Grenscontroles Oostenrijk

Te lang nutteloos verhaal.
*murw

Geraertshoven op 19 jan 2022 16:52

Dan lees je het niet en murw je door. ;-)

Ik snap je punt wel maar is een beetje utopisch.

Kent u dat: de telefoongesprekken met de overlevenden van Oostenrijk? Massaal teruggekomen uit Oostenrijk: op Instagram de vele beelden van après skiënde mensen rond Kerst en de jaarwisseling. Geen idee wat er precies gaande was echter net een oude jeugdvriendin gesproken die ook op de donderdag voor kerst naar Flachau is afgereisd. Met 9 man in een heerlijk chalet gezeten, bubbelbadje buiten: the good life.

1 probleem: alle 9 Corona bij thuiskomst en de thuisgebleven kids op een enkeling daargelaten ook getroffen.
Voor de kerst waren er nog nauwelijks geboosterde mensen. Dus ook in dit geval: mensen ziek en zij heeft het ervaren als heftig.

Andere vriend aan de lijn die ook een actieve vriendenclub heeft en allen een soort ‘schijt’ aan de overheid houding hanteren. Allen goede banen, opleidingsniveau prima voor elkaar maar ook hier: Corona trekt zich niets aan van uw mening of dat vaccin 1 of 2 erin zit.

Ikzelf heb braaf 3x Pfizer gekregen en ik ben er blij mee echter: wat een bak ellende is er terug gekomen dus uit alleen al Oostenrijk. Dan de hoeveelheid aan mensen die bijna in ieder topic vragen: hoe te reizen met onder de radar blijven of juist totaal murf van welke eisen er worden gesteld. Ik heb in de planning 2x last minute Frankrijk en als ik naast prikjes (booster sinds 4 januari) nog iets van een test moet doen of wat dan ook vind ik dat allemaal prima.

Echter frons nu wel even het voorhoofd dat de afgelopen skironde echt een bak ellende is teruggekomen vanuit de wintersport gebieden waar men oh zo verstandig en veilig is omgegaan met elkaar.

Wat wil ik hiermee bereiken? Niets dan even onder de aandacht brengen, het is echt besmettelijk en alle argumenten van: ik ben voorzichtig en ik snap het wel: al diegene die ik ken en het hebben gekregen dachten daar net zo over.

Maxwell op 19 jan 2022 16:49

Inderdaad, omikron is zeer besmettelijk maar gelukkig valt het ziektebeeld erg mee zoals je zult horen van bijna iedereen die het heeft opgelopen. Geen reden tot paniek en weer veel mensen die extra anti stoffen hebben er bij. Ook terug te zien in de cijfers. Veel besmettingen, relatief weinig ziekenhuisopnamen en de IC kan het hebben. Lekker gaan skiën, en mocht de angst toeslaan, mooi thuis blijven.

Alles is wel zo’n beetje gezegd in dit topic. Topic gaat op slot. Kijk voor al het wintersport-coronanieuws https://www.wintersport.nl/themas/gezondheid/corona…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie