Help, wordt mijn booster als booster gezien of als 2e vaccinatie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Großarl

Als ik de GreenCheck app gebruik met einreise 2G+ geeft hij aan dat ik een pcr moet doen. Situatie mei en juni gevaccineerd en januari 22 herstelbewijs. Ik ben toch gewoon ok om in te reizen zonder PCR?

Bij mij vraag de green check app nu ook om een PCR test. Vreemd volgens mij was dit eerder deze week niet het geval.

Net even geprobeerd bij mijn collega. 2x gevaccineerd en een booster. Geeft nu ook aan dat er een PCR test nodig is. Heel bijzonder allemaal

Gek hè. Heb ages een bericht gestuurd om het te checken….laat het weten als ik antwoord heb

Gek hè. Heb ages een bericht gestuurd om het te checken….laat het weten als ik antwoord heb

Inkie74 op 04 feb 2022 08:54

ik hoor het graag. Bedankt

ook bij mij ineens weer die pcr test terug. na de update van vorige week juist niet. vreemd weer. ik hoor graag het antwoord, alvast bedankt!

ook bij mij ineens weer die pcr test terug. na de update van vorige week juist niet. vreemd weer. ik hoor graag het antwoord, alvast bedankt!

De_BergGeit op 04 feb 2022 10:12

ook wel raar, einreise 2g+ is wel goed, maar normale 2g+ is niet goed

ook bij mij ineens weer die pcr test terug. na de update van vorige week juist niet. vreemd weer. ik hoor graag het antwoord, alvast bedankt!

De_BergGeit op 04 feb 2022 10:12

ook wel raar, einreise 2g+ is wel goed, maar normale 2g+ is niet goed

De_BergGeit op 04 feb 2022 10:13

Vreemd inderdaad. De einreise 2g+ is nu wel weer goed maar de 2g+ niet. Het lijkt wel of het constant veranderd.

hier is het antwoord van een mail die ik stuurde over het janssen vaccin naar de uitgever van de coronacheck app van oostenrijk
de app die is uitgegeven door de oostenrijkse regering

Das Prüfergebnis ist abhängig davon wie die Impfungen im QR-Code dokumentiert sind.

Um dies zu überprüfen, würden wir den QR-Code benötigen.

Weiters gab es bei Impfungen mit J&J (Janssen) mit 3. Jänner 2022 bzw. 1. Februar 2022 folgende Änderungen:

Seit 03. Jänner 2022 sind Impfnachweise über eine einmalige Janssen Impfung innerhalb Österreichs nicht mehr gültig.

Ein gültiger Impfnachweis kann somit nur durch die Verabreichung einer zweiten Dosis erreicht werden.

Die Einreise nach Österreich ist mit einem 1/1 Janssen Zertifikat weiterhin möglich.

Bitte beachten Sie, dass Sie nach erfolgter Einreise keinen gültigen Impfnachweis während Ihres Aufenthalts in Österreich besitzen.

Im Sinne der Einreiseverordnung ist eine Impfung mit Janssen plus eine weitere Dosis bereits als Boosterung zu werten, innerhalb Österreichs stellt dies einen Nachweis im Sinne der 2G-Regel dar.

Impfdosen
• 1. Impfung mit dem Janssen Vakzin
− Zertifikat 1/1
− nur im Sinne der Einreiseverordnung für 270 Tage gültig

• 1. Impfung mit dem Janssen Vakzin + 2. Impfung (egal welcher Impfstoff)
− Zertifikat 2/1 gültig für 180 Tage
− wird im Sinne der Einreisverordnung als „Boosterung“ gewertet, für 270 Tage gültig

• 1 Impfung mit dem Janssen Vakzin + 2. Impfung + 3. Impfung (Abstand mehr als 90 Tage)
− Zertifikat 3/1 gültig für 270 Tage
− wird im Sinne der Einreisverordnung als „Boosterung“ gewertet, für 270 Tage gültig

Die neu ausgestellten Zertifikate sind über gesundheit.gv.at abrufbar, bzw. können u.a. von Apotheken ausgedruckt werden.

Mit besten Grüßen

Ihr GreenCheck-Team

@Inkie74, je herstelbewijs is pas 14 dagen na je positieve test geldig in AT (14 dagen zijn nog niet voorbij:), dus je kan zeker reizen naar AT op die dag 14 en dan heb je geen PCR nodig of artsverklaring dat je hersteld bent. Als je positief bent dan kon je volgende dag bij corona print je QR code al ophalen/printen, in de coronacheck app kan je de QR wel vast activeren en zal de QR code dag 11 zichtbaar zijn…(handig om die NL en Int. herstelbewijs wel even te saven en vast uit te printen), je herstelbewijs in AT is maar 180 dagen geldig en deze QR heb je nodig voor je liftpas te activeren en om restaurant binnen te komen…je kan je QR code van je uitgeprinte Int. herstelbewijs al wel vast inscannen in bijvoorbeeld de Gruner pass app (dan zie je een datum tot wanneer die QR code geldig is dus 180 dagen vanaf je positieve besmetting, een keer tikken op je QR en dan verschijnt onder datum tot wanneer je restaurants binnen mag wat ook betekent tot wanneer je liftpas geldig gemaakt kan worden).

*bericht bewerkt door Gerjon op 04 feb 2022 11:48

ook bij mij ineens weer die pcr test terug. na de update van vorige week juist niet. vreemd weer. ik hoor graag het antwoord, alvast bedankt!

De_BergGeit op 04 feb 2022 10:12

ook wel raar, einreise 2g+ is wel goed, maar normale 2g+ is niet goed

De_BergGeit op 04 feb 2022 10:13

Vreemd inderdaad. De einreise 2g+ is nu wel weer goed maar de 2g+ niet. Het lijkt wel of het constant veranderd.

PMBos op 04 feb 2022 10:22

Het klopt wel. Als je een booster hebt gehad hoef je bij Einreise geen pcr te laten zien. Het plusje staat voor de PCR.
Klik je einreise booster+ aan vraagt hij sowieso om PCR
Klik je einreise 2G+ aan en je hebt een boosterprik gehad hoef je geen PCR en vraagt het systeem er ook niet om.
Als je ergens naar binnen wil waar de 2G+ regel geldt dan moet je een PCR tonen.

null

het klopt inderdaad ook wel, maar dan is het raar dat 2g+ het een paar dagen na de update nog wel deed en nu niet meer

Ja maar in alle regels lees je dat herstel na 2x vaccinatie als booster gezien wordt in Oostenrijk en je geen pcr nodig hebt om in te reizen….

Ja maar in alle regels lees je dat herstel na 2x vaccinatie als booster gezien wordt in Oostenrijk en je geen pcr nodig hebt om in te reizen….

Inkie74 op 04 feb 2022 20:45

Heb je in de GreenCheck app met 2G+ nog steeds een waarschuwing dat je een PCR test moet doen of is dit inmiddels opgelost?

Ja maar in alle regels lees je dat herstel na 2x vaccinatie als booster gezien wordt in Oostenrijk en je geen pcr nodig hebt om in te reizen….

Inkie74 op 04 feb 2022 20:45

Heb je in de GreenCheck app met 2G+ nog steeds een waarschuwing dat je een PCR test moet doen of is dit inmiddels opgelost?

RobSc op 07 feb 2022 19:55

Ja helaas nog steeds

ik heb zelf deze site in gebruik. https://gruenerpass.gv.at/

daar kun je je vaccinaties en genezingen invullen en het systeem geeft aan wat je “hebt”.

Ikzelf zit ook met janssen, genezen en een booster…

Op de voornoemde site hierboven:
Ik kon wel aangeven welk vaccinaties ik heb gehad maar een herstel erbij invoeren gaat niet.
Moeten we nu met Janssen en een booster wel of geen pcr test doen? Ga 25 feb.

*bericht bewerkt door markdjmb op 08 feb 2022 11:37

Helemaal bovenaan kan je een hokje aanvinken als je ooit een postieve PCR test hebt gehad. als je dit aanvinkt vraagt hij je ook om de datum van de positieve test in te vullen

Op de voornoemde site hierboven:
Ik kon wel aangeven welk vaccinaties ik heb gehad maar een herstel erbij invoeren gaat niet.
Moeten we nu met Janssen en een booster wel of geen pcr test doen? Ga 25 feb.

markdjmb op 08 feb 2022 11:36

zie opmerking RvRR,

Helemaal bovenaan kan je een hokje aanvinken als je ooit een postieve PCR test hebt gehad. als je dit aanvinkt vraagt hij je ook om de datum van de positieve test in te vullen

RvRR op 08 feb 2022 11:39

Via de website gaat het goed, is het vaccinatiebewijs ok en de uitleg links geeft aan dat het geldig is om Oostenrijk in te reizen. Blijft wel vreemd dat de Gruener pass APP het dan niet zo kan berekenen als je zowel de vaccinaties (2x) en de daarna recente herstel QR code invoert. Want heb je een situatie met (verlopen) herstel en daarna de vaccinaties dan gaat het wel goed.

Via de website gaat het goed, is het vaccinatiebewijs ok en de uitleg links geeft aan dat het geldig is om Oostenrijk in te reizen. Blijft wel vreemd dat de Gruener pass APP het dan niet zo kan berekenen als je zowel de vaccinaties (2x) en de daarna recente herstel QR code invoert. Want heb je een situatie met (verlopen) herstel en daarna de vaccinaties dan gaat het wel goed.

RobSc op 08 feb 2022 17:30

Kunnen wij de QR’s daarin invoeren dan? Of heb ik je verkeerd begrepen?

Via de website gaat het goed, is het vaccinatiebewijs ok en de uitleg links geeft aan dat het geldig is om Oostenrijk in te reizen. Blijft wel vreemd dat de Gruener pass APP het dan niet zo kan berekenen als je zowel de vaccinaties (2x) en de daarna recente herstel QR code invoert. Want heb je een situatie met (verlopen) herstel en daarna de vaccinaties dan gaat het wel goed.

RobSc op 08 feb 2022 17:30

Kunnen wij de QR’s daarin invoeren dan? Of heb ik je verkeerd begrepen?

mafkACE op 08 feb 2022 17:37

In de Gruenerpass kun je de QR codes inscannen. Op de website is het opgeven van de vaccinatiedatums en je hersteldatum.

Heb je een linkje van de app?

Heb je een linkje van de app?

mafkACE op 08 feb 2022 19:22
k zou zeggen kijk eens in de Apple of Play Store. Kan zijn dat de Engelse naam gebruikt wordt t.w. 'GreenPass' § RobSc

Plaats een reactie