Foto’s uit de skigebieden 2021-2022

@pinda89 apart die 1e foto. 🙂

Bla, bla, bla.
The older I get, the better I was

3 dagen geleden stond hier een Tiguan

null

The older I get, the better I was

null

Dit is vanmorgen 1 december in Lienz (Oostenrijk)

*bericht bewerkt door PW123 op 01 dec 2021 09:30

In Tartiflette We Trust

null

Breuil Cervinia (Valtounenche)

*bericht bewerkt door SandraSki op 01 dec 2021 14:39

sneeuw witje en de 7 bergen

null

De pistes liggen er goed bij en de verbindingen zijn open.

sneeuw witje en de 7 bergen

null

De pistes liggen er goed bij en de verbindingen zijn open.

SandraSki op 01 dec 2021 14:41

Kan en mag je ook naar Zermatt ?

Ja, in de live chat van Zermatt.ch gaven ze aan dat het mag als Nederlander op de ski’s. Ze gaven wel aan dat deze regel per dag kan wijzigen. Ik heb ook grens controleurs gezien. De Zwitsers nemen het serieus.

sneeuw witje en de 7 bergen

null

sneeuw witje en de 7 bergen

Mooie foto’s @SandraSki 🙂
Geniet er van! 👍

Bla, bla, bla.

Mooie foto’s @SandraSki 🙂
Geniet er van! 👍

bartvwg op 01 dec 2021 17:49

Dank je @bartvwg
Ik was onder de indruk van het hoog alpine terrein en natuurlijk de Matterhorn. Een onvergetelijke dag. Hopelijk kan ik vrijdag wat foto’s posten van Pila.

sneeuw witje en de 7 bergen

Mooie foto’s @SandraSki 🙂
Geniet er van! 👍

bartvwg op 01 dec 2021 17:49

Dank je @bartvwg
Ik was onder de indruk van het hoog alpine terrein en natuurlijk de Matterhorn. Een onvergetelijke dag. Hopelijk kan ik vrijdag wat foto’s posten van Pila.

Draaien de liften daar al? Van de week lag daar nog heel weinig.

Edwin van Riel

Val Thorens vanmorgen en einde middag:

null
null

Edwin van Riel

Mooie foto’s @SandraSki 🙂
Geniet er van! 👍

bartvwg op 01 dec 2021 17:49

Dank je @bartvwg
Ik was onder de indruk van het hoog alpine terrein en natuurlijk de Matterhorn. Een onvergetelijke dag. Hopelijk kan ik vrijdag wat foto’s posten van Pila.

Draaien de liften daar al? Van de week lag daar nog heel weinig.

evr66 op 01 dec 2021 19:08

Klopt, er lag nog te weinig waardoor de opening is uitgesteld tot 3 december. Ze hebben afgelopen dagen een indrukwekkende hoeveelheid kunstsneeuw gespoten en nu sneeuwt het licht. Vrijdag zou dus kunnen lukken…

sneeuw witje en de 7 bergen

Ok, Ben benieuwd. Zou dan vooralsnog alleen om de pistes gaan? Verschil tussen de it en de fr kant was gisteren bizar (foto’s op vergelijkbare hoogte genomen).

null
null

Edwin van Riel

Ja, in de live chat van Zermatt.ch gaven ze aan dat het mag als Nederlander op de ski’s. Ze gaven wel aan dat deze regel per dag kan wijzigen. Ik heb ook grens controleurs gezien. De Zwitsers nemen het serieus.

SandraSki op 01 dec 2021 16:15

In de Zermatt-app staat dat de verbinding met Cervinia nog altijd dicht is.
Heb je zelf echt de oversteek gemaakt? Of praat je hier over ‘van zodra open, dán mag het’?

*EDIT: ik zie dat de verbinding inmiddels open is :)

*bericht bewerkt door Patteman op 02 dec 2021 09:50

Dat weet ik sneeuwzeker!❄️

Ja, in de live chat van Zermatt.ch gaven ze aan dat het mag als Nederlander op de ski’s. Ze gaven wel aan dat deze regel per dag kan wijzigen. Ik heb ook grens controleurs gezien. De Zwitsers nemen het serieus.

SandraSki op 01 dec 2021 16:15

In de Zermatt-app staat dat de verbinding met Cervinia nog altijd dicht is.
Heb je zelf echt de oversteek gemaakt? Of praat je hier over ‘van zodra open, dán mag het’?

*EDIT: ik zie dat de verbinding inmiddels open is :)

Patteman op 02 dec 2021 09:29

Ik heb m afgelopen zaterdag 100% zeker gemaakt. Zo en maandag was ie dicht ivm wind.

Edwin van Riel

Beelden vanop de webcams in La Plagne liegen er niet om vanmorgen. Prachtige zon met veel sneeuw van de afgelopen dagen. https://en.la-plagne.com/discover/ski-area/webcams/bergerie…

*bericht bewerkt door Hendrik5 op 03 dec 2021 09:46

Het is o zo hard genieten.

Vandaag in kuhtai; kreeg ik door van hoteleigenaar daar:

“Anbei sende ich ein Bild von heute, es sind super Schneeverhältnisse und die Sonne scheint, was will das Skifahrerherz mehr?”

null

Click. Click. Peace

Vandaag in kuhtai; kreeg ik door van hoteleigenaar daar:

“Anbei sende ich ein Bild von heute, es sind super Schneeverhältnisse und die Sonne scheint, was will das Skifahrerherz mehr?”

Rogier op 03 dec 2021 12:08

Nou, opheffing van de lockdown zou mijn Skifahrerherz wel prettig vinden 😉

Valtho vandaag poeder en zon!

null
null
null
null

Edwin van Riel

Valtho vandaag poeder en zon!!

evr66 op 03 dec 2021 16:31

Was inderdaad een prima dag vandaag. En behalve poeder en zon, ook de eerste lawine die nog even een toer skiër meepakte 🙄

Ja, in de live chat van Zermatt.ch gaven ze aan dat het mag als Nederlander op de ski’s. Ze gaven wel aan dat deze regel per dag kan wijzigen. Ik heb ook grens controleurs gezien. De Zwitsers nemen het serieus.

SandraSki op 01 dec 2021 16:15

In de Zermatt-app staat dat de verbinding met Cervinia nog altijd dicht is.
Heb je zelf echt de oversteek gemaakt? Of praat je hier over ‘van zodra open, dán mag het’?

*EDIT: ik zie dat de verbinding inmiddels open is :)

Patteman op 02 dec 2021 09:29

Ja, maar vandaag was het weer dicht. Zelfs de verbindingsliften tussen Valtournenche en Breuil-Cervinia waren dicht. Het was stralend weer, maar er stond wel wat wind. Ik vond het niet echt hard waaien dus ik was verbaast dat het lift systeem zo gevoelig is. Dat is toch wel een dingetje bij dit ski gebied.

sneeuw witje en de 7 bergen

Pila ging helaas niet open vandaag, maar Valtournenche was opnieuw prachtig.

null

sneeuw witje en de 7 bergen

null

Knal pistes!

sneeuw witje en de 7 bergen

null

En natuurlijk ook een kiekje van de berg der bergen.

sneeuw witje en de 7 bergen

Ja echt he! Die Matterhorn van zo dichtbij in de sneeuw geeft altijd een soort emotie!
Qua skiën zijn er genoeg betere gebieden (ook doordat Zermatt vaak niet bereikbaar is) maar qua uitzichten en natuurlijk de Italiaanse voordelen (eten, koffie) is het ongekend.
Een middagje en avond Aosta is ook leuk.

Valtho vandaag poeder en zon!!

evr66 op 03 dec 2021 16:31

Was inderdaad een prima dag vandaag. En behalve poeder en zon, ook de eerste lawine die nog even een toer skiër meepakte 🙄

robertski op 03 dec 2021 18:07

Meer info ergens?

Edwin van Riel

@sandraski Pila toch niet? Sneeuwgebrek? Die kunnen nog wel een mooie retour d’est gebruiken momenteel ;)

Edwin van Riel

Ja echt he! Die Matterhorn van zo dichtbij in de sneeuw geeft altijd een soort emotie!
Qua skiën zijn er genoeg betere gebieden (ook doordat Zermatt vaak niet bereikbaar is) maar qua uitzichten en natuurlijk de Italiaanse voordelen (eten, koffie) is het ongekend.
Een middagje en avond Aosta is ook leuk.

nils3 op 03 dec 2021 23:09

Precies dat! Ik ben blij dat andere mensen dat ook hebben. Je ziet de top al even vanuit het dal. Daarna aan de kant van Valtournenche een hele tijd niet. En vanaf het slepertje opeens…wauw!

Aosta is inderdaad een leuk stadje.

sneeuw witje en de 7 bergen

Plaats een reactie