Sneeuwsituatie Winterberg/Willingen 20/21

Er zijn lokaal ook trollen actief, ik tel er voorlopig 1.

Born to Ride

Tja, als je het over de sneeuwgrens hebt, en er ligt nog geen mm sneeuw…

Benieuwd of de kanonnen aangaan met 10 januari in het achterhoofd?! Uitgaande dat het dan überhaupt mag… De juiste temperaturen nu!

Benieuwd of de kanonnen aangaan met 10 januari in het achterhoofd?! Uitgaande dat het dan überhaupt mag… De juiste temperaturen nu!

Jochemgerrits op 25 dec 2020 09:28

Zonder corona hadden ze in alle gebieden nu al een paar uur staan draaien. Ze gaan in ieder geval niet tot het uiterste, misschien gaan ze nu alleen bij optimale omstandigheden produceren.

Born to Ride

Ik vermoed dat er morgen een pak natuursneeuw gaat vallen. @roel kan daar mogelijk iets over zeggen. In de Eifel hier om de hoek wordt in ieder geval een sneeuwstorm verwacht vanaf een 400-500 meter.

Later vandaag gaat er inderdaad meer sneeuw vallen. De berekeningen lopen uiteen van 15 tot 25 centimeter.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

@Roel ik vind het wel bijzonder dat het weermodel van wintersport geen sneeuw voorspelt voor winterberg vandaag. Alle andere modellen zijn het er unaniem over eens dat het flink gaat sneeuwen.

Born to Ride

@Matthias123 klopt er is iets mis met de modelresolutie voor het Sauerland. Daardoor heeft ie op dit moment geen goeie waarden.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Zware sneeuwval, nu al ruim 20 cm vandaag en een totale chaos in Winterberg. Liften dicht, het maakt niets uit, de mensen komen massaal https://www.derwesten.de/region/corona-winterberg-sauerland-…

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 27 dec 2020 20:36

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Toerskien in Winterberg zou dat iets zijn

Het is zo jammer. Met de sneeuw die er ook nog bij gaat vallen en aanhoudend lage temperaturen zouden ook alle kleine natuursneeuw gebieden kunnen openen, en dat in de kerstvakantie. Helaas beslist corona anders. Ipv top inkomsten komt er niets binnen.

Born to Ride

null

Dagje naar winterberg gereden. Lekker vers pak sneeuw van 25-30 cm. Heerlijk sleetje rijden van de helling. Sneeuwpop maken, sneeuwengelen, alles kan. Naja wel zelf naar boven lopen dus dat ben je na een paar keer wel zat. Wel grote drukte. En niks is open. Geen lekker frietje, worst, dikke soep of weizenbier dus. Alles zelf meebrengen / afval weer meenemen en je kunt nergens naar de wc. En toch: geen spijt. Zou t morgen zo weer doen😉

Stefan, jij woont zelf in Duitsland? Als dat niet zo is hoe heb je dat dan geregeld, had jij de uitslag bij van een negatieve corona test. en hoe heb je dat gedaan bij terugkomst in NL, ga je 10 dagen in thuisquarantaine?

Stefan, jij woont zelf in Duitsland? Als dat niet zo is hoe heb je dat dan geregeld, had jij de uitslag bij van een negatieve corona test. en hoe heb je dat gedaan bij terugkomst in NL, ga je 10 dagen in thuisquarantaine?

koen_ op 29 dec 2020 12:33

Volgens mij hoeft dat allemaal niet als je binnen 24 uur weer terug de grens over bent toch?

Volgens mij hoeft dat allemaal niet als je binnen 24 uur weer terug de grens over bent toch?

ardjanvanbreugel op 29 dec 2020 12:45

Idd. maar let op, als je met OV reist dan dien je een negatieve PRC-test aan te tonen aan de vervoerder. Dus, eigen vervoer is geen probleem, OV (bus, trein) is een probleem! Betreft een nieuwe regel die vanaf vandaag geldt voor alle internationale reizen uitgezonderd klein grensverkeer (30 km vanaf staatsgrens).

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

null

Dagje naar winterberg gereden. Lekker vers pak sneeuw van 25-30 cm. Heerlijk sleetje rijden van de helling. Sneeuwpop maken, sneeuwengelen, alles kan. Naja wel zelf naar boven lopen dus dat ben je na een paar keer wel zat. Wel grote drukte. En niks is open. Geen lekker frietje, worst, dikke soep of weizenbier dus. Alles zelf meebrengen / afval weer meenemen en je kunt nergens naar de wc. En toch: geen spijt. Zou t morgen zo weer doen😉

St.-Stefan op 29 dec 2020 11:03

Smeekbede van de verenigde hoteliers, die dolgraag weer veilig en snel openen willen: kom nu niet, blijf weg en kom straks terug als alles weer open is.
(Bovendien hoef je dan niet je behoefte in het wild te doen)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Begrijpelijk dat zeker mensen met kinderen er even tussenuit willen naar de sneeuw. Maar waarom zo ver rijden, skiliften draaien toch niet. Langlaufen en sleeën kan momenteel al op een half uurtje vanaf de grens Zuid-Limburg. Neem wat proviand mee, zoek een rustig heuveltje op (die zijn er veel) en je hebt een topdagje met de kids.

Begrijpelijk dat zeker mensen met kinderen er even tussenuit willen naar de sneeuw. Maar waarom zo ver rijden, skiliften draaien toch niet. Langlaufen en sleeën kan momenteel al op een half uurtje vanaf de grens Zuid-Limburg. Neem wat proviand mee, zoek een rustig heuveltje op (die zijn er veel) en je hebt een topdagje met de kids.

kickvanijzendoorn op 30 dec 2020 09:57

Het zijn met name Duitsers zelf die nu in sauerland sleetje rijden.

Maar wat zonde allemaal, dit zijn de omstandigheden die zie jaren niet gehad hebben in de kerstperiode (laatste keer 2010-2011 staat mij bij)

Nou ja, dan toch veel Duitsers met gele nummerborden…

Begrijpelijk dat zeker mensen met kinderen er even tussenuit willen naar de sneeuw. Maar waarom zo ver rijden, skiliften draaien toch niet. Langlaufen en sleeën kan momenteel al op een half uurtje vanaf de grens Zuid-Limburg. Neem wat proviand mee, zoek een rustig heuveltje op (die zijn er veel) en je hebt een topdagje met de kids.

kickvanijzendoorn op 30 dec 2020 09:57

Grappig om te lezen dat je een opmerking plaatst over ver rijden. Vanuit Twente zijn de Hoge Venen (waar je op doelt?) 280km / 3 uur rijden en Winterberg “slechts” 225km / 2.45uur. Het is maar net waar je woont… ;-)
Niet dat ik voornemens ben om die kant op te rijden hoor. Voorlopig blijf ik thuis met de stille hoop (tegen beter weten in?) dat we eind Februari nog naar Oostenrijk kunnen.

*bericht bewerkt door Branie op 30 dec 2020 11:58

He Branie, daar heb je natuurlijk gelijk in ja. Vanuit waar ik woon, Noord-Limburg, maakt het niet veel uit. Vanuit Achterhoek etcetera ligt Sauerland uiteraard dichterbij. Dan nog zou ik niet naar Winterberg of Willingen rijden voor een dagje sleeën met de kids, maar kort na Dortmund een rustig gebiedje opzoeken. Skiliften zijn toch overal dicht. Afgelopen dagen waren de wegen in Ardennen, Eifel en Sauerland volledig verstopt door Duitsers en Nederlanders. Vanuit jullie regio heb ik geen idee, vanuit Zuid-Limburg zijn er in elk geval wel mogelijkheden om “binnendoor” binnen 20 tot 25 minuten de sneeuw op rustige plaatsen op te zoeken. Maar inderdaad, alleen interessant als je in die regio woont of nu op vakantie bent.

Winterberg heeft zijn webcams blijkbaar uitgeschakeld.
Reeds 2 dagen geen actuele beelden meer!

Stefan, gefeliciteerd hoor dat je heen en weer naar Winterberg gereden bent voor je eigen plezier. Kennelijk hebben meer Nederlanders en Duitsers dat gedaan. Mocht je je afvragen waarom ski gebieden waarschijnlijk langer dicht blijven, kijk in de spiegel en weet dat onder andere jouw gedrag daar verantwoordelijk voor is. En dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen. Ziekenhuizen in NL moeten nu noodzakelijke ingrepen uit gaan stellen, omdat het aantal Corona opnames nog steeds hard stijgt. Wintersport is bijzaak.

Winterberg heeft zijn webcams blijkbaar uitgeschakeld.
Reeds 2 dagen geen actuele beelden meer!

Belski op 31 dec 2020 09:38

Het is een gezamenlijke actie. Meerdere skigebieden hebben dit gedaan in de hoop de dagjesmensen te verminderen.

Born to Ride

Winterberg heeft zijn webcams blijkbaar uitgeschakeld.
Reeds 2 dagen geen actuele beelden meer!

Belski op 31 dec 2020 09:38

Het is een gezamenlijke actie. Meerdere skigebieden hebben dit gedaan in de hoop de dagjesmensen te verminderen.

Matthias123 op 31 dec 2020 09:46

Kunnen ze beter de beelden van drie weken geleden on line zetten ;)

null

Born to Ride

null

Dagje naar winterberg gereden. Lekker vers pak sneeuw van 25-30 cm. Heerlijk sleetje rijden van de helling. Sneeuwpop maken, sneeuwengelen, alles kan. Naja wel zelf naar boven lopen dus dat ben je na een paar keer wel zat. Wel grote drukte. En niks is open. Geen lekker frietje, worst, dikke soep of weizenbier dus. Alles zelf meebrengen / afval weer meenemen en je kunt nergens naar de wc. En toch: geen spijt. Zou t morgen zo weer doen😉

St.-Stefan op 29 dec 2020 11:03

Fijn dat je zo genoten hebt en morgen wel weer wilt gaan. Geniet ervan hoor, maar
wat mij betreft hoef je dat hier niet te plaatsen.
Wat @Harry(Winterberg) zegt is misschien iets om over na te denken…

mama on a mission in the snow

Wie gewoon een rustig gebied opzoekt, al dan niet maar zeker met kinderen, en zich verder aan de regels houdt kan gewoon een leuke dag hebben. Niet nodig om van dit forum een tribunaal te maken. Lekker makkelijk om over anderen te oordelen die je niet eens kent. Gewoon niet doen denk ik.

He Branie, daar heb je natuurlijk gelijk in ja. Vanuit waar ik woon, Noord-Limburg, maakt het niet veel uit. Vanuit Achterhoek etcetera ligt Sauerland uiteraard dichterbij. Dan nog zou ik niet naar Winterberg of Willingen rijden voor een dagje sleeën met de kids, maar kort na Dortmund een rustig gebiedje opzoeken. Skiliften zijn toch overal dicht. Afgelopen dagen waren de wegen in Ardennen, Eifel en Sauerland volledig verstopt door Duitsers en Nederlanders. Vanuit jullie regio heb ik geen idee, vanuit Zuid-Limburg zijn er in elk geval wel mogelijkheden om “binnendoor” binnen 20 tot 25 minuten de sneeuw op rustige plaatsen op te zoeken. Maar inderdaad, alleen interessant als je in die regio woont of nu op vakantie bent.

Opletten :

Vanaf Morgen 1/1/2021 kan je NIET meer binnen op de Hoge Venen in België met de wagen, voor ALLE verkeer gesloten wegens overlast. ( bron nieuws VRT)

kickvanijzendoorn op 30 dec 2020 12:29
Born to run. B.S.

Dan58, ja, is ook te gek daar, altijd in vakantietijd als er sneeuw ligt. Hohes Venn mag nog wel, maar beter nu even niet doen, pas na vakanties weer… triest, wij hebben zelf totaal geen last van de lockdown, maar wie met een paar jonge kinderen toch al thuis moest werken en zeker als je dan 4 hoog op een flatje zit… wij hebben een grote tuin, wonen in een erg rustig dorpje en ik ga dus beslist niet zeggen wat iemand in de beschreven situatie wel of niet moet doen.

Plaats een reactie