Help, wordt mijn booster als booster gezien of als 2e vaccinatie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Großarl

Probleem opgelost!! Ik had ook een 1/1 en 2/2.
Zojuist gegeven in Corona check app opnieuw opgehaald; nu 1/1 en 2/1

sabinemollen op 01 feb 2022 07:37

Heb ik net ook gedaan maar de greencheckapp geeft nu een rood vinkje bij einreise booster + bij de 2/1 😅

Probleem opgelost!! Ik had ook een 1/1 en 2/2.
Zojuist gegeven in Corona check app opnieuw opgehaald; nu 1/1 en 2/1

sabinemollen op 01 feb 2022 07:37

Heb ik net ook gedaan maar de greencheckapp geeft nu een rood vinkje bij einreise booster + bij de 2/1 😅

Jackie07 op 01 feb 2022 08:01

Ja bij mij ook. Schiet lekker op zo.

Hier hetzelfde verhaal.
Wanneer je je internationale QR code in de Oostenrijkse Green Pass app zet krijg je wel een groen vinkje bij de “einreise booster +” scan.

Ik heb het nu opnieuw geprobeerd en volgens mij doet hij het nu

Weet iemand hoe het werkt bij een eventuele controle. In de greencheck staat alleen de optie einreise 3G, Einreise 2G+ en einreise Booster+
Bij die laatste twee staat dat je nadat je qr code gescand hebt een PCR moet laten scannen. Naar mijn idee is een PCR niet nodig (in mijn geval hersteld (mei 2021) + vaccin in juni en booster in december

Hier hetzelfde verhaal.
Wanneer je je internationale QR code in de Oostenrijkse Green Pass app zet krijg je wel een groen vinkje bij de “einreise booster +” scan.

Mike6 op 01 feb 2022 09:27

Bij mij niet. Ook niet in de green pass

Bij mij werkt het na de update naar 2/1 voor je booster i.p.v. 2/2 nu wel goed.
Als ik de Green Check ap gebruik dan krijg ik nu overal het groene vinkje en voor vandaag gaf die altijd een rood kruis.

Let wel op dat je opnieuw je QR codes inleest in de Corona check ap en dat je ook die nieuwe QR codes gebruikt voor de Green Check ap of de Green Pass ap.

Het moet ook de internationale QR code zijn en niet die voor Nederland.

Bij mij werkt het na de update naar 2/1 voor je booster i.p.v. 2/2 nu wel goed.
Als ik de Green Check ap gebruik dan krijg ik nu overal het groene vinkje en voor vandaag gaf die altijd een rood kruis.

Let wel op dat je opnieuw je QR codes inleest in de Corona check ap en dat je ook die nieuwe QR codes gebruikt voor de Green Check ap of de Green Pass ap.

Het moet ook de internationale QR code zijn en niet die voor Nederland.

bart-alias-jos op 01 feb 2022 10:29

Ja, dat heb ik allemaal gedaan. App zelfs er opnieuw opgezet. Ook in de green pass gezet. Nu rood kruis ook bij 2g en 3g. Hopeloos. Op mijn 1e internationale QR 1/1 wel een groen vinkje. Als jij het nog snapt…🙃

*bericht bewerkt door Jackie07 op 01 feb 2022 11:02

Probleem opgelost!! Ik had ook een 1/1 en 2/2.
Zojuist gegeven in Corona check app opnieuw opgehaald; nu 1/1 en 2/1

sabinemollen op 01 feb 2022 07:37

Goede tip! Ik heb deze zojuist ook opnieuw opgehaald en er staat nu ook een 1/1 en 2/1.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Hier ook mijn QR codes aangepast van 1/1 naar 2/1. De 2/1 code lijkt helemaal niet meer te werken (ook niet op 2G) en ik zie nu in de Coronacheck app staan dat deze 2/1 code nog niet in elk land werkt. Er wordt daarbij geadviseerd om een QR code van een eerdere dosis te laten zien. De 1/1 code dus.

Mijn 1/1 QR werkt wel volgens de 2G+ scan in de Green Check app. Nu is even de vraag of de Oostenrijkers dit daadwerkelijk zullen accepteren?

*bericht bewerkt door KikiCatherine op 01 feb 2022 11:15

bij mij werken alle opties, behalve de laatste, de booster+. 2g+ kom is gewoon goed, maar bij booster+ wordt om een pcr test gevraagd, terwijl dit volgensmij niet hoeft?

Hier ook mijn QR codes aangepast van 1/1 naar 2/1. De 2/1 code lijkt helemaal niet meer te werken (ook niet op 2G) en ik zie nu in de Coronacheck app staan dat deze 2/1 code nog niet in elk land werkt. Er wordt daarbij geadviseerd om een QR code van een eerdere dosis te laten zien. De 1/1 code dus.

Mijn 1/1 QR werkt wel volgens de 2G+ booster scan in de Green Check app. Nu is even de vraag of de Oostenrijkers dit daadwerkelijk zullen accepteren?

KikiCatherine op 01 feb 2022 11:13

Als die niet ouder is dan 270 dagen wel.
Daarna doet de 1/1 het niet meer. Ik weet niet wanneer de geldigheidsduur 180 dagen wordt. Zolang die vaccinatie nog geldig is houd je het groene vinkje.

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik een verklaring heb voor het verschillende gedrag wat mensen rapporteren.
Er zijn twee apps in omloop:

  1. Green Pass EU van Österreichisches Rotes Kreuz, Landesverband Oberösterreich laatste versie in Apple store 1 maand terug
  2. Grüner Pass van Bundesrechenzentrum GmbH, laatste versie van in Apple store van een week geleden.

In App 1 (Rode Kruis) krijg ik inderdaad met de 2/1 een rood kruis, echter in app 2 (Bonds rekencentrum) krijg ik groen en geldig tot midden juni dit jaar.

Ik vertrouw meer op app 2 om eerlijk te zijn (https://www.brz.gv.at/) aangezien deze door een overheids instantie wordt bijgehouden.

bij mij werken alle opties, behalve de laatste, de booster+. 2g+ kom is gewoon goed, maar bij booster+ wordt om een pcr test gevraagd, terwijl dit volgensmij niet hoeft?

De_BergGeit op 01 feb 2022 11:15

Booster+ geeft aan dat je geboosterd moet zijn en daarnaast een PCR test moet overhandigen. Deze regel was eerder van kracht, maar is na de versoepelingen eind feb. losgelaten.
Nu worden QR codes gescand volgens 2G+. Dat betekent dat je gevaccineerd of hersteld moet zijn en een PCR test moet overhandigen. Als je een booster hebt gehad vervalt echter de PCR test.
Dus wat de app bij je aangeeft klopt :)

bij mij werken alle opties, behalve de laatste, de booster+. 2g+ kom is gewoon goed, maar bij booster+ wordt om een pcr test gevraagd, terwijl dit volgensmij niet hoeft?

De_BergGeit op 01 feb 2022 11:15

Booster+ geeft aan dat je geboosterd moet zijn en daarnaast een PCR test moet overhandigen. Deze regel was eerder van kracht, maar is na de versoepelingen eind feb. losgelaten.
Nu worden QR codes gescand volgens 2G+. Dat betekent dat je gevaccineerd of hersteld moet zijn en een PCR test moet overhandigen. Als je een booster hebt gehad vervalt echter de PCR test.
Dus wat de app bij je aangeeft klopt :)

KikiCatherine op 01 feb 2022 11:18

dank! dan ben ik gerustgesteld

Hier ook mijn QR codes aangepast van 1/1 naar 2/1. De 2/1 code lijkt helemaal niet meer te werken (ook niet op 2G) en ik zie nu in de Coronacheck app staan dat deze 2/1 code nog niet in elk land werkt. Er wordt daarbij geadviseerd om een QR code van een eerdere dosis te laten zien. De 1/1 code dus.

Mijn 1/1 QR werkt wel volgens de 2G+ booster scan in de Green Check app. Nu is even de vraag of de Oostenrijkers dit daadwerkelijk zullen accepteren?

KikiCatherine op 01 feb 2022 11:13

Als die niet ouder is dan 270 dagen wel.
Daarna doet de 1/1 het niet meer. Ik weet niet wanneer de geldigheidsduur 180 dagen wordt. Zolang die vaccinatie nog geldig is houd je het groene vinkje.

Jackie07 op 01 feb 2022 11:16

Dank voor je reactie.
Vanaf vandaag zijn die vaccinaties 6 maanden geldig in plaats van 9 maanden. Ik heb geluk want mijn eerste dosis loopt op 12 februari af en ik vertrek morgen.
Uit jouw reactie lees ik dat ik mijn 1/1 QR gewoon kan gebruiken voor de 2G+ scan? Greencheck geeft bij mij inderdaad een groen vinkje, maar ik kan geen herstelbewijs overhandigen als ze daar naar vragen.

herstelbewijs kan je opvragen bij de GGD als deze verlopen is (handiger was geweest als je de NL en Int pdf files bewaard had of uitgeprint)…

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik een verklaring heb voor het verschillende gedrag wat mensen rapporteren.
Er zijn twee apps in omloop:

  1. Green Pass EU van Österreichisches Rotes Kreuz, Landesverband Oberösterreich laatste versie in Apple store 1 maand terug
  2. Grüner Pass van Bundesrechenzentrum GmbH, laatste versie van in Apple store van een week geleden.

In App 1 (Rode Kruis) krijg ik inderdaad met de 2/1 een rood kruis, echter in app 2 (Bonds rekencentrum) krijg ik groen en geldig tot midden juni dit jaar.

Ik vertrouw meer op app 2 om eerlijk te zijn (https://www.brz.gv.at/) aangezien deze door een overheids instantie wordt bijgehouden.

ArjanK op 01 feb 2022 11:18

De Grüner Pass heb ik inderdaad ook geïnstalleerd en heb zojuist ook mijn 2/1 QR code toegevoegd. Bij Entry Test en Night Club beide groene vinkjes, maar als ik deze QR scan met de Green Check app, dan geeft hij twee rode kruizen.

herstelbewijs kan je opvragen bij de GGD als deze verlopen is (handiger was geweest als je de NL en Int pdf files bewaard had of uitgeprint)…

Gerjon op 01 feb 2022 11:34

Punt is dat ik nooit een positieve PCR test heb gehad bij de GGD. Wel staat er geregistreerd dat ik Corona heb gehad, alleen staat er geen datum oid bij.

Hier ook mijn QR codes aangepast van 1/1 naar 2/1. De 2/1 code lijkt helemaal niet meer te werken (ook niet op 2G) en ik zie nu in de Coronacheck app staan dat deze 2/1 code nog niet in elk land werkt. Er wordt daarbij geadviseerd om een QR code van een eerdere dosis te laten zien. De 1/1 code dus.

Mijn 1/1 QR werkt wel volgens de 2G+ booster scan in de Green Check app. Nu is even de vraag of de Oostenrijkers dit daadwerkelijk zullen accepteren?

KikiCatherine op 01 feb 2022 11:13

Als die niet ouder is dan 270 dagen wel.
Daarna doet de 1/1 het niet meer. Ik weet niet wanneer de geldigheidsduur 180 dagen wordt. Zolang die vaccinatie nog geldig is houd je het groene vinkje.

Jackie07 op 01 feb 2022 11:16

Dank voor je reactie.
Vanaf vandaag zijn die vaccinaties 6 maanden geldig in plaats van 9 maanden. Ik heb geluk want mijn eerste dosis loopt op 12 februari af en ik vertrek morgen.
Uit jouw reactie lees ik dat ik mijn 1/1 QR gewoon kan gebruiken voor de 2G+ scan? Greencheck geeft bij mij inderdaad een groen vinkje, maar ik kan geen herstelbewijs overhandigen als ze daar naar vragen.

KikiCatherine op 01 feb 2022 11:23

Je 1/1 geeft aan dat je volledig gevaccineerd was of corona hebt gehad. Ik heb het nergens hoeven te laten zien.

Na een update van de greencheckapp heb ik een groen vinkje bij de 2/1 QR.
Gelukkig opgelost 😀

Na een update van de greencheckapp heb ik een groen vinkje bij de 2/1 QR.
Gelukkig opgelost 😀

Jackie07 op 01 feb 2022 14:09

Ja hier ook:) Heel fijn!

Iemand al geprobeerd voor iemand onder de 18? Ben heel benieuwd of dat ook gaat werken (omdat die in NL nog geen booster krijgen).
Hier puber met infectie eind 2020, in de zomer eerste prik en eind december de 2e. Oostenrijk ziet dit volgens de regels als een booster, dus dat zou een PCR test schelen. Maar ik ben dus benieuwd of het technisch ook werkt voor een 18 - er.
(als ze straks uit school eens zal ik eens zeggen dat ze de app moet updaten)

Het werkt dus ook voor een 13-jarige. Dat is mooi!

Het werkt dus ook voor een 13-jarige. Dat is mooi!

RvRR op 01 feb 2022 15:47

Top! Mijn kids van 15 en 14 ook hersteld in april 2021, 1e vaccin juli 2021 en 2e vaccin januari 2022. Hebben nu ook een 2/1 in de Corona app!!
Scheelt weer een test idd! 😉

Sorry hoor, het duizeld mij nog een beetje met al die verschillende QR codes, maar mijn dochter van 16, (hersteld in maart 2021 + 2x vaccinatie 14 juli +14 aug.), heeft ook 1/1 en 2/1 in haar app. Nog even voor mijn geruststelling, zij hoeft dus geen PCR test meer om Oostenrijk binnen te komen? Alleen deze QR laten zien bij de grens is voldoende?

Dat zou moeten werken. Je kan de GreenCheck app downloaden en dan checken wat er staat als je 2G+ aantikt.
Als hij dan niet om een pcr bewijs vraagt zit je goed

Dat zou moeten werken. Je kan de GreenCheck app downloaden en dan checken wat er staat als je 2G+ aantikt.
Als hij dan niet om een pcr bewijs vraagt zit je goed

RvRR op 03 feb 2022 14:11

Gedaan, hij vraagt niet om een PCR, dus gerustgesteld, bedankt!
In welke situatie wordt “Einreise Booster +” dan gescand?

Dat zou moeten werken. Je kan de GreenCheck app downloaden en dan checken wat er staat als je 2G+ aantikt.
Als hij dan niet om een pcr bewijs vraagt zit je goed

RvRR op 03 feb 2022 14:11

Gedaan, hij vraagt niet om een PCR, dus gerustgesteld, bedankt!
In welke situatie wordt “Einreise Booster +” dan gescand?

Sorry, is me al duidelijk geworden, moest even teruglezen binnen het forum…

Groepo op 03 feb 2022 14:59

Het werkt dus ook voor een 13-jarige. Dat is mooi!

RvRR op 01 feb 2022 15:47

Wij hebben exact dezelfde situatie. Corona check is nu 2/1 maar als we het checken vraagt de green check app wel om een pcr. Bij jullie niet?

Plaats een reactie