Sneeuwsituatie Winterberg 21/22

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Grappig, dat wensdroom plaatje heb ik jaaaaaren geleden op Alpinforum gezien. Was hem alweer vergeten.

Voor de geïnteresseerden:

null

The older I get, the better I was

Ik hoor dat er in Noordrijn Westfalen geen 3g meer aanhoudt op sommige vlakken. Geldt dit ook voor het skigebied Winterberg?

Skigebied Sternrodt opend morgen nog voor 1 dag. Er is 25cm sneeuw gevallen, voldoende om dit gebied wat puur afhankelijk is van natuursneeuw te openen. De pistes zijn vers geprepareerd. Je moet wel eigen materiaal meenemen, de skiverhuur blijft namelijk gesloten.

In Willingen zijn vanwege de vele sneeuwval een aantal loipes gespoord om te langlaufen.

Op de eschenberglifte en de ruhrquelle draaien lopende banden om te rodelen.

Born to Ride

Ik hoor dat er in Noordrijn Westfalen geen 3g meer aanhoudt op sommige vlakken. Geldt dit ook voor het skigebied Winterberg?

Ral op 02 apr 2022 17:25

In heel Duitsland vallen bijna alle coronamaatregelen vanaf morgen, zondag 3 april, weg. De MNS (Mund-Nase-Schütz, ofwel de maskers) blijft alleen in ziekenhuizen, verpleeghuizen, het OV en vliegverkeer verplicht. Bundesländer zijn vrij scherpere maatregelen te treffen, maar dat is alleen in enkele steden gebeurd (oa Hamburg), maar nergens Bundeslandbreed. Verder zijn strengere maatregelen van toepassing bij corona hotspots, maar die zijn op dit moment niet aangewezen ergens. Dus in principe mag je in Duitsland vanaf morgen overal naar toe, ook zonder Impfpass en MNS.

*bericht bewerkt door AMie op 02 apr 2022 18:52

Anne Marie

Ik hoor dat er in Noordrijn Westfalen geen 3g meer aanhoudt op sommige vlakken. Geldt dit ook voor het skigebied Winterberg?

Ral op 02 apr 2022 17:25

In heel Duitsland vallen bijna alle coronamaatregelen vanaf morgen, zondag 3 april, weg. De MNS (Mund-Nase-Schütz, ofwel de maskers) blijft alleen in ziekenhuizen, verpleeghuizen, het OV en vliegverkeer verplicht. Bundesländer zijn vrij scherpere maatregelen te treffen, maar dat is alleen in enkele steden gebeurd (oa Hamburg), maar nergens Bundeslandbreed. Verder zijn strengere maatregelen van toepassing bij corona hotspots, maar die zijn op dit moment niet aangewezen ergens. Dus in principe mag je in Duitsland vanaf morgen overal naar toe, ook zonder Impfpass en MNS.

AMie op 02 apr 2022 18:51

Ok, bedankt!

Graag gedaan. Kleine kanttekening is dat winkeleigenaren en bar-en restauranthouders vrij zijn om ‘in hun eigen huis’ (als zijde hun winkel, bar of restaurant) wel maskers en/ of 2 of 3 G verplicht te stellen als ze dat zouden willen, bijvoorbeeld om hun personeel te beschermen. Vooralsnog zijn er geen berichten dat (grote) bedrijven dit hebben voorgenomen, vooral omdat ze onvoldoende mogelijkheden hebben om hier bijvoorbeeld op te controleren. Wel zeggen ze dat ze het gebruik van bijvoorbeeld mondmaskers op basis van vrijwilligheid zullen aanraden. Maar goed, dit betekent wel dat je het hier en daar toch zou kunnen tegenkomen in Duitsland dat ze het incidenteel ergens in een winkel, bar of restaurant verplichten, of het als wenselijk beschouwen om het wel te doen. Vanuit de centrale regering wordt t iig niet langer verplicht gesteld.

*bericht bewerkt door AMie op 02 apr 2022 23:48

Anne Marie

waarom is de webcam op de Poppenberg uitgezet?

na een heel natte dag is het weer aan het sneeuwen in Winterberg!
Komende week opnieuw kaiserwetter en het seizoen doortrekken tot en met de paasdagen moet zeker op de Poppenberg en Kleine Büre zeker gaan lukken. Voor 3 tientjes per dag ben je er bij! www.skiliftkarussell.de

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

na een heel natte dag is het weer aan het sneeuwen in Winterberg!
Komende week opnieuw kaiserwetter en het seizoen doortrekken tot en met de paasdagen moet zeker op de Poppenberg en Kleine Büre zeker gaan lukken. Voor 3 tientjes per dag ben je er bij! www.skiliftkarussell.de

Harry(Winterberg) op 07 apr 2022 21:04\

Lees ook her en der dat er redelijk wat bedrijvigheid is deze week. Goed om te horen voor Winterberg!

Best wel bizar dat het nu kouder is dan begin van de winter, mooi seizoen zo!

Wel jammer dat ze niet 1-2 meer liften open hebben gedaan, bure herloh en rauher busch moest imo wel mogelijk zijn gezien de sneeuw die daar ligt, dan komen de beginnende skieers ook nog aan hun trekken toe

Of de sneeuwwitje en brembergkopf piste

Winterberg blijft tot tenminste 24 april open met de pistes op de Poppenberg!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Nou, ik zou er niet heel enthousiast van worden om in april nog op wat oude kunstsneeuw te moeten aanmodderen daar. Marketing met weinig waarde

Nou, ik zou er niet heel enthousiast van worden om in april nog op wat oude kunstsneeuw te moeten aanmodderen daar. Marketing met weinig waarde

Bart14 op 08 apr 2022 18:56 Het is nog volop winter boven 750 meter [https://www.skiliftkarussell.de/aktuell/360-live-mediacam/...](https://www.skiliftkarussell.de/aktuell/360-live-mediacam/ "https://www.skiliftkarussell.de/aktuell/360-live-mediacam/")
Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?
Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Nou, ik zou er niet heel enthousiast van worden om in april nog op wat oude kunstsneeuw te moeten aanmodderen daar. Marketing met weinig waarde

Bart14 op 08 apr 2022 18:56

En waar denk je dat je in bv. In de Alpen momenteel op skiet? Zonder kunstsneeuw had je nog de helft van de huidige gebieden of zelfs minder…Dan kun je beter stoppen met deze hobby als je zo gaat denken… Dit is voor mensen die er graag gebruik van maken. En mocht ik in de buurt wonen, maakte ik er gebruik van. Ik dank deze ondernemers van harte of het nu Winterberg of de Alpen is…

Winterse verrassing, Winterberg heeft nog een heerlijk weekendje in de echte sneeuw!
https://www.skiliftkarussell.de/aktuell/webcams/

null

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Nou, ik zou er niet heel enthousiast van worden om in april nog op wat oude kunstsneeuw te moeten aanmodderen daar. Marketing met weinig waarde

Bart14 op 08 apr 2022 18:56

En waar denk je dat je in bv. In de Alpen momenteel op skiet? Zonder kunstsneeuw had je nog de helft van de huidige gebieden of zelfs minder…Dan kun je beter stoppen met deze hobby als je zo gaat denken… Dit is voor mensen die er graag gebruik van maken. En mocht ik in de buurt wonen, maakte ik er gebruik van. Ik dank deze ondernemers van harte of het nu Winterberg of de Alpen is…

Joy85 op 08 apr 2022 23:23

Op een dik pak natuursneeuw ;-)

einde deze week flink stuk warmer, benieuwd hoe alles t uit gaat houden daar
van sneeuw vandaag naar 15+ graden met zon einde week.

einde deze week flink stuk warmer, benieuwd hoe alles t uit gaat houden daar
van sneeuw vandaag naar 15+ graden met zon einde week.

Legenden op 09 apr 2022 13:51

Er is ruim voldoende sneeuw en in de nachten blijft het koud, waardoor de pistes in de ochtend keihard zijn en later op de dag wat zachter. Papsneeuw zal er weinig zin op de noordbhellingen

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Nou, ik zou er niet heel enthousiast van worden om in april nog op wat oude kunstsneeuw te moeten aanmodderen daar. Marketing met weinig waarde

Bart14 op 08 apr 2022 18:56

En waar denk je dat je in bv. In de Alpen momenteel op skiet? Zonder kunstsneeuw had je nog de helft van de huidige gebieden of zelfs minder…Dan kun je beter stoppen met deze hobby als je zo gaat denken… Dit is voor mensen die er graag gebruik van maken. En mocht ik in de buurt wonen, maakte ik er gebruik van. Ik dank deze ondernemers van harte of het nu Winterberg of de Alpen is…

Joy85 op 08 apr 2022 23:23

Op een dik pak natuursneeuw ;-)

Errant op 09 apr 2022 11:20

Als je tourskiër bent akkoord. ;) Maar zonder kunstsneeuw zouden vele drukke pistes het niet redden… Je mag anders denken, mar realiteit is het niet. Zonder kunstsneeuw is het onder 1500-1800m Zuid, West of Oost gericht ‘game over’ vanaf half Maart. Ik ga een voorbeeld geven de zwarte verbindigspiste tussen Gerlos en Konigsleiten. Zonder kunstsneeuw zou deze in een matig seizoen amper 4-6 weken open zijn… De verbinding door het Teufeltal (Zell- Gerlos) verloopt op natuursneeuw, wegens geen vergunning voor kunstsneeuw. Net deze verbinding (boven 2000m) is het probleem met de Kerstperiode wegens sneeuwgebrek.

*bericht bewerkt door Joy85 op 09 apr 2022 20:09

Zaterdag en zondag nog even skiën in Winterberg. Als je in de buurt bent: een heel leuk uitje. Ochtendpas tot 13 uur € 19 en daar krijg je 5 pistes (1x kort blauw, 1x blauw/rood, 3x rood), 2 8-zitters, 1 4-zitter en 1 lopende band voor. 's Middags dan lekker het klimbos of het zwembad in, maar bij goede wax (= theelichtjes!) kan je ook blijven skiën :-)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Terwijl inmiddels de zon weer schijnt, was het vannacht en vanmorgen bewolkt.
Daardoor een vrij zachte, maar goede piste vanmorgen.
Komende nacht wordt het rond het vriespunt en zullen de pistes morgenochtend heerlijk hard zijn. Ook dan een dag vol zon.
Tot een met 24 april zijn er nog enkele pistes open. Kaarten tegen gereduceerd tarief!
![(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2022/04/16/20220416_091730.jpg)

null
null
null
null
uploading: 20220416_091730.jpg

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 16 apr 2022 11:05

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Die sneeuwlaag ziet er nog dik genoeg uit!

Vanochtend fantastisch harde pistes, cadeautje du jour!

null
null
null
null
null

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

null

null

Terwijl de sneeuw op de Sürenberg behoorlijk dun wordt, ligt er op de Poppenberg en Kleine Büre nog een heel dik pak

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 17 apr 2022 09:52

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zijn er ook nog skiërs, @Harry(Winterberg) ? Ik zie op de foto’s en de webcams niemand meer.

Zijn er ook nog skiërs, @Harry(Winterberg) ? Ik zie op de foto’s en de webcams niemand meer.

Yippee op 17 apr 2022 16:16 Er waren toch nog enkele tientallen mensen aan het skiën. Dus niet zo leeg als het lijkt, maar uiteraard perfect rustig om goed gas te geven.
Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik heb tot het middaguur wat afdalingen gemaakt, en ik heb me prima vermaakt! Vooral de linkerkant van de poppenberg bleef dankzij de schaduwligging opvallend goed, mij hoorde je niet klagen :)

Vandaag dag 149 van seizoen 2021/2022 en meteen de laatste. Ongelooflijk om op 700 meter hoogte van 27 november tot 24 april de boel open kunnen hebben in een seizoen met gedurende geruime tijd een sneeuwdek ook buiten de pistes, maar nooit dikker dan een halve meter.
Vaak erg goede pistes, alleen aan het begin van dit jaar was het door warmte en regen enkele dagen erg matig, uitgerekend in de kerstvakantie.

null
null
null
null
null

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Was een mooi seizoen! tot volgend jaar! nu geen webcams meer kijken van smeltende sneeuw…;D

Plaats een reactie