Post hier je mooiste afdaling

De rode 4 in Flachau. Daar kan ik hele stukken zelfstandig naar beneden komen

niekniek op 13 jan 2021 20:22

Even nieuwsgierig, zit er onder je stoel een Swingbo?

Het sneeuwt altijd in mijn hoofd....

De rode 7 in Ischgl, alleen jammer dat de aansluiting 7a naar de dalafdaling altijd dicht is.
En Val Frejus de lange blauwe dalafdaling 29 vanaf Punta Bagna waarbij je langs allerlei fortificaties komt.

Alex82 op 13 jan 2021 18:29

Eens, die rode 7 is vaak zeer rustig en biedt prachtig uitzicht. Vorig jaar (2 weken voor covid sluiting) na een flinke dump in de voorgaande nacht meerdere malen fantastische afdalingen gemaakt op de 7. Er was bijna niemand en het sneeuwde zo hard dat iedere afdaling weer vers leek.

PS. jammer dat ze die authentieke 2 zitter (F1) vervangen hebben. Dat was wel een charmant liftje.

Sportieve groet, Luuk

De rode 7 in Ischgl, alleen jammer dat de aansluiting 7a naar de dalafdaling altijd dicht is.
En Val Frejus de lange blauwe dalafdaling 29 vanaf Punta Bagna waarbij je langs allerlei fortificaties komt.

Alex82 op 13 jan 2021 18:29

Eens, die rode 7 is vaak zeer rustig en biedt prachtig uitzicht. Vorig jaar (2 weken voor covid sluiting) na een flinke dump in de voorgaande nacht meerdere malen fantastische afdalingen gemaakt op de 7. Er was bijna niemand en het sneeuwde zo hard dat iedere afdaling weer vers leek.

PS. jammer dat ze die authentieke 2 zitter (F1) vervangen hebben. Dat was wel een charmant liftje.

Luuk3 op 13 jan 2021 20:45

Die is inderdaad ook fijn. Ik heb dan zeker het geluk gehad dat de 7a open was. Mooi stukje door het bos!

Aftellen maar!

De 4 zwarte afdalingen in Serfaus bij Lazid (nr. 124 tm 128) zijn ook geniaal. Kort maar krachtig. Flink stijl en heel smal. Je kunt er eigenlijk alleen maar af, als je je snelle kantenwissel op stijl terrein goed onder controle hebt. En door de helling blijft er weinig sneeuw vast liggen, dus knalhard… :-D

Sportieve groet, Luuk

De rode 4 in Flachau. Daar kan ik hele stukken zelfstandig naar beneden komen

niekniek op 13 jan 2021 20:22

Even nieuwsgierig, zit er onder je stoel een Swingbo?

GerritA op 13 jan 2021 20:43

Nee, 2 ski’s wel met een aparte vorm

null

Zillertal Arena, Krimml… Van de Plattenkogel af, linksom. 's Ochtends vroeg, als eerste. Niet omdat het qua omgeving de mooiste afdaling is, maar omdat het heerlijk is om vroeg op te staan in Hotel Sterngücker (Königsleiten), chill af te dalen van Märchenwald, de vroege lift te pakken en dan als eerste vanaf een lege piste op de Plattenkogel de dag te beginnen… En hergroeperen met diegenen die later opstonden…

*bericht bewerkt door Rentinck op 13 jan 2021 21:36

"HEAD'jes moet je hebben..."

Piste 24, ‘Silvano Beltrametti’, in Arosa-Lenzerheide die eindigt in de rode 25 naar Parpan. Heerlijk zwarte weltcup-piste, die echt alleen voor de vergevorderden is.

Ik zou met de beste wil van de wereld niet kunnen kiezen. ‘s Ochtends vroeg de Luc Alphand of de Casse du Boeuf in Serre Chevalier naar beneden knallen is een genot. Ook vind ik de zwarte afdaling Olen en daarna de rode dalafdaling naar Alagna geweldig. De zwarte Tulot in Pinzolo is gaaf. Grindelwald-Wengen heeft een aantal mooie pistes, zoals de Lauberhornafdaling, piste ‘Black Rock’ en de blauwe en rode dalafdalingen naar Grindelwald. Stepfi aan de andere kant is ook fraai.

Veel afdalingen in Pila zijn me ook bijgebleven. De afdaling naar Valtournenche is ook fraai, zeker vanaf helemaal bovenaan. En de zwarte dalafdaling naar Hauser Kaibling vond ik ook erg leuk. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

La Longia vond ik eerlijk gezegd niet zo bijzonder, net als de afdaling vanaf de Marmolada. Dan heb ik liever de zwarte afdaling naar Alba (Ciampac).

Mr. Slow

Andermatt, vanaf de Gemsstock via Guspis naar de Gotthardstrasse, die in de winter gesloten is. Over de Gotthardstrasse naar beneden tot de slagboom van de Wintersperre bij Hospental is heel bijzonder.

Piste de l’Ours in Veysonnaz.
Mooi van boven tot beneden en probeer het maar zonder te stoppen…

linda

null

Paradise isn’t tropical

De Sache in Tignes - Val d’Isere. Vanaf de Aiguille Percee afdalen naar Les Brevieres.

*bericht bewerkt door Marko2 op 13 jan 2021 23:28

Er zijn al veel toffe afdalingen genoemd, maar deze mag zeker niet ontbreken:

De Trass in Zell am See.

null

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Met afstand de mooiste: Vallee Blanche, van de Aighuille du Midi naar Chamonix, niet de hoofdroute, maar door een van de zij-couloirs. Is ook de langste die ik ooit gedaan heb.
Natuurlijk met gids, is zwaar off-piste, met alle gletscher gevaren die er bij horen. Dus skiën met een klimgordel aan en alle off-piste uitrusting.
Geen plaatjes, aangezien dit voor de digitale fotografie was… ja zo lang ski ik al :-)

Ik denk aan de Casse de Boeuf en Piste Luc Alphand in Serre Chevalier, maar ook de blauwe Verdons die start op Les Verdons (2500m) in La Plagne. Heerlijk om even te knallen, werken aan de carving techniek :-)

Ik kwam ook net deze foto tegen uit Serre Chevalier - heb ik ook al eens op een video gezien ergens, weet alleen niet meer waar.

null

Het is o zo hard genieten.

Ik denk aan de Casse de Boeuf en Piste Luc Alphand in Serre Chevalier, maar ook de blauwe Verdons die start op Les Verdons (2500m) in La Plagne. Heerlijk om even te knallen, werken aan de carving techniek :-)

Ik kwam ook net deze foto tegen uit Serre Chevalier - heb ik ook al eens op een video gezien ergens, weet alleen niet meer waar.

null

Hendrik5 op 14 jan 2021 09:22

Die komt van Red Bull Snow; zie: http://y2u.be/1KRA3uwGiuw

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 14 jan 2021 09:29

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Piste 23 in Corvatsch-Furtschellas, een heerlijke rode piste met afwisselend pittige stukken waar je gas kan geven en glooiende stukken om uit te bollen waardoor je op de limiet kan gaan maar nooit er over. Een dikke 500 hoogtemeters die je kan racen tegen de gondola, zodanig dat als je binnen de 7 minuten terug beneden staat je direct de gondel terug omhoog hebt. Laatste afdaling van de dag net voor de bosrand een apres ski in een oude koeienstal met uitzicht op de piste die je de hele tijd geraced hebt… top ervaring.

14 April 2017, het is een warme week geweest en het Lac du Lou (2050m) is al voor een gedeelte ontdooid. Afdaling (off piste) van de Cime Caron naar het begin van de Plan de l’Eau lift.

bon ski

@skifan, da’s een leuke. Route even nagezocht, komt op de wishlist ;)

Edwin van Riel

Ik kan niet kiezen. Het is zo afhankelijk van waar, wanneer, met wie, onder welke omstandigheden enz enz.
Dus daarom:

De mooiste afdaling is de afdaling die nog komen gaat… (hopelijk nog velen :))

Dat is tot nu toe de F8 afdaling in MontaRosa - Gressonay. Fantastisch mooie coloires te skieen en niet druk!

null

null

Waren wel meer lekkere afdalingen in Breckenridge

CJAHulskamp op 13 jan 2021 15:57

Zeker weten! Echt prachtig gebied

Tignes top van de gletsjer La Grande Motte afdalen naar Val Claret. Aan de top is het uitzicht heel weids en de wereld ligt letterlijk aan je voeten. De afdaling is voor mij een combinatie van off piste, racebaan, steile wanden en couloirs.
Een week een gids gehad in Val d’Isere en voornamelijk rond de gletsjer mogen spelen. Erg indrukwekkend en divers.
Lagazuoi qua beleving en omgeving alles wat de Dolomieten uniek maakt, komt hier samen.
Marmolada met zijn historie, de musea en de bunkers maken de afdaling wel uniek.
Pila al vaker genoemd. de Tree runs en eigenlijk zorgde elke piste in Pila wel voor een vette glimlach.

Chatel linga van top naar dal in de ochtend. Super rustig (tenminste tot 10 uur in de krokusvakantie), dieprode afdaling met 800 meter hoogteverschil. Ook bij mindere sneeuwcondities top geprepareerd door ligging op het noorden.

*bericht bewerkt door nils3 op 14 jan 2021 13:27

null
Marmolada alleen al voor dit fantastische uitzicht… verder La Longia, de gran risa, ciampac, de smokkelaarsroute naar Samnaun (op het lange prikstuk richting lift na dan) allemaal geweldig…

De Aiguille percée afdaling in Tignes <3

FULL SEND

Eerlijk gezegd is op het ogenblik elke piste “de mooiste”, maar als ik toch mag kiezen ga ik voor een dolomieten afdaling die nog niet genoemd is.
Vanaf Bus de Tofana (2800+) helemaal naar Cortina d’Ampezzo (1200+). Deze piste heeft het voor mij allemaal. Elke mogelijke moeilijkheidsgraad (zwart, rood, blauw, groen), diversiteit in omgeving (van zeer rotsig tot vol tussen de bomen) en met een grote mate van nostalgie (denk bv aan de vervallen Bobbaan).
La Longia, Marmolada en Lagazuoi zijn ook pareltjes, maar deze heeft net een streepje voor.

Ik ben persoonlijk fan van de Frommesabfahrt in Fiss, zeker ‘s ochtends vroeg met prachtige uitzichten een geweldige piste om te carven.

Eerlijk gezegd is op het ogenblik elke piste “de mooiste”, maar als ik toch mag kiezen ga ik voor een dolomieten afdaling die nog niet genoemd is.
Vanaf Bus de Tofana (2800+) helemaal naar Cortina d’Ampezzo (1200+). Deze piste heeft het voor mij allemaal. Elke mogelijke moeilijkheidsgraad (zwart, rood, blauw, groen), diversiteit in omgeving (van zeer rotsig tot vol tussen de bomen) en met een grote mate van nostalgie (denk bv aan de vervallen Bobbaan).
La Longia, Marmolada en Lagazuoi zijn ook pareltjes, maar deze heeft net een streepje voor.

Rednas op 14 jan 2021 15:56

Die wil ik ook inderdaad wel genoemd hebben! Prachtig skigebied daar.

Aftellen maar!

Goh,
Er zijn zo veel mooie pistes of pistes die “good vibes” oproepen.

Skitechnisch is voor mij elke piste die er semi-verlaten en redelijk voorspelbaar qua ondergrond bijligt wel een super piste.
Bij voorbeeld in Les Arcs 1800: de rode Vaguere die ik al tal van keren op het einde een de skidag af ben geweest. Op zich een standaard rode piste zonder al te veel te zien, maar meestal verlaten (ook in vakantieperiodes) en dus kan je er voluit op gaan.

Of de meer uitdagende zwarte Écureuils in Peisey-Vallandry die eigenlijk een goede combinatie is van een piste die op het bovenste stuk een enorm mooi uitzicht heeft op de Aiguille Rousse aan bergzijde en de Tarantaise vallei aan de dalzijde en later een verlaten piste tussen de bossen wordt (omdat het zwart vele mensen afschrikt en de piste ook echt op het uiteinde van het skigebied Les Arcs ligt).

Voor het uitzicht en het skiplezier kan ik ook een first-tracks afdaling aanraden. Ik neem aan dat dit voor alle skigebieden geldt waar je dit kan doen een super ervaring is.
De zonsopgang meemaken bovenop een berg is gewoon magisch en daarna in de verse ribbels een piste afknallen zonder je zorgen te moeten maken dat er iemand verderop stil kan staan, heeft een enorme smile-waarde.

En dan de verschillende mooie lange afdalingen die ik al gedaan heb:
De H1+H2 in een verlaten vallei rond de Kleine Scharte in Bad Hofgastein, de Sarenne in Alpe d’Huez (verlaten vallei), de Vallon de la Sache in Tignes (ook weer een verlaten vallei) en de afdaling Aiguille Rouche-Villaroger in Les Arcs 1950.

Glide on!

Plaats een reactie