WINTER IN NL - Waar gaan we skiën?

De Keutenberg geeft de grootste kans op een lawine In Nederland.

@JurrianvanLoo De Knobbel past mij wel. Dichterbij kan voor mij niet vanuit mijn woonplaats Elburg.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Gewoon zorgen dat ze niet strooien op de weg, Dan kan je van de knobbel best leuk skieen denk ik. Nu nog even een provisorische sleeplift en we hebben een echt skigebied

en ook overal netjes onder de 30% om niet in lawinegevaarlijk terrein te komen!

Vivace op 04 feb 2021 16:42

30° en niet 30% is veilig :-)

Rogier op 04 feb 2021 18:05

dan is het zeker veilig (30° = 57.7% volgends Google)!

Glide on!

Andere vraag zijn er natuurlijke hellingen in nederland die steil genoeg zijn voor lawines?

Rogier op 04 feb 2021 19:13

De kliffen/mergelwanden in de buurt van de Sint-Pietersberg in Maastricht.

null

Glide on!

null

En wat te denken van die “pukkel” bij het Velperbroekcicuit bij Arnhem? Geen Postbank of Veluwe, maar wel een (stalen) Edelhert bovenop.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Hier op de Veluwe in de kroondomeinen is het ook best heuvelachtig, maar niet echt steil. Hoe steil zou het minimaal moeten zijn om te kunnen skiën?

Of eigenlijk is langlaufen misschien wel een mooiere optie :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

null
25-26%

Sjaak27 op 04 feb 2021 14:43

Zijn de duinen bij Zoutelande dan geen betere optie vanwege hoogte?
Nah je hebt gelijk, dit is ook beter weer omhoog lopen via trap en een mooie vlakke afdaling, plus je kan eventueel ook de andere kant van de dijk op.

*bericht bewerkt door HarryP op 05 feb 2021 08:37

Hmmm 🤔

null

Disturbing the peace since 1975

Hmmm 🤔! (Plaatje-knip)

Supergrover op 05 feb 2021 09:22

Haha, bij ons (iets naar rechts op de kaart) hetzelfde liedje. De dijk, toch zo’n 5 á 6 hoogte meters is het hoogste wat we hebben… Voor de kids toch leuk om te sleeën.

It's all about the turns duuuuuude!

@HarryP
een kinderhand is nu snel gevuld hoor. Andere kant is overigens asfalt, deze kant is beter voor belag en kanten. De duinen kunnen her en der ook wel, iets langer en wellicht wat steiler, maar daar is het gras weer langer. Maar goed er ligt nog niks voorlopig.

Hier natuurlijk. 53m hoog, tot 25%.

DrPhil op 04 feb 2021 14:20

Ziet er interessant uit. Locatie delen wordt gewaardeerd;)

JurrianvanLoo op 04 feb 2021 14:46

Locatie delen was misschien toch niet zo’n goed idee?

null

Er ligt ook nog een borstelbaan een stukje verderop, mooi tussen de bomen 😜.

leuk topic!!!

Zoals de titel al zegt, de winter komt eraan, eindelijk! Gelukkig maar, want in het buitenland mochten we niet skiën. Als alle voorspellingen uitkomen, valt er voldoende sneeuw om een (kort maar krachtige) afdaling ergens in NL te maken.

Maar nu de vraag: WAAR? Ik trap af:

Bij ons in de buurt hebben we de woldberg, ook wel Knobbel genoemd. Deze is maar liefst 61 meters hoog, met de volgende afdaling (over het fietspad):

null

Nu MOETEN er vast betere afdalingen te vinden zijn in Nederland, en ik ben heel erg benieuwd waar jullie gaan skiën, of sleeën, of glijden, of wat dan ook :)

JurrianvanLoo op 04 feb 2021 11:08

Ben je er eigenlijk al van op de hoogte @JurrianvanLoo dat je topic de landelijke krantjes heeft gehaald?? Toch mooi 😀

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zoals de titel al zegt, de winter komt eraan, eindelijk! Gelukkig maar, want in het buitenland mochten we niet skiën. Als alle voorspellingen uitkomen, valt er voldoende sneeuw om een (kort maar krachtige) afdaling ergens in NL te maken.

Maar nu de vraag: WAAR? Ik trap af:

Bij ons in de buurt hebben we de woldberg, ook wel Knobbel genoemd. Deze is maar liefst 61 meters hoog, met de volgende afdaling (over het fietspad):

null

Nu MOETEN er vast betere afdalingen te vinden zijn in Nederland, en ik ben heel erg benieuwd waar jullie gaan skiën, of sleeën, of glijden, of wat dan ook :)

JurrianvanLoo op 04 feb 2021 11:08

Ben je er eigenlijk al van op de hoogte @JurrianvanLoo dat je topic de landelijke krantjes heeft gehaald?? Toch mooi 😀

Shane op 06 feb 2021 20:13

Welke? Lees bijna geen krantjes nl.

Zoals de titel al zegt, de winter komt eraan, eindelijk! Gelukkig maar, want in het buitenland mochten we niet skiën. Als alle voorspellingen uitkomen, valt er voldoende sneeuw om een (kort maar krachtige) afdaling ergens in NL te maken.

Maar nu de vraag: WAAR? Ik trap af:

Bij ons in de buurt hebben we de woldberg, ook wel Knobbel genoemd. Deze is maar liefst 61 meters hoog, met de volgende afdaling (over het fietspad):

null

Nu MOETEN er vast betere afdalingen te vinden zijn in Nederland, en ik ben heel erg benieuwd waar jullie gaan skiën, of sleeën, of glijden, of wat dan ook :)

JurrianvanLoo op 04 feb 2021 11:08

Ben je er eigenlijk al van op de hoogte @JurrianvanLoo dat je topic de landelijke krantjes heeft gehaald?? Toch mooi 😀

Shane op 06 feb 2021 20:13

Haha nee?! Welke 😏

Let it snow

null

Hier lijkt me een lawine wel mogelijk

Het wordt meer, wanneer kan ik gaan schaatsen. Weinig sneeuw hier aan de Zeeuwse kust. Zou wel wat zijn als uitgerekend deze winter een winter zou zijn voor een Elfstedentocht.

null

In Overijssel draaien de liften zo rond 13.00 uur, wanneer de wind wat afzwakt.

null

1e ultrakorte meters gemaakt

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Hier waren het ook korte lijnen. Met wat moeite kon je er 3 bochtjes in frommelen, toch leuk!

Edwin van Riel

Edwin van Riel

null
null
null
null
null
null
null

Edwin van Riel

Gelukkig was Zutphen wel open, ondanks de wind…

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 feb 2021 19:28

WoW!! Lekker hoor. Mooie edit ook!

Aftellen maar!

null

Paradise isn’t tropical

Plaats een reactie