Inreis-maatregelen (grijs gebied) niet helemaal duidelijke regels..

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Dankjewel Nicole! Ik ga het proberen via de huisarts te regelen. Mocht dit niet lukken dan laat ik de wintersport voor dit jaar maar aan mij voorbij gaan. Zo oneerlijk maar ik ga het risico dan niet lopen.

Tesx op 08 jan 2022 09:45

Die antigeentest als officiële test kun je echt vergeten. Daar hoef je AGES niet voor te bellen.

Waarom haal je niet een booster in Duitsland en ga je lekker op wintersport?

Probleem:
Wij willen in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk.
Herstelt mei 2021, vaccinatie december 2021.Corona aangetoond door antigeentest bij GGD. Heb international QR code. Nu lees ik bij “eisen aan herstelbewijs” dat je een positieve pcr test moet laten zien. Dit lukt dus niet omdat toentertijd een antigeentest is afgenomen, De GrunerPass geeft nu 2 groene vinkjes bij Eintritt en Nachtgastromie. Kan ik nu wel of niet naar Oostenrijk afreizen en de pistes op/ restaurant in?

Thijss op 24 jan 2022 20:47

Begrijp ik het goed dat je maar 1 prik hebt gehad? Dan voldoe je niet aan 2G en kun je dus niet naar Oostenrijk. Haal je nog een 2e prik dan heb je wel 2G binnen de 180 dagen regel. De laatste prik vervalt na 180 dgn.

Herstelbewijs antigeen heeft nul waarde.

*bericht bewerkt door rcpk op 25 jan 2022 12:13

Ook ik zie door de bomen het bos niet meer… Mijn zoon van 22 is met Janssen gevaccineerd, heeft meer dan 180 dagen geleden een positieve test gehad, en is geboosterd met Pfizer. Volgens veel info wat ik her en der van internet haal zou hij niet voldoende aan de regels voldoen om vanaf 6 februari in Oostenrijk te mogen skiën en eten. Is dat juist? Volgens de door Apres-ski-leraar genoemde tool is hij wel voldoende beschermd. Wat is waar?

null

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Ook ik zie door de bomen het bos niet meer… Mijn zoon van 22 is met Janssen gevaccineerd, heeft meer dan 180 dagen geleden een positieve test gehad, en is geboosterd met Pfizer. Volgens veel info wat ik her en der van internet haal zou hij niet voldoende aan de regels voldoen om vanaf 6 februari in Oostenrijk te mogen skiën en eten. Is dat juist? Volgens de door Apres-ski-leraar genoemde tool is hij wel voldoende beschermd. Wat is waar?

null

Coen-Heveling op 31 jan 2022 12:26

Als de besmetting met een PCR test is vastgelegd, en hij heeft daar een bewijs van, dan is ie volgens mij safe.

Morgen kan het allemaal anders zijn…

“Geplante Maßnahmen der Bundesregierung:
Mit 1. Februar 2022 ändert sich die Gültigkeitsdauer der Impfzertifikate in Österreich (Grüner Pass): Die erste Impfserie (2 Impfungen oder Genesung + 1 Impfung) ist künftig 180 Tage gültig. Das Impfzertifikat der Booster-Impfung (3 Impfungen oder Genesung + 2 Impfungen) ist weiterhin 270 Tage gültig. Für die Einreise nach Österreich sind Impfzertifikate oder andere Impfnachweise weiterhin 270 Tage gültig.”

Morgen de calculator opnieuw invullen… ik ben bang…

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Hoezo, je weet toch waneer je je laatste prik/besmetting hebt gehad? calculator kun je dan zelf ook maken. Gewoon de datum van je prik in excel, dan in de volgende cel 180 er bij optellen en je weet of je safe zit.

Morgen kan het allemaal anders zijn…

“Geplante Maßnahmen der Bundesregierung:
Mit 1. Februar 2022 ändert sich die Gültigkeitsdauer der Impfzertifikate in Österreich (Grüner Pass): Die erste Impfserie (2 Impfungen oder Genesung + 1 Impfung) ist künftig 180 Tage gültig. Das Impfzertifikat der Booster-Impfung (3 Impfungen oder Genesung + 2 Impfungen) ist weiterhin 270 Tage gültig. Für die Einreise nach Österreich sind Impfzertifikate oder andere Impfnachweise weiterhin 270 Tage gültig.”

Morgen de calculator opnieuw invullen… ik ben bang…

Coen-Heveling op 31 jan 2022 13:04

dit is toch niet anders dan dat al bekend was?

Plaats een reactie