Inreisbeperkingen Oostenrijk voor 12-18 jarigen

Met het risico dat de uitslag positief is, vlak voor vertrek. Wat doe je dan?

Kinderen van 12 tot 17 jaar kunnen ook een boosterprik in Duitsland halen.
Dan heb je geen onzekerheid of stress voor de heenreis.

mmaassen op 08 feb 2022 11:50

Lijkt mij logisch dat wanneer uitslag positief is je niet gaat. Daar doe je het toch voor? Ook met Booster kan je dit overkomen…En geldt natuurlijk niet alleen voor kinderen…

Met het risico dat de uitslag positief is, vlak voor vertrek. Wat doe je dan?

Kinderen van 12 tot 17 jaar kunnen ook een boosterprik in Duitsland halen.
Dan heb je geen onzekerheid of stress voor de heenreis.

mmaassen op 08 feb 2022 11:50

Lijkt mij logisch dat wanneer uitslag positief is je niet gaat. Daar doe je het toch voor? Ook met Booster kan je dit overkomen…En geldt natuurlijk niet alleen voor kinderen…

rgulden op 08 feb 2022 13:15

Dat zie ik inderdaad ook zo, alleen…
Als je echt geen klachten hebt, kun je nog wel corona hebben, maar weet je dat niet. Totdat je een PCR test moet doen, bijvoorbeeld omdat je 2 dagen later naar Oostenrijk wilt.

Door booster is ook de kans op corona kleiner.

Heb je wel klachten moet je natuurlijk altijd een PCR test doen.
Bij positieve uitslag thuis blijven.

Eerder heb ik bericht ver het halen van de booster voor 18- in Duitsland. Alles verliep vlot. Ook het toevoegen van de QR-codes.
Met het bewijs uit Duitsland heeft onze huisarts Nederlandse QR-codes geregeld door de vaccinaties in Nederland aan te melden. Het toevoegen van het papieren bewijs aan de Nederlandse ging aanvankelijk vlot, echter, sinds gister is de booster (prik 3/3) uit de internationale QR-code verdwenen. Voor de goed orde. Het gaat om de Nederlandse check-app. De nationale QR-code heeft nog wel 3/3 prikken. Op zich geen heel groot issue. We hebben altijd de Duitse Warn-app en het gele boekje nog.

heeft iemand toevallig enigszins een idee waar ik mij kan boosteren in Duitsland in de buurt van Oldenzaal/Twente.

heeft iemand toevallig enigszins een idee waar ik mij kan boosteren in Duitsland in de buurt van Oldenzaal/Twente.

Sneeuwpretx op 13 feb 2022 11:22

Wij zijn in Lingen geweest. Verliep perfect.

heeft iemand toevallig enigszins een idee waar ik mij kan boosteren in Duitsland in de buurt van Oldenzaal/Twente.

Sneeuwpretx op 13 feb 2022 11:22

Wij zijn in Lingen geweest. Verliep perfect.

RA-S/12 op 13 feb 2022 11:28

Heb je een adres waar je dit kunt doen in Lingen?

heeft iemand toevallig enigszins een idee waar ik mij kan boosteren in Duitsland in de buurt van Oldenzaal/Twente.

Sneeuwpretx op 13 feb 2022 11:22

Wij zijn in Lingen geweest. Verliep perfect.

RA-S/12 op 13 feb 2022 11:28

heeft iemand toevallig enigszins een idee waar ik mij kan boosteren in Duitsland in de buurt van Oldenzaal/Twente.

Sneeuwpretx op 13 feb 2022 11:22

Wij zijn in Lingen geweest. Verliep perfect.

RA-S/12 op 13 feb 2022 11:28
Marianne_Geels op 13 feb 2022 12:15 Gronau, ahaus borken

heeft iemand toevallig enigszins een idee waar ik mij kan boosteren in Duitsland in de buurt van Oldenzaal/Twente.

Sneeuwpretx op 13 feb 2022 11:22

Wij zijn in Lingen geweest. Verliep perfect.

RA-S/12 op 13 feb 2022 11:28 Impfstation in Lingen (Emslandhallen): montags bis freitags von 9 bis 12.30 Uhr und von 13 bis 16.30 Uhr Heb je een adres waar je dit kunt doen in Lingen?
MJoyce op 13 feb 2022 12:07

heeft iemand toevallig enigszins een idee waar ik mij kan boosteren in Duitsland in de buurt van Oldenzaal/Twente.

Sneeuwpretx op 13 feb 2022 11:22

Wij zijn in Lingen geweest. Verliep perfect.

RA-S/12 op 13 feb 2022 11:28

heb je toevallig een adres of een site waar je een afspraak kunt maken en of informatie kunt vinden over vaccineren in Lingen?

alvast bedankt.

groetjes

Per vandaag 22 februari is de toegang tot Oostenrijk weer gewoon 3G. Dus voor gevaccineerde jeugd (12-17 jaar) zonder booster maar mét 2 prikken waarvan de laatste < 210 dagen, is geen PCR test meer nodig.

Per vandaag 22 februari is de toegang tot Oostenrijk weer gewoon 3G. Dus voor gevaccineerde jeugd (12-17 jaar) zonder booster maar mét 2 prikken waarvan de laatste < 210 dagen, is geen PCR test meer nodig.

Gera1 op 22 feb 2022 12:33

Voor toegang tot Oostenrijk geldt maximaal 270 dagen na tweede vaccinatie.
Voor toegang tot skiliften en horeca 210 dagen.

Allemaal 3 x geboosterd en zoon van 16 jaar herstelbewijs net op tijd na corona. Nou moeten we bij het inchecken van ons hotel in Oostenrijk alsnog een sneltest doen. Blijft dus nog steeds spannend!!

Allemaal 3 x geboosterd en zoon van 16 jaar herstelbewijs net op tijd na corona. Nou moeten we bij het inchecken van ons hotel in Oostenrijk alsnog een sneltest doen. Blijft dus nog steeds spannend!!

Paulienv op 22 feb 2022 14:49

Leuk als een hotel zijn eigen regels gaat maken en je dit te horen krijgt tijdens het inchecken…?? zoon is ook net hersteld maar zou zomaar kunnen dat een sneltest nog steeds positief is volgens mij?

Allemaal 3 x geboosterd en zoon van 16 jaar herstelbewijs net op tijd na corona. Nou moeten we bij het inchecken van ons hotel in Oostenrijk alsnog een sneltest doen. Blijft dus nog steeds spannend!!

Paulienv op 22 feb 2022 14:49
euk als een hotel zijn eigen regels gaat maken en je dit te horen krijgt tijdens het inchecken...?? zoon is ook net hersteld maar zou zomaar kunnen dat een sneltest nog steeds positief is volgens mij? Ja precies, mijn zoon krijgt morgen zijn herstelbewijs. Hij is bang dat er nog coronacellen aan te tonen zijn. Gisteren kregen we het bericht van het hotel dat ze die sneltesten inzetten bij aankomst. Ik vraag me af of het hotel dat mag eisen. § Mischa op 22 feb 2022 16:35

Allemaal 3 x geboosterd en zoon van 16 jaar herstelbewijs net op tijd na corona. Nou moeten we bij het inchecken van ons hotel in Oostenrijk alsnog een sneltest doen. Blijft dus nog steeds spannend!!

Paulienv op 22 feb 2022 14:49
euk als een hotel zijn eigen regels gaat maken en je dit te horen krijgt tijdens het inchecken...?? zoon is ook net hersteld maar zou zomaar kunnen dat een sneltest nog steeds positief is volgens mij? Ja precies, mijn zoon krijgt morgen zijn herstelbewijs. Hij is bang dat er nog coronacellen aan te tonen zijn. Gisteren kregen we het bericht van het hotel dat ze die sneltesten inzetten bij aankomst. Ik vraag me af of het hotel dat mag eisen. § Mischa op 22 feb 2022 16:35
Paulienv op 22 feb 2022 16:48

Een antigeen (sneltest) test je heel gauw al negatief. Zijn minder gevoelig!
Doe hem thuis nog maar even. Dan zal je zien dat hij neg is.
Buiten dat zou ik zijn hererelbewijs meenemen van de ggd. In het engels. Even bellen. Dan krijg je hem gemaild.

Dank voor de tip! Ik ga bellen. Hoop dat de hele familie negatief test bij aankomst hotel…

herstelbewijs kun je direct na je test gewoon downloaden in je coronacheck app…eventueel daarna scannen met de Gruner Pass app en zie je gelijk tot wanneer die geldig is

Allemaal 3 x geboosterd en zoon van 16 jaar herstelbewijs net op tijd na corona. Nou moeten we bij het inchecken van ons hotel in Oostenrijk alsnog een sneltest doen. Blijft dus nog steeds spannend!!

Paulienv op 22 feb 2022 14:49

Kan een hotel dat zomaar zeggen dan, lijkt me niet toch.

Allemaal 3 x geboosterd en zoon van 16 jaar herstelbewijs net op tijd na corona. Nou moeten we bij het inchecken van ons hotel in Oostenrijk alsnog een sneltest doen. Blijft dus nog steeds spannend!!

Paulienv op 22 feb 2022 14:49

Kan een hotel dat zomaar zeggen dan, lijkt me niet toch.

GeJe op 22 feb 2022 20:47

Waarom niet? Elk hotel kan m.i. zijn eigen huisregels opstellen. Ze moeten het alleen wel van te voren kenbaar maken. Overigens vind ik het wel buiten proportioneel van deze hotels. Maar juridisch niets tegen in te brengen.

*bericht bewerkt door Arjann op 22 feb 2022 20:59

Onze jongste vorige week Positief getest bij GGD.
Wil nu herstelbewijs aanmaken, maar lukt niet, (er is geen positieve uitslag zegt ie)
GGD gebeld, die zeggen sommige moeten echt 11 dagen wachten alvorens dat lukt.
Vreemd toch ??

Onze jongste vorige week Positief getest bij GGD.
Wil nu herstelbewijs aanmaken, maar lukt niet, (er is geen positieve uitslag zegt ie)
GGD gebeld, die zeggen sommige moeten echt 11 dagen wachten alvorens dat lukt.
Vreemd toch ??

GeJe op 22 feb 2022 21:06

Al geprobeerd in te loggen op coronacheck.nl ? als dit werkt zou het ook via de app moeten werken…

Onze jongste vorige week Positief getest bij GGD.
Wil nu herstelbewijs aanmaken, maar lukt niet, (er is geen positieve uitslag zegt ie)
GGD gebeld, die zeggen sommige moeten echt 11 dagen wachten alvorens dat lukt.
Vreemd toch ??

Dat had ik ook, had toen te maken met de achterstand. Op dag 12 gebeld met het nummer van de ggd dat in de app staat, en toen heeft die medewerker e.e.a handmatig in gang gezet. Dat duurt dan wel 10 werkdagen, dus als je m echt nodig hebt, zou ik nog even bellen.

Via site werkt ook niet,
Zondag vertrek, maar officieel is het nu niet meer nodig he.

Onze jongste vorige week Positief getest bij GGD.
Wil nu herstelbewijs aanmaken, maar lukt niet, (er is geen positieve uitslag zegt ie)
GGD gebeld, die zeggen sommige moeten echt 11 dagen wachten alvorens dat lukt.
Vreemd toch ??

Dat had ik ook, had toen te maken met de achterstand. Op dag 12 gebeld met het nummer van de ggd dat in de app staat, en toen heeft die medewerker e.e.a handmatig in gang gezet. Dat duurt dan wel 10 werkdagen, dus als je m echt nodig hebt, zou ik nog even bellen.

Suuski op 23 feb 2022 15:01

Exact dezelfde ervaring hier. Na contact met de GGD back desk (0800-5090) allereerst de melding dat we moesten wachten tot de 11e dag, na opnieuw bellen op de 11e dag werd een case aangemaakt om via email een herstelbewijs te sturen. Dat duurde uiteindelijk 10 werkdagen helaas…
Maar ja ook niet meer nodig nu =)

Plaats een reactie