen uit Ischgl!

Kroon op 10 mrt 2020 23:00

Tja ten eerste beterschap toegewenst uiteraard, maar wetende dat dit virus overal in europa al heerst had je in mijn optiek geen menigte moeten gaan opzoeken, zeker niet in zon zwetende tent…
Het zijn dit soort acties van iedereen die er voor zorgen dat dit virus gewoon zijn gang kan gaan omdat iedereen er te simpel over denkt en het eigen handelen totaal niet aanpast.

Freerider op 11 mrt 2020 08:07

Je kunt je ook de vraag stellen waarom de maatregelen in Brabant niet van toepassing zijn voor heel NL (Ik ben Brabander). Brabant loopt iets voorop tov de rest van NL ivm carnaval. De weken na carnaval is iedereen hier verkouden. Nog een paar dagen en alles gaat dicht in Oostenrijk.

Ik ben op dit moment in Ischgl, gisteren is het nieuws gekomen dat de apres ski gesloten moet worden, per vandaag gaat dat dan ook in ( gisteren zijn er ook al uit voorzorg enkele gesloten). Verder zijn restaurants e.d gewoon open en kan je dus ook wel uit eten. Alleen de evenementen waar veel mensen op af kunnen komen zijn afgelast. Denk aan de skishow die gisteravond eigenlijk was. Verder wachten wij maar af en gaan we straks dus gewoon skiën. 😉 Mocht je voor de apres ski gaan dan heb je dus wel een klein probleem…

Aan iedereen, waar je ook bent, of je nou bang bent voor besmetting of niet, of je nou ‘sociale afstand’ houdt of niet…denk je wel aan ‘handen wassen, handen wassen, handen wassen?’
Ik zit op moment in een groot hotel in de Franse Alpen, bij het restaurant staat een grote zuil met ontsmettingsgel, vrij om te gebruiken maar heel veel mensen lopen er straal voorbij. Zelfs in toiletruimten van de restaurants op de pistes lopen mensen na toiletgebruik zó, zonder handen wassen, naar buiten. Normaal al niet fris, maar nu echt vreemd. In Oostenrijk zal het idem zijn…zo krijgen we het virus er niet onder.

Hopelijk ben je spoedig hersteld @kroon en valt het intussen wat mee. ;)

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie